miten selviän lyhennuksistäni koska korot ovat nousseet niin paljon.. 2 vuotta sitten lyhennykseni sis. koron oli 450e. nykyään nousseitten korkojen ansiosta 450e sis. koron. kuinka selviän? pakko laittaa 120m2 taloni myyntiin kun ei persaus kestä.
lainan lyhennyksen nousu
9
675
Vastaukset
- saa selvää
parhaalla tahdollakaan.
Ota sekoitin pois päältä ja yritä uudelleen.
Tuosta saa semmoisen käsityksen, etä sinua on lyhennetty jostain päästä, mutta lainasi lyhennys ja korko eivät ole muuttuneet mihinkään? - kun ei lahjat riitä
Pitäisi tietää edes peruskäsitteet, että voisi raapustaa edes etäisesti uskottavan provon.
Noilla älynlahjoilla sinun pitää tyytyä jakamaan persettä Läskille Isännälle lopun ikääsi.- Tuulipukuloisto
Todistit jälleen kerran tuulipuvun lukutaidottomuuden. Asialla oli kanssa-tuularisi, joka yritti vapisevin käsin ilmaista huumorilla "k-k-kyllä minä p-p-p-p-ärjää-ään, isii-ii-i..!!".
Varmaan samalla tapaa itse laitoit nimesi siihen paperiin, jossa oli numeroita - sen tarkemmin niitä ymmärtämättä. - von rommenbaum
Tuulipukuloisto kirjoitti:
Todistit jälleen kerran tuulipuvun lukutaidottomuuden. Asialla oli kanssa-tuularisi, joka yritti vapisevin käsin ilmaista huumorilla "k-k-kyllä minä p-p-p-p-ärjää-ään, isii-ii-i..!!".
Varmaan samalla tapaa itse laitoit nimesi siihen paperiin, jossa oli numeroita - sen tarkemmin niitä ymmärtämättä.tuulipuku ei edes tajua mitä allekirjoittaa, niin pihalla on talousasioista MUTTA KUN SE ASUNTO OLI NIIN IIIIIHANA
- ...
Tämä oli hyvä. Naureskelin pitkään sille, että vuokrakuoriaisen päähän ei mahdu miten tuularin kk-erä voi pysyä vakiona samaan aikaan kun oma vuokra uhkaa nousta 40%! Ja eihän se oikeudenmukaiselta kuulostakaan, mutta näin se vaan on!
- pysyy vakiona
mutta lainasta tulee ikilaina, se EI LOPU KOSKAAN!!! Pankin vuokralaisuus jatkuu hautaan asti ja kuolinpesä = konkurssipesä.
- velkaspede
pysyy vakiona kirjoitti:
mutta lainasta tulee ikilaina, se EI LOPU KOSKAAN!!! Pankin vuokralaisuus jatkuu hautaan asti ja kuolinpesä = konkurssipesä.
silmäni aukenivat - olen ollut ääliö.
- kamala yhtälö?
pysyy vakiona kirjoitti:
Oi jospa vuokraloisella olisi edes kaksi aivosolua, hän voisi miettiä seuraavanlaista yhtälöä:
- jos palkasta menee nyt 30 % lainaan niin parinkymmenen vuoden kuluttua menee enää 15 %, koska palkka nousee, mutta lainanhoitokulut ei
- jos edes osan yli jäävästä rahasta sijoittaa ylimääräisiin lyhennyksiin, "ikilainakin" on äkkiä kaikkea muuta kuin ikilaina
- vaikka laina lyhenisikin tuskastuttavan hitaasti ensimmäiset 10-15 vuotta, niin omaisuutta kertyy silti lyhennysten lisäksi arvonnoususta, jonka voi keskimäärin odottaa olevan ainakin inflaation tasoa (pl. jokin perähikiä, mistä kaikki haluavat pois)
Toki on ymmärrettävää, että vuokrakuoriaisen näkökulmasta asiat ovat toisin:
a) palkka ei nouse, kun sitä ei ole
b) vaikka vuokrakuoriainen olisikin päässyt johonkin paskaduuniin, niin vuokra nousee vähintään samaa tahtia kuin palkka ts. jos nyt on tiukkaa, niin ihan yhtä tiukkaa tekee talouden kanssa myös vuonna 2027
c) 25-30 vuoden jaksolla vuokra-aasi käyttää asumiseen ihan yhtä paljon rahaa (alussa vähemmän, mutta vuokrien nousu ylittää omistusasujan kk-menot jossain 15 v tienoilla) kuin omistusasuja, tästä huolimatta...
d) vuokraluuserilla on vuonna 2027 omaisuutena edelleen pelkkä tuulenhuuhtoma ja tässä vaiheessa jo ryppyinen (=markkinaarvoltaan heikko) perse pysyy vakiona kirjoitti:
kuinkahan monelle tosiasiassa käy niin? Veikkaanpa että ne jotka ovat mitoittaneet lainansa niin tiukoille ovat kuitenkin vähemmistö. Itse en tunne yhtään sellaista tapausta, kaikilla on liikkumavaraa lainoissaan. Viisas nostaa tarvittaessa myös kk-erää, jos lyhennyksen osuus käy mitättömäksi. Pankki huolehtii niistä, joilla lyhennys ei riitä enää edes korkoihin. Viisas lainanottaja osaa varautua myös siihen mahdollisuuteen, että kk-lyhennystä voi joutua nostamaan. Ei siitä yöunet mene keneltäkään muulta kuin kateuden katkeroittamalta, pahanilkiseltä vuokrakuoriaiselta. Vaan hyvähän se on, että saatte edes siitä jotakin sisältöä surkeaan elämäänne!
Mahtuuko pieneen mieleesi, että korot tuskin nousevat vuosikymmeniä putkeen? Eli vaikka ne ovat nyt nousseet ja ehkä jatkavat toistaiseksi sitä linjaa, jossain vaiheessa ne kuitenkin taas laskevat. Joten väittämäsi, että pankin vuokralaisuus jatkuu hautaan asti, on mistään mitään tietämättömän = tyhmän ja kateellisen vuokrakuoriaisen paskapuhetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394923Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6614109Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732291Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162057MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401858- 961696
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671441OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301208- 941134
- 871131