Uusi yritys

tänä iltana!

Sunnuntain, maanantain ja eilisen juomatta! Tänään menen AA:n ja uskon, että olen löytänyt pohjani. Sain aikoinaan AA:n avulla 22 vuotta raittiutta ja luulin, ettei ikinä enää.................... Kohdallani olikin varattuna aivan toisenlainen tulevaisuus. Retkahdin ja olen joutunut juomaan molemmin käsin 14 vuotta. Nyt tämä uuden alku varmasti on vaikeampaa? Rahasta ei ole puutetta. Eikä 60-vuotiaana eläkeläisenä ajastakaan, joten lähtökohdat ovat tässä suhteessa huonot.

Tänään se siis tapahtuu. Olen tätä ryhmään lähtöä tehnyt jo koko tuo retkahduksen jälkeisen ajan. Kynnys on minulle mahdottoman korkea!

17

1006

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On varmasti kaikille korkea, niin se oli minullekkin kun eka kertaa menin AA:han samoin kuin 4-5 kuukauden juomiseni jälkeen, kyllä se siitä kunhan avaat sen oven ja astelet pöydän ääreen istumaan.

• ovat puolellasi. Taitaa olla kovanlainen tie edessäsi, mutta se on ainoa mahdollinen. Onnea matkaan!

• Tiedostan asian

Vielä 2,5 tuntia jäljellä odotusta. Sitten lähden käymään tätä kivistä polkua! Jopa hiukan jännittää. Ja oman itseni suhteen on odotukset korkealla. Näin ei enää voi jatkua. Kaikki muut vaihtoehdot ovat parempia kuin tämä juominen. Ja parhaalta tuntuu tuo, minullekin tuttu toveriseura!

• sAAmari

takaisin. Jokainen kyseisen palaverin osanottajista on varmasti pelkästään iloinen siitä, että olet siellä tänään.

• optimisti

Vertaistuki on kaiken a ja o. Tajusin sen vasta monen retkahduksen jälkeen. Sain onneksi laitoshoidon lisäksi. Tsemppiä sinulle!

• pääsit mukaan

uuteen alkuun ja uuteen elämään.

• Kyllä onnistut

onnistuithan jo kerran ennenkin! Älä anna sen painaa liikaa vaakassa nyt - katse eteenPÄIN!!!!
      Kerro, miten kävi...

• minäkin yritän

Joudun ihan varmasti johonkin hoitoon tämän kesän jälkeisten verikokokeiden perusteella. Ne ovat ensi viikolla ja vielä eilen join, joten nyt ei kannata pyristellä vastaan sitten yhtään. Mihin he laittavat? Onko avohoito sellaista, että voi käydä samanaikasesti töissä? Eivät kai laitokseen pistä... Tosin kaikki keinot ovat kohdallani ihan hyviä, sillä HALUAN lopettaa juomiseni kokonaan.

Olen huomannut, että on tosi paljon helpompaa olla kokonaan ilman kuin aina miettiä että montakohan voin ottaa ja milloin. Ja kun otan yli kaksi annosta, se on menoa. Jos jätän yhteen, niin siitäkin tulee jotenkin surullinen olo, että tähänkö tämä nyt pitää lopettaa.

Onnistunein olo on aina, kun olen saanut oltua juomatta useita viikkoja ja tuntuu sille, että teen oikein ja elän elämääni oikealla tavalla.

Tsemppiä meille kaikille ja jonain päivänä saatan olla siellä AA:ryhmässä. Nyt se ei enää kammoksuta ajatuksenakaan. jotain vain on tehtävä, ennenkuin menee työ ja sitä mukaa ihan kaikki.

• Enzian
        minäkin yritän kirjoitti:

Joudun ihan varmasti johonkin hoitoon tämän kesän jälkeisten verikokokeiden perusteella. Ne ovat ensi viikolla ja vielä eilen join, joten nyt ei kannata pyristellä vastaan sitten yhtään. Mihin he laittavat? Onko avohoito sellaista, että voi käydä samanaikasesti töissä? Eivät kai laitokseen pistä... Tosin kaikki keinot ovat kohdallani ihan hyviä, sillä HALUAN lopettaa juomiseni kokonaan.

Olen huomannut, että on tosi paljon helpompaa olla kokonaan ilman kuin aina miettiä että montakohan voin ottaa ja milloin. Ja kun otan yli kaksi annosta, se on menoa. Jos jätän yhteen, niin siitäkin tulee jotenkin surullinen olo, että tähänkö tämä nyt pitää lopettaa.

Onnistunein olo on aina, kun olen saanut oltua juomatta useita viikkoja ja tuntuu sille, että teen oikein ja elän elämääni oikealla tavalla.

Tsemppiä meille kaikille ja jonain päivänä saatan olla siellä AA:ryhmässä. Nyt se ei enää kammoksuta ajatuksenakaan. jotain vain on tehtävä, ennenkuin menee työ ja sitä mukaa ihan kaikki.

Eivät ne sua viinan takia mihinkään laita, varmasti pärjäät ihan "avohoidossakin". Siihen terapiaa tai muita tukitoimia. Töissä voit käydä ihan normaalisti ja sehän on tosi tärkeetä tossa tilanteessa. Tee vain se päätös ja pysy kovana, varmasti onnistut, olethan voinut olla viikkojakin juomatta. Niin on minunkin helpompi olla kokonaan ilman kuin ottaa se kaksi josta tulee kymmenen. Itse olen nyt ollut viikon ihan kuivana ja kyllä elämä maistuu ihan toiselta. Tsemppiä vaan!

• minäkin yritän,
        Enzian kirjoitti:

Eivät ne sua viinan takia mihinkään laita, varmasti pärjäät ihan "avohoidossakin". Siihen terapiaa tai muita tukitoimia. Töissä voit käydä ihan normaalisti ja sehän on tosi tärkeetä tossa tilanteessa. Tee vain se päätös ja pysy kovana, varmasti onnistut, olethan voinut olla viikkojakin juomatta. Niin on minunkin helpompi olla kokonaan ilman kuin ottaa se kaksi josta tulee kymmenen. Itse olen nyt ollut viikon ihan kuivana ja kyllä elämä maistuu ihan toiselta. Tsemppiä vaan!

Tämmöistä tämä on ja "kiva" kun meitä on muitakin. Ei siis kiva, että muillakin on ongelmia viinan kanssa, vaan se tunne, että ei ole yksin tässä veneessä, joka välillä kallistelee myrskyissä, kun toisaalta on niitä tyyniäkin hetkiä ja myötätuulta.

Menipäs runolliseksi, mutta luen innolla tätä palstaa joka päivä ja se tukee minua tässä taistelussa ja mehän ei luovuteta, vaikka vaikeetahan tämä välillä on. Kukaan, joka ei juo alkoholistisesti, ei voi uskoa miten suurta onnistumisen tunnetta voi joskus kokea jopa viikosta-parista alkottomasta ajasta.

Tsemppiä sullekin ja jos retkahdusta tulee (ei tuu!), niin uudestaan jaloilleen vaan. Silleenhän me on opeteltu kävelemäänkin ;)

• olla ilman kuin
        minäkin yritän kirjoitti:

yrittää rajoittaa juomistaan, jos kerran on mennyt sen näkymättömän rajan yli. AA on siitä mainio paikka, että siellä voi käydä työn ohella eikä tarvi tehdä tiliä pomolle eikä muillekaan että missä käy. Ja raittius on porukassa helpompaa kuin yksin tai koneen ääressä.

• vee-e

piti pohdiskella asiaa omalta kohdalta.

jos repsahdus tulee niin mulla lienee matala kynnys takaisin tuttuun paikkaan.
      mitään raittiusvaloja en ole vannonu tai poltellu mitenkään siltoja takana tai uhonnut pärjääväni omin voimin.
      olen vaan pärjännyt ihan näin, välillä tavannut jonkun aa-toverini sattumalta tai sovitusti. nettiposti kulkee ja siinä samalla tulee päihdeasiatkin ruodittua.

toivottavasti aloittajalla meni paluu onnistuneesti. moni olis kateellinen siitä, että on rahaa ja aikaa. rahasta pääsee kyllä eroon ja ajastakin hankkimalla tarpeeksi harrastuksia, vaikka tuskin sinä oikeasti tarkoitit niiden olevan ongelma ??

aina ei ihminen ymmärrä hyvää elämää tai terveyttä ennen kuin on sen menettänyt.
      hyvää uutta elämää, osaat varmasti antaa sille sen oikean arvon.

• Nimetön

MINITKÖ SINNE AA:han? Kerro nyt ihmeessä - täällä ymmärretään kyllä!

• Jos meni pieleen

uusi yritys. Voithan TAAS tehdä uuden - älä menetä toivoa, äläkä tee liian suurta "mörköä" alkoholista! Siitä vaan - kohti uutta tulevaisuutta!!

• Keskustelun aloittaja

Kyllä menin ryhmään! Vuorossa oli seitsemäs askel, jonka minä luin!!! Oli mahtava tunne, kun sain vihdoin ja viimmein "kynnyksen" ylitettyä.

Sain heti oman "kummin", johon olen nyt pitänyt päivittäin yhteytta. Palaverien lisäksi!

Tänään taitaa olla yli kymmeneen vuoteen ensimmäinen selvä lauantai! Ja tunne sisälläni, että nyt en juo enää. Mahtavaa!

Toki taival ei tule olemaan helppo. Mutta helpompi, kuin mitä olisi juodessa itseni hengiltä!

• Arvasin oikein
        Keskustelun aloittaja kirjoitti:

Kyllä menin ryhmään! Vuorossa oli seitsemäs askel, jonka minä luin!!! Oli mahtava tunne, kun sain vihdoin ja viimmein "kynnyksen" ylitettyä.

Sain heti oman "kummin", johon olen nyt pitänyt päivittäin yhteytta. Palaverien lisäksi!

Tänään taitaa olla yli kymmeneen vuoteen ensimmäinen selvä lauantai! Ja tunne sisälläni, että nyt en juo enää. Mahtavaa!

Toki taival ei tule olemaan helppo. Mutta helpompi, kuin mitä olisi juodessa itseni hengiltä!

että menet sinne! Nyt ei mitään muuta, kuin PÄIVÄ VAAN JA HETKI KARRALLANSA! KYLLÄ SINÄ SELVIÄT, EI OLE EPÄILYSTÄKÄÄN! JO TUO, ETTÄ menit UUDELLEEN, OLI Miehen teko!!!
        Otetaan ihan hetki kerrallaan...syödään lauantaimakkaraa ja juodan limsaa tai vissyä. Nou hätä.
        Pääasia, ettei AJATELLA muuta kuin omaa terveyttämme ja sitä, miten IHANAA on voittaa itsensä!!! Lykkyä kovasti sinulle - varmasti nujerrat sen PIRUN! Toivoo: "Suojelusenkelisi"

• helppo!
        Keskustelun aloittaja kirjoitti:

Ala hokea, että tämähän onkin yllättävän helppoa! Jos ajattelet, että "tie ei tule olemaan helppo" - ei se olekaan.
        Ihmisen aivoilla ja niiden lähettämillä viesteillä on merkittävä osuus...OLE POSITIIVINEN -
        SINÄ ONNISTUT!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4973
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4209
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2311
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2077
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1878
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1706
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1473
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      91
      1174
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94