Täysin turha palsta

..............

Amiga on kuollut ja kuopattu. Tälle palstalle saisi olla joki museo osio.

9

977

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A500 WB 1,3

Amiga oli aikoinaan suosituimpia koneita niin kotikäytössä kuin tv-tuotannossa jne. videohommissa mutta ajat on muuttuneet. Vaikka Amiga saisikin nyt jotain koneita markkinoille, on se jo myöhäistä, siitä tuskin enää tulee mitään merkittävää tekijää. PC ja Apple ovat tietokonepuolen ylivoimaiset valtiaat ja pelipuolella pelikonsolit, PS3 ja XBOX360, Amigasta ei ole näidenkään haastajaksi enää.

• avata koko palstaa

jos sillä ei itselle ole mitää muuta käyttöä kin kritisoini.Poistuu tämäkin aikanaan.Ei nämä ikuisia ole mikään. Malttia, ja tutki muista palstoja,kun et tätä tarvitse.

• ihan,
        avata koko palstaa kirjoitti:

jos sillä ei itselle ole mitää muuta käyttöä kin kritisoini.Poistuu tämäkin aikanaan.Ei nämä ikuisia ole mikään. Malttia, ja tutki muista palstoja,kun et tätä tarvitse.

samaa mieltä. Joidenkin on vain pakko avata suunsa ja purkaa pahaa oloaan. Sitä paitsi ei amiga mihinkään kuopattu ole. Ei ainakaan niin kauan, kun yksikin ihminen sitä käyttää. itse kaivan välillä kaapista täysin toimivan C64:n ja alan muistelemaan lämmöllä lapsuuttani. :)

• Makoileva stallari
        ihan, kirjoitti:

samaa mieltä. Joidenkin on vain pakko avata suunsa ja purkaa pahaa oloaan. Sitä paitsi ei amiga mihinkään kuopattu ole. Ei ainakaan niin kauan, kun yksikin ihminen sitä käyttää. itse kaivan välillä kaapista täysin toimivan C64:n ja alan muistelemaan lämmöllä lapsuuttani. :)

käyttelen kyl Amigaa ihan sujuvasti ja kustannustehokkaasti

• että.
        ihan, kirjoitti:

vanhat kasettipelit eivät nykyään toimi. 10 vuotta on muistaakseni väitetty niiden säilyvän.

• Maccileipä

Kyllä Atarikin jonkun palstan soisi!

Joillakin (useimmilla) oli Amiga, mutta on meitä Atari ST tyyppejä täällä myös ihan samoilla oikeuksilla!

Minä en tiedä Amigasta hevon vittua, mutta Atari on ollut mun sydäntä aina lähellä!

• Itse olen huomannut että nyt Amiga alkaa olla niin vanha että ihmiset alkaa kiinnostua siitä. Käytetyt Amigat vaihtaa hyvin omistajaa, ostajina yleensä sellaiset joilla on ollut 15-20v sitten itsellään Amiga, tai sitten niitä joilla oli silloin PC ja haluaa halvalla nähdä mistä jäivät paitsi.

Olen kasannut ja myynyt monta Amiga 500-pakettia ja aina mennyt kaupaksi hyvään hintaan. Käyttäjiä on siis ja käyttäjäkunta on uskollisempaa kuin minkään muun merkin käyttäjät.

Ja periaatteessa on uutta rautaa tullut, vast'ikään tuli Minimig, joka on A500 toteutettuna FGPA-piirillä:
      http://home.hetnet.nl/~weeren001/

• sillä

vielä on harrastajia, kakaret ei noista ymmärrä mitään

Itssellä on kaksi modattua Amiga500sta ja Atari512 laajennetuna sekä tv-laatikollinen extraa

Amigat kaipais uudet levy-asemat, nykyiset on kuluneet loppuun

• Levykeasemat on Amigan (lähinnä A500) akilleen kantapää. Muuten koneet kestäneet hyvin 20 vuotta, mutta alkaa jo joka toisessa olla levari hajalla. Koneet kestää vielä toisen 20 vuotta kevyesti, jos tuo puute vaan korjataan. Puutetta ei tarvitse välttämättä korjata suoraan, vaan voi keksiä myös muun ratkaisun (tai olla jo keksitty).

Amiga 1200:ssa ja muissa kiintolevyllisissä Amigoissa ongelma ei ole niin suuri, koska levykeasemaa ei tarvitse juurikaan ja voi käyttää cd:tä tiedonsiirtoon. Ja uudemmilla kickstarteilla on mahdollista bootata lisälevarilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6885
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3888
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3270
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2652
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      35
      2063
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2033
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      37
      1942
    Aihe