Turhaa hypettävät autoliikkeet....sillä :
1) suurin osa ei usko "dieselveron" poistoon ja hyvä niin koska se ei ole poistumassa.
2) suurin syy on itseasiassa se että sisämarkkinat ei voi loputtomasti ostaa jos jotain ei saada myytyä ulos (suomesta et saa auto ulos kuten kaikista muista EU maista. Saksalaiset poliitikot ovat olleet neroja koska kaikki heidän vanhat autot saadaan myytyä helposti muualle ihan EU ulkopuolelle)
3) jos nyt haluaa dieselin niin ylivoimaisesti suurin säästö syntyy kun hakee sen Euroopasta jossa dieseleitä on 60% autokannasta versus 9% suomessa.
4) suurin hävijäjä on se joka ostaa nyt suomesta dieselin koska parin vuoden päästä saksantuonti on laskenut myös sen suomiauton hintaa extrat 10-20.000e jonka verran halvemmaksi saman auton tuonti tulee silloin saksasta.
Jos rahaa haluaa säästää niin ei mitään järkeä ostaa suomesta dieseliä... juu pääsee siitä vaihdokista eroon todella helposti kun hinta on kohdallaan, ei se autoliike siitä sen enempää loppupeleissä itsekkään maksa.
KAUPPA EI KÄY !!!
13
2221
Vastaukset
- dfgdfgs
Itselä on selainen kutina,että veroalesta huolimatta kauppa on edeleen hiljaista, koska miltei kaikki tietävät, että seuraavan 2v. sisällä koko autovero poistuu ja samalla vapaa kilpailu aukeaa.
2. Jengi alkaa ölla jo kypsiä jatkuvaan lypsämiseen ja päättävät olla vaihtamatta autoa ja keskittyä todeliseen elämään.
3. Miltei kaiki tietoisia autoliikkeiden kartellihinnoista joka on kääntynyt näitä itseän vastaan.
4. polttoaineiden hintojen jatkuva nousu.
5. Uusien halvempien vaihtoehtojen puute-
6. On tyhmää maksaa autovelkaa, tai haaskata rahojaan tälläiseen turhaan rahanreikään
7. Moni päättänyt ajaa vanhala niin kauan kuin sillä pääsee.
Tässä suppea lista syistä miksi autokauppa Suomessa ei enää kasva.- syystä että
Täysin samaa mieltä, 93% on bensa autoja nyt niillä sitten vaan ajellaan... tai jos ajaa paljon kannattaa hakea heti dieseli saksasta.
Frankin autonäyttely oli vasta esimakua siitä mitä tuleman pitää joten kannattaa todellakin odotella ihan rauhassa muutama vuosi ja käyttää rahansa kaukomatkailuun... ennekuin tulee hirvee lentovero ja pitää alkaa kulkemaan Rivieralakin junalla :)
- pielessä
1) Mitä tekemistä käyttövoimaverolla on autoveron uudistuksessa? Ei se vero tietenkään poistu niin kauan kuin diesel on halvempaa pumpulla! Se on fakta, eikä uskonasia.
2) Vai on Suomessa sisämarkkinat autokaupassa Porsche Boxtereitako suomalaiset vain ostavat?
Kaikki varmaankin ostavat auton vain viedäkseen sen ulos Suomesta. No, ei ihme jos kauppa ei käy!
3) Voihan se dieselin käydä hakemassa Euroopasta, kyllä MAHTI sille autoveron määrän kertoo- ja edullisesti.
4) Voittajia ja häviäjiä voi spekuloida kuka tahansa, mutta parin vuoden päästä suomiauton hintataso ei mihinkään muutu, vain käytön verotus todennäköisesti kiristyy. Saksantuonti jää yhtä marginaaliseksi kuin nykyisinkin.- mietis nyt vähä
1) Dieselin osalta suurin osa ihmisistä ei aja niin paljon että kannattaa maksaa joka autosta vuotuista extra-lisä-vero dieselin litra hinta nousee kuten tiedät. 20v maksaa paljon extraa vaikka auton saakin pari tonttua halvemmalla, bensa-autoon vaihtajat eivät saa mitään buumia aikaan, sen on varma.
2) Näin tyhmä et voi olla, saksan autonmyynti perustuu siihen että paljon KÄYTETTYJÄ autoja kuskataan pois... se nopeuttaa pikkasen kuules kiertoa... ei kaikki suomen autot 1.1.2008 yhtäkkiä mihinkään katoa.
3) Mahti antaa JO NYT TÄNÄÄN dieselille halvemman hinnan kuin yksikään autoliike ja Mahdin mukaan lasketaan tuontihinta, siksi kannattaa tuoda.
4)just joo suomiauton hinta vakioituu ja kaikki muut halpenee... ihan bullshittia sun kaikki väitteet - mietitään vaan
mietis nyt vähä kirjoitti:
1) Dieselin osalta suurin osa ihmisistä ei aja niin paljon että kannattaa maksaa joka autosta vuotuista extra-lisä-vero dieselin litra hinta nousee kuten tiedät. 20v maksaa paljon extraa vaikka auton saakin pari tonttua halvemmalla, bensa-autoon vaihtajat eivät saa mitään buumia aikaan, sen on varma.
2) Näin tyhmä et voi olla, saksan autonmyynti perustuu siihen että paljon KÄYTETTYJÄ autoja kuskataan pois... se nopeuttaa pikkasen kuules kiertoa... ei kaikki suomen autot 1.1.2008 yhtäkkiä mihinkään katoa.
3) Mahti antaa JO NYT TÄNÄÄN dieselille halvemman hinnan kuin yksikään autoliike ja Mahdin mukaan lasketaan tuontihinta, siksi kannattaa tuoda.
4)just joo suomiauton hinta vakioituu ja kaikki muut halpenee... ihan bullshittia sun kaikki väitteetEihän tuollaisen Mersun c180 mallin uutuushinta pudonnut kuin pari tonnia.Kyseinen malli lienee keskikokoinen Suomessa.Pienemmillä kinnereillä ei pärjää meidän oloissa.Joten lienee edelleen viisainta hakea autoni Saksasta!
- halpenee
mietis nyt vähä kirjoitti:
1) Dieselin osalta suurin osa ihmisistä ei aja niin paljon että kannattaa maksaa joka autosta vuotuista extra-lisä-vero dieselin litra hinta nousee kuten tiedät. 20v maksaa paljon extraa vaikka auton saakin pari tonttua halvemmalla, bensa-autoon vaihtajat eivät saa mitään buumia aikaan, sen on varma.
2) Näin tyhmä et voi olla, saksan autonmyynti perustuu siihen että paljon KÄYTETTYJÄ autoja kuskataan pois... se nopeuttaa pikkasen kuules kiertoa... ei kaikki suomen autot 1.1.2008 yhtäkkiä mihinkään katoa.
3) Mahti antaa JO NYT TÄNÄÄN dieselille halvemman hinnan kuin yksikään autoliike ja Mahdin mukaan lasketaan tuontihinta, siksi kannattaa tuoda.
4)just joo suomiauton hinta vakioituu ja kaikki muut halpenee... ihan bullshittia sun kaikki väitteetsama , mistä sen ostaa tai minne sen myy, koska valtaosa uusistakin halpenee.
- sisällä
Eu:n verotus yhtenäistyy ja vapaa liikkuminen jopa (s)uomessakin toteutuu siis tämä kaikki max. 2-vuotta.
Lisäksi todennäköinen maailman laajuinen lama/suuri rysäys kolkuttaa ovella. Kuka järkevä ostaa uuden auton nyt! ja poltaa rahojaan 25-30% sillä sekunnilla, kun kilvet ruuvataan kiinni ja ajaa liikkestä ulos.(jollekkin kyllä työkalu ja sen ymmärrän)
Paljon halvempi käydä käytetty Saksasta tai ostaa (s)uomesta, kun viellä käytettyjen hinnat tippuu kokoajan.
Tämä uusi laki aivan selvästi autoliikkeiden/virkamiesten yhdessä suunniteltu silmänlume temppu, mutta saattaa kolahtaa omaan nilkaan.ajopelin hain, ja haen vastakin. Nythän dieseleitä aletaan Suomessa vasta myydä, ja tuliterän perhekokoisen(kaan) dieselin omistaminen on huonoa liiketoimintaa. Suosittelen tutustumista www.mobile.de ja www.autoscout24.de tarjontaan, varsinkin Fordin ja Opelin osalta. Niitä kun ei saksalainen paljon autoksi noteeraa, toisin kuin VW, Audi, MB ja nyttemmin myös diesel-Saab. Huomaa, että esim. 2000 saakka tehty "vanha Mondeo" tuottaa CO2:a vain 170 g/km ja että dieselauto saa painaa monta sataa kiloa bensiiniautoa enemmän samoihin prosentteihin. Turvallisuuskin painaa!
- homma..
tosi on, että ensi kuussa, vuodenvaihteessa, 2 vuoden kuluttua, ensi vuosikymmenellä jne. jne. autovero poistuu ja autoja tuodaan ja ostetaan pilkkahintaan.
Näinhän se on mennyt jo monta vuotta, miksi se nyt muuttuisi?
Ai, niin nythän on tietysti eri juttu kuin ennen, ihan totta!
Katsopa suomiautojen rekisteröintilukuja ja vertaa tuontiautoihin. Huomaat pian, että se on persaukisten kollien touhua tuo käytettyjen kuskaaaminen ulkomailta.
Ylivoimaiselle valtaosalle suomalaisista auton osto ei ole elämää suurempi asia ja auto hankitaan kun sitä tarvitaan autoliikkeestä. Hintalaput ovat yleensä näkyvillä, joten vertailu on helppo tehdä. Ja se siitä sitten taas muutamaksi vuodeksi. - näin on
homma.. kirjoitti:
tosi on, että ensi kuussa, vuodenvaihteessa, 2 vuoden kuluttua, ensi vuosikymmenellä jne. jne. autovero poistuu ja autoja tuodaan ja ostetaan pilkkahintaan.
Näinhän se on mennyt jo monta vuotta, miksi se nyt muuttuisi?
Ai, niin nythän on tietysti eri juttu kuin ennen, ihan totta!
Katsopa suomiautojen rekisteröintilukuja ja vertaa tuontiautoihin. Huomaat pian, että se on persaukisten kollien touhua tuo käytettyjen kuskaaaminen ulkomailta.
Ylivoimaiselle valtaosalle suomalaisista auton osto ei ole elämää suurempi asia ja auto hankitaan kun sitä tarvitaan autoliikkeestä. Hintalaput ovat yleensä näkyvillä, joten vertailu on helppo tehdä. Ja se siitä sitten taas muutamaksi vuodeksi.kun normaalia perheasuntoa pääkaupunkiseudulla ei saa ainakaan alle 500.000 euron, niin mitä väliä sillä on jos kulkupeli sitten maksaa jonkun 5-10.000 eroa enemmän tai vähemmän!
Vielä sitten Saksasta pitäisi kuskata vanhoja romuja. - kohta "eläkekolli"
homma.. kirjoitti:
tosi on, että ensi kuussa, vuodenvaihteessa, 2 vuoden kuluttua, ensi vuosikymmenellä jne. jne. autovero poistuu ja autoja tuodaan ja ostetaan pilkkahintaan.
Näinhän se on mennyt jo monta vuotta, miksi se nyt muuttuisi?
Ai, niin nythän on tietysti eri juttu kuin ennen, ihan totta!
Katsopa suomiautojen rekisteröintilukuja ja vertaa tuontiautoihin. Huomaat pian, että se on persaukisten kollien touhua tuo käytettyjen kuskaaaminen ulkomailta.
Ylivoimaiselle valtaosalle suomalaisista auton osto ei ole elämää suurempi asia ja auto hankitaan kun sitä tarvitaan autoliikkeestä. Hintalaput ovat yleensä näkyvillä, joten vertailu on helppo tehdä. Ja se siitä sitten taas muutamaksi vuodeksi.että valtavirran mukana menevä enemmistö ei yllä taloudellisellakaan käyttäytymisellään kuin surkean keskinkertaiseen suoritukseen. Mutta tuntuuhan se mukavalta hokea samoja mantroja suuressa joukossa.
- on jos
kohta "eläkekolli" kirjoitti:
että valtavirran mukana menevä enemmistö ei yllä taloudellisellakaan käyttäytymisellään kuin surkean keskinkertaiseen suoritukseen. Mutta tuntuuhan se mukavalta hokea samoja mantroja suuressa joukossa.
vielä lähellä eläikää täytyy romuja Saksasta rahdata. Taitaa tuottaa jotakin tyydytystä sekin.
Valtaosalle auton hankinta ei ole taloudellinen kysymys ollenkaan, suorituksesta puhumattakaan.
- Suurin Häviö
Noin se vaan nyt on, tällä hetkellä suurimman tappion tekee he jotka nyt menee lankaan ja ostaa suomesta ihan uuden laadukkaan puoleisen perhe-dieselin, hinnat on edelleen VARUSTEINEEN 50-60ke luokkaa ja 3 vuoden päästä tuodaan maahantuojan ohi sama auto saksasta 25ke hintaan jolloin tappiota tulee kolmessa vuodessa puolet...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa422026En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311640Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141434Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421396Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 81211
- 121068
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7971- 20959
- 81942