HTT tiedoitti moista Esson baarissa, liekö ihan HTT:n omia uutisia?
Trans Viita
64
51680
Vastaukset
- en tunnista.
Kyllä on hakenut velka saneerausta kuten myös Metsänen ja tapahtunut jo kuukausi pari sitten.
Muuten olis tullut konkurssi, ei pystynyt maksaan eläke maksuja Ilmariselle, kaikkien muiden velkojien lisäksi.
Myös Vidgrenillä ja Maijalalla ollut julkisia maksu häiriöitä en ole katsonut mikä heidän tilannne nyt.
Siis kaikki Viidan yhtiöitä, myös Tampere United josta Viita omistaa 25% TUOTTI 300 000 eur TAPPIOTA.
Nyt on vuoden selvitys aika kelpaavatko nuo yhtiöt velkasaneeraukseen vai meneekö kaikki konkurssin kautta.- .........
Onko Vidgrenkin Viidan omistama? Siis se jolla on sini-valkeita puolikkaita? Mitä kaikkea tuo Viita muuten omistaa, eikö ainakin Etelä-Suomen sahoilla pyöritä puunkäsittelyä?
- itsekään
......... kirjoitti:
Onko Vidgrenkin Viidan omistama? Siis se jolla on sini-valkeita puolikkaita? Mitä kaikkea tuo Viita muuten omistaa, eikö ainakin Etelä-Suomen sahoilla pyöritä puunkäsittelyä?
Mahtaako tietää itsekään mitä mikäkin yhtiö tai rahoittaja loppujen lupuksi omistaa tai hallitsee.
Varmaa on ainoastaan että juristit ulee tienaan vielä paljon kyun asioita selvitetään. - ...
HTT = Hevosmiesten tietotoimisto
- pienyrittäjä
toivottavasti viita-yhtiöiden toiminta loppuu täältä kaakon kulmilta
- perusteluja
miksi toivot firman lopettavan?
- ole selvä asia
perusteluja kirjoitti:
miksi toivot firman lopettavan?
Firma lahjoittanut asiakkaille jumalattomasti rahaa ajamalla alihintaan (yhtiöiden yhteis tappion suuruusluokka yli 500 000 EUR/vuosi).
Jää velkaa verottajalle, alan rahoitus yhtiöille, korjaamoille ym.
Me muut alan yrittäjät yhdessä veronmaksajien kanssa esim. muiden yhtiöiden kuljettajien kanssa se lopuksi maksetaan.
Samalla tietenkin asiallisesti toimivien kilpailevien yrittäjien ollut vaikea pärjätä.
Ps. Itse olen muualta Suomesta, mutta joutunen verottajan ja rahoitus yhtiöiden asiakkaana maksamaan osani toisten hölmöilystä. - pienyrittäjä
ole selvä asia kirjoitti:
Firma lahjoittanut asiakkaille jumalattomasti rahaa ajamalla alihintaan (yhtiöiden yhteis tappion suuruusluokka yli 500 000 EUR/vuosi).
Jää velkaa verottajalle, alan rahoitus yhtiöille, korjaamoille ym.
Me muut alan yrittäjät yhdessä veronmaksajien kanssa esim. muiden yhtiöiden kuljettajien kanssa se lopuksi maksetaan.
Samalla tietenkin asiallisesti toimivien kilpailevien yrittäjien ollut vaikea pärjätä.
Ps. Itse olen muualta Suomesta, mutta joutunen verottajan ja rahoitus yhtiöiden asiakkaana maksamaan osani toisten hölmöilystä.edellinen kirjoitus oli aika tyhjentävästi sanottu ei tätä alaa saada muuten toimivaksi ellei häiriköt häviä markkinoilta
- työntekijänä
Kaksi Viita-yhtiötä haki yrityssaneerausta
29.08.2007 07.25
Riihimäkeläisen Jari Viidan hallitsemilla Viita-yhtiöillä on taloudellisia vaikeuksia. Riihimäkeläinen Transviita Oy ja haminalainen Kuljetusliike Metsänen Oy ovat hakeneet yrityssaneerausta.
Nämä Viita-yhtiöt välttivät ilmeisesti konkurssin hakemalla yrityssaneerausta. Transviitaa olivat hakeneet konkurssiin työeläkeyhtiöt Varma ja Ilmarinen. Verottaja ja Ilmarinen taas hakivat Metsästä konkurssiin.
Kuljetus ja maansiirto Viita Oy omistaa kokonaan Transviidan ja 65 prosenttia Kuljetusliike Metsäsestä. Jari Viita taas omistaa kokonaan Kuljetus ja maansiirto Viidan.
- Taloudellisiin vaikeuksiin on montakin syytä. Henkilövalinnoissa tapahtui epäonnistumisia. Yrityksillä on työvoimapula. Metsäteollisuus osaa alihankinnan puristamisen, toimitusjohtaja Jari Viita sanoo.
Haminasta toimineet yhtiöt ovat keskittyneet purun ja hakkeen kuljetuksiin.
Näkyvissä vaikeuksissa on vain osa Viita-yhtiöistä. Toinen puoli yritysryppäästä kuuluu Valtasiirto-konserniin. Kuljetus ja maansiirto Viita omistaa kuitenkin 40 prosenttia Valtasiirrosta. Toiset 40 prosenttia omistaa Viijari Oy, jonka taas omistaa kokonaan Jari Viita.
Valtasiirto omistaa 85 prosenttia Konepaja Wiler Oy:stä ja 80 prosenttia Wallstrand Oy:stä. Wiler tuotti viime vuonna hieman voittoa, mutta yhtiöllä on allaan raskaasti tappiollisia vuosia. Wallstrand tuotti viime vuonna tappiota, mutta edellisinä vuosina viivan alle on jäänyt hieman voittoa.
Valtasiirto tuotti viime vuonna voittoa lähes puoli miljoonaa euroa. Velatkin ovat kohtuulliset liikevaihdoltaan 9,5 miljoonan euron yrityksellä.
- Transviidan ja Metsäsen taloudellinen tilanne ei ymmärtääkseni millään tavalla vaaranna muiden Viita-yhtiöiden toimintaa. Yhtiöillä ei ole merkittäviä vastuita ristissä, Viita sanoo.
Konserni tappiolla
Kuljetusliike Metsäsen liikevaihto oli toissa vuonna 8 miljoonaa euroa, vaikka liikevaihto onkin laskenut useita vuosia. Metsänen tuotti tappiota yli 260 000 euroa vuonna 2005. Yhtiö ei ole toimittanut viime vuoden tilinpäätöstään kaupparekisteriin.
Transviita ei ole pariin vuoteen toimittanut tilinpäätöksiään kaupparekisteriin. Yhtiön viimeinen rekisteröity tilinpäätös on vuodelta 2004. Tuolloin puolen vuoden liikevaihto oli romahtanut 359 000 euroon. Pitkäaikaista ja lyhytaikaista velkaa oli noin kolme kertaa enemmän.
Heikot tytäryritykset ovat vieneet koko Kuljetus ja maansiirto Viita -konsernin tappiolliseksi. Toissa vuonna konsernin tulos oli yli 600¿000 euroa tappiolla. Vierasta pääomaa oli yli 23 miljoonaa euroa. Konsernin ja tytäryhtiöiden tilinpäätöksiä ei ole toimitettu kaupparekisteriin.
Metsäsen ja Transviidan yrityssaneeraukset tai konkurssit saattavat nakertaa emoyhtiön Kuljetus ja Maansiirto Viita Oy:n taloutta. Yhtiö itse tuotti viime vuonna ennen satunnaisia eriä voittoa runsaat 100 000 euroa.
Yrityssaneeraukseen haetut yritykset ovat suojassa velkojilta. Yrityssaneeraukseen pääseminen edellyttää kuitenkin, että yrityksellä on mahdollisuus selvitä ja että suuri osa velkojista hyväksyy saneerauksen. Velkojien on yleensä luovuttava osasta saataviaan. (HäSa)
TamU:n rahoittaja
Toimitusjohtaja Jari Viita on Tampere United Oy:n suurin omistaja, päärahoittaja ja hallituksen puheenjohtaja. Viita ja hänen yhtiönsä omistavat 26 prosenttia jalkapalloyhtiö Tampere Unitedista. Muut osakkeenomistajat ovat henkilöosakkaita.
Viita on tehnyt sijoituksia urheiluun Viijari Oy:llä, jonka hän omistaa kokonaan. Viijari omistaa myös Kuljetus ja maansiirto Viidan kanssa yhteensä 80 prosenttia Valtasiirto Oy:stä.
Viijarin toimialaksi kaupparekisteriin on merkitty urheilukentät, urheiluhallit ja stadionit.
- Transviidan ja Metsäsen asioilla ei ole mitään vaikutusta Tampere Unitediin, Viita korostaa.
....palkat tulee viel niin kuin pitäää, katotaan kuinka käy?- Kiireesti
Hyvä mies uutta työpaikkaa hakemaan ,sillä jos se kaatuu (toden näköisesti näin käy koska kuljetusalalla on ääriharvinaista että kuljetusliike selviytyy velkasaneerauksesta)niin silloin on markkinoilla hetken aikaa tunkua vapaisiin työpaikkoihin ja parhaat viedään tietenkin ensin.
- kuljettajaa
Kiireesti kirjoitti:
Hyvä mies uutta työpaikkaa hakemaan ,sillä jos se kaatuu (toden näköisesti näin käy koska kuljetusalalla on ääriharvinaista että kuljetusliike selviytyy velkasaneerauksesta)niin silloin on markkinoilla hetken aikaa tunkua vapaisiin työpaikkoihin ja parhaat viedään tietenkin ensin.
ainaskin kouvolaan turpeen ajoon.
- tuo on
kuljettajaa kirjoitti:
ainaskin kouvolaan turpeen ajoon.
Kuljettajia hakenut koko sen ajan mitä on Viidalla ollut, kun parhaimpana päivänäkin on 6 kuljettajaa irtisanonut itsensä.
- pikkuyrittäjä
Hämmästyttävän laaja ja asiallinen selvitys näille palstoille.
Tosin sen unohdit mainita että esim. Nordea rahoitus jo Tratannut tuota emoyhtiötäkin, Sellaisesta ei mene kauaa kun kalustoa aletaan hakemaan pois. - kusetus?
pikkuyrittäjä kirjoitti:
Hämmästyttävän laaja ja asiallinen selvitys näille palstoille.
Tosin sen unohdit mainita että esim. Nordea rahoitus jo Tratannut tuota emoyhtiötäkin, Sellaisesta ei mene kauaa kun kalustoa aletaan hakemaan pois.Jotenkin vaikuttaa pahasti siltä kun tilinpäätöksiä ei ole toimitettu...
- suoritteen
kusetus? kirjoitti:
Jotenkin vaikuttaa pahasti siltä kun tilinpäätöksiä ei ole toimitettu...
kasvaessa 6 kpl kuskeja jyväskylään.
- saneerauksessa
suoritteen kirjoitti:
kasvaessa 6 kpl kuskeja jyväskylään.
www.ytj.fi tietopalvelusta näkee.
- Metsäsen ja
saneerauksessa kirjoitti:
www.ytj.fi tietopalvelusta näkee.
Koko konserni nousuun . Viita on ikänsä ollut liikemies ja aina mitä syvemmällä on käynnyt niin sen jälkeen on sitä korkeammalle pompannut.
- lisää rahaa
Metsäsen ja kirjoitti:
Koko konserni nousuun . Viita on ikänsä ollut liikemies ja aina mitä syvemmällä on käynnyt niin sen jälkeen on sitä korkeammalle pompannut.
Sijottasitko omias toho ryppääseen taikka ees jonkun muun rahaa,jos olisit vastuussa,edes henkisesti
- eihän
Metsäsen ja kirjoitti:
Koko konserni nousuun . Viita on ikänsä ollut liikemies ja aina mitä syvemmällä on käynnyt niin sen jälkeen on sitä korkeammalle pompannut.
...Kauko Mäkisenkään pitänyt kaatua koskaan. Ihan samalta näyttää Viidan konsernissa kuin Mäkinen Yhtiöissäkin touhut loppuaikoina. Piikit on joka suuntaan kiinni, työvaatteita ei enää uudet työntekijät saa, työterveyshuoltoa ei enää ole...
Ja kuten Viita itse sanoo tuossa Hämeen Sanomien artikkelissakin, jonka joku tänne on kopioinut edes lähdettä mainitsematta, kaikki johtuu vain huonoista henkilövalinnoista. Viidassa itsessäänhän ei ikinä koskaan milloinkaan ole mitään vikaa.
Eiköhän jokainen, jolla edes asuntolainaa on itsellä, ymmärrä mistä kenkä puristaa. Konserni on paisunut nousukauden ja hövelin luotonannon avulla kuin pullataikina, mutta nytpä ohjauskorot ovat neljän-viiden vuoden aikana nousseet melkein kolme prosenttia.
Rahahanat ovat Viidalla menneet kiinni ja kun ei enää pysty laajentamaan, pitäisi tilittää välillä vähän arvonlisäveroakin valtiolle. Ja onkohan raukka edes sopimuksia tehdessään ymmärtänyt laskea että naftan hinta ja palkatkin yleensä pitkässä juoksussa nousevat. - mäkisen kohdalla
eihän kirjoitti:
...Kauko Mäkisenkään pitänyt kaatua koskaan. Ihan samalta näyttää Viidan konsernissa kuin Mäkinen Yhtiöissäkin touhut loppuaikoina. Piikit on joka suuntaan kiinni, työvaatteita ei enää uudet työntekijät saa, työterveyshuoltoa ei enää ole...
Ja kuten Viita itse sanoo tuossa Hämeen Sanomien artikkelissakin, jonka joku tänne on kopioinut edes lähdettä mainitsematta, kaikki johtuu vain huonoista henkilövalinnoista. Viidassa itsessäänhän ei ikinä koskaan milloinkaan ole mitään vikaa.
Eiköhän jokainen, jolla edes asuntolainaa on itsellä, ymmärrä mistä kenkä puristaa. Konserni on paisunut nousukauden ja hövelin luotonannon avulla kuin pullataikina, mutta nytpä ohjauskorot ovat neljän-viiden vuoden aikana nousseet melkein kolme prosenttia.
Rahahanat ovat Viidalla menneet kiinni ja kun ei enää pysty laajentamaan, pitäisi tilittää välillä vähän arvonlisäveroakin valtiolle. Ja onkohan raukka edes sopimuksia tehdessään ymmärtänyt laskea että naftan hinta ja palkatkin yleensä pitkässä juoksussa nousevat.kun hiukka enen konkurssia haki lappeenrantaan 8kpl kuskeja muistaakseni villan ajoon parocilta.
- juttu tämä
Metsäsen ja kirjoitti:
Koko konserni nousuun . Viita on ikänsä ollut liikemies ja aina mitä syvemmällä on käynnyt niin sen jälkeen on sitä korkeammalle pompannut.
Kaikki jotka tuntee Viidan uskoo kuin vuoreen, mutta kyllä myös kaikki tähän tilaan joutuneet kosernit on kaatuneet.
Luottotiedoista näkyy selvästi että ostetut yhtiöt alkaneet tuottaa tappiota heti Viidan hallintaan siirryttyään. Niillä ollut myös hyviä kiinteistöjä. Mikä niiden tilanne nyt???
Tämä on kokonaisuutena sellainen kuvio jota juristit tutkii vielä kauan.
Onhan noita Mattiloita tiku-takuja ja Uoteja esimerkkeinä. - muuta
kuin, velkasaneeraus pitäis lopettaa ihan kokonaan,ensin tuollaiset perkeleet vievät
pienyrittäjän työt ja sitten pistävät vielä
muut maksamaan ne puoli-ilmaiset tarjouksensa. - pitäs olla
muuta kirjoitti:
kuin, velkasaneeraus pitäis lopettaa ihan kokonaan,ensin tuollaiset perkeleet vievät
pienyrittäjän työt ja sitten pistävät vielä
muut maksamaan ne puoli-ilmaiset tarjouksensa.tarkempaa kontrollia.Monet firmat sikiää monella eri nimellä.Isompi kokonaisuus pilkotaan pieniksi.Joku firma kun tekee konkan niin käytännössä sama firma jatkaa toimintaa jollakin näistä"pilkotuista" firmoista.Tarrat vaihtuu vaan auton kylkeen.Yhden nimissä "tehdään" konkurssi ja sitten toisella jatketaan vaan ajamista.
- jo kiireellä
pitäs olla kirjoitti:
tarkempaa kontrollia.Monet firmat sikiää monella eri nimellä.Isompi kokonaisuus pilkotaan pieniksi.Joku firma kun tekee konkan niin käytännössä sama firma jatkaa toimintaa jollakin näistä"pilkotuista" firmoista.Tarrat vaihtuu vaan auton kylkeen.Yhden nimissä "tehdään" konkurssi ja sitten toisella jatketaan vaan ajamista.
Pyykki firma on jo perustettu .Pesula hommista kun on jo monen vuoden kokemus.
- ..........
"Liikevaihtotavoite vuodelle 2003 on 25 miljoonaa euroa. Yritysryhmän kannattavuus on erinomainen. Jari Viita omistaa Viita-Yhtiöiden yrityksistä valtaosan joko suoraan yksin tai yhtiöidensä kautta. Valtasiirto Oy:ssä ja Jatesal Oy:ssä sekä joissakin kiinteistöyhtiöissä on yhtiökumppaneilla osaomistusta."
http://www.yrittajat.fi/sy/home.nsf/www/kuljetus_maansiirto_viita - Viidalla
jo kiireellä kirjoitti:
Pyykki firma on jo perustettu .Pesula hommista kun on jo monen vuoden kokemus.
http://www.inoa.fi/showFinancialInformation.do?&company=149285
- osa konsernista
Viidalla kirjoitti:
http://www.inoa.fi/showFinancialInformation.do?&company=149285
Tuossa näkynyt liikevaihto vain osa konsernista, nuo saneeraukset, maksuhäiriöt, verovelat ja tappiot tullevat näkyviin noiden maksullisten linkkien kautta.
Tuolla aiemmin oli "viidan palkollisen" laaja ja erittäin asiantunteva teksti jonka tiedot täsmäsivät julkisiin luotto ja tilinpäätös tietoihin. - pikkuyrittäjä
.......... kirjoitti:
"Liikevaihtotavoite vuodelle 2003 on 25 miljoonaa euroa. Yritysryhmän kannattavuus on erinomainen. Jari Viita omistaa Viita-Yhtiöiden yrityksistä valtaosan joko suoraan yksin tai yhtiöidensä kautta. Valtasiirto Oy:ssä ja Jatesal Oy:ssä sekä joissakin kiinteistöyhtiöissä on yhtiökumppaneilla osaomistusta."
http://www.yrittajat.fi/sy/home.nsf/www/kuljetus_maansiirto_viitaYleensä Vuoden yrittäjä titteli hankitaan siinä vaiheessa kun on enään korkeintaan vuoden yrittäjä.
- tekstihän
osa konsernista kirjoitti:
Tuossa näkynyt liikevaihto vain osa konsernista, nuo saneeraukset, maksuhäiriöt, verovelat ja tappiot tullevat näkyviin noiden maksullisten linkkien kautta.
Tuolla aiemmin oli "viidan palkollisen" laaja ja erittäin asiantunteva teksti jonka tiedot täsmäsivät julkisiin luotto ja tilinpäätös tietoihin....oli suoraan kopioitu Hämeen Sanomien artikkelista.
- pieni osa
Viidalla kirjoitti:
http://www.inoa.fi/showFinancialInformation.do?&company=149285
Kun näitä Viidan firmoja on tän verran:
http://www.inoa.fi/companySearch.do;jsessionid=C845836AEEFC762B61A3D387486834CA?search_type=company&level=1&new_search=true&searchWord=jari viita&subSearchType=personname kuljettajaa kirjoitti:
ainaskin kouvolaan turpeen ajoon.
Ainaskin tuttu menee metsäselle hakkeen ajoon lähiaikoina
- Sivusta seuraaja
Viidan tytäryhtiöt Wiler, Vidgren ja Valtasiirto Oy on haettu konkurssiin 10.9.2007 Riihimäen käräjäoikeuden toimesta. Hakijana on ollut Pohjantähti vakuutusyhtiö (velkojan jättämä konkurssihakemus)Siitä vaan kaikki viidan kannattajat. Mahtaakoha Mr. Viita ajaa ralliautollaan suoraan venäjälle jonne se kaveri upotetaan johonkin Siperian suohon... kysyn vaan?
- Ukkeli
Valtasiirto tuotti viime vuonna voittoa lähes puoli miljoonaa euroa. Velatkin ovat kohtuulliset liikevaihdoltaan 9,5 miljoonan euron yrityksellä.
Mutta koko konserni tuotti tappiota 600000e
eli valtasiirron voitot "lypsetty" muualle ?
eipä ihme jollei jää rahaa maksuihin jos möhömaha ottaa kaiken minkä voi - Kustaa
Nyt kuulemani mukaa valtasiirto ei enää saa muutamasta firmasta mitään ennen kuin on maksanut noin 100000€ per yritys, sen verran täppejä maksamatta. Mahtaakohan loppu olla lähellä?
- pikkuyrittäjä
Firmoilla jo niin paljon julkisiakin vaikeuksia että ei tuosta tilanteesta voi selvitä.
Ehkä hakevat velkasaneerausta koko konsernille tai ainakin näillekin yhtiöille.
Kuvio niin monimutkainen ja laaja että joitain osia varmaan myydään toimivina, mutta tuskin velkasaneerauskaan kovin laajasti tulee kysymykseen.
Velkojat halunnevat ainakin kiinteistöt, eikä hiekka kuoppien ja hallien myynnin jälkeen jää vakuuksia, tuskin kannattavaa toimintaakaan.
Viimeksi kun katsoin luottotiedot, pari viikkkoa sitten, oli näiden uusien tietojen lisäsi myös Nordea rahoitus tratannut Kuljetus ja Kaivuu Viitaa. - kansa 12,9.07
pikkuyrittäjä kirjoitti:
Firmoilla jo niin paljon julkisiakin vaikeuksia että ei tuosta tilanteesta voi selvitä.
Ehkä hakevat velkasaneerausta koko konsernille tai ainakin näillekin yhtiöille.
Kuvio niin monimutkainen ja laaja että joitain osia varmaan myydään toimivina, mutta tuskin velkasaneerauskaan kovin laajasti tulee kysymykseen.
Velkojat halunnevat ainakin kiinteistöt, eikä hiekka kuoppien ja hallien myynnin jälkeen jää vakuuksia, tuskin kannattavaa toimintaakaan.
Viimeksi kun katsoin luottotiedot, pari viikkkoa sitten, oli näiden uusien tietojen lisäsi myös Nordea rahoitus tratannut Kuljetus ja Kaivuu Viitaa.Valtasiirrolla ei ole konkurssiuhkaa
(12.09 19:11) Riihimäkeläisen Jari Viidan hallitsemilla Viita-yhtiöillä on taloudellisia vaikeuksia, kun riihimäkeläinen Transviita Oy ja haminalainen Kuljetusliike Metsänen Oy ovat hakeneet yrityssaneerausta. Viita omistaa myös suuren osan harjavaltalaisesta Valtasiirto Oy:stä. - Täältä kaikki on kondiksessa, kuittaa toimitusjohtaja Allan Koivula kysymyksen konkurssiuhasta. Harjavallassa ja Porissa toimiva Valtasiirto tuotti viime vuonna voittoa puoli miljoonaa euroa. - kaikki kondiksessa
kansa 12,9.07 kirjoitti:
Valtasiirrolla ei ole konkurssiuhkaa
(12.09 19:11) Riihimäkeläisen Jari Viidan hallitsemilla Viita-yhtiöillä on taloudellisia vaikeuksia, kun riihimäkeläinen Transviita Oy ja haminalainen Kuljetusliike Metsänen Oy ovat hakeneet yrityssaneerausta. Viita omistaa myös suuren osan harjavaltalaisesta Valtasiirto Oy:stä. - Täältä kaikki on kondiksessa, kuittaa toimitusjohtaja Allan Koivula kysymyksen konkurssiuhasta. Harjavallassa ja Porissa toimiva Valtasiirto tuotti viime vuonna voittoa puoli miljoonaa euroa....jos Pohjantähdelläkin on niin pitkä piikki, että täytyy konkurssin uhalla hakea. Tarkistin tiedon paikkansapitävyydenkin jo asiakastiedosta, kun vähän kanssa epäilin voiko olla mahdollista. Valtasiirron viime vuoden tulos kuitenkin oli yli 450 000 euroa. Tainnut sekin tulos hukkua konsernitukina noihin tappiollisempiin Viita-Yhtiöiden osiin.
- siirretty
kansa 12,9.07 kirjoitti:
Valtasiirrolla ei ole konkurssiuhkaa
(12.09 19:11) Riihimäkeläisen Jari Viidan hallitsemilla Viita-yhtiöillä on taloudellisia vaikeuksia, kun riihimäkeläinen Transviita Oy ja haminalainen Kuljetusliike Metsänen Oy ovat hakeneet yrityssaneerausta. Viita omistaa myös suuren osan harjavaltalaisesta Valtasiirto Oy:stä. - Täältä kaikki on kondiksessa, kuittaa toimitusjohtaja Allan Koivula kysymyksen konkurssiuhasta. Harjavallassa ja Porissa toimiva Valtasiirto tuotti viime vuonna voittoa puoli miljoonaa euroa.Valtasiirto siirretty luotto luokituksessa C-luokkaan eli huonoin luokitus, tarkoittaa akuuttia konkurssi uhkaa.
Noista muista viidan yhtiöistä usemmat olleet siinä jo pitkään. - Tuohis
siirretty kirjoitti:
Valtasiirto siirretty luotto luokituksessa C-luokkaan eli huonoin luokitus, tarkoittaa akuuttia konkurssi uhkaa.
Noista muista viidan yhtiöistä usemmat olleet siinä jo pitkään.Valtasiirron tilasta kertoo hyvin se että sinne on palkattu jo useamman vuoden ns. hitaampi ajattelutaitoisia ihmisiä jolla sitten saadaan teetettyä lähes ilmaiseksi töitä ja puristettua niistä ylitöitä kolmattasataa tuntia/nuppi/vuosi.
Ovat kuulemma oma yhteiskunta luokkansa nimeltä "Joo JOO"
Metkaa väkeä nuo pisnes miähet! - vuosiksi
tätä pesää selvitetään kauan
- on kuulkaas
vuosiksi kirjoitti:
tätä pesää selvitetään kauan
niin että..konserni tukina menee kaikki rahat johonkin taskuun..
ajetaan vanhoilla paskoilla koneilla..
ostetaan toiselta viita yhtiöltä kalustoa hirveesee yli hintaa..
ei se pohjantähti ole ainoa hakia..
on tässä ollu nafta kortit jumissa..työ vaatteita ei tule
osia saadaan ainoastaan käteisellä..
korjauksiin vaaditaan pankkitakaus..
no vuoden vaihteeseen menee..sitten loppuu laulu.. - kate pivvavi
on kuulkaas kirjoitti:
niin että..konserni tukina menee kaikki rahat johonkin taskuun..
ajetaan vanhoilla paskoilla koneilla..
ostetaan toiselta viita yhtiöltä kalustoa hirveesee yli hintaa..
ei se pohjantähti ole ainoa hakia..
on tässä ollu nafta kortit jumissa..työ vaatteita ei tule
osia saadaan ainoastaan käteisellä..
korjauksiin vaaditaan pankkitakaus..
no vuoden vaihteeseen menee..sitten loppuu laulu..totta virkot. harjavallassa ainakin on vähän väliä naftakortit pannassa. korjaamon poikien työkalut lainassa toimitusjohtajan omissa töissä.
Öljyt ostetaan talousmarkasta 3l pönttöinä kun muuta ei saa. Suodattimet on pesty jo useaaman vuoden. Tästä se liikevoitto ilmeisesti muodostuu - retoriikkaan
kansa 12,9.07 kirjoitti:
Valtasiirrolla ei ole konkurssiuhkaa
(12.09 19:11) Riihimäkeläisen Jari Viidan hallitsemilla Viita-yhtiöillä on taloudellisia vaikeuksia, kun riihimäkeläinen Transviita Oy ja haminalainen Kuljetusliike Metsänen Oy ovat hakeneet yrityssaneerausta. Viita omistaa myös suuren osan harjavaltalaisesta Valtasiirto Oy:stä. - Täältä kaikki on kondiksessa, kuittaa toimitusjohtaja Allan Koivula kysymyksen konkurssiuhasta. Harjavallassa ja Porissa toimiva Valtasiirto tuotti viime vuonna voittoa puoli miljoonaa euroa.Vaikeuksia ei koskaan tunnusteta, jotta rahottajien luottamus säilyisi
- antti-pekka tuhkatorvi
kate pivvavi kirjoitti:
totta virkot. harjavallassa ainakin on vähän väliä naftakortit pannassa. korjaamon poikien työkalut lainassa toimitusjohtajan omissa töissä.
Öljyt ostetaan talousmarkasta 3l pönttöinä kun muuta ei saa. Suodattimet on pesty jo useaaman vuoden. Tästä se liikevoitto ilmeisesti muodostuuyks autokuski riihimäeltä sano taannoin että möhömaha käy sanomassa palkkakonttorissa että kokeillaan kuskeja jättämällä osa palkasta maksamatta,esim.ylityöt tai vuorolisät.ja jos ei huomaa niin se on aina kotiin päin.
kuulemma riihimäellä kuljetusfirmoissa yleinen tapa.onneks v-siirron palkat lasketaan nykyään harjavallassa...vajaat tilit vähentyny huomattavasti. - on kuulemas
antti-pekka tuhkatorvi kirjoitti:
yks autokuski riihimäeltä sano taannoin että möhömaha käy sanomassa palkkakonttorissa että kokeillaan kuskeja jättämällä osa palkasta maksamatta,esim.ylityöt tai vuorolisät.ja jos ei huomaa niin se on aina kotiin päin.
kuulemma riihimäellä kuljetusfirmoissa yleinen tapa.onneks v-siirron palkat lasketaan nykyään harjavallassa...vajaat tilit vähentyny huomattavasti.juttu jonka kirjoitit.Viita on kyllä persoonana vaikea, mut ei ole koskaan kuulunu hänen tapoihin väittämäs vilpilliset kusetustavat, sen verran miehen oon oppinu 8 v. aikana tunteen. ainut mikä on totta että harjavallan palkat laketaan myös siellä.
- paskaa
kate pivvavi kirjoitti:
totta virkot. harjavallassa ainakin on vähän väliä naftakortit pannassa. korjaamon poikien työkalut lainassa toimitusjohtajan omissa töissä.
Öljyt ostetaan talousmarkasta 3l pönttöinä kun muuta ei saa. Suodattimet on pesty jo useaaman vuoden. Tästä se liikevoitto ilmeisesti muodostuujuttus alusta loppuun. tiedät ittekin sen.
- antti-pekka tuhkatorvi
on kuulemas kirjoitti:
juttu jonka kirjoitit.Viita on kyllä persoonana vaikea, mut ei ole koskaan kuulunu hänen tapoihin väittämäs vilpilliset kusetustavat, sen verran miehen oon oppinu 8 v. aikana tunteen. ainut mikä on totta että harjavallan palkat laketaan myös siellä.
lue se viimenen lause.jos tuntilappu on oikein täytetty niin missä se munaus sitten käy?tuntien järjestelmään syöttäjä tai palkanlaskija/palkanlaskija käskystä.
niinkuin sanottu, se juttu oli KUULTUA toiselta yrittäjältä, eikä miltään katkeralta rengiltä. - voi voi
paskaa kirjoitti:
juttus alusta loppuun. tiedät ittekin sen.
paska säkä!!!!!!!!!!!!
- KullaanKunkku
Täällä tuntuu olevan asiantuntevaa sakkia paikalla joten mitä jos jokainen kertoisi parhaan "tositarinansa" näistä viitalaisista tarinoista, niin siitä voisi isännälle tehdä kirjan? Valtasiirrosta ainakin kuulemma löytyy meheviä tarinoita !
- ylipäätään
maksettu mitään maksuja ajallaan ???? mistä moinen jos yritys tuottaa voittoa noin 500000e ja sitten tälläinen tratta haetaan konkkaan ?? kuulostaa hieman ihmeelliseltä
olisikohan " johtajat " vetäneet välistä jonnekin ---> sveitsin tilille rahaa jemmaan ??
- Tampere United
Mistähän jalkapallo rahoitus löytyy ensi kaudeksi????
- ac jari
AC Allianssille lainatulle 150000 eurolle..
- Velkasaneeraus on perätön t...
Kaikki maksut on maksettu ja asiat ok. Turha ainakaan sitä on täällä enempää jauhaa . Keskittykää muihin tärkeämpiin aiheisiin.
- kaikki maksettu
hmm.noinkohan? Eiköhän suosta ole paha nousta.
- www.ytj.fi
Kokeilehan
http://www.ytj.fi/yrityshaku.aspx?path=1547;1631;1678&kielikoodi=1
Laita hakusanaksi Transviita tai Metsänen. Kyllä molempien kohdalla lukee selvästi että saneerauksessa.
Aarre.fi-palveluun jos viitsit maksaa muutaman euron ja katsot sieltä Valtasiirtoa, niin siellä näkyy velkojan jättämä konkurssihakemus, jättäjänä vakuutusyhtiö Pohjantähti. Eli miltä osin on perätöntä?
- irtoperä
Nyt ne sitten loppuivat hallensinkin ajot kyseiseltä puulaakilta
- loppui
jo viime viikolla.....
toivottavasti kalusto on paremmisssa hommissa. - on on
loppui kirjoitti:
jo viime viikolla.....
toivottavasti kalusto on paremmisssa hommissa.Myynnissä
- EX-Kuski
on on kirjoitti:
Myynnissä
Ja vipusen kuskit sai kenkää kaikki!!! Hyvin tuo Jari Viita osaa bisnekset
- Vit******nut
EX-Kuski kirjoitti:
Ja vipusen kuskit sai kenkää kaikki!!! Hyvin tuo Jari Viita osaa bisnekset
Itsehän olen ollut töissä Kuljetus ja maansiirto Viidalla. Palkat kylläkin tuli ajoissa mutta melkein joka tilistä jäi uupumaan ylityökorvauksia. Ylitöitä kylläkin teetettiin varsin reilusti ahkerille ja osaaville miehille, mutta kaikkia saataviani en ole saanut pois enkä viitsinyt mennä palkkaturvaan valittamaan niistä. Olin sahalla konekuskina yms hommissa, joten ei ole mitään ajopiirturikiekkojakaan esittää todisteena. Eikä saataviakaan nyt hirveästi ole, n 1500 euroa. Mutta onhan sekin paljon rahaa tällaiselle tavalliselle duunarille. Minulle riitti että pääsin eroon siitä puljusta kun kusettaminen oli jatkuvaa. Sunnuntailisätkin maksettiin asiallisesti alkuun mutta kun huomattiin että kustannuspaikka teki vain tappiota, niin jäi ne sunnuntailisätkin sitten pois. Eikä mennyt kauaakaan kun Viidalle tuli lähtö kyseisestä kustannuspaikasta. Syystä että teki tappiota ja meni vaatimaan lisää liksaa mutta toinen firma lupasikin hoitaa sitten samat hommat halvemmalla kuin mitä Viita vaati. Sitten työskentelin vielä jonkun aikaa toisessa kustannuspaikassa mutta sielläkin oli niin kireä ilmapiiri työnjohdon ja työntekijöiden välillä, että oli ihan viisasta lähteä sieltä muihin hommiin. Koko sen ajan mitä olin siellä töissä, liikkui huhuja että firma vielä kaatuu lähivuosien aikana. En suosittele kyseistä firmaa kellekään, ainakaan jos mielii hyvässä työpaikassa olla.
- Seppana99
Uusimmassa Ajolinja-lehdessä on VIITA-YHTIÖT mainittupariin kertaan, ja oikein kuvien kera... Niitten Rengon Sahan työnjohtaja sanoo, et ainakin RENGON SAHAN työntekijät on saanu palkkansa ajallaan... Lienee yksiköissä eroja, ainakin työntekijöiden suhteen... Kai sitä Viitakin maksaa mieluummin semmosille työntekijöille jotka tekee, ei puhu suuria kulman paarissa... Näkyy VIITA-YHTIÖT kalustoo liikenteessä edelleen...
- piti mennä...
nurin!
Aikaisimmat viestit että viita menee nurin taitaa olla vuodelta 2005, että kolme vuotta tässä ollaan menty konkurssissa sitten.
Onhan se tosi että huonosti menee mutta taitaa se aallonpohja nähty ainakin mitä nyt viime aikoina on kuulunut.
... ... ja ihmeesti niitä uusia !!!rahalla!!! ostettuja autoja on ilmestynyt kun ei muuten saa... että on se kumma jos firma ostaa autoja puhtaalla rahalla ja menee nurin...?? - aika paljon jo
piti mennä... kirjoitti:
nurin!
Aikaisimmat viestit että viita menee nurin taitaa olla vuodelta 2005, että kolme vuotta tässä ollaan menty konkurssissa sitten.
Onhan se tosi että huonosti menee mutta taitaa se aallonpohja nähty ainakin mitä nyt viime aikoina on kuulunut.
... ... ja ihmeesti niitä uusia !!!rahalla!!! ostettuja autoja on ilmestynyt kun ei muuten saa... että on se kumma jos firma ostaa autoja puhtaalla rahalla ja menee nurin...??...ole mennyt nurin. Transviita, Metsänen ja Me-Vi Service menivät nurin noin vuosi sitten. Vidgren nyrjähti kesällä. Kuljetus ja maansiirrolla näkyy Inoassa viime vuoden tilinpäätöksessä n. 2,7 miljoonaa tappiota ja kaupparekisteriin on merkitty osakepääoma menetetyksi. Käräjillä on useampia kanteita menossa mm. maksamattomista palkoista ja yt-rikkomuksista ja niissäkään ei puhuta ihan pikkurahoista. Suolahden käräjäoikeudelta tulee 9.12. päätös puuliiton nostamaan kanteeseen, jossa tietääkseni haetaan noin 10 työntekijälle 30 000 euroa kullekkin korvauksena ilman yt-menettelyä tehdystä irtisanomisesta. Vaikka saisivat kolmasosan hakemastaan, on summa vieläkin 100 000 euroa maksettavaa kerralla! Uusia autojakaan ei ole ilmestynyt enää pariin vuoteen, eikä niistäkään ostetuista kyllä ensimmäistäkään rahalla ollut ostettu vaan velaksi (omistaja Pohjola pankki, rahoituspalvelut luki rekisteriotteissa). Nettikoneessa ja konkurssipesät.com:issa (erillistoimeksiantona, ei konkurssipesän omaisuutta) on myynnissä jo 2005 mallisiakin autoja.
- ne autot
piti mennä... kirjoitti:
nurin!
Aikaisimmat viestit että viita menee nurin taitaa olla vuodelta 2005, että kolme vuotta tässä ollaan menty konkurssissa sitten.
Onhan se tosi että huonosti menee mutta taitaa se aallonpohja nähty ainakin mitä nyt viime aikoina on kuulunut.
... ... ja ihmeesti niitä uusia !!!rahalla!!! ostettuja autoja on ilmestynyt kun ei muuten saa... että on se kumma jos firma ostaa autoja puhtaalla rahalla ja menee nurin...??yleensäkkin osteta rahalla, vai vieläkö joku huolii oravannahkoja...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1197626Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857285- 955334
- 524875
- 2434393
- 444365
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494356Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san284038- 593173
- 482616