Moi,
ostin jokuaika sitten mikroauton(Swissin runko ja crg:n 100 cc kone). Kaasarin säädöstä minulla ei ole kokemusta lainkaan. Voisiko joku neuvoa miten kannattaa lähteä liikkeelle kaasarin säätämisessä. Nyt en tähän hätää muista mikä kaasari autossa on(olisiko joku 20mm). Lisäksi haluaisin kysyä mitkä olisivat sopivat välitykset esim Vihdin radalle. Kuljettajat ovat miehen kokoisia eli n. 0,1 tonnia. Vastauksista kiittäen.
Mikroauton säätö
4
930
Vastaukset
- Jussi
Myyjän pitäisi tietää. Jos myyjä ei tiedä niin kartingkaupasta voi kysyä.
Jos kumpikaan ei tiedä niin lähtökohtana voisi olla seuraava:
Jos kaasuttimessa on 2 säätöruuvia niin L-ruuvia voisi avata 1½ kierrosta ja H:ta reilu kierros. Jos ruuveja on 3 niin jet-ruuvi voisi olla kiinni lähdössä ja avata ½ kierrosta parin kierroksen lämmittelyn jälkeen.
Jos kaasutinta on viritetty (koneistettu) niin oikeat säädöt löytyvät ainoastaan myyjältä/virittäjältä. Oikea asento voi olla mitä vaan välillä ½-3 kierrosta. - Jussi
.. sopiva kilpavälitys on jotain 10/88. Harrasteajossa kannattaa pitää mielummin pienempää takaratasta. Kone kestää paremmin.
- jake
...sanoisin vain että itse ajan L 2.5-3 ja H 5min-25min
- juimi
on p-seestä. Jyrkät mutkat ja pitkä suora, jossa kone huutaa ylikierroksilla. Harrastaessa tosiaan kannattaa pitää pienempää takaratasta, ettei koneet laukea. Samalla oppii hakemaan sulavampaa linjaa mutkasta, että saisi edes jonkinlaista kiihtyvyyttä mutkan jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406953
- 323918
- 453300
- 402909
- 162672
- 372228
- 162176
- 412123
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482057- 392000