Minne ruskaretkelle???

merja

Voisitteko antaa vinkkejä missä olisi hienoja maisemia aloittelevalle luontoretkeilijälle? en ole ikinä käynyt Lapissa, mutta tänä syksynä haluaisin lähteä. mihin aikaan kannattaa mennä??

3

1244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "paäi"

...siellä on ainakin monenmoista tarjolla,me asuttiin Jerisjärvellä ja sieltäkäsin liikuttiin. Muonio ei ole kovin kaukana eikä Pallatunturitkaan,sekä siinä lähistöllä on paljon kivoja pikkutuntureita jotka kannattaa käydä tarpomassa!Jos taas haluaa pitempää matkaa Hetasta lähtee reitti joka päättyy Pallakselle.Me tosin olimme loppukesällä useita vuosia sitten joten ruskasta siellä en osaa sanoa.Oma auto olis hyvä tällä matkalla sillä näille eri tuntureille on liian pitkä matka kävellä jos kaikki aikoo katsastaa.

• TapHe

Ylläs tietysti ja siellä Äkäslompolo. Hyvät yhteydet jos julkisilla kulkee. Maisemat ja kylä mitä mainioimmat, merkittyjä reittejä joka tasoisia ja pituisia, jos ihan omiaan kulkee siihenkin hyvät mahdollisuudet. Seitsemän tunturia päivämatkan etäisyydellä, kylässä kapakoita ja kappeli. Majoitusta löytyy myös jokaiseen makuun.
      Ja aika, sehän alkaa nyt olla parhaimmillaan.

• suositeltu

Itse en ole ollut Lapissa ruska-aikaan, mutta tuttavani palasivat juuri Äkäslompolosta ja kehuivat paikkaa. Laakso tunturien sylissä on ilmeisesti aika suotuisa ilmastollisesti ja löytyy pohjoiseen sijantiin nähden aika vehreää ja erityyppistä luontoa tunturivaelluksista suomaastoon pitkiksiä pitkin (tai melontaan tunturijärvillä). Ylläsjärvi tunturin toisella puolen kai yhtä hyvä vaihtoehto.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7054
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3958
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      47
      3391
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2127
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2078
    Aihe