Onko kellään kokemusta nukutuksessa tehtävästä hammashoidosta :paikat,hampaanpoistot jne...??
Pelkään sanomattomasti hammaslääkäriä ja nyt vissiin olisi vihdoin aika mennä "korjaukseen"(APUA)
Onko siis kokemusta nukutuksessa tehdystä hammashoidosta?paljonkohan maksaa(siis perusmaksu)?missä sellaisen voi tehdä pääkaupunkiseudulla?Saako hoidon osamaksulla vai onko säästettävä ja kärvisteltävä säryn kanssa pitkään?
Mitä tehdä?Kunnalliseen on tosi pitkät jonot ja hereillä tehty hoito hirvittää niin etten edes uskalla varata aikaa..Asialliset kommentit kiitos!
nukutuksessa ham.hoito?
3
622
Vastaukset
- Kokenut
Voi hoidattaa hampaansa kuntoon ns. kevytnukutuksessa (sedaatio). Minulle maksoi kaikkinensa noin 160 euroa ja ehkä vähän ylikin. Hammaslääkäripelko hävisi saman tien!
ja missäköhän näin halvalla sais?Kävin itse tarkastuksessa ja lääkäri oli sitä mieltä että menis n.4 tuntia(nukutuksessa)hinta olisi 4000-4500e,suu tulisi kuntoon.Minkäköhän takia lekuri ei puhunu mitään kevytnukutuksesta.olisin tosi kiitollinen jos saisin äkkiä tietoa.
- fat-butterfly
No hei! Minulle tehtiin tiistaina nukutuksessa hammashoito keskussairaalassa. Pyysin nukutusta, sillä mulla on perussairauksia (mm. astma ja sydänvika, leukanivelvamma... ) ja mulla on hammaslääkäripelko.
Ensin paikattiin 3 hammasta ( kiillekaries ) ja sitten irroitettiin 3 hammasta. Yksi laho hammas lähti ihan kunnolla, ei ollut ongelmia. Mutta 2 hampaan juuret olivat tiukassa ja lopulta hajosivat ikeneen. Eli hampaiden poisto oli todella hankala. Viimeisenä poistettiin hammaskivi kauttaaltaan kaikista hampaista.
Nukutuksessa tehtävä hammashoito on " ihmisystävällistä " kipupelkoiselle ja se on turvallista. Siinä on verenpaine - ja happiseurannat, sydämen toiminta näkyy monitoreissa...
Mulla, vaikka oli nukutus, niin käytettiin myös puudutetta. Siinä annetaan kevyt nukutus, josta herääminen on helpompaa.
Tai no... heräämisen vaivattomuuskin, kuin nukutusaineiden vaikutus elimistöön lie potilaskohtaista.
Mulla seurattiin tosi tarkasti että pystynkö nielemään... jne.
Sitten annettiin, kun pystyin nielemään eli kun puudutus alkoi hävitä, niin sain ensin jäätelöä - oli tosi outoo niellä! Kun mua kuitenkin alkoi pyörryttää ja olin unelias, siirtyi haalean ruuan syöminen myöhemmäksi. Pyörryttäminen on yhteydessä oksennusrefleksiin.
Mulle se tehtiin keskussairaalassa päiväkirurgiassa ja hinta oli 72 €. Muistelen yksityishammaslääkärin sanoneen, että kela - korvauksineen se olisi jotain 200 € .
Mulla on kovat kivut täällä puolella, mistä ne joutuivat rikkoon juuria ja koko oikea puoli naamasta on turvoksissa, suu aukeaa vain toispuoleisesti ja kipu heijastuu korvaan & silmään ja koko oikealle puolelle päätä. Mutta kuten aiemmin mainitsin, sekin on potilaskohtaista. Ei vastaavassa nukutushammashoidossa -98 ollut mitään vastaavaa. Täysin hyvin onnistui paikkaukset ja poistot, ei ollut kipuja eikä turvotuksia.
Rohkeutta vain!
t. Fat - Butterfly
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577300Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7383551Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3561887Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641805- 851435
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841391- 911290
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621241- 811154