Eläinlääkärin avustaja

elukka

Onko olemassa mitään sellaista ammattia kuin eläinlääkärin avustaja tai ehkä jollain toisella nimikkeellä, mutta kuitenkin on töissä vastaanotolla? haluaisin hirveästi ammatin eläinten parista, mutta en oikein keksi muuta kuin joku eläintenhoitaja.Sellaiseen on koulutusta ainakin ammattikoulun puolella, mutta amikseen en kuitenkaan mene, sillä olen jo 20-vuotias. Joten tietäsikö joku jotain missä voisi kouluttautua työskentelemään eläinten parissa. Esim. lahden seudulla.

6

5399

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valittaa

amiksesta. Mikset voi mennä parikymppisenä amikseen? Minä menin 22-vuotiaana, ja kun valmistuin niin heti töihin ja alkupalkka 3600e/kk.

• tipatsu

Pieneläinhoitaja avustaa eläinlääkäriä. Miten aiot hankkia ammattitaidon työhön, jos et halua opiskella alaa? Lahden seudulla olisi koulukin. Oppisopimuspaikkaa voi tietysti kysellä, mutta alalle on niin paljon tunkua, että voivat ottaa töihin koulutetun ihmisen.

• avustaa eläinlääkäriä

Lahden seudulla on ainakin Asikkalassa (Asikkalan kirkonkylässä) joku opisto, jota kaverini kävi ja josta valmistuu pieneläinhoitajaksi. Opiskelijat oli eri-ikäisiä, 16-36 vuotiaita. Olisiko koulun nimi ollut joku Päijänne-instituutti..

• MatteHeikkinen

Olen lukiolaisopiskelija, ja olen toiminut reilun vuoden ajan yhdellä yksityiseläinlääkärillä vastaanotto avustajana. Tähän "ammattiin" itselläni ei ole mitään erikoiskoulutusta, vaan ainoastaan peruskoulun oppimäärä ja 4H-Dogsitter - koulutus. Ja tietenkin kiinostus eläinlääkärin toimenkuvaa kohtaan.

Syksyllä 2009 oli lukiossa taksvärkkipäivä, joten päätin kysyä töitä tämän saman (ammatinharjoittaja) eläinlääkärin vastaanotolta, jossa olen aiemmin ollut Tet-harjoittelussa. Töitä tuli taksvärkkipäivälle, ja päivän lopuksi ell kysyi, että kiinostaako minua erilaisissa leikkauksissa avustaminen. Tietenkin kiinosti, joten sain vastaanotto avustajan paikan.

Työskentelen vastaanotolla osa-aikaisesti, vapaa-ajalla ja lukioaikojen puitteissa, pääsääntöisesti avustan leikkauksissa (valvon nukutusta, lääkitsen eläinlääkärin ohjeiden mukaan ja autan tarvittaessa leikkausalueella). Loma-aikoina saatan olla töissä kokopäiväisesti.

Tähän ammattin ei tarvitse ammattikoulua (sillä minä en ole ammattikoulua käynyt), ainoastaan halua oppia uutta eläimistä, halua työskennellä eläinten (ja eläinlääkärin) parissa ja reipasta asennetta. Myös eläinharrastukset ovat iso plussa avustajan paikkaa etsiessä.

http://www.twitter.com/MatteHeikkinen

• Eläintenystävä

Millaista palkkaa saat ell. avustajana? Itsellänikin olisi nyt mahdollisuus päästä kyseisenlaisiin hommiin (varsinaista koulutusta alalle ei myöskään minulla ole..) ja mietityttää että millaista palkkaa osaisin kysellä/'vaatia'.

• Anonyymi

Jo 20v😆 arvelin itse lähteä ensi vuoden puolella eläintenhoito puolelle ammattikouluun ja täytän 46v, tyttö meni ammattikouluun samaan paikkaa johon minäki menen mutta puutarha puolelle ja hän täyttää kohta 23v

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7675
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4253
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3735
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3200
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2886
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2591
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      56
      2455
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51