elikkäs olen nyt pohtimassa auton vaihtoa, sillä tarjolla olisi noin 2000€ maksava punto 1997 kaksilla kohtuullisilla renkailla tutulta henkilöltä (vaihtaa autokuumeessa uudempaan)
auto näyttää hyvältä, pari pientä sähköongelmaominaisuutta on, mutta pohjaa ei ole suojattu juurikaan. talviajo autolla on ollut hyvin vähäistä ja ajomäärä muutenkin vain 080500.
entinen autoni fiat uno fire on ollut 3kk (ensiauto) ja leimaa riittää kesäksi asti, toiminut kohtuu hyvin, ajettu 180500 mutta vaihteet jäykistyvät toisinaan ja muutenkin pelkään että tulee joku isompi ongelma jota ei enää kannata korjata.
kaksi viikkoa olisi aika miettiä ostanko punton ja mahdollisesti ajan sen ensimmäisenä talvena lunastuskuntoon vai että ajan entisellä talven ja jos selviän talven sillä kolhimatta niin leimauttaisin sen taas ensi kesänä, koska se on teknisesti kohtuuhyvässä kunnossa. molempien autojen kulutus sama.
otan vai jätän, siinäpä pähkinä. mitä sanotte kokeneet italiattarien omistajat:D
punto vai uno
5
1099
Vastaukset
- kosti
Unon jäykistyneisiin vaihteisiin on yleensä vikana vaihdevivun jumittuminen. Vaihdelaatikon takapuolella (autoa edestäpäin katsottuna) on 20cm pitkä putki jonka läpi menee tanko joka kääntelee vaihteita. Omastani tämä oli jumissa. Avansin kokonaan ja hioin ruosteet pois ja rasvaa sisään . Tuli tosi kevyet vaihteet. -> Korjaa vanha ja aja sillä :)
- runontaja
minun unossa sama jäykkyys vaihteissa, ei ku putsaamaan
- ensiautoilija
ei muutakun vanha nyt pukille ja kahtelemaan. kiitän.
- pahapoika
ensiautoilija kirjoitti:
ei muutakun vanha nyt pukille ja kahtelemaan. kiitän.
Moikka! Sä joka valitit vaihteista sun fiat uno fire oli myynnissä yhessä nettiautossa vai missä se oli oltais ostettu muuten jos ei vaihteet olis jumitellu... ( oliko sun auto myynnis? )
- ensiautoilija
pahapoika kirjoitti:
Moikka! Sä joka valitit vaihteista sun fiat uno fire oli myynnissä yhessä nettiautossa vai missä se oli oltais ostettu muuten jos ei vaihteet olis jumitellu... ( oliko sun auto myynnis? )
niin helpolla en muutoin niin luotettavasta kulkineesta luovu. joten on kai sitä samaa probleemaa muillakin sitten:P
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465297Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5381835Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77953
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748