Huollossa havaittiin palkeen vaihdon yhteydessä palkeen vuotaneen ja ristikkonivelen pyörineen vedessä. Nivelessä ei ollut jäykkyyttä.
Edellisestä tarkistuksesta oli vuosi ja silloin ei vuotoa ollut. Olisin vaihdattanut nivelen, mutta sitä ei Volvon merkkihuollossa ollut varaosana. Palje on vaidettu Volvon suositusten mukaan joka toinen vuosi.
Oletteko vaihtaneet nivelen, jos palje on vuotanut? Kustannus DH-P vetolaitteeseen 600,00 €.
Vetoakselin nivel
17
2192
Vastaukset
- jos vain nivel
Vaihtakaa joka vuosi vetonivelpalje uuteen merkkituotteeseen, se on ylivoimaisesti halvin helposti asennettava vakuutus ja ehkäisee vakavia vetonivelvauroita ja kilvessä seuraavana
olevia moottorinosia.
Kun vetolaite on irti, on helppo katsoa muutkin mahdollisesti rikkoontuneet paikat. - jos vain nivel meni
Vaihtakaa joka vuosi vetonivelpalje uuteen merkkituotteeseen, se on ylivoimaisesti halvin helposti asennettava vakuutus ja ehkäisee vakavia vetonivelvauroita ja kilvessä seuraavana
olevia moottorinosia.
Kun vetolaite on irti, on helppo katsoa muutkin mahdollisesti rikkoontuneet paikat.- =?=
Mikä on yuon kumin hinta ja onko se itse vaihdettavissa?
- Sacge
Olen ostanut nivelet tarvikkeena. Hinta ollut muistaakseni 25 euroa kpl. Niitä tarvitaan kaksi kappaletta.
Asennuksen hoiti hyvä tuttu ilmaiseksi. Aikaa meni alle puoli tuntia. Jonkinlainen hydraulinen puristin helpottaa työtä paljon.- DH-P
DH-P vetolaitteeseen, jota käytetään Volvon D4 ja D6 koneissa voi palkeen ja vetonivelen vaihtaa ainoastaan irroittamalla koko vetolaitteen, joka painaa noin 100 kg. Merkkihuollossa käyttävät vetolaitetta varten tehtyä nostinta työtä helpottamaan.
Volvo toimitaa vain täydellistä vetoniveltä tähän vetolaitteeseen varaosana, osia ei eilen saadun tiedon mukaan saa erikseen. - Katsastusmies-1
DH-P kirjoitti:
DH-P vetolaitteeseen, jota käytetään Volvon D4 ja D6 koneissa voi palkeen ja vetonivelen vaihtaa ainoastaan irroittamalla koko vetolaitteen, joka painaa noin 100 kg. Merkkihuollossa käyttävät vetolaitetta varten tehtyä nostinta työtä helpottamaan.
Volvo toimitaa vain täydellistä vetoniveltä tähän vetolaitteeseen varaosana, osia ei eilen saadun tiedon mukaan saa erikseen.Olen joka syksy vuodesta 1989 lähtien irrottanut vetolaitteen syksyllä ja huoltanut sen lämpimässä tallissa jossa se on myös säilytetty talven ylitse.
Tuttavapiirissäni kaikki VOLVOn omistajat ovat menetelleet samoin.
Etuja on useita:
- oppii vetolaitteen irrottamisen ja asentamisen
- palkeet voi vaihtaa ohjelman mukaan (joka toinen vuosi vetonivelen palje)
- pitkäkyntiset eivät vie vetolaitetta. Oikeaoppinen vetolaitteen irrottaminen käy osaavalta 5 -10 minuutissa, kiire irrottaminen jolloin leikataan kaikki palkeet, letkut sekä vaihdevaijeri poikki kestää pari minuuttia.
- lomalla ei kukaan tule saaristomerelle luonnonsatamaan korjaamaan kivillä käynyttä vetolaitetta, mutta mikäli sen irrottaa ja vie sen bussissa kainalossaan Turkuun tai muualle missä on korjaamo saa sen yleensä korjattua odottaessaan. On valitettavasti kokemusta :)
- jne jne
Ensimmäisellä kerrralla kannattaa pyytää joku jo asioista perillä oleva mukaan kun vehjettä joko irrotetaan tai asennetaan mikäli homma pelottaa.
itse aloin värkkäämään omatoimisesti ja hyvin on tultu toimeen.
Vesi nievelessä on aina huono juttu. Olen kuullut tarinoita siitä että nivel on kestänyt vuosia senkin jälkeen kun palje on korkannut. Vastaavasti olen nähnyt tapauksia joissa pineikin vesimäärä on tärvellyt nivelen. - Kummastelija6
Katsastusmies-1 kirjoitti:
Olen joka syksy vuodesta 1989 lähtien irrottanut vetolaitteen syksyllä ja huoltanut sen lämpimässä tallissa jossa se on myös säilytetty talven ylitse.
Tuttavapiirissäni kaikki VOLVOn omistajat ovat menetelleet samoin.
Etuja on useita:
- oppii vetolaitteen irrottamisen ja asentamisen
- palkeet voi vaihtaa ohjelman mukaan (joka toinen vuosi vetonivelen palje)
- pitkäkyntiset eivät vie vetolaitetta. Oikeaoppinen vetolaitteen irrottaminen käy osaavalta 5 -10 minuutissa, kiire irrottaminen jolloin leikataan kaikki palkeet, letkut sekä vaihdevaijeri poikki kestää pari minuuttia.
- lomalla ei kukaan tule saaristomerelle luonnonsatamaan korjaamaan kivillä käynyttä vetolaitetta, mutta mikäli sen irrottaa ja vie sen bussissa kainalossaan Turkuun tai muualle missä on korjaamo saa sen yleensä korjattua odottaessaan. On valitettavasti kokemusta :)
- jne jne
Ensimmäisellä kerrralla kannattaa pyytää joku jo asioista perillä oleva mukaan kun vehjettä joko irrotetaan tai asennetaan mikäli homma pelottaa.
itse aloin värkkäämään omatoimisesti ja hyvin on tultu toimeen.
Vesi nievelessä on aina huono juttu. Olen kuullut tarinoita siitä että nivel on kestänyt vuosia senkin jälkeen kun palje on korkannut. Vastaavasti olen nähnyt tapauksia joissa pineikin vesimäärä on tärvellyt nivelen.Pitää olla matala vesi veneen alla kun nippasee laiturissa vetolaitteen irti. Voi sukat perheellä kastua. Jos Ei ole korjaamoja, ei liene veneen nostomahdollisuuksiakaan?
- Katsastusmies-1
Kummastelija6 kirjoitti:
Pitää olla matala vesi veneen alla kun nippasee laiturissa vetolaitteen irti. Voi sukat perheellä kastua. Jos Ei ole korjaamoja, ei liene veneen nostomahdollisuuksiakaan?
Yllätys yllätys, veneen saa nostettua maihin lähes missä satamassa tahansa, jopa Juhannuksena. VOLVO korjaamoa sitävastoin ei löydy joka paikasta !
Aina löytyy joku troolarin traileri ja traktori vähintään ! - tietävä.....
DH-P kirjoitti:
DH-P vetolaitteeseen, jota käytetään Volvon D4 ja D6 koneissa voi palkeen ja vetonivelen vaihtaa ainoastaan irroittamalla koko vetolaitteen, joka painaa noin 100 kg. Merkkihuollossa käyttävät vetolaitetta varten tehtyä nostinta työtä helpottamaan.
Volvo toimitaa vain täydellistä vetoniveltä tähän vetolaitteeseen varaosana, osia ei eilen saadun tiedon mukaan saa erikseen.etpä näköjään tiedä mistä puhut ei tartte koko vetolaitetta irrottaa riittää kun ottaa yläkerran auki
- 33670
tietävä..... kirjoitti:
etpä näköjään tiedä mistä puhut ei tartte koko vetolaitetta irrottaa riittää kun ottaa yläkerran auki
Tutustu ensin D4 ja D6 koneiden DP-H vetolaitteisiin, ennekuin kirjoitat väärää tietoa!
- kapukaks
Vaikka on pyörinyt vedessä. Uudet rasvat niveliin, jolloin vesi työntyy pois. Kunhan nivel on jämäkkä, ettei "lonksu".
- mitään muuta
Katso nyt hyvin tarkkaan niiden korjaamon kaverien kanssa, että sitä vettä ei ole siellä koneen puolen laakeroinnissakin. En tunne miten noi uudemmat vetarit toimii, mutta yleensä vanhemmissa vettä menee myös ns. kaavelin sisään ja se remppa vasta mielenkiintoinen onkin.
Mitä tohon murrosnivelen tilaan tulee niin itse en ajaisi tuolla enää. Nivelet saanee vaihdettua paljonkin halvemmalla kuin tuo 600e. Toi lienee koko ristikon hinta. Vaihtaminen toki vaatii osaamista ja mm. tasapainotuksen, nivelhän pyörii koneesta riippuen jopa yli 4000RPM. - wwwaaa
mitään muuta kirjoitti:
Katso nyt hyvin tarkkaan niiden korjaamon kaverien kanssa, että sitä vettä ei ole siellä koneen puolen laakeroinnissakin. En tunne miten noi uudemmat vetarit toimii, mutta yleensä vanhemmissa vettä menee myös ns. kaavelin sisään ja se remppa vasta mielenkiintoinen onkin.
Mitä tohon murrosnivelen tilaan tulee niin itse en ajaisi tuolla enää. Nivelet saanee vaihdettua paljonkin halvemmalla kuin tuo 600e. Toi lienee koko ristikon hinta. Vaihtaminen toki vaatii osaamista ja mm. tasapainotuksen, nivelhän pyörii koneesta riippuen jopa yli 4000RPM.niitä mitenkään tasapainoteta.
Jos jätät vanhan niin säästät 600€ ja jos se hajoo niin menetät huonolla tuurilla tonneja.
Ite maksasin suosiolla 600€ ja ajasin ensi kesän rauhallisin mielin - vähällä pääsit 2
wwwaaa kirjoitti:
niitä mitenkään tasapainoteta.
Jos jätät vanhan niin säästät 600€ ja jos se hajoo niin menetät huonolla tuurilla tonneja.
Ite maksasin suosiolla 600€ ja ajasin ensi kesän rauhallisin mielinSamaa mieltä, tee täydellinen korjaus kunnon osilla, ja katso ettei kaavelikin ole kärsinyt.
vähällä pääsit 2 kirjoitti:
Samaa mieltä, tee täydellinen korjaus kunnon osilla, ja katso ettei kaavelikin ole kärsinyt.
kannattaa ehdottomasti vaihtaa myös väliakselin laakeri,varmuuden vuoksi,ei ole edes kallis ja saa vaihdettua ulkokautta.
ja niinhän se oli että DP on duoprop ja H on kehitys/ malliversio . työniloa,,,- eipä
mitään muuta kirjoitti:
Katso nyt hyvin tarkkaan niiden korjaamon kaverien kanssa, että sitä vettä ei ole siellä koneen puolen laakeroinnissakin. En tunne miten noi uudemmat vetarit toimii, mutta yleensä vanhemmissa vettä menee myös ns. kaavelin sisään ja se remppa vasta mielenkiintoinen onkin.
Mitä tohon murrosnivelen tilaan tulee niin itse en ajaisi tuolla enää. Nivelet saanee vaihdettua paljonkin halvemmalla kuin tuo 600e. Toi lienee koko ristikon hinta. Vaihtaminen toki vaatii osaamista ja mm. tasapainotuksen, nivelhän pyörii koneesta riippuen jopa yli 4000RPM.taas joku onneton tietäjä ei niitä niveliä painoteta
- Tiedoksi
SE mallimerkki vetolaitteelle D& D4 moottoreissa on DPH TAI DPR. Jos joku näitä vielä selailee
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506873Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6762978Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981271- 841265
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371120- 721022
- 223927