Viestintä/Helsinki

riksu

Hei!

Katselin tuossa että keväällä alkaisi Helsingin Avoimessa viestinnän perusopinnot, ja ajattelin ilmoittautua. Kysyisin vaan aluksi että kuinka hyvin avoimen kautta on mahdollista saada sitä opinto oikeutta? vai miksi sitä sanotaankaan. Mietin myös onko luvassa vaikeuksia kun ihan amis(media-assistentti) pohjainen olen.

Kiitos jos joku ymmärtää tarpeeksi että viitsii vastatakin :)

3

1198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Jos siis tarkoitat opinto-oikeuden saamista varsinaisena yliopisto-opiskelijana, niin vaikeata se on avoimen opintojen pohjalta. Siksi vaikeata, että pitää olla melko paljon opintoja suoritettuna avoimesta ennen kuin on mahdollisuutta saada varsinaista opinto-oikeutta. Taitaa olla vähimmäisvaatimuksena pääaineen perus- ja aineopinnot vähintään hyvin arvosanoin, jonkin sivuaineen opinnot ja lisäksi kieli- ja metodiopintoja. Tuo tarkoittaa arviolta vähintään 2 vuoden opintoja avoimessa.

Vaikeuksista. Enpä tiedä onko niinkään vaikeuksia luvassa. Jos vaan lukeminen sujuu ja vielä osaat jonkin verran kirjoittaa asioita selkeästi ja mielellään esseetyylisesti, niin hyvin onnistuu. Ja kyllä nämä jutut oppii opintojen kuluessa. Ja perusopinnot ovat kuitenkin aina aika helppoa tavaraa. Viestinnän opinnoissa on hyötyä siitä jos on filosofian, historian ja kielitieteen tuntemusta. Mutta ilmankin pärjää, kunhan vaan on motivaatioita itseään kehittää ja lukea juttuja.

Viestinnän opintoihin voi valmistautua tutustumalla esim. viestintätieteiden yo-verkoston nettisivulla oleviin oppimateriaaleihin ja toinen paikka on internetix.

Viestintätieteiden yo-verkoston oppimateriaaleja:
      http://viesverk.uta.fi//index.php?option=com_content&task=category§ionid=6&id=14&Itemid=88888965

Tiedotusopin perusopinnot a la internetix: http://oppimateriaalit.internetix.fi/fi/avoimet/0viestinta/tiedotusoppi/

Yksi hyvä perusoppikirja on John Fiske. Merkkien kieli.

Sitten oli joku Risto Kuneliuksen kirja, mutta nyt en sen nimeä muista. Sekin sellainen perusteos.

• kovasti kiinnostunut

Kun tunnut asiasta jotain tietävän, niin kysynpä vielä, että mitä eroa on Tampereen yliopiston tiedotusopissa ja muiden tarjoamassa viestinnässä? Molemmat kiinnostavat kovasti ja tuonne tiedotusoppiin olisi vielä nonstop-aloitus, mutta en oikein osaa päättää kummasta olisi minulle enemmän hyötyä.

• ...
        kovasti kiinnostunut kirjoitti:

Kun tunnut asiasta jotain tietävän, niin kysynpä vielä, että mitä eroa on Tampereen yliopiston tiedotusopissa ja muiden tarjoamassa viestinnässä? Molemmat kiinnostavat kovasti ja tuonne tiedotusoppiin olisi vielä nonstop-aloitus, mutta en oikein osaa päättää kummasta olisi minulle enemmän hyötyä.

Ei mitään suurta eroa. Pidemmälle sitten jos opiskelee, niin Tre. painottunut enemmän journalismiin kuin esim. Hesan viestintätieteet. Kannattaa lukea oppiaineiden eroista ja historiasta esim. sieltä viestintätieteen yo-verkoston sivuilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7286
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4038
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3575
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3100
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2786
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2259
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43