Kaipaan aitoa, todella herkullista, joulutorttutaikina -ohjetta. Löytyisikö ?
OMATEKOISET JOULUTORTUT
11
12074
Vastaukset
- joulutortut
Mielestäni tämä on ehdottomasti paras joulutorttutaikina resepti. Tämän jälkeen ei maistu pakasteallastaikinat!
Niin ja kalorien nipottajat olkoot hiljaa... ; ) Jouluna saa syödä hyvin! Ovat myös hyviä pakastamisen jälkeen.
Joulutortut
200 gr voita
n. 4,5 - 5 dl vehnäjauhoja
0,5 tl leivinjauhetta
2 dl kermaa (kuohukermaa)
Pehmennyt voi ja melkein kaikki vehnäjauhot ( leivinjauho) nypitään. Lisätään vatkattu kerma. Lisätään siivilöiden loput jauhoista ja sekoitetaan. Annetaan kovettu jääkaapissa. Kaaviloidaan 3-4 kertaa. Paistetaan 200 asteessa.
Ja parasta on käyttää täytteenä itse keitettyä luumuhilloa. PUssillinen luumuja ja tilkka vettä keitetään pehmeäksi, (maun mukaan sokeria) ja sauvasekoittimella soseeksi.- Kaarina Karkkilasta
Ihanaa kun löysin tämän OIKEAN joulutortun ohjeen, olin hukannut anopiltani saamani ohjeen, joulu on pelastettu, kaunis kiitos.
- paula lontoosta
hei kiitos hirveesti, minakin halusin OIKEAN joulutorttu receptin, asun lontoossa ja ei taalla mitaan joulutorttuja saa jos ei itse tee....hyvaa joulua ja kiitos kiitos kiitos/paula
- Ulla Tukholmasta
Kiitos oikeasta joulutorttureseptistä! Tällä Tukholmassa ei ole myytävänä joulutorttuja ja ne ovat ett måste meidän joulussa! Joulutunnelma om pilasterburet! Kiitos
- Tiedoton Tampereelta
Montako joulutorttua tuosta tulisi?
- mummun typykkä
meidän mummu teki aina tällä reseptillä. Niin hyvää. Lapseni myös rakastavat näitä torttuja. Ei tuu joulu ilman tätä reseptiä.
- Maritta47
Sukumme tortrtutaikinaresepti:
½ kg voita
½ kg kermaa
1 litra jauhoja
Ja hyvää tulee! - PIRJO 51
Kiitos! HYVÄÄ jOULUA
- vanha emäntä
1kg voita
1kg kuohukermaa
2 litraa vehnäjauhoa
Torttujen paistumista odotellessa voi kulauttaa kurkusta alas PARI LITRAA siirappia tai kinuskia! Jouluna ei lasketa kaloreita! - omattortut
minä kanssa, mikä näist on paras ja kuinka monta torttua tulee ? miten tuo kauliminen tapahtuu? haittaako jos kaulii enemmän ? olen niin epävarma tuon voitaikinan kanssa, luulen sitä ehkä vaikeammaksi kuin se on.
en halua mitään ostettua taikinaa kerta se ei edes sisällä voita. - taitellen
Kaulit levyksi ja taittelet kolmasosan keskelle ja toiselta puolelta samoin. Sitten taas kaulit ja taittelet. Näin tulee sitä lehtevyyttä torttuihin. Kokeilemaan rohkeesti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225164- 254348
- 272461
- 342254
- 371998
- 151918
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191597- 121521
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211247Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101174