varkauden lekurit?

tietoa tarvitseva

Onko kenelläkään kokemusta varkaudessa leikkaavista kirurgeista? mulla olis polvileikkaus edessä ja nyt haluaisinkin tietää että ovatko hyviä kirurgeja, kun olen kuullut kaikenlaisia huhuja.. vai kannataisiko kääntyä yksityisten palvelujen puoleen!

Kiitos etukäteen....

9

1435

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Parasta mitä Varkaudessa on että meillä on ollut laadukas ortobedia joka ollaan nyt siirtämässä Kys:iin jonka laatu on niin ja näin puhun kokemuksesta. Myöskin erittäin kallista Kuopiossa. Yksityinen myös Kuopiossa on samat leikkaajat iltaisin jotka aamupäivisin Kys:sä

• leikattiin

polvi pari kuukautta sitten. Ulkomaalainen mutta puhui erittäin hyvää suomea. Oon ollu tyytyväinen, samoin kun muutama tuttava, jotka ovat olleet saman ortopedin leikattavana. Ei tarvitse pelätä. Käsittääkseni täällä on kaksi ortopedia ja kumpikin leikkaa niitä tapauksia mitkä osaavat.

• ...älä leikkauta

Ihan oikeasti jos haluat laatua, etsi lääkärin palvelut muualta kuin Varkaudesta. KOSKAAN en ole saanut riittävää tai oikeaa hoitoa, en edes diagnoosia oikein kun olen kävässyt Varkauden aluesairaalassa. Viimeisin käynti oli myös sitten viimeisin!! Etelä-Suomesta olimme käymässä sukulaisissa, kun kipu, sekä turvotus alaraajoissa äityi pahaksi. Tätähän oli ollut jo pienempänä hetken mutta nyt, siis niin pahana että piti hoitoa saada. Itse pelkäsin jo veritulppaa, kun myös paikoittain oli kylmän tuntuinen jalka. Viikonloppuna sitten lääkärin pakeille, ja mitäs tämä onneton lääkärin-kuvatus, täysi pelle! Ikäähän minulla kun on vasta siinä kahdenviiden mutta jos se pelle-tohtori meinaa, että pelkällä verinäytteellä ja käsipelillä saadaan oikea diagnoosi, kun se näyte ei kerro sitä mitä haetaan. Sitten on Varkaudessa ihme buranat käytössä, purkki Buranaa ja Lasaruskin herää haudastaan, kaikki vaivat lähtee!?! Pisteenä Ii-päälle tämä pelle-tohtori neuvoo menemään sitten hakemaan oikeanlaista hoitoa, oikeasta sairaalasta, oho! Pelko perseessä sitten odotamme arkipäiviä, keskeytämme sukulaisvierailut, ajamme takaisin Etelä-Suomeen ja sieltä saimme oikean dignoosin, sekä hoidon. Kivut ja turvotus hävinneet, mutta syvä viha ja katkeruus jäi taas mieltä kalvamaan Varkauden aluesairaalaa kohtaan. Ihmettelen vain kuinka tuollainen voi olla edes pystyssä nykypäivänä, mitä tekee sairaalalla joka ei pysty tai osaa antaa hoitoa, ei edes saa diagnoosia aikaan. Voi ELÄMÄ! purkki Buranaa ja halleluujaa, kädet ristissä tässä hoitoa varkaudesta. Että mieti olisiko vaikka Kuopiosta saatavissa näitä kirurgisia palveluita, ikävä olisi aamulla herätä ilman toista jalkaa...

• tuskin sattumaa

lääkäriin olen hakeutunut männä vuosina jonkun kerran.
      varkauden lääkäreiden mielestä aina turhaan.
      yllättäen nämä jokainen turha käynti on sit lopulta vienyt kysiin, jossa on ihmetelty ihan kuulteni, että miks eivät huomanneet tai tehneet? vielä olen säikähdyksellä selvinnyt, mutta koskaan en antaisi noiden itseäni leikellä.

• *K,k*

Lähiomaisellani ilmeni väsymystä viime syksynä. Hän kävi tutkimuksissa ja kokeissa, mutta mitään ei selvinnyt. Omalääkäri määräsi jotain kipulääkettä. Joulukuussa käveleminen alkoi olla hankalaa ja kivuliasta. Tammikuussa kävelemisestä ei enää tahtonut tulla mitään ja päivystyksessä kävimme monta kertaa saamatta apua. Sain hänelle ajan fysiatrilta, kun epäilimme vaivan johtuvan kesällä sattuneesta kaatumisesta. Röntgenkuvien perusteella fysiatri oli varma diagnoosistaan, murtuma ja hän alkoi touhuamaan operointiaikaa Kuopioon. Otin vapaata töistä, kun omaiseni ei pärjännyt yksin. Viikon verran kannoin häntä wc:n ja sängyn välillä ympäri vuorokauden. Hänen tilansa huononi ja minun voimani alkoivat ehtyä. Keskustelin omalääkärin kanssa mahdollisuudesta päästä sairaalaan hoidettavaksi. Hän sanoi, että "jos tilanne tästä vielä huononee, niin sitten vasta". Siis tuollainen vastaus, vaikka hänelle selvitin, että alkaa olla tosi kyseessä. Fysiatri, jonka vastaanotolla olimme käyneet, lupasi yrittää käännyttää omalääkäriä ja he sitten antoivat ohjeeksi mennä päivystykseen. Kannoin omaiseni autoon ja menimme sinne. Hänet otettiin osastolle odottamaan Kuopiossa tapahtuvaa operointia. Veriarvot ja yleiskunto vaan eivät alkaneet kohentumaan toimenpiteistä huolimatta. Tutkimuksien edetessä todellisen syy tilanteeseen sitten paljastui. Kaikki diagnoosit olivat menneet täysin metsään. Kuopiossa tehtiin operaatio, mutta oltiin pahasti myöhässä. Lopputuloksen arvaatte; minulta katkesi viimeinen sidos Varkauteen. Noiden viimeisten kuukausien aikana vietin aikaani Varkaudessa niin paljon kuin jaksoin. Tyopaikkani on 400km:n päässä ja samaan ajanjaksoon sattui paljon muitakin reissuja. Oma terveys alkoi oireilemaan.

Kun pääosa ym. tapahtumaan liittyvistä asioista oli jäänyt taakse, vaadimme kirjallisesti pedigeeniä(?), sairaskertomusta. Vastauksena saimme, että se on salassapidettävää aineistoa eikä sitä luovuteta. Tuli mieleen, että jotain halutaan salata, olihan tapahtunut selvä virhearvio. Harkitsimme kanteen nostamista sairaskertomuksen saamiseksi hoitovirhe-epäilyn perusteella, mutta annoimme kuitenkin asian jäädä. Omainen oli menetetty ja noiden asioiden penkominen olisi huonontanut omaa oloamme entisestään.

Mitä mahdan ajatella Varkauden terveydenhuollosta ja sen kehityksesta, terveydenhuollon ammattitasosta ja osaamisesta em. kokemusten valossa ?. Sairaalakäynneilläni silmäni avautuivat. Näin omakohtaisesti, miten asiat siellä ovat ja miten potilaat, jotka eivät itsestään pysty huolehtimaan, pärjäävät siellä. Esitin lääkärille, että saanko itse palkata omaiselleni hoitajan, joka huolehtii syöttämisestä, wc-reissuista, pesuista, vaipoista yms. Ehdotukseni tyrmättiin. Jälkeenpäin ajatellen, minun olisi pitänyt silti niin tehdä.

Niin, mikä se mielipiteeni on...en taida sitä tähän kirjoittaa; kyllä se kirjoituksesta jo tuli ilmi.

• on tosiaan noin huonoa

niin eihän sillä sitten ole väliä, vaikka sairaala lopetetaan kokonaan. Siitä rakennuksestahan saisi hyvän koulun ja Luttila, Puurtila ja Päiviönsaaren koulu kiinni.

• paikka_

Jälkikäteen meidän kaikkien on hyvä viisastella että olisi pitänyt tehdä niin ja näin. Silti osanottoni läheisesi menehtymisestä.

Minä ainakin pyytäisin sen epikriisin sairaalasta ja laittaisin potilasasiamiehen asialle vaikka se sieluun sattuukin ja läheistäsi sillä ei takaisin saa. Mikäli kukaan ei tee mitään, samanlainen käytös/hoito jatkuu aina vaan ja kukaan ei lotvauta korvaansa.

• *K.k*

Kun nyt on ilmoitettu, että kaupungin omaa henkilökuntaa aletaan lomauttamaan, niin se on merkki erittäin kurjasta tilanteesta. Mm. terveydenhuoltoon tulee jäämään entistä vähemmän varoja.

Kaupunginjohtajan viimekertaisen valinnan ollessa edessä, kirjoittelin oman mielipiteestäni, millainen johtaja pitäisi valita ja millainen rooli tulisi luottamusmiehillä olla. Taisin myös ennustaa, mitä tapahtuu, jos visioni ei toteudu. Olin valitettavan oikeassa. Varkaudessa on edessä kituliaat vuodet. Toivotaan kuitenkin asioiden ja ihmisten oikenevan.

• läheltä löytyy

Pieksämäellä tekee polvileikkauksia joku kokenut lääkäri. En ole varma onko Varkaus käyttänyt tämän terveyskeskuslääkärin palveluja, mutta ainakin hänellä on kokemusta juuri polvileikkauksista.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4870
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2265
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1444
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      89
      1364
    5. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1346
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      131
      1153
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1085
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      264
      988
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      967
    10. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      965
    Aihe