Kyllä tämänkaltainen laki on täysin kuollut jo syntyessään. Autoveron tasoa kai piti laskea eikä nostaa. Ennen Ferrareille oli verot "vain" 29% nyt 40%. Tällaisenaan uusi verolaki tappaa niin uusien kuin vanhojenkin Ferrrareiden harrastuksen lähes kokonaan. Toki aina on niitä joilla on varaa ostaa uusi Ferrari -maksoi se mitä tahansa, mutta 100.000 euron hintalisäys jo muutenkin sairaan kalliisen hintaan on absurdia!
Prosentit olisivat pitäneet olla 10-29% niin silloin vähempikulutuksiset olisivat halventuneet ja paljon kuluttavat pysyneet ennallaan. Kyllä autokanta olisi noillakin prosenteilla nuortunut.
Epäonnistunut autoverolaki
5
2140
Vastaukset
- turha vaiva
Autoharrastaminen on ollut ja on tulevaisuudessa Suomessa erittäin kallista (suhteellista tietenkin).
Suurten massojen laki puree tässäkin asiassa - kansa on tyytyväinen ja demokratia pelaa.
Onhan meillä vielä nuo museoautot, että odottele 25 vuotta....
Omasta mielestäni laki meni just niin kuin pitääkin. - Itkustava härkä
100% olisi pitänyt kallistua!!
- Guest Star
Auton päätarkoitus on siirtyä paikasta A paikkaan B, ja sen voi joka tapauksessa hoitaa paljon halvemmalla kuin Ferrarilla.
On se nyt kamalaa, kun valtio ei suostukaan sponssaamaan teidän harrastustanne! - ...
Kun otetaan pois yhdestä asiasta niin lisätään toisessa asiassa.
- Tzyde
Suomessa Ferrareiden päästöjä paljon vakavampi ongelma on esim Toyota Corollojen päästöt. Corollan hintaa olisi pitänyt nostaa 100000 ja antaa Ferrareiden hinnan olla ennallaan.
Yhdelle edelliselle kirjoittajalle: Mitenkähän mahtaa valtio tukea Ferraristien harrastusta? Yhdessä Ferrarissa on veroa monen perheauton hinnan verran.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 477705
- 334263
- 573735
- 503210
- 172896
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons652601- 642498
- 522403
- 402349
- 162296