ruostesuojausmenetelmäni

tee-se-itse

Mitäs sanotte omasta tee-se-itse miehen auton pohjan/pyöräkotelojen/helmapeltien ruostesuojausmenetelmästäni asiantuntijat eli: 1.hiotaan ruoste pois kirkkaalle pellille 2.maalataan siveltävällä ruosteenestomaalilla (esim. Ferrex tai vastaava Bilteman aine)3.ruiskutetaan vahamainen kotelonsuojaaine tartuntapinnaksi massalle (Biltema tai Dinitrol, Tectyl) 4. ja sitten päällimmäiseksi paksu pohjaan tarkoitettu massa(Biltema tai Dinitrol, Tectyl). Kaikki aineet suihkutetaan kompuralla paitsi se ruosteenestomaali siveltimellä. Olisiko jossain vaiheessa mielestänne korjattavaa?

13

4976

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuo alusta

pestä puhtaaksi,kuivata ja tarkistaa onko massa halkeillut tai irronnut ja näistä kohdissa ruostetta.

• .g...

miten toimii tämmöinen: etupyörien takana olevat helmat ihan pienellä ruosteella, ruosteet hiottu täysin pois ja hieman terveenkin puolelle ettei varmasti ole jäänyt piiloon. pinnalle 4 tunnin välein 2 kertaa ruosteenestomaalia ja maalaus päälle 24 tunnin kuluttua monella ohuella kerroksella.

• alle vaan

Ferrexin alle vois olla hyvä ensin vetästä happomaali.

• teki seuraavasti

Osti käytetyn auton, jonka pohja oli pintaruosteessa. Veteli päälle tervan ja väittää, että toimii hyvin ruostesuojana ja pysäyttää ruostumisen. Onkohan noin? En alkanut väittelemään korkeammin koulutetun kanssa asiasta. Mitä mieltä olette? Toimiiko?

• Mutta.....

Tuohan olikin kai provo.

• koska...
        Mutta..... kirjoitti:

Tuohan olikin kai provo.

terva estää ruostumista. tarttuu hyvin pintaan ja ei kuivu. jos tervaan sekoitetaan vielä oljyä...on aine tehokkaampaa

• teki seuraavasti
        Mutta..... kirjoitti:

Tuohan olikin kai provo.

Ei ole provo. Naapuri toden totta teki niin.
        Väitti vielä, että metallin pitää olla ruosteessa, jotta tarttuu ja toimii. Puhtaassa pellissä ei hänen mukaansa toimi niin hyvin.

En tiedä ja siksi kysyn nyt täällä.

Kysymykseni jälkeen huomasin, että täällä on moni muukin puhunut samasta asiasta.

Mutta vakavasti ottaen. Toimiiko toi vai ei?

• fhgdrj

Se pensselillä levitettävä sinkkimaali toimii paremmin kuin ferrex (se ei muuten enää ole lyijyä).

• rststr

maali on vasaralakka,sitä pari kerrosta ja massat päälle

• fgthyjuko

Systeemiä läytetään ns. myyntikunnostuksessa, mutta ruostumista se ei pysäytä. Vasaralakka on kuitenkin niin kovaa ettei taakse syntyvää reikää huomaa ihan heti. Järkevä ihminen ei kuitenkaan yritä huijata kaupoissa.

• Pers(keles)

Joo kyl kyl...

Mut maalaisin kaiken ruiskul. Ihan vaan koska olen laiska paska.

Mut sen tiedän et sen ruosteenestomaalin päälle kannattaa maalata pintamaali. Varsinki, jos on joutunu hitsaamaa. Kestää paremmin.

• mutta-.

tuon Ferrex:in voi unohtaa autohommissa kokonaan.

• jonssöni

muutoin varmaan jotenkin noin mutta tuo särähti,3.ruiskutetaan vahamainen kotelonsuojaaine tartuntapinnaksi massalle
      Ei sitä tartunta aineeksi käytetä kun ruosteen estoon,koska massa ei sisällä sillälailla ruosteenestopigmenttejä.
      Jos on pinta puhdas ja ruosteeton,niin aivan hyvin voit laittaa suoraan massan,sillä se jo itsessään estää suolan,kosteuden pääsyn itse peltipinnalle.Riippuu tietty vähän massasta,että tarttuuko ylipäänsä mihinkään,en tiedä kaikista mutta yleisesti ottaen tarttuvat ja pysyvät kun tauti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      30
      5760
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5243
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2974
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2424
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2108
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2068
    7. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      35
      1882
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1681
    9. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1677
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1594
    Aihe