Ventolinesta rytmihäiriöitä...

Mitä tilalle??

Hei!

Minulla on tullut Ventolinesta niin paljon sivuoireita että ajattelin ehdottaa lääkärille että vaihdetaan lääke johonkin toiseen. Onko muilla ollut samaa vaivaa ja onko joku toinen lääke ollut parempi??

11

5686

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä tietää

vaihtoehdot Ventolinelle eli kyllä niitä on. Samaa vaivaa on siitä ollut, mutta en tässä mainosta omia lääkkeitäni,varmasti saat paremman tilalle. Taitaa se Ventoline olla halvin ja siksi se annetaan aina ekana kaikille.

• hän sittenkään

Kyllä. Ventolinesta saattaa aiheutua mm. rytmihäiriöitäkin.

Valitettava tosiasia on, että osa lääkärikunnasta vähättelee kovasti kaikkia sivareita. Myös lapsilla.

• Äiti 48v.

Meillä on 6v.tytär, jolla oli päivittäin käytössä Ventolinea.
      Esim.kun Muisti-peliä pelattiin pöydän ääressä, oli hänellä tosi vaikeus 2istua aloillaan" eli käänsi ja väänsi...
      vuoden sitä kesti(tämä loppui vuosi sitten) kun kerroin lääkärille, ja ihmettelin mistä moinen "levottomuus".
      Eskari kun oli alkamassa ja siellä kun pitää istua ja keskittyä.
      Totesi Lääkäri heti että Ventoline pois! ja Seretide tilalle.
      Voit katsoa vaikka googlesta, on myös Keuhko-putkia laajentava vaikutus samalla lailla kuin Ventolinella.
      Itse sitte kokeilin vaikka en Asmaa sairastakkaan, no kyllä alkoi "sydän jyskyttämään".
      seretide on kalliimpi, mutta Kelahan korvaa suurimman osan lääkkeestä.
      Meillä Tytöllä on Kelan kortti jossa taka puolella merkintä,sitä ei vain kaikki Lääkärit Kelalle "ymmärrä2 kirjoittaa, kuten mekin maksoimme itse ensin kaikki, kunnes apteekissa sanoivat ja huomauttivat.
      vaihda ihmeessä Seretideen, meillä ainakin loppui oireilut saman tien ....:)
      T:Äiti

• Äiti 48v.

Niin unohdin kirjoittaa, että tytöllä on myös Ventoline, mutta vain tarvittaessa, eli jos ja kun on kohtaus tulossa silloin annetaan ei muulloin:)
        T:Äiti

• voi voi

Seretidea ei voi verrata ventolineen, koska seretide on kortisooni avaava pitkävaikutteisena. Ventoline ns. kohtauslääke (avaava).

Ja kyllä. Kovin moni lapsiparka on saanut adhd-dg:n ventoilinen myötä.

• Mutta auttaako??

Mulla oli vähän aikaa käytössä avaavana lääkkeenä Bricanyl (vasta aloitettu lääkitys), tänään vaihdettiin sydämentykytyksen (pulssi yli 100) takia sen tilalle Buventol (sama lääkeaine kuin Ventolinessa), että jos auttaisi sivuoireisiin minulla.. Ovat tosi yksilöllisiä. Tuosta Seretidestä sen verran, siinä on samassa kortisoni, on ns. yhdistelmävalmiste, mutta varmasti ihan käyttökelpoinen lääke, sen takia on varmaan niin kallistakin! Ei kun vaan lääkäriin keskustelemaan vaihtoehdoista! Niitä on olemassa. Mutta näihin avaaviin lääkkeisiin usein liittyy näitä rytmihäiriöitä, valitettavasti. Itselläni on verenpaineeseen käytössä beetasalpaaja, sen pitäisi kuulemma periaatteessa vaikuttaa jotenkin kumoavasti, mutta eipä kaikki ole niin yksiselitteistä. Onnea lääkekokeiluillesi!

• äiti73

..kerran kun otin lapselleni määrättyä ventolinea pahaan yskään kun ei henki meinannut kulkea niin en saanut nukuttua koko yönä, niin alkoi sydän jyskyttää rajusti. Pelästyinkin miten lapseni on sitä aiemmin sietänyt kun itselle tuli niin kauheat oireet. Lääkäri sanoikin myöhemmin että se on aika vahva lääke ja missän tapauksessa ei annostusta kannata ylittäää!

• mallu79

Nuorena diagnosoitiin astma, lääkityksenä ventoline. Inhalaattorijauheen vaikutusta en muista, mutta sain joskus myös samannimistä yskänlääkettä. Sen jälkeen kädet alkoi täristä niin ettei koulussa ainekirjoituksesta tullut yhtikäs mitään! Nyt lääkityksenä buventol tarvittaessa, ei muuta. Nyt huomaan samankaltaisia oireita (joskin lievempiä) jos otan lääkettä enemmän. Kannattaa käydä lääkärissä tarkistamassa annostukset yms!

• Äiti 48v.

Oli käytössä Flixotide ja Ventoline enne Seretideä.
        Mutta juttele Lääkärisi kanssa, mikä sopisi sinulle.
        Onnea matkaan ja toivottavasti saat sopivan lääkityksen!
        T:Ä

• Rytmit sekaisin ;)

En sitten ollutkaan ainut vaivani kanssa ;) Kiitos kokemuksistanne. Lääkäri määräsi minulle nyt alkuun Flixotiden kaveriksi Singulairin, katsotaan miten lähtee auttamaan. Ventolineä en kyllä enää ota kuin pahimmassa hädässä...

• Anonyymi

Itsellä iso annostus Ventolinea (1-4 annosta 1-6 x pv tarvittaessa). Rytmihäiriöt mulla tulee jo yhdestäkin annoksesta. Olen alkanut vältellä avaavan käyttöä. Tarvetta silti olis olon huonontuessa.

Viimeaikoina alkanut tulla enemmän. Kerran jo lähdettiin mieheni kanssa päivystykseen kun sain paniikkikohtauksen niistä rytmihäiriöistä. Olin varma, että sydänkohtaus on tulossa.
      Kaikki tutkittiin päivystyksessä, verikokeita ja sydänfilmi jne.. Todettiin, että Ventolinen aiheuttamaa maanisuutta ja rytmihäiriöitä.

Toisiakin vaihtoehtoja on, mutta samat haittavaikutukset on monessa avaavassa.

Nyt on jonkin aikaa ollut tunne, että Seretide aiheuttaa myös rytmihäiriöt. Toki siinä on avaava mukana, mutta aiemmin olen sietänyt hyvin.

Mulla on 4 eri keuhkosairautta, osa synnynnäisiä, osa sitten jatkumoa niistä, iän myötä ilmenneet...

Ventolinesta ei enää saa Kela-korvausta. Buventol annettiin tilalle, samaa oiretta tulee siitäkin...
      Tuntuu, että lääkärit ei oikein korvaansa lotkauta kun rytmihäiriöt mainitsee...

Yhdestä asiasta olen kuitenkin varma. Vähättely sairastuttaa eniten...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      253
      3402
    2. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      25
      3344
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      1984
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1686
    5. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1389
    6. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      14
      1386
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      386
      1231
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1139
    9. Huominen haastattelu

Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏
      Ähtäri
      28
      1007
    10. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      73
      995
    Aihe