Alku

utu

Kaikki (tai jos ei nyt kaikki, niin monet ainakin) täällä sujuvasti juttelevat noituudesta, astraalimatkailusta, lucid-unista jne.jne. Ette varmaankaan kuitenkaan ole syntymästä asti tätä kaikea tienneet, joten pääsemme siis kysymykseen; milloin törmäsitte ensimmäisen kerran noituuteen/yliluonnolliseen/jne. ja kiinnostuitte siitä?
Minulle ensin wiccalaisuudesta ja sitten muusta kertoi rakas ystäväni, mutta enimmän osan tiedostani olen tonkinut netistä, yleensä tältä palstalta saamieni tärppien avulla.. ;)

4

309

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Topu

...jonka lausui koira. Se oli "varo". Olin 5-vuotias ja juuri popsaisemassa mummoni verenpainetabuja naamani luullessani niitä karkeiksi, kun talon koira lausui tuon maagisen sanan. Jäi kyllä napit popsimatta. Silloin tiesin että maailma on ihmeellinen paikka. Ihmeellisempi kuin mitä myöhemmin koulussa opetettiin.

Mummoni kertoi myöhemmin tarinoita suvussamme toimineista noidista ja uteliaisuuteni heräsi.

Suomalainen kansanperinne, Kalevala, shamanismi, wiccalaisuus (kiitos Jimbon ja Doorsien), alkuperäiskansojen uskonnot, aivotutkimus, psykologia, Carlos Castanedan kirjat, yrtti- ja rohtokasvit, uskontotiede, Antonin Artaud, teosofia, didgeridoo, Uuden Ajan Aura, jazz, Nam June Paik, jne. jne. Kaikesta tuosta oli hyvä alkaa. Itse asiassa aika hyvä lähtökohta on ollut kiinnostua kaikesta, johon kirkko suhtautuu vieroksuen ja josta tiedeuskovaiset eivät tajua höhkäsen pölläystä.

Taide oli myös hyvä aloituspiste. Kyse on nimittäin intuitiosta ja herkkyydestä. Sitä joko on tai ei ole. Noituudesta on demokratia kaukana. Onneksi.

• Tommi

puhuu!

Sano just "vuh-vuh"!

• Wiccaksi isona

Kaverini sai minut noituuteen mukaan, tai siis opastettua oikeaan suuntaan.
      Siis kaikki alkoi sellasesta keräily sarjasta jonka nimi on Body Mind and Spirit. Aloin keräämään sitä, ja siinä mainitaan noituus. Kaveriltani sitten kysyin, että mistä kannattais aloittaa, missä kerrotaan lisää noituudesta niin, että blondikin sen ymmärtää. Kaveri sitten ohjasi Titanian kohdalle ja sanoi, että tuossa on..
      Sen jälkeen pääsin mukaan opintopiiriin, joka on Gardnerilaisen wiccan piiri, mutta ei ihan säännönmukainen, eli hieman poikkeaa kuitenkin Gardnerin opeista.
      Ja siitä alkoi tämä vaellus tällä tiellä, en sitten tiedä, jäänkö wiccaksi vai alanko druidiksi, joka elää metsän keskellä, mutta aika näyttää. Täällä Irlannissa on onneksi paljon tietoa ja oppia saatavilla, jos vain osaa etsiä.
      Ja jos tuntee jonkun, joka tuntee jonkun jne..
      Piirit saattaa olla pienet, mutta toimivat... ;-)

Blessed be

• Hese

...minusta. Todellakin, olin laiha ja voimaton lapsi. Sitten tuli TV noitineen ja velhoineen ja kiinnostus heräsi. Väitin että järki voittaa voiman, ja päinvastoin... Sitten satuin vaan alkaamaan lainaamaan Parapsykologiaa käsitteleviä teoksia ja opiskelemaan parapsykologiaa.
      Tajusin lopultakin että tiede ei ratkaise kaikkea, vaan jotku asiat on pakko kokea. Tavallaan oon löytäny sen oman tavan. Eli etin itse tietoa että ymmärtäisin paremmin, oon pohjimmiltani erittäin tiedonjanonen ihminen...kaiken suhteen...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      37
      4905
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      501
      1565
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1080
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      998
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      923
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      901
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      850
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      804
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      48
      758
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      728
    Aihe