Ostosmahdollisuudet Havannan lentokentällä

Kuuban matkaaja

Haluaisin tietää, onko Havannan lentokentällä kauppoja, ja millaisia. Voisiko esimerkiksi tuliaissikarien ja rommin oston jättää kentälle?

5

2421

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PKK

Voi mutta en suosittelisi. Myyvät mm. rommia, sikareita, CD-levyjä, matkamuistoja... Hintatasoa en ole järjestelmällisemmin vertaillut, mutta ei taida olla parempi kuin Havannan keskustassa. Viimeiset turistipesot kannattaa kuluttaa tai vaihtaa kentällä, toki jotkut luottokortit käyvät.

Jos ostat rommisi Havannan lentokentän tax-free-myymälästä ja sinulla on suora koneenvaihto Euroopassa, niin et saa kuljettaa rommipulloa käsimatkatavaroissa jatkolennolle eli se jää tullimiesten nautittavaksi.

• Alan Rankin

Mortonki!

Mikäli haluat tuoda Kuubasta vientikiintiön ylittävän määrän sikareita, kannattaa lisäsikarit ostaa lähtöselvityksen jälkeen lentokentän myymälöistä. Kuubassa hinnat ovat yleensä apteekin hintoja, eivätkä ne vaihtele myymälöistä toiseen. Joskus olen huomannut pientä vedätystä, mutta yleensä hinnat ovat vakiot.
      Ylimääräinen rommi kannattaa tosiaan ostaa muualta kuin kentän myymälöistä ja pakata pullot hyvin ruumaan meneviin matkatavaroihin. Omani ainakin tulivat ehjinä perille. Jos pidät espressosta osta ihmeessä Cubita kahvia.

• PKK

Vientikiintiö? Laillisia sikareita saa muistaakseni viedä Kuubasta 2000 USD:n arvosta (ellei rajoitus ole muuttunut tänä vuonna) eli käytännössä satoja kappaleita. EU:n Suomeen saa tuoda verottomasti 50 sikaria.

Muita syitä ostaa tuliaiset ajoissa:
        - kentällä voi muodollisuuksissa yms. tulla kiire
        - valikoimat voivat olla huonot esim. CD-levyissä on näin
        - valuutan ja luottokorttien kanssa vekslaaminen
        - tuliaisten pakkaaminen mukavasti lentosäännösten mukaan ja niin etteivät mene rikki

Mainittakoon, että kentän yhdessä krääsäpuodissa pyydettiin minulta CD-levyistä ja snapsilaseista 38 CUC:tä, kun hintalappujen oikea summa oli 28 ja rapiat. Ilmeisesti kassa huomasi, että minulla oli kiire. Korjasi hinnan heti, kun olin avaamassa suutani huutoon ettei mene läpi.

• Blondie

...yleensäkin Kuubassa on tosi huonot. Ei todellakaan ole mikään shoppailijan paratiisi. Sikarit on mukava tuliainen ja itse ostin niitä vain oikeista sikarikaupoista. En tiedä oliko ne siellä kalliita vai ei mutta suomen hintoihin nähden ne olivat todella halpoja. Ja laatu oli todella hyvä.

Käsitöitä siellä myydään toreilla ja ne ovat myös halpoja. Isoista pähkinöistä tehtyjä marakasseja sai alle eurolla, rumpuja yms. ihan taskurahalla. Sitten vähän hienostuneempiakin käsitöitä voi ostaa esim. sikarilaatikoita.

Joku öljyvärimaalaus me ostettiin sieltä...eipä kyllä paljon muuta voi ostaa rommin lisäksi.

Vuonna 2004 lentokentällä ei ollut paljon mitään ostettavaa ja jos oli niin kallista.

• swedens

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      7003
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3347
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2949
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2087
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe