Onko joku jippo tiedossa 04 Evandan renkaiden vaihdossa?
Itsellä seuraavanlainen kokeumus tältä illalta:
- vaihde P:lle, käsijarru pääälle, pultit auki, tunkki alle, auto ilmaan, pultit pois ja siihen se sitten jäikin... Eli rengas ei hievahtanutkaan paikoiltaan. Sama juttu kahdella eri renkaalla - enempää en jaksanut hikoilla.
Onko siis vaan jotenkin jumissa ja perinteisellä suomalaisella voimalla lähtee vai mikä on? Juuri vasta ko. auton ostin ja itselläni samalla eka automaatti, joten en heti uskalla repiä etten tyhmyyksissäni riko jotain...
Olisko apuja?
Evanda / renkaiden vaihto?
7
3153
Vastaukset
- heh
Viime keväänä lacetissani jäi kolme pyörää samalla tavalla jumiin. Pultit löysällä ajelin hiljaksiin korttelin ympäri ja helpotti. Inhottava juttu
- kumivasaralla
renkaan kylkeen. Alut on vain juuttuneet pyörän napaan. sinällään erittäin tarkat sovitteet-hyvä. Puhdista napa ja vanteen keskireikä, laita tippa vaseliinia ensi keväänä, niin ei juutu. Kuparipastaa elä käytä, tapahtuu hapettumis pelkistymis reaktio vielä rajummin.
mopoko? - är jii
kiitos vinkeistä. Kumivasaraa eilen jo käyttelinkin, mutta ehkä tänään lisää iskuja kylkeen... - ennen kuin sitten löysillä pulteilla cruisailemaan :-)
Ja onhan sitten aina nuo rengasliikkeet keksitty... - är ji
kiinni on niin kuin se yks ruumiin erite sen yhden tuvan seinässä...
uskaltaiskohan sitä pultit löysällä koittaa ajaa vai odottaako manantaihin, ajaa lämpimään alan liikkeeseen, ottaa kuppi kahvia ja odotta työn valmistumista..? - frage
oli joskus menneisyydessä sama vika tein niin että laitoin pultit tai mutterit melko löysäksi ja auto liikkeelle ja jarrut pohjaan johan irtosi ja oli helppo vaihtaa mutta älä tee tätä kovassa vauhdissa,muutaman metrin vauhti riittää
- fhdhfsh
Itse lyön moskalla kevyesti renkaan takaa vanteen reunaan, mutta minulla onkin huonot vanteet. Laita puupala väliin ja napauta sitten.
- är jii
...kun siis vein auton alan liikkeeseen. Kuppi kuumaa kahvia ja lämpimässä, sisällä "katseluoppilaana" tutkailin kuvion ja niinhän se meni niin kuin viisaammat täällä opasti: eli napautus kuminuijalla vanteeseen pyörän sisäpuolelta - ja irti on. Tiedänpä seuraavalla kerralla ja jos tuo voitelu pyörän navan ja renkaan välissä myös auttaisi.
Näin siis tällä kertaa 30eur köyhempänä, mutta yhtä oppia viisaampana talvi tulkoon...
Niin ja tulihan samalla löydettyä tällainen kelpo keskustelupalsta kohtalotovereille (Evandan omistajille siis). Tosin kolmen viikon kokemusten perusteella ihan ok kiesi.
kiitos kaikille ja palaillan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465287Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5311812Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77953
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748