Pullonpiilotuksen jalo taito

AgenttiOranssi

Tämä ei ole tarkoitettu ohjeistukseksi vielä aktiivisille pullonpiilottajille, vaan kevennykseksi evp. piilottajille.

Mikä on siis hulluin (ovelin?) pullonpiilotuspaikkasi? Minulla oli kaksi vakiopaikkaa:
- ikikäyttämättömän ulkogrillin tulipesässä
- kaapissa joulukoristelaatikossa, tämä tosin piti aina muistaa näihin aikoihin vuodesta ottaa pois käytöstä, mutta toimi hyvin tammikuusta marraskuuhun

18

1926

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entinen jemmari

Voi voi kun tuli muistoja mieleen aloituksestasi. Ei tosin kovin mukavia, mutta kuuden vuoden raittiuden jälkeen jo hymyilyttää. Vaatekaappi oli minulle hyvä piilotuspaikka. Meillä oli paljon vaatteita, joihin ei ollut koskettu vuosiin. Sinne vaan povitaskuihin 2 desin pulloja.
      Mökillä jemmasin liiterin rappusten alle.

• Enzian

Jemmasin tölkkejä käsilaukkuun tai pidin sitä laukkua aina vieressä jos joku sattuisi tulemaan kotiin (että saa tölkin sinne). Jemmasin vaatekaappiin ja kylppärissä isoon meikkipussiin. Joskus odotin kylppärin vapautumista ja menin sitten "aamusuihkuun" kaljatölkki jemmattuna pikkuhousujen sisään (?!) ja kylpytakin alle. Hohhoijaa, kyllä sitä konstit löytää. Kerran join punaviiniä ja lisäsin pulloon vettä. Mies (joka on kokki) halusi käyttää sitä viiniä ruokaan niin kyllähän paistinpannu roihahti kun siinä oli öljyä. Se sitten kysyi että oonko pannut sinne pulloon vettä. Selittelin että tykkäsin maistaa veteen sekoitettuna kun muuten on se viini niin vahvaa..

• ihan perseeseen

pikkupullon kerran kun akka ratsasi mökillä paikat ei löytänyt kun ei hoksannut tutkia anustani

• jemmojen äiti

Olin piiloittelussa mielestäni aika hyvä, jopa niin hyvä että vielä tänäpäivänäkin on useita puoliksi juotuja tai tyhjiä pulloja edelleen mystisesti kadoksissa.

Sanotaan, että talliin tuli jemmattua usein se perus setti. Siellä join kohmelot ja tulin sisälle mukanani kolme-neljä sidukka pulloa joihin olin lisännyt puolet viinaa. Eukko ihmetteli kuinka ulkoa tuli väsynyt mies neljän sidukan kanssa ja hetken kuluttua "sidukan" voimalla lähtikin sitten jo taju.

Sisällä härskimmät jemmat oli sängyn alla puulaverien ja patjan väli. Sinne meni helposti litteä pullo eikä paksun runkopatjan päältä sitä huomannut millään. Toinen vakiopaikka oli vanhan kirjoitus pöydän alimman laatikon alla lattian päällä(ns.välitila), aika monelle varmaan tuttu paikka. Lisäksi olen piiloittanut ilmastointi kanavaan, työkalupakkiin, lumihankeen, vaatteisiin vaatehuoneessa, auton takaluukkuun, sammaleiden alle maastoon, roskikseen ja tyhjään maitopurkkiin

• porukka..

haaparannan systembolagetista lähti noilla tyhjillä maitotölkeillä älytön määrä viinaa ennen kuin henkilökunta tajusi rosvojen tavan.
        maitopurkeista oli pohja irti ja sitten kaupassa viinapulloja laukkuun ja maitotölkit niiden päälle.
        hyvin pystyivät kassalla näyttämään että laukussa on vain maitoa ja sitten ostivat pari tölkkiä bisseä.

• Elena

Toisen pihauloskäynnin edessä puinen ralli, joka on kuin hyvin matala laatikko, siis sivustat ummessa. Sinne alle kaivoin sitten maahan pullonkokoisen kolon ja eikun sinne. Talon pesutuvan vanha jykevärautainen linko, jonka alaosassa on kuoressa aukkoja, eikun sinne. Ei millään tavoin häirinnyt eikä vaarantanut koneen toimintaa. Mentäessä kylään, jossa ehkä jokusia viinilasillisia oli tarjolla, muttei KUNNOLLA, eikä voinut kassiinkaan jemmata ja käydä sitten aina kassin kanssa vessassa: 4-5 muovista 5 cl pikkupulloa näppärästi rintaliiveihin, rintojen alle ja väliin sovitettuina ja väljä pusero päälle. Ja johan taas juttu luisti.

• muutkin harrastelee

tuota, vaikka iloinen asia ei olekaan. Itse juopottelen kyllä turhan näkyvästi.. Mieheni vanhempien mökillä on sähkökaappi jota anoppi käy tarkistamassa aina silloin tällöin (jäi kinnii rysän päältä).

• toi pullo litta..
        muutkin harrastelee kirjoitti:

tuota, vaikka iloinen asia ei olekaan. Itse juopottelen kyllä turhan näkyvästi.. Mieheni vanhempien mökillä on sähkökaappi jota anoppi käy tarkistamassa aina silloin tällöin (jäi kinnii rysän päältä).

Halkopinossa oli aikoinaan lyhyt halko, siis vain halonpää jonka takana oli tilaa pullolle.
        Sitten suosittu paikka oli kumisaapas autotallissa sekä moottoripyörän pakoputki jossa oli irtopää aivan sormin irroitetavissa, tyhjään putkeen mahtui "pikkukossu" se oli aivan kuin tehty sille...mutta piti muistaa,että laittoi sen pohja edellä, muuten kävi niin ettei pulloa saanut millään pois,vaan se meni tökkiessä aina vaan syvemmälle..sormet mustana sitten täytyi kerrankin ottaa koko putki pois,että sai viinan himossaan puollon ulos..heh.

Tässä kerran kävi niin,että keksin laittaa sixpäkin ulkona vesitynnyriin,noin ohimennen,kun tulin kaupasta, vettä oli pohjalla jonkunverran 2-sadan litran tynnyrissä. Kun aamulla piti ottaa apukaljat...tietysti vesi oli jäätynyt tynnyrissä, siinä sitten temppuilin tynnyrin kimpussa naapurin riemuksi...kyllä oli kylmät kaljat sinä aamuna...oikein rintaan sattui!

• Aina Holi

Pulloja oli mitä mielikuvituksellisimmissa paikoissa.

Usein kuitenkin join avosiippani nähden avoimesti parit siiderit. Siitä hän ei vielä pillastunut. Laitoin isoon lasiin jäitä ja siideriä ja lisäsin hänen kaydessä wc:ssä tai tupakalla kossua lasiin. Kossu oli milloin missäkin, sohvan alla/takana, ja joskus pidin huolettomasti vesilasissa viinaa ihan esillä. Pelkäsin tietysti, että hän heittäisi "veden" pois vahingossa, mutta lisää oli aina jossain jemmassa.

Voi noita aikoja. Nyt asun yksin ja ei olisi tarvetta jemmailla keneltäkään. Paitsi sos. tapahtumissahan minulla oli aina riittävän iso laukku, jossa parin desin pullo väkevää. Muut kun lipittelivät juomiaan mielestäni turhan hitaasti, etenkin mietoja.

• SE..minä

Eräs ongelma on tyhjät tölkit ja kaljapullot...kun ei viitsi aina viedä kauppaan niitä. Niiden piilottaminen onkin eräs taiteenmuoto. Ajatellaan,että kun on "lipitysvaihe" menossa ,ei siis rankkaa juomista,vaan sellaista kaljan litkimistä ja latkimista.
        Jos joka päivä hakee vaikka viikon -ajan mäyräkoiran päivässä ! Se tekee 84-pulloa. ja edelliset päälle...autotalli on kuin pullovarasto,eikä mitään pitäisi näkyä äkkiä katsoen.

• ÄÄh..
        SE..minä kirjoitti:

Eräs ongelma on tyhjät tölkit ja kaljapullot...kun ei viitsi aina viedä kauppaan niitä. Niiden piilottaminen onkin eräs taiteenmuoto. Ajatellaan,että kun on "lipitysvaihe" menossa ,ei siis rankkaa juomista,vaan sellaista kaljan litkimistä ja latkimista.
        Jos joka päivä hakee vaikka viikon -ajan mäyräkoiran päivässä ! Se tekee 84-pulloa. ja edelliset päälle...autotalli on kuin pullovarasto,eikä mitään pitäisi näkyä äkkiä katsoen.

Olin oikein ovelalla päällä ja huomasin, kuinka alakertaan menevän kierreportaan keskitangon päässä oleva puunuppi oli helposti irtoava. No, ajattelin,että sinne olisi hauskaa piilottaa pullo. Sujautin pullon putkeen, putki on ainakin kaksimetriä syvä. Nyt tarvitsisin hyviä neuvoja kuinka saan pullon pois. olen kokeillut jopa magneettiakin jonka purin kaiuttimesta...se on nyt sekin siellä.. Täytyykö sahata koko putki poikki? Ei oikein viitsisi saada hullun mainetta lisää!

• kannattaa..
        SE..minä kirjoitti:

tölkit on kevyitä ja ne voi kätevästi pakata mustiin jätesäkkeihin.
        viimeksi kun ne vein kauppaan, sain niin paljon rahaa että pystyin sillä rahalla ostamaan kierrätyskeskuksesta fillarin!
        tosin varmaan niihin oli kulunut niin paljon rahaa että sillä rahalla olisi voinut ostaa halvan auton :(

• niminkä nuorena oppii...
        kannattaa.. kirjoitti:

tölkit on kevyitä ja ne voi kätevästi pakata mustiin jätesäkkeihin.
        viimeksi kun ne vein kauppaan, sain niin paljon rahaa että pystyin sillä rahalla ostamaan kierrätyskeskuksesta fillarin!
        tosin varmaan niihin oli kulunut niin paljon rahaa että sillä rahalla olisi voinut ostaa halvan auton :(

Näitä harrastin lähinnä silloin kun alaiäisenä asuin vielä vanhempieni luona. Muutinkin kyllä sitten lukion jälkeen heti pois.

Voi kun aika kultaa muistot.

Autotallissa oli vanha pölynimuri, jota ei koskaan käytetty, ei viitsitty poiskaan heittää. Siellä oli hyvä pitää pulloa. Taisimpa käyttää jonkun kiljupönikänkin siinä.

Kiljua tein ihan "avoimestikin" harrastin akvaarioita, ja vesikasveja varten piti siis saada ylimääräistä hiilidioksidia. Ei kun kiljupönttö pihisemään ja siitä ilmaletku akvaarioon. Vesikasvit saivat sopivasti hiilidioksia ja kukoistivat. Minä ja kännit.

Harrastin myös lintuja ja kesämökillä oli kohta linnunpönttö joka toisessa puussa. Välillä niissä oli ihan outoja "munia".

Kotoa muutettuani pullonpiilotus tarve loppui. Ensimmäisen avioliiton loppuaikoina alkoi taas juominen. Kotona en juuri vaivautunut piilotus leikkiin, mitä nyt juuri tyhjien pullojen piilottamiseen. Ne menivät useammin taloyhtiön roskiin kuin takaisin kiertoon. Harrastin kuitenkin enemmän juuri tölkkejä, ne ei kilisseet. Tyhjät pystyi hätätapauksessa littaamaan kasaan ja piilottamaan ihan keittiön roskikseen muiden roskien sekaan.

Tietysti oli ihan avoimestikin tyhjiä tölkkejä keittiön allaskaapissa. Tyhjien tölkkien sekaan oli helppo vaihtaa täysinäisiä. Ja kun edelliset tyhjät tölkit oli hävitetty. Niin uusista tölkeistä oli helppo tehdä tyhjiä.

Valitettavasti asun taas niin lähellä Alkoa, että sinne voi mennä viidessä minuutissa ja hotkaista pullon kotimatkalla.

Joitakin vuosia asuin ensimmäisen avioliiton aikana talossa, jossa Alko oli lähempänä kuin taloyhtiön roskis. Se oli siis liian lähellä että kotimatkalla olisi voinut vetää viinaa.

Mutta pullon pystyi hakemaan helposti, vaikka samalla kuin vei roskiksen.

Nykyinen viinavarastoni on taloyhtiön kylmäkellarin komero. Perheessäni vain minulla on sinne avaimet ja sinne mahtuu ihan liikaa juotavaa, joten yritän lopettaa kokonaan.

• Suotuulia

Ison kuusen alla postilaatikon takana oli hyvä piilo, sinne jätin pullot kun tulin kyliltä. K Sitten muina naisina postia hakemaan ja pullot sai jo tulemaan roskikselle, joka oli pihassa, josta taas roskiksen vienti ja samalla saalis tupaan. Likavaatekori on ollut hyvä piilo, vaatekaapin takimmaisen takin taskut, varaston ullakko. Loputtomiin... helvetti että ihmisen on täytynyt tuhlata aikaa tyhjään. Enää en halua piilotella pulloja, en halua juoda.

• sinne...

Nähdään.....

• Kun olutlasiin lorautti salaa Koskenkorvaa, se ei haissut eikä juuri maistunutkaan erilaiselta. Lantraus kävi hyvin baarikaapista vaimon ollessa esim. suihkussa.

Auton vararengas oli takaluukun lattian alla; sen keskelle mahtui kassillinen viinaa. Kelpasi lomakylässä kiskoa taju kankaalle.

Kun lapset olivat pieniä, mummulassa oli vaippapussi varalla. Kerran kun sitä tarvittiin, pussi kolahti tutusti: pappa oli jemmannut pullon sinne.

• goodman

Kerran oivalsin hyvän jemman. Ostin kerran huonekaluliikkeesta sellaisen nahkaisen löhötuolin jossa selkänoja kaartuu taakse sekä jaloille nousee oma tila.

Niin kerran tajusin kun sen "jalkatyynyn" nostaa niin sielä alla on iso tyhjätila, sinne piilottelin oluita.

Kunnes yks kerta ku katoin telkkaria ja olin unohtanut ne oluet sinne. :( Istuin tuolilla ja katsoin telkkaria. Nostin epähuomiossa tuolin "jalkatyynyn" ylos ja koira meni sen alle makaamaan.

Se puri yhteen tölkkiin reijän ja lipitti olutta siitä... Ihmettelin ku rupes olut haisemaan tuolin alta.. heh

sitten olen keksinut parempia jemmoja

• karp

Setä piilotti veljeltään votkapullon kesäiseen juhannuskoivun reikään. Unohtui tietenkin, kunnes seuraavana kesänä löytyi. Rautakangella vanhaa reikää vähän isommaksi...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4943
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      669
      4155
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2301
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2067
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1868
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1706
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      167
      1451
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1208
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      88
      1146
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94