Mistä voi johtua, kun noin hieman alle kymmenen vuotta sitten hankittu Iittalan matala lasinen kynttilänjalka (tuikulle ja kooltaan pienehkö, nimeä en nyt saa valitettavasti millään päähäni) hajoaa aivan itsestään kenenkään siihen koskematta?
Olin yksin kotona ja yhtäkkiä kuului kovaääninen lasin kilahdus, katselin ympärilleni ja huomasin kyseisen kynttilänjalan olevan keskeltä haljennut kahteen yhtä suureen osaan. Onneksi olin kotona, sillä muuten en olisi uskonut silmiäni ja olisin olettanut jonkun hajottaneen sen. Onko kyse siis jostakin lasissa jo valmiiksi olevasta virheestä, vai missä vika? Huono kohtelu ei varmastikaan voi olla syynä, sillä olen aina kohdellut lasiesineitä asianmukaisesti.
Itsestään hajonnut
Iittalan lasinen kynttilänj...
2
374
Vastaukset
- jumala.
Kuulostaa tosi oudolta. Ehkä parempi kysyä asiaa Iittalan asiakaspalvelusta. Kerro mitä vastattiin, kiinnostaisi minuakin tietää.
- tehtaalle...
Lasimassan tarvitsee olla masuunissa pitkiäkin aikoja erittäin kuumassa vielä muodonsaamisen jälkeenkin. Todennäköisesti ostamasi/käyttämäsi tuikku on ollut liian vähän aikaa jälkilämmössä tai sitten se on saanut muuten vain jostakin pintajännitykseen liittyvää rasitusta. Lasiesineiden rikkimeno itsekseen ei ole mikään tavaton ilmiö.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod305800- 345303
- 293004
- 342444
- 372108
- 152068
- 361952
- 121691
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191677Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons371634