Mikä on tärkeintä avioliitossa

suhdegallup

Minua kiinnostaisi tietää, minkälaiset asiat ovat miehille ja naisille tärkeintä avo/avioliitossa. Mitä ehdottomasti kuuluu hyvään avo/avioliittoon? Onko teillä joku juttu, josta olette heti alussa ajatelleet, että ollaksenne onnellisia, sen pitää pysyä mukana vuosienkin kuluttua? Oletteko tietoisesti toimineet sen edistämiseksi?

22

2214

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen 35 v.

Minulle ehdottoman tärkeää on hellyys ja fyysinen läheisyys. Toivon että halaisimme kunnolla mieheni kanssa ainakin kerran päivässä. Se on ehdoton minimi minulle... Liittomme on vasta kaksi vuotta vanha, joten vielä tuo homma on toiminut, mutta kokeneemmat voivat kertoa väheneekö hellyys väistämättä suhteen keston myötä. Seksin määrä luultavasti vähenee, mutta entä muu koskettelu?

• -nainen-

Minä olisi halunnut hellyyttä ja läheisyyttä ilman seksiä mutta se ei onnistunut miehen kanssa. Mies loukkaantui kun en halunnut seksiä.

Lopulta en halunnut enää mitään.

• JONkka

Kyllä se varmaankin se toisen huomaaminen arkisissa asioissa sekä hellyys ja läheisyys se suhteen yksi ylläpitävä voimavara on.
        Kyllä minunkin kohdalla on niin että jos itse en aloitetta tee, niin kyllä miehen puolelta oma-aloitteista halaamista tai hellyyden osoitusta saan odottaa lopun elämäänsä.
        Minulle on myöskin tullut tunne , että en halua enää mitään .Kyllähän mies silloin hellä haluaa olla kun haluaa seksiä, mutta en osaa nauttia siitä enää silloinkaan kun en sitä huomiota tai läheisyyttä muulloinkaan saa.

• ..miehiänne.
        JONkka kirjoitti:

Kyllä se varmaankin se toisen huomaaminen arkisissa asioissa sekä hellyys ja läheisyys se suhteen yksi ylläpitävä voimavara on.
        Kyllä minunkin kohdalla on niin että jos itse en aloitetta tee, niin kyllä miehen puolelta oma-aloitteista halaamista tai hellyyden osoitusta saan odottaa lopun elämäänsä.
        Minulle on myöskin tullut tunne , että en halua enää mitään .Kyllähän mies silloin hellä haluaa olla kun haluaa seksiä, mutta en osaa nauttia siitä enää silloinkaan kun en sitä huomiota tai läheisyyttä muulloinkaan saa.

Mies tarvii ensin palkkioksi hyvää seksiä, jotta on valmis tekemään naisensa onnellisuuden eteen töitä. Sen sijaan nainen käyttää seksiä kiristääkseen miehestään itselleen palvelijan. Tästä johtuu ristiriidat miesten ja naisten välillä. Mikäli bordellit sallittaisiin viralliseksi yritystoiminnaksi, niin tuskinpa yksikään mies tämän jälkeen avioituisi. On paljon halvempaa maksaa kunnon panosta silloin tällöin, kuin kustantaa vittuileva emäntä ja olla tämän vuoksi nalkissa loppuelämänsä.

• naisnimim.

Tarkoitatko sitä, ettet noin ylipäänsä ole halunnut seksiä vai että seksihalusi katosivat, kun et saanut hellyyttä ilman seksiä? Jos sinulle on ehdottoman tärkeää hellyys ja fyysinen läheisyys ja miehellesi seksi, niin eikö olisi hyvinkin mahdollista löytää tasapaino noiden asioiden suhteen, että kumpikin saisi kohtuullisesti haluamaansa? Toivoin mukaa olette keskustelleet asiasta.

Monelle naiselle taitaa tosiaan olla tärkeää se, että saa mieheltään hellyyttä ilman taka-ajatuksia ja seksikin maistuu sitten paremmin, kun on sen aika. Joillekin miehille seksi ja hellyys ovat yksi ja sama asia ja tästä erilaisesta ajatustavasta kannattaa ehdottomasti keskustella. Minä olen joskus sanonut miehelleni, että tarvitsisin aivan erityisesti hellyyttä (kun elämä on murjonut) ja jotenkin se on tuntunut tosi vaikealta asialta sanottavaksi, mutta kannattaa silti ehdottomasti uskaltaa.

Totaalinen kieltäytyminen seksistä tai hellyydestä ilman seksiä merkitsee monesti avioeron alkusoittoa. Kävikö kirjoittajalle juuri niin..?

• naisnimim.
        ..miehiänne. kirjoitti:

Mies tarvii ensin palkkioksi hyvää seksiä, jotta on valmis tekemään naisensa onnellisuuden eteen töitä. Sen sijaan nainen käyttää seksiä kiristääkseen miehestään itselleen palvelijan. Tästä johtuu ristiriidat miesten ja naisten välillä. Mikäli bordellit sallittaisiin viralliseksi yritystoiminnaksi, niin tuskinpa yksikään mies tämän jälkeen avioituisi. On paljon halvempaa maksaa kunnon panosta silloin tällöin, kuin kustantaa vittuileva emäntä ja olla tämän vuoksi nalkissa loppuelämänsä.

"Mies tarvii ensin palkkioksi hyvää seksiä, jotta on valmis tekemään naisensa onnellisuuden eteen töitä. Sen sijaan nainen käyttää seksiä kiristääkseen miehestään itselleen palvelijan. Tästä johtuu ristiriidat miesten ja naisten välillä."

Puhut itsesi täysin pussiin tässä:O Mitäs jos homma olisikin toisin päin eli jos mies antaa ensin naiselle palkkioksi hellyyttä ilman taka-ajatuksia ja sen jälkeen naiselle tulee halu ruveta hyväksi rakastajaksi miehelleen?

Naisten ja miesten halut ja tarpeet ovat erilaiset. Ihme etteivät aikuiset ihmiset osaa selvittää tilannetta niin, että kumpikin saisi sen mitä haluaa! Ei luulisi sen olevan ihan mahdottoman vaikeaa:O Siitähän avioliitossa pitäisi olla kyse, että halutaan olla hyviä toisilleen ja huolehtia kummankin tarpeista.

• Totuuden ääni

Kyllähän hyvä seksi on avioliiton perusta, sillä ilman sitä suhde alkaa tympiä ja riitoja tulee, eikä seksiä ole sallittua hakea muualta.

Sen sijaan jos vaimosta ei ole esim. keskustelukumppaniksi, niin henkeviä keskusteluja voit käydä vaikka työkavereiden tai ystävien kanssa.

Itseasiassa avioliitosta voi puuttua ihan mitä tahansa muuta kuin seksi, sillä kaiken muun voi hyvällä omalla tunnolla hakea muualta.

• nainen 35 v.

Monelle seksi on elintärkeä osa liittoa. Minusta se on myös yksi avioliiton perusoikeuksista, että vaikka sitä ei aina saisikaan ihan rajattomasti, niin kuitenkin jonkin verran ja sillon kun saa, niin se on hyvää seksiä. Hyvällä seksillä tarkoitan sitä, ettei toiselle tule sellaista oloa, että kumppani suostuu vastentahtoisesti ja velvollisuudesta. Sekin tuntuu varmaan kaikista hyvältä, jos kumppani toimii edes joskus aloitteentekijänä, eikä itse tarvitse pelkästään vongata. Sitä en kyllä tiedä, kuinka paljon miehille on merkitystä sillä, että nainen harrastaa iloisella mielellä seksiä, silloin kun leikkiin ryhtyy. Kumpi on tärkempää miehille, määrä vai laatu? Minulle laatu on ehdottomasti tärkeintä eli se että sitä halukkuutta löytyy oikeasti oli sitten kyse pikaseksistä tai pidemmästä petipuuhastelusta.

• pohjolan napamies
        nainen 35 v. kirjoitti:

Monelle seksi on elintärkeä osa liittoa. Minusta se on myös yksi avioliiton perusoikeuksista, että vaikka sitä ei aina saisikaan ihan rajattomasti, niin kuitenkin jonkin verran ja sillon kun saa, niin se on hyvää seksiä. Hyvällä seksillä tarkoitan sitä, ettei toiselle tule sellaista oloa, että kumppani suostuu vastentahtoisesti ja velvollisuudesta. Sekin tuntuu varmaan kaikista hyvältä, jos kumppani toimii edes joskus aloitteentekijänä, eikä itse tarvitse pelkästään vongata. Sitä en kyllä tiedä, kuinka paljon miehille on merkitystä sillä, että nainen harrastaa iloisella mielellä seksiä, silloin kun leikkiin ryhtyy. Kumpi on tärkempää miehille, määrä vai laatu? Minulle laatu on ehdottomasti tärkeintä eli se että sitä halukkuutta löytyy oikeasti oli sitten kyse pikaseksistä tai pidemmästä petipuuhastelusta.

En ole antanut enkä ala vonkaamaan. Olemme yhdessä sekstanneet ja hyvältä tuntuu. Jos seksi muuttuu minun kohdalla yksipuoliseksi niin mietin sitten uudelleen mitä teen. Ainahan sitä voi runkata jos kova halu iskee. Terve mies ja nainen haluaa seksiä, sekin elävässä elämässä huomattu.
        Vallan välineenä myös oivallinen, kuten muukin läheisyyden pihtaaminen.

• Mies 35v
        nainen 35 v. kirjoitti:

Kyllähän laatu on tärkeintä ja jos (kun) tuntuu, ettei vaimoa homma kiinnosta, niin sitten hoidetaan homma itse. Tuonne seksinovellipalstalle fantasioidensa kirjoittaminen ja muiden juttujen lukien, saa oikean fiiliksen ja se kyllä korvaa huonon seksin. Vaimo ei tästä pitäisi, mutta en katsoisi sitä silti pettämiseksi, vaan suhteen koossa pitäväksi harrastukseksi.

Silloin kun vaimo on sillä päällä (oma-aloitteisesti n. 1 krt/kk), niin seksi on hyvää, mutta kun ne tarpeet on niin erilaiset. Itse tarvin jatkuvia tai ainakin viikottaisia virikkeitä ja jos niitä ei vaimosta saa, niin vaihtoehdot ovat vähissä.

Itse ymmärrän miehiä, jotka päätyvät viinanhuuruissa sitten pettämään, mutta henkilökohtaisesti en usko yhdenyönjutun antavan sitä laatua.

• pohjolan napamies

Kyllä kaiken perusta on rehellisyys ja avoimuus. Siitä syntynyt luottamus on minulle tärkeintä ja siitä aion pitää edelleenkin kiinni. Päivääkään en ole katunut valintaani.

• JONkka

JOs kerran seksi on miehelle suhteen tärkein ja kannatteleva voima ja näinollen vaimon /naisen tulee tässä asiassa miehen pitää tyytyväisenä, ja näin nainen pystyy pitämään miehen tyytyväisenä ja onnellisena ja se on puolison velvollisuus.
        OK.... kysynkin millä ja miten mies pitää vaimonsa ja parisuhteensa kunnossa jos vaimo ei asetakkaan seksiä ensisijaiseen asemaan parisuhteessa.
        Itse arvostan läheisyyttä ja hellyyttä ja kun mies ei sitä osaa antaa kuin seksin yhteydessä, tulee tunne että minut esineistetään ,olen vain tarpeellinen silloin kun mies haluaa seksiä.
        Itse olisin onnellinen jos vaikka iltasella mies sanoisi oma-aloitteisesti hyvää yötä, tai kiittäisi ruuasta tai puhtaista pyykeistä tai siivotusta kodista.
        Olisin onnellinen jos sisin vaikka joskus kukkakimpun eikä äitienpäivänä kysyttäisi "tarviiko ostaa ruusu"
        Olisin onnellinen jos käytäisiin joskus iltalenkillä , yhdessä ostoksilla ,tai vaikkapa syömässä.
        Kyllä minäkin varmasti innostuisin seksistä jos minäkin saisin jotakin muuta myös itselleni
        Vai olenko liian itsekäs ja käytän valtaa . kun enää halua mitään muutakaan.

• pohjolan napamies
        JONkka kirjoitti:

JOs kerran seksi on miehelle suhteen tärkein ja kannatteleva voima ja näinollen vaimon /naisen tulee tässä asiassa miehen pitää tyytyväisenä, ja näin nainen pystyy pitämään miehen tyytyväisenä ja onnellisena ja se on puolison velvollisuus.
        OK.... kysynkin millä ja miten mies pitää vaimonsa ja parisuhteensa kunnossa jos vaimo ei asetakkaan seksiä ensisijaiseen asemaan parisuhteessa.
        Itse arvostan läheisyyttä ja hellyyttä ja kun mies ei sitä osaa antaa kuin seksin yhteydessä, tulee tunne että minut esineistetään ,olen vain tarpeellinen silloin kun mies haluaa seksiä.
        Itse olisin onnellinen jos vaikka iltasella mies sanoisi oma-aloitteisesti hyvää yötä, tai kiittäisi ruuasta tai puhtaista pyykeistä tai siivotusta kodista.
        Olisin onnellinen jos sisin vaikka joskus kukkakimpun eikä äitienpäivänä kysyttäisi "tarviiko ostaa ruusu"
        Olisin onnellinen jos käytäisiin joskus iltalenkillä , yhdessä ostoksilla ,tai vaikkapa syömässä.
        Kyllä minäkin varmasti innostuisin seksistä jos minäkin saisin jotakin muuta myös itselleni

Ei minulle seksi ole tärkeintä elämässä tai avioliitossa, mutta tärkeä se on.

• sun miehesi
        JONkka kirjoitti:

tuosta? Tietääkö hän, mitä haluat? Voitko sanoa sen hänelle? Voitko vaikka näyttää tuon kirjoittamasi hänelle?

Minusta se tuntui suorastaan riipaisevalta! Sinä et todellakaan pyydä liikaa! Ymmärrän täysin sen, että et halua "mitään muutakaan", kuten sanoit.

Minusta tärkeintä avioliitossa on ystävyys, toveruus: sen myötä tulee kaikki muukin, yhdessä vietettyä aikaa, kävelyretkiä, matkoja, työtä jne. Siihen sitten liittyy myös läheisyys ja kaikki mitä siihen kuuluu...Ja toisen kunnioittaminen niin, ettei millään tavalla yritetä hallita toista!

• naisen harteilla
        JONkka kirjoitti:

Ymmärrän että ei tunnu kivalta, jos mies ei yhtään huomioi:( Se mitä olen seurannut, useimmissa suhteissa nainen tuntuu olevan se, joka hemmottelee puolisoaan, hieroo särkevää niskaa, järjestää jotain ekstrahyvää syötävää, ostaa lahjoja, järjestää kahdenkeskisiä juttuja, ostaa konsertti- ja elokuvalippuja, kehuu ja kannustaa. Totta kai se perheen auton tankkaaminen ja lampun vaihto on myös huomioimista, mutta sen vastapainona on kaikki naisen tekemä kodin- ja lastenhoitotyö, joten se tasoittuu siinä. Minun mieheni onneksi osaa kiittää ja kehua hyvää ruokaa ja sanoo välillä minua kauniiksi. Hellyydenosoituksissa minä olen oikeastaan aina aloitteentekijä, samoin ostan välillä muuten vaan miehelle lahjoja tai tuon kaupasta jotain mitä tiedän hänen tarvitsevan, vaikka hän ei tee vastaavaa koskaan. Oikeastaan kaikki perusarkielämästä poikkeava tulee minun taholtani. Meillä on ainakin vielä kaikki hyvin suhteessa, mutta kyllä se vähän kaihertaa välillä, että tuntuisi hienolta, jos toinen tekisi joskus jotain ekstraa. Miten sitä muuten tietää olevansa aivan erityinen toiselle..?

Oletko Jonkka varautunut siihen, jos ero tulee? Seksistä kieltäytyminen kun on riskialtista näissä suhdekuvioissa, samoin se, että antaa itsensä katkeroitua. Mikä teitä mielestäsi pitää yhdessä? Oletko puhunut miehellesi noista huomioimisasioista ja siitä, ettet halua tulla otetuksi itsestäänselvyytenä? Minä en ole puhunut huomioimisesta mieheni kanssa, mutta jonain päivänä olisi ehkä hyvä. Tuntuisi vähän nololta kerjätä sellaisia asioita toiselta, mutta mistäs toinen muuten voi tietää...

• Kyllä se on ehdottamasti läheisyys. Ilman sitä suhde on kuin kämppäkavereilla. Joillekin sopii sekin, mutta kyllä minä haluan läheisyyttä ja hellyyttä, olla ns.parhaat kaverit. Olen kyllä yrittänytkin avioliittovuosien aikana...mutta totuus on että yksin ei kauan jaksa olla se aktiivinen osapuoli...ei jaksa pelkastään antaa,haluaa saada myös itse!

• TIKkat

osuit oikeaan kuin kämppäkaverit.....

• onnellinen ponnellinen

-Alusta asti ollaan puhuttu, että keskusteluyhteys on tärkeää ja sitä ei saa kadottaa. Että vaikeistakin asioista voi toisele puhua, ja pitääkin. Että selvitämme asiat puhumalla heti, emmekä haudo asioita.

-Kunnioitamme toisiamme, myös riidassa. Emme koskaan hauku tai nimittele toisiamme. Pidämme arvossa toisen mielipiteitä ja tapoja, vaikka ne poikkeaisivatkin omista.

-Toisen huomioonottaminen on itsestään selvää toimissamme ja valinnoissamme, luotamme toisiimme.

-hellyys ja koskettelu kuuluu jokaiseen päivään, aamu aloitetaan ja ilta lopetetaan suukolla, ja siihen väliin mahtuu monta fyysistä huomionosoitusta, joista saa tunteen, että on rakastettu.

-Sovintoon käytetään yhtä paljon aikaa kuin riitaan.

-yhteisten asioiden lisäksi omat asiat (yksinolo, omat harrastukset ja ystävät) ovat arvokkaita.

-seksi on luonnollinen osa parisuhdetta

• kaikki tyynni,

vähän kuitenkin ihmettelen tuota "käytetään sovintoon yhtä paljon aikaa kuin riitaan"!

Mitenkäs se on mahdollista?

• onnellinen ponnellinen
        kaikki tyynni, kirjoitti:

vähän kuitenkin ihmettelen tuota "käytetään sovintoon yhtä paljon aikaa kuin riitaan"!

Mitenkäs se on mahdollista?

Tarkoitin sovinnolla sovittelua. Sitä, että asiaa käsitellään riidan laannuttua, eikä vain lakaista pois silmistä. ja että anteeksipyyntöjen lisäksi, toista voi hyvitellä hemmotteluin pyyhkiäkseen riidan muistot. Sitä tarkoitin.

• kleopatra84

Avioliittoon kuuluu mielestäni toisen huomioonottaminen, niin sanoilla kuin eleillä. Molemminpuolinen arvostus, hellyys, kohteliaisuus, välittäminen ylläpitävät rakkautta..

Koskettaminen, huolehtiminen, huumori, yhdessä tekeminen..

Seksi pysyy suhteessa "säännöllisenä" kun näitä edellämainittuja asioita muistetaan toteuttaa, sillä mitäparempi olo on henkisesti ja fyysisesti, sitä paremmin jaksaa ylipäänsä..

• vastaus...

Naisen mielipiteitä:
      -avoimuus, läheisyys, yhteiset kiinnostuksenaiheet, arvostus, seksuaalinen vetovoima, vastuullisuus yhteisistä lapsista ja taloudesta jne

Mieheni mielipiteitä en tiedä, koska hän ei halua avoimesti kommunikoida, ei halua halitella tai muutenkaan osoittaa läheisyyttä, tuskinpa muuta merkitsen kuin pussien tyhjennystä, kiristää raha-asioilla, lapsien huoltoasioista saa jatkuvasti riidellä.

Lieneekö turha mainita, että meillä ei nähdäkseni ole mitään parisuhdetta enää, vain asutaan samassa huushollissa ja tapellaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      111
      7265
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      63
      5288
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4894
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4045
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      3996
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      222
      3883
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      3598
    8. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      41
      3243
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      52