Pitäisi avin varmistaa, että minkäkokoiset talvirenkaat minun tulee ostaa IS250? Nyt kesärenkaissa on edessä 225/40R18 ja takana 245/40R18. Tarkoituksena olisi ostaa 17" vanteilla.
Talvirenkaita ostamassa...
10
2161
Vastaukset
- vaihtoehtoa
Tehdaskoko 17" vanteilla on 225/45R17 edessä ja 245/45R17 takana. Toinen Kaivokselan hyväksymä koko on 225/50R17 sekä eteen että taakse. Jos siis haluat kierrättää renkaita edestä taakse ja päin vastoin, niin tämä jälkimmäinen koko mahdollistaa sen.
PS. Takana vakiorenkaat 18" vanteilla on muuten 255/40R18 - Make
Mul on lexus is250 ja kesärenkaat on 225/40/18 ja
255/40/18 kokeilin talvella 17 tuumasia talvikumia niin ei niissä ollut oikein pitoa vaikka ne on hyvän näköset alla kyllä,sit laitoin 205/55/16 niissä on pitoa ja hyvät ajaa talvella,suosittelen kyl 16 tuumasia talveksi.- ei suosittele
Kuulemieni huhujen mukaan Lexus suosittelee käytettäväksi kooltaan vain yhden tuuman tehdastoimitteisista renkaista poikkeavia kokoja. Jos siis auto on toimitettu tehtaalta 18 tuuman vanteilla, niin siinä pitäisi käyttää joko 17 tai 18 tuuman vanteita. Syytä en tiedä, mutta voi tietysti olla että ajonvakautus on säädetty orkkisrenkaille eikä tehdas halua että siitä kauheasti poiketaan.
- Make
ei suosittele kirjoitti:
Kuulemieni huhujen mukaan Lexus suosittelee käytettäväksi kooltaan vain yhden tuuman tehdastoimitteisista renkaista poikkeavia kokoja. Jos siis auto on toimitettu tehtaalta 18 tuuman vanteilla, niin siinä pitäisi käyttää joko 17 tai 18 tuuman vanteita. Syytä en tiedä, mutta voi tietysti olla että ajonvakautus on säädetty orkkisrenkaille eikä tehdas halua että siitä kauheasti poiketaan.
Minulla on ollut 3 lexusta ja kaikissa on ollut 205/55/16 renkaat ne pitää huomattavasti paremmin kuin isommat ja eikä se kyl auton vakauteen vaikuta mitenkään.olen ostanut ne renkaat ja vanteet aina kaivokselasta,ja eikä ne ole ikinä sanoneet et olis väärän kokoset renkaat ja minulla on rekisteri otteessakin noi 16 tuumaset merkattu kans.
- 17'' kitkat
Make kirjoitti:
Minulla on ollut 3 lexusta ja kaikissa on ollut 205/55/16 renkaat ne pitää huomattavasti paremmin kuin isommat ja eikä se kyl auton vakauteen vaikuta mitenkään.olen ostanut ne renkaat ja vanteet aina kaivokselasta,ja eikä ne ole ikinä sanoneet et olis väärän kokoset renkaat ja minulla on rekisteri otteessakin noi 16 tuumaset merkattu kans.
alle 220d:hen jo n. kk sitten, Nokian Rsi:t. Syynä tähän oli muutto naapurimaahan muutamaksi kuukaudeksi ja paluu on talvella. Ei tarvi sitten kuljetella ylimääräsiä renkaita puoleen eikä toiseen.
Takana tuo leveämpi 245 versio ja edessä kapeampi 225. Olleet todella huonot ajaa, auto on koko ajan niinkuin jonkun "patjan" päällä. Tuntuu hemmetin epävakaalta. Varmaan syynä saattaa olla tämänhetkinen liian korkea ilman lämpötila noin pehmeelle seokselle, mutta ainakaan näitten kokemusten pohjalta ton kokosia kitkoja ei voi kyllä ko. autoon suositella. - klfdlkfdlk
17'' kitkat kirjoitti:
alle 220d:hen jo n. kk sitten, Nokian Rsi:t. Syynä tähän oli muutto naapurimaahan muutamaksi kuukaudeksi ja paluu on talvella. Ei tarvi sitten kuljetella ylimääräsiä renkaita puoleen eikä toiseen.
Takana tuo leveämpi 245 versio ja edessä kapeampi 225. Olleet todella huonot ajaa, auto on koko ajan niinkuin jonkun "patjan" päällä. Tuntuu hemmetin epävakaalta. Varmaan syynä saattaa olla tämänhetkinen liian korkea ilman lämpötila noin pehmeelle seokselle, mutta ainakaan näitten kokemusten pohjalta ton kokosia kitkoja ei voi kyllä ko. autoon suositella.225/45/17 eteen ja taakse..Kuulemma 245 on liian leveä kitkalle.. Täytyisi tehdä päätöksiä suuntaan tai toiseen. Tuntuu vaan siirto 18" 16" suurelta ulkonäön kannalta, jolla tosin ei väliä, jos auto löytyy ojasta liukkaiden kelien tullessa. Tosin, kun asun Norjassa, niin aika leutoa säätä on koko talvi.
klfdlkfdlk kirjoitti:
225/45/17 eteen ja taakse..Kuulemma 245 on liian leveä kitkalle.. Täytyisi tehdä päätöksiä suuntaan tai toiseen. Tuntuu vaan siirto 18" 16" suurelta ulkonäön kannalta, jolla tosin ei väliä, jos auto löytyy ojasta liukkaiden kelien tullessa. Tosin, kun asun Norjassa, niin aika leutoa säätä on koko talvi.
Itselläni on kesällä 18" vanteet ja talvella 16" (nastarenkaat) ja vaikka autossani on 18" vanteille optimoitu sporttialustakin, niin kyyti on kyllä talvella selvästi mukavampaa. Huomasin jo edellisessä autossani, että matalaprofiilirenkaat ovat talvella perseestä. Ainakin niillä leveysasteilla, joilla sataa unta enemmänkin talvella...
P.S: Saa sitä 16" kokoisinakin ihan hienoja vanteita. Joskus pienemmätkin vanteet ovat ihan siistin näköiset.- mielenkiintoista!
klfdlkfdlk kirjoitti:
225/45/17 eteen ja taakse..Kuulemma 245 on liian leveä kitkalle.. Täytyisi tehdä päätöksiä suuntaan tai toiseen. Tuntuu vaan siirto 18" 16" suurelta ulkonäön kannalta, jolla tosin ei väliä, jos auto löytyy ojasta liukkaiden kelien tullessa. Tosin, kun asun Norjassa, niin aika leutoa säätä on koko talvi.
Itse sain viime talvena selväsanaisen suosituksen käyttää kokoa 225/50R17. Vähän korkeampi profiili tuo lisää mukavuutta, mutta eturenkaiden osalta lokasuojiin kertyvän lumen kanssa saa olla jo aika tarkkana. Ylimääräistä tilaa ei nimittäin ihan kauheasti ole.
Mun mielestä 16-tuumaiset näyttää tosi tumpulta Leksan alla. 17" on paras kompromissi mukavuuden ja ulkonäön välillä. - gsfgslk
mielenkiintoista! kirjoitti:
Itse sain viime talvena selväsanaisen suosituksen käyttää kokoa 225/50R17. Vähän korkeampi profiili tuo lisää mukavuutta, mutta eturenkaiden osalta lokasuojiin kertyvän lumen kanssa saa olla jo aika tarkkana. Ylimääräistä tilaa ei nimittäin ihan kauheasti ole.
Mun mielestä 16-tuumaiset näyttää tosi tumpulta Leksan alla. 17" on paras kompromissi mukavuuden ja ulkonäön välillä.eli siis miten renkaiden eri koot eroavat sitten ajettavuudessa? Sen olen kutakuinkin ymmärtänyt, että levemmällä renkaalla pito katoaa helpommin. Miten korkeus vaikuttaa ajamiseen?
- 9jej
gsfgslk kirjoitti:
eli siis miten renkaiden eri koot eroavat sitten ajettavuudessa? Sen olen kutakuinkin ymmärtänyt, että levemmällä renkaalla pito katoaa helpommin. Miten korkeus vaikuttaa ajamiseen?
ainakin periaatteessa, mutta jos rengasmerkki ja malli vaihtuu samalla niin noin ei voi yleistää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394983Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734219Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732321Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192105MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401888- 961716
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711483OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921203
- 941144