KOKEMUKSIA OMT-FYSIOTERAPIASTA?

Sain lähetteen

fysiatrilta OMT-fysioterapeutille. Kela korvaa osan näiden antamasta hoidosta. Onko kellään kokemuksia? Olen käynyt vain pari kertaa ja saaanut muutaman liikkeen, jota pitäisi kotona tehdä. Hän teki "ohjelmani" magneettikuvien perusteella. Minulla koko selkäranka rappeutunut ja kaikki muutenkin "vinksin vonksin".
Vanhat vaivat ovat heränneet "uudelleen eloon" uinuttuaan pari vuotta...
Yöllä en pysty kylkeä kääntämään, sängystä pääsy kestää viisi minuuttia. Kipu on se "tavallisin" IV/V-nikaman ahtauma, jo joku on 8 mm liikkunut paikaltaan jne.
Tuntuu vaan niin turhauttavilta nuo liikkeet, mutta jotkut kehuneet kovasti.
Kuulisin mielelläni, jos jollain olisi kokemuksia?
Tai muita hyviä vinkkejä!! Miten olisi se pöytä, jolla maataan pää alaspäin? Joskus se helpotti kipuihin vuosia sitten...

16

14881

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • roikuta pää alaspäin

jos se kerran tekee tilaa sinne ahtaumalle?
      mites onko nikaman siirtymään kokeiltu manipulatiivista hoitoa? miksei?
      tee säntillisesti mitä kerrotan ja kerro tulokset sitten täällä

• been theres

Antti heikkilälle sitten vaan. ja ei manipulaatiota vaikka jäsenkorjaajat sitä ehdottelisivat. Minulla on myös nikamasiirtymä tosin paljonsuurempi kuin sulla ja pystyn elämään sen kanssa antti heikkilän ansiosta. käy ainakin 2 kertaa tuloksien vuoksi

• Jos roikotat

vain päätä alaspäin - eihän se SELKÄÄN VAIKUTA! Siinä hoitopöydällä ollaan kiinni nilkoista ja se asennetaan semmoiseen asentoon, että "veri menee päähän" = tekee tilaa ahtaumille! Nyt tiiät.

• on vaan matkaa
        been theres kirjoitti:

Antti heikkilälle sitten vaan. ja ei manipulaatiota vaikka jäsenkorjaajat sitä ehdottelisivat. Minulla on myös nikamasiirtymä tosin paljonsuurempi kuin sulla ja pystyn elämään sen kanssa antti heikkilän ansiosta. käy ainakin 2 kertaa tuloksien vuoksi

kun ottaa vissiin Eiran sairaalassa? Miten sait avun? Joitain liikkeitä? Tilasin justiinsa muuten hänen Hyvän olon keittokirjansa...

• nikamansiirtymälle!

Uskokaa jo!

• heikilä
        on vaan matkaa kirjoitti:

kun ottaa vissiin Eiran sairaalassa? Miten sait avun? Joitain liikkeitä? Tilasin justiinsa muuten hänen Hyvän olon keittokirjansa...

Hieroo lihas-spasmit auki ja näin elvyttää verenkierron syvissä lihaksissa. Suosittelisin vaikkakin tyyristä on

• enemmän...
        heikilä kirjoitti:

Hieroo lihas-spasmit auki ja näin elvyttää verenkierron syvissä lihaksissa. Suosittelisin vaikkakin tyyristä on

manipuloivaan hoitoon ( =juuri Heikkilän tapaiseen hierontaan), Tämä OMT on varmaan hyvä, muttei kenties paras silloin, kun kivut ovat kovia ja jatkuvia ja lihakset täysin jumissa...OMT vaatii monia kuukausia ja itsenäistä sitoutumista tekemään tiettyjä liikkeitä jatkuvasti, jotka eivät kipua pois vie!
        Heikkilä vaan ottaa tietääkseni Eiran sairaalassa...eli melkoiset järjestelyt, jos hänellä alkaisi 270 km:n päästä käymään....

• hoidettu
        enemmän... kirjoitti:

manipuloivaan hoitoon ( =juuri Heikkilän tapaiseen hierontaan), Tämä OMT on varmaan hyvä, muttei kenties paras silloin, kun kivut ovat kovia ja jatkuvia ja lihakset täysin jumissa...OMT vaatii monia kuukausia ja itsenäistä sitoutumista tekemään tiettyjä liikkeitä jatkuvasti, jotka eivät kipua pois vie!
        Heikkilä vaan ottaa tietääkseni Eiran sairaalassa...eli melkoiset järjestelyt, jos hänellä alkaisi 270 km:n päästä käymään....

"Uskon omalla kohdallani enemmän manipuloivaan hoitoon"
        Manipulointia harrastavat lähinnä psykiatrit...

"OMT vaatii monia kuukausia ja itsenäistä sitoutumista tekemään tiettyjä liikkeitä jatkuvasti, jotka eivät kipua pois vie! "

Nimi esiin kuka tuollaista väittää! Ja minkä takia tuollaista kuvittelet???

Heikkilä ei tee manipuloivaa hoitoa vaan lihaskäsittelyä. Sen nimi on syvälihaskäsittely. Manipulaatiohoito on nikamakäsittelyä, jota Heikkilä toki myös tarvittaessa tekee, näin olen kuullut potilailta...

• Anonyymi
        enemmän... kirjoitti:

Kyllä ne fysioterapeutit osaa antaa oikean avun kun on selästä kyse niin ei saa edetä liian nopeasti .
        Ja fysioterapeuttien koulutus on aika vaativa .
        Joten en menisi millekkään naprpaatille selän kanssa. He voivat saada äkkiä kuntoon vaan , eräissä asioissa on edettävä selän mukaisesti . Se joka kertaheitolla saa kuntoon saattaa vahingoittaa jotain muuta selässä .
        Tyttäreni Kulki niska säryn kanssa 20 vuotta, sitten tuli juuri valmistunut fysioterapeutti joka laittoi niskat paikoilleen sen jälkeen ei ole ollut vikaa..

• hoitaja41

Omt käsittely tuntunut tosi hyvältä.Nikamien ja lihasten käsittely kokonaisvaltaisempaa kuin fysioterapeutilla.Nikamalukkojen aukaisu olennaista.Mutta tosiasia on että he eivät ihmeisiin pysty:oma liikunta ja lihashuolto ym. jumppa elinehto selkäsairaalle.Minulle omt antoi Robin Mckenzien oppien mukaisia,yksinkertaisia liikesarjoja toistaa ja niistä saan apua.Rekkitangolla/leuanvetotangolla roikkuminen jalat maahan kevyesti tukien 15sek/kerta/10x päivässä on venyttänyt omia nikamiani tarpeeksi("kippipenkki" ei sopinut minulle).Suosittelen lämpimästi pohjoisen ihmisiä ottamaan yhteyttä Kolarissa omt-fysiot.Jarmo Latvalaan.On muuten työnsä osaava!

• Nikamalukot...

pitäisi saada auki! Ei ne kyllä kuminauhoja vetelemällä aukene! Katsotaan nyt, kun käyn seuraavan kerran, TEKEEKÖ HÄN JOTAIN ITSE. Nyt olen vaan saanut monisteen ja sen kuminauhan kotiin...
        Olen käynyt kiropraktikollakin jokunen vuosi sitten ja vain keran "niksautti", niin johan napsahti!
        Näitä OMT-fysioterapeutteja on Suomessa kuulema n.200 - eli ammattikunta on aika uusi. Kyllä niitä kehutaan...omakohtainen kokemus vielä siis hyvin niukkaa. Aion kysyä tuosta "nikamalukkojen aukaisusta" - hyvä vinkki!

• Anonyymi
        Nikamalukot... kirjoitti:

pitäisi saada auki! Ei ne kyllä kuminauhoja vetelemällä aukene! Katsotaan nyt, kun käyn seuraavan kerran, TEKEEKÖ HÄN JOTAIN ITSE. Nyt olen vaan saanut monisteen ja sen kuminauhan kotiin...
        Olen käynyt kiropraktikollakin jokunen vuosi sitten ja vain keran "niksautti", niin johan napsahti!
        Näitä OMT-fysioterapeutteja on Suomessa kuulema n.200 - eli ammattikunta on aika uusi. Kyllä niitä kehutaan...omakohtainen kokemus vielä siis hyvin niukkaa. Aion kysyä tuosta "nikamalukkojen aukaisusta" - hyvä vinkki!

Siis miten niin itse ? Hoito perustuu paljon juuri oikeisiin liikkeisiin ajan kanssa ,
        mitä odotat hänen tekevän . Itsehän se työ on tehtävä oman kdoppansa kanssa. Ja siksi annetaan erityisiä liikkeitä tehtäväksi.Snnenvanhaiset konstit si enää lääketieteessä ole käytössä , sillä fysioterapeutit tietävät tarkalleen mitä kohtaa on treenattava ja miten.
        Ennen puoskaroitiin selkäkipujen kanssa niin että moni tuli vieläkin huonompaan kuntoon.
        Nuo kaikki jutut että veren on päästävä kiertämään pitäisi jättää hoilaamata koska jokaisen selkä vika on oman laisensa ja vaatii yksilöllisen hoidon , kukaan toinen ei siihen voi mennä neuvomaan ketään. Että mene sinne tai tänne . Selkä on tarkoitus saada kestävästi kuntoon, ei väliaikaisesti.niin että se mikä jollekkin auttaa ei aina auta jotain toista .

• Joensuu69

Syvät vatsalihakset lihakset monesti surkeassa kunnossa. Tee OMT:n liikket kunnolla ja huomaat jo viikon parin päästä vaikutukset. Kun jaksat tehdä 1-2 kk saat heittää selkähuolet pois. Ei näissä ole oikotietä onneen, ei päällään seisoen, eikä nopeilla niksautuksilla :-)
      Kokemusta tästä ja suosittelen kaikille OMT-fysioterapiaa.

• kokemusta on

No minä en saanut mitään apua OMT-fyssarilta. Joten on heissä eroja.

Triggerpistehieronta on hyvää, mutta sitä harva osaa.

Googlella löytää, jos sellaista on omalla paikkakunnalla.

Triggerpistehieronta

Lihastrigger on lihaksessa oleva kipualue, piste, joka ärtyessään säteilee kipua esim. selästä käteen.

Trigger on amerikkalaisten lääkärien kehittämä hoitomuoto ja hierojia koulutetaan myös Suomessa.

Lihakset saadaan kivuttomaksi triggerhoidolla ja vuosiakin jatkunut kipu poistuu.

Käsittely on painantaa eri lihaskerrosten välistä ja lihasta venytetään kylmäpussin kanssa.

Tämä hoito on usein tehokkainta lihaskivuissa.

Nämä säteilykivut johtuvat usein mm. yksipuolisista työasennoista ja stressistä tai lihasheikkoudesta.

Hieronta on ns. normaalia lihashierontaa tehokkaampaa, koska käsittelyssä laukaistaan lihaslukot auki.

Lisäksi yleensä 3 kertaa tuo helpotuksen, kun tavallisella hierojalla täytyy käydä vähintään 10 kertaa.

Lisäksi triggerpistehieronnasta ei tule läheskään niin kipeäksi, jos lainkaan kuin perinteisestä hieronnasta.

Miljoonalla suomalaisella selkäkipuja – Näin ehkäiset ja hoidat

http://www.studio55.fi/hyvinvointi/article/miljoonalla-suomalaisella-selkakipuja---nain-ehkaiset-ja-hoidat/209446

• Eienääikinäomtä

Omt on huuhaata jolla voi rahastaa extraa... Todettu pariin kertaan

• Anonyymi

Kantsii käyä koklaa Roope chydenius Helsingin kampissa. Koulutukseltaan neurokiropraktikko. Ei oo tarvinnu tehä mtn jumppaliikkeitä kun korjas kuntoon ja takas tasapainoon kropan. Nyt menny 6kuukautta. Oon käyny tyyliin 20 eri naprapaatti/OMT-fysioterapeutti ilman pysyvää apua. Kuntoutusliikkeet on sit vapaaehtosena lisänä siihen.

Ps. Paskin OMT löytyny kuntoankkurista Imatralta ja en suosittelis ikinä kenellekkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      253
      3482
    2. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      25
      3474
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2014
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1696
    5. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      15
      1409
    6. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1399
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      386
      1231
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1159
    9. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      75
      1025
    10. Huominen haastattelu

Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏
      Ähtäri
      28
      1007
    Aihe