Eli kysymys kuuluu: Mulle määrättiin kyseistä lääkettä 0.5mg tabletti illalla ja puoli tablettia aamulla. Joudun käyttämään todennnäköisesti kohtuu kauan mutta en toivottavasti loppuikääni. Miten tästä lääkkeestä pääsee näillä annoksilla irti? Tuleeko vieroitusoireita? Toivon vielä joskus saavan lapsen ja raskauden aikana kyseistä lääkettä ei saa käyttää... kiitos jos joku viitsii vastata!
Rivatril 0.5mg
7
1178
Vastaukset
- ...
otat kyseistä lääkettä? Ei ole pakko vastata jos et halua.
- 0.5mg
Rivatrilin suhteen itse aloitin sen käytön n 13 vuotiaana 0,5mg 2 krt vuorokausi.Minkäänlaisia oireita ei ollut lääkkeen lopetuksessa eikä aloituksessa 10v käytin.Mielestäni lääke on saanut kohtuuttomasti kielteistä arvailua, tässä kokemukseni lääkkeestä.
- ...
Aloitus oireet ovat aika voimakkaista, töissä en ole voinut olla, nukahdan käytännössä aamulääkkeen jälkeen hetkeksi ja päänsärkyä on myös. Muisti pätkii ja saatan sanoa jotain ihan muuta kun tarkoitin sekä tehdä jotan hassua... toivottavasta nää oireet menee pian ohi, siksi mietinkin lopetus oireita...ap
- 0,5mg
... kirjoitti:
Aloitus oireet ovat aika voimakkaista, töissä en ole voinut olla, nukahdan käytännössä aamulääkkeen jälkeen hetkeksi ja päänsärkyä on myös. Muisti pätkii ja saatan sanoa jotain ihan muuta kun tarkoitin sekä tehdä jotan hassua... toivottavasta nää oireet menee pian ohi, siksi mietinkin lopetus oireita...ap
Alussa monilla lääkkeillä voi olla kovatkin oireet tai niitä lisättäessä.Itse söin rivatrilia epilepsiaan kuin kysyit vaikutuksia minulle 1 vähiten oireita aiheuttanut lääke. Tällä hetkellä on lisätty toista epilääkkettä ja olo on huono "sängyssä" olo on paras olotila minulle nyt täytyy katsoa jos ei n2 vk totu täytyy vähentää lääkettä mahd toinen lääke.Miten kullakin sivuoireet on kaikilla "epilääkeillä" perushuono olotila monesti.
- Apteekki
0,5mg kirjoitti:
Alussa monilla lääkkeillä voi olla kovatkin oireet tai niitä lisättäessä.Itse söin rivatrilia epilepsiaan kuin kysyit vaikutuksia minulle 1 vähiten oireita aiheuttanut lääke. Tällä hetkellä on lisätty toista epilääkkettä ja olo on huono "sängyssä" olo on paras olotila minulle nyt täytyy katsoa jos ei n2 vk totu täytyy vähentää lääkettä mahd toinen lääke.Miten kullakin sivuoireet on kaikilla "epilääkeillä" perushuono olotila monesti.
Rivatril on bentsodiatsepaamijohdannainen eli "pami" tai diapam. Käytetään mm. epilepsioissa, mutta myös jännitys-, tuskaisuus-, levottomuus ym. tiloissa.
Niin kuin muillekin bentsoille, Rivatriliin voi tulla sekä psyykkinen- että fyysinen riippuvuus. Lääkettä ei siis KOSKAAN saa lopetta kuin seinään, vaan annosta vähennetään pikkuhiljaa lääkärin ohjeen mukaan.
Sivuvaikutukset ovat aina yksillöllisiä, eikä niitä voi huomata ellei kokeile lääkettä. Jos sivuvaikutuksia ilmenee, ne tulevat yleensä hoidon alussa ja hellittävät sitten. Jos kuitenkin tuntuu, että sivuvaikutukset eivät helpota, löytyy muitakin lääkkeitä, joita voi kokeilla. Silloin on tietysti otettava yhteyttä hoitavaan lääkäriin. Apteekki kirjoitti:
Rivatril on bentsodiatsepaamijohdannainen eli "pami" tai diapam. Käytetään mm. epilepsioissa, mutta myös jännitys-, tuskaisuus-, levottomuus ym. tiloissa.
Niin kuin muillekin bentsoille, Rivatriliin voi tulla sekä psyykkinen- että fyysinen riippuvuus. Lääkettä ei siis KOSKAAN saa lopetta kuin seinään, vaan annosta vähennetään pikkuhiljaa lääkärin ohjeen mukaan.
Sivuvaikutukset ovat aina yksillöllisiä, eikä niitä voi huomata ellei kokeile lääkettä. Jos sivuvaikutuksia ilmenee, ne tulevat yleensä hoidon alussa ja hellittävät sitten. Jos kuitenkin tuntuu, että sivuvaikutukset eivät helpota, löytyy muitakin lääkkeitä, joita voi kokeilla. Silloin on tietysti otettava yhteyttä hoitavaan lääkäriin.että 0,5 mg nukuttaa jotakuta, kun taas meikäläinen voi ottaa 4kertaa suuremman annoksen = 2mg:n tabletti, eikä jännitys väisty silti. Oot vissiin 43kg tytön tyllerö?
- .......
moniosaaja kirjoitti:
että 0,5 mg nukuttaa jotakuta, kun taas meikäläinen voi ottaa 4kertaa suuremman annoksen = 2mg:n tabletti, eikä jännitys väisty silti. Oot vissiin 43kg tytön tyllerö?
niin olen 80kg tyllerö, lihonut kovasti tässä sairastellessa. Mulla vaan vaikuttaa noi lääkkeet niin voimakkaasti, muutkin lääkkeet siis.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496475Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6562757Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831239- 841185
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.911174Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611113- 891100
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2751088- 71985
- 229870