jos "tuunaan" oman autoni niin että mahdollinen autovaras menettää henkensä tai loukkaantuu vakavasti varastaessaan autoni. Voidaanko minut tuomita näiden "viritysten" vuoksi vankeuteen ? Kyseessä on siis viritys, jonka pystyn itse ohittamaan mutta vaatii jonkin verran vaivaa. Onko auton, jota käytän melko harvoin oltava koko ajan ns. normaalikunnossa jos sitä en itse joka päivä/viikko tarvitse. Auto on pysäköitynä normaalisti asukaspaikalle ja ei siis ole sakkopaikalla ja lisäksi autossa on ikkunassa varoittava tarra. Korostan että kyseessä on tosiaan itse tekemäni viritys ja on varmasti hengenvaarallinen/tappava mutta vain silloin kun autoon murtaudutaan. Normaalisti seisoessan parkkipaikalla auton pelleistä ei saa esim. 10000 voltin jännitettä eli ns. valokaarta ei tällaisessa tapauksessa synny.
Varmistan vielä
säkkäri
2
548
Vastaukset
- murtovaras
loukkaantui murtautuessaan kesämökkiin ikkunan kautta. Sattumalta mökin omistaja säilytti viritettyä karhunrautaa ikkunan alla. Oikeuteenhan se meni jotta heilahti. Mökin omistajan osalta syyte hylättiin, karhunraudat olivat aivan asiallisesti säilössä.
Jos taas teet autoosi sähkövirityksiä, kuten tarinastasi annoin itseni ymmärtää, saat vähintään yhtä tujun tuomion kuin murtovaras, ellei mene peräti kuolemantuottamuksen piikkiin.
Kannattaa ehkä kääntyä poliisin puoleen ja kysyä sieltä missä omaisuuden suojaamisen raja kulkee. - tuottamus
Saat 8v. vettä ja leipää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406933
- 323908
- 453290
- 342854
- 162672
- 372228
- 162176
- 412113
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482057- 391980