Piano/lyhyet sormet

käsi

Mulla tuli pianolla ongelma mun lyhyistä sormista. Oon koittanut tuossa tovin saada C7 sointua soimaan oikein, mutta kun ei meinaa sormet taipua. Onko muilla ollut samaa ongelmaa ja miten ootte ratkaisseet sen ? Ootteko vaan olleet soittamatta biisejä joissa tu sointu on vai onko se korvattavissa jotenkin ? Periksi en anna vaikka menis kuinka kauan oppia. Liekkö vain harjoituksen puutetta.

7

1603

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sointuja ei tarvitsee aina soittaa perusmuodossaan, eikä äänijärjestyksen tarvitse olla aina sama. Esim. jos soitat ensin f-duurisoinnun, on nopeaa ja järkevää soittaa c7-sointu näin: e,g,b,c tai jättää kvintti pois ja soittaa e,b,c. Soinnut voi hyvin soittaa myös murrettuina eli esim perättäisinä 1/8-osanuotteina tai muita rytmejä käyttäen tyylilajista ja omasta näppäryydestä riippuen.

• käsi

kokeilempa tuota heti illalla.

• sormet tosiaan

ärsyttää. Kyllästyin kokonaan kitaran soittoon kun sormet ei riittäneet mihinkään. Pianoa on sentään helpompi soittaa lyhkäsilläkin sormilla.

• Suosittelen

Olipa kerran pankki nimeltä Kansallis-Osake-Pankki. Sen viimeisenä pääjohtajana ennen Merita-, Nordea- jne. kuvioita toimi kaveri nimeltä Pertti Voutilainen. Dippainssi, joka taisi olla jonkin sortin kauppatieteilijäkin.

No, Kaivosalalta mies pankin johtoon joka tapauksessa änkesi. Outokummusta (firmasta), ellen väärin muista.

Muistan kaverin jossakin haastattelussa nuoruuden uravalinnastaan maininneen, että ”kaivosala on paksusormisten miesten puuhaa”.

Unohda sinäkin soitannolliset meiningit ja lähde kaivosalalle. Saatat jäädä eläkkeelle vuorineuvoksena.

• edes tiedä

mikä on C7...

mutta kyllä ne sormet venyy... kun jaksaa harjoitella

• mukaan

pitkäsormisilla on kyllä toivoa enemmän

• sun ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;...

jalat silti (lue: jalka, yksi riittää alkeisohjelmistossa) pedaalille vai miten olen sen dilemman ratkaissut

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6963
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3938
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3320
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2919
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2696
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2186
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2133
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2067
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      39
      2010
    Aihe