precut-talo

harkinnassa

eli eli noin 120 neliöinen talo olisi tulossa ensi keväänä rakennettavaksi omin ja vaimon voimin. Suunnitelmia ei vielä ole, joitakin pohjia talokirjoista katsottu.

Kysymys kuuluu? Mitä maksaa precut-puumateriaalit (esim. http://www.precut.fi) verrattuna kaupasta ostettuun lankkuun tai jopa omasta metsästä sahattuun tavaraan. Meidän tapauksessa tulee kuitenkin sahauskuluja ja rahtiakin, sillä metsäpalsta sijaitsee noin 100 km päässä tontista.

Kokemuksia ja vertailuja odotellen.

6

1980

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • talopaketti

pystytettynä maksaa 50000 euroa lupakuvineen.

Omista puista 30000 euroa omin kuvin, mutta aikaa kannolta rakselle palaa vuosi enemmän.

Kaupan puutavaroilla saat sen 40000 euroon, mutta määrälaskennan ja kuvat joudut hommaamaan sivusta.

• joku

nimenomaan ostanut PELKÄT precut-puut ilman muita ns. pakettiin kuuluvia tavaroita? Tai, oikeammin saaneko edes sellaista toimitusta mistään?

• pelkästäänkin

Mm Koskisen saha taitaa myydä. Täällä tuskin pyörii ne jotka tuohon pystyy. Ne on töissä.

• pre-cuttia
        pelkästäänkin kirjoitti:

Mm Koskisen saha taitaa myydä. Täällä tuskin pyörii ne jotka tuohon pystyy. Ne on töissä.

koska aivan samalla vaivalla ne puut sahaa pitemmästäkin tavarasta. ja voi ottaa parempaa.

• kikkailemalla

Kyllä se on nykypäivänä niin, että jos kauppaan meinaat precut-toimittajan kanssa päästä, sinun pitää sieltä ostaa lähes kaikki talomateriaalit. Ei se ole mitään hyvätekeväisyystoimintaa, että lähtee nippu tuonne ja toinen nippu tänne eli homma perustuu voiton maksimointiin kun toimittavat kaikki talomateriaalit ja ottavat jokaisesta muutaman pinnan välistä. Jos on omaa puuta ja aikaa/taitoa tekisin itse kappaletavarasta.

• tietäjä viisas
        kikkailemalla kirjoitti:

Kyllä se on nykypäivänä niin, että jos kauppaan meinaat precut-toimittajan kanssa päästä, sinun pitää sieltä ostaa lähes kaikki talomateriaalit. Ei se ole mitään hyvätekeväisyystoimintaa, että lähtee nippu tuonne ja toinen nippu tänne eli homma perustuu voiton maksimointiin kun toimittavat kaikki talomateriaalit ja ottavat jokaisesta muutaman pinnan välistä. Jos on omaa puuta ja aikaa/taitoa tekisin itse kappaletavarasta.

perustaloa ei kannata rakentaa pre cuttina vaan elementtinä et säästä siinä yhtään

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7065
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3968
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      47
      3401
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2968
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2746
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2127
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2088
    Aihe