Nyt on aika tarttua sulkakynään ja raapustaa paperille jännityksestä tärisevin sormin kirje Joulupukille.
Kisa alkakoon nyt ja päättyköön tulevana maanantaina klo 21. Tiistaina saa äänestää.
Miksikö kisa? No siks, että silloin saadaan säpinää.
Kait työ sentään yhden kirjeen saatte aikaseksi:-)
Yy-kaa ---koo ---HEP!
Kirje Joulupukille KISA
130
5386
Vastaukset
..........>
- pikkupalstalainen
kirjoitan sulle ekat kerlat
eikait kauheesti haitaa vakos mulla ärlä-shekä äshä ja lukivika
ei ihmish olento kykene noin vaan vikojaan kuittaamaan
shaat josh haluat korlata näitä vikoja
saatan alkaa isona hoitaan valtiollisia bisneksiä
tai josh vaikka alkashin shishushshuunnittelijakshi
voi niisthä tullah hommpeleita
naishet taash tulee misheikshi
ne kyshyy aina ku yksh voittaa niin haluuko se she shanoo mitään
haluaa she sillai humanithääristä ja muuta
sit she itkee ku krluunu ei pyshy päässä
miksh varlten ne ei voi valita ishopäishtä
minä vaan shitä josh taash tuut meillä käymään
niin tuo ainaki she punainen kippiauto
viimksh toit shen naapurlin Rlishtolle
tuota Teijaa pushasin kerlan tarlhasha
en kumminkaa shillai kielarleita
isona voin vaikka
ei täsh muuta
Heippa! - minulta
Jos saisin tulevasta vuodesta edes melkein yhtä hyvän kuin kuluneesta, niin olisin tosi iloinen.
Itse en osannut toivoa itselleni näin hyvää vuotta, joten uskon sen olleen jonkun muun minusta välittävän toivomuslistalla viime vuonna. Nyt tahtoisinkin vastavuoroisesti toivoa tälle salaperäiselle toivojalle vuorostaan vuotta, joka onnellisuudessa ylittää kaikki aikaisemmat.
Tässä iässä ei ole enää väliä pehmeillä ja kovilla paketeilla, vaan positiiviset tunnepaketit ovat kaikista tervetulleimpia. Onni on varmaan Sinullekin, vanhalle miehelle keveämpi kantaa, kuin maallinen mammona.
Terveisiä rakkaalle Joulumuorillesi - Joulutoivomus
Hyvä Jouluvanha
Minulla olisi se sama toivomus kuin edellisinäkin vuosina, tahtoisin ystävän.
- toivoisin sellaista ystävää, joka pitäisi minusta puutteistani huolimatta ja niiden vuoksi.
- ystävällä pitäisi olla aika hyvät hermot, sillä olen hidaspuheinen ja aikaansaamaton.
- minulla ei ole aikaisempaa kokemusta ystävästä, joten ei ole värillä väliä..
- minulle käy myös jonkun vanha, eikä haittaa jos iältäänkin on jo vanha, nuori käy myös.
- silläkään ei ole väliä onko mies vai nainen, tai siltä väliltä, ihminen kuitenkin.
- ulkonäöltään saa olla ihan minkälainen tahansa, lihava tai laiha, pitkä tai lyhyt.
Tiedän toivomukseni olevan vaikean, koska milloinkaan et ole sitä pystynyt täyttämään, silti taas pyydän, lähetä minulle edes yksi ystävä. - pikku tiina
kirjoitan sinule ensimäistä kertaa ja toivosin vain muutamaa lahjaa.
Toivomus olisi, että saisinko yhden uuden villasukan viime vuonna kadottamani tilale. kadotin sen pikki vilen kanssa leikkiessä heti joulun jälkeen ja sukkiani paleltaa hirveästi.
tovoisin myös, että tänä joluna pikku vile saisi sen kappaamansa juna radan. Isä ei sitä viimeen jolunna saanut tehtyyn loppuun, kun hänen piti mennä raitahallitukseen töihin ja on siellä pitkään. ainaskin pari vuotta
Niin ja oliskin sekin kiva jos kakki saisi mahansa sit plöröks eli iskän mukaan kakkuua täyteen.
terveisin pikku tiina - pieneltä palstalaiselta
Kuule pukki, sulle olisi vähän hyvänmielentöitä täällä laiffissa. Voisitkos tuoda tullessasi kaikille joulumieltä, jokaiselle tarpeensa mukaan.
Kärsivällisyyttä sais myös olla pussillinen, siitä voisi sitten tarvitsevat vuorollaan käydä pastillin popsimassa.
Tänä vuonna tänne sais toimittaa vain punaisia sukkia, kaikki vanhat mustat voit pyytää tonttuja keräilemään pois.
Unohduksensiemeniä sais olla kanssa pussillinen, niitä mitä silloin joskus aikasemminkin toimitit, ne estävät hyvin vanhojen ikävien asioiden kaivelun.
Nettiaikalisä olisi myös tarpeellista, täällä on monta liian kiireellistä, eivät ehdi kirjoittelemaan läheskään tarpeeksi.
Lopuksi vielä saisi tulla tynnörillinen virtuaaliviinaa hauskanpitoon, ilman niitä rähjärusinoita. - Jolulupukki!
Edellisinä jouluina en ole koskaan pyytänyt mitään,kun vaimo on sen hoitanut.Nyt kumminki tahtoo olla tuo eukko vähän pahalla päällä,joten rustaan sulle nyt ihan itse.
Nyt on tullut aika,että nämä suuret ja rikkinäiset kalsarini tahtovat hajota päälle. Joten jos olisit niin kiltti,niin tuotko ainakin yhdet.Niillä pärjään taas mainiosti seuraavan vuoden.
Kahdet uudet sukatkin voisit pistää niin saa nekin vaihtaa,kun kesän suuri juhla saapuu.
Olisi myös mukavaa rakas joulupukki,jos muutaman olutkorin kippaisit tuomaan,niin ei tuo jano tuota telkkaria katsoessa yllätä.Koffi käy hyvin,mutta jos ei sieltä varastostasi sitä löydy,niin Karjalakin kajahtaa ihan nätisti..(ainakin yömyöhään)!!
Eipä minulla muita toiveita ole..Tai jos vielä muijalle pistät yhden etelänmatkan,niin silloin voimme molemmat nauttia näistä elonpäivistä.
Koita jaksella uurastaa rakas joulupukki ja muista käydä kuntosalissa vähän treenaamassa,niin jaksat sitten kantaa minulle ne oluset!
Terveisin:Tahvokylän isäntä - Roope jr
Minun vaatimaton toivomus olisi että jätät ne lasikantiset laulukirja lahjat tänä vuonna jakamatta.
Ne aiheuttaa tänäkin jouluna surua ja murhetta monessa perheessä.
Muistanet tulla sitten itsekkin reippain mielin ilman kirpeälle haisevaa hengitystä.
Itse en toivo muuta kuin Rauhaa, Rakkautta ja iloisia ilmeitä kultaiseen paperiin käärittynä.
Tavataan näissä merkeissä sitten aatto iltana..jookos! - rakkaalle Pukille
Rakas Joulupukki
Kirjoitin Sinulle myös juhannuksena, mutta en tiedä tuliko kirje perille. Toivottelin hyvää juhannusta ja kauniita saunomiskelejä.
Molemmathan teidämme, että lahjan antajan ilo on yhtä suuri kuin lahjan saajan. Siksi toivon Sinulle paitsi mukavalumista talvea myös terveyttä ja ilon päiviä.
Toivon joululahjaksi kovaa pakettia. En toivo leikkiautoa tai nukkea, vaan tämä on sellainen aikuiselle sopiva toive.
Nykyinen ei enää toimita tehtäväänsä kunnolla, sen kanssa pitää kikkailla mitä väsyttävimmin konstein ja olen kertakaikkisen kyllästynyt maanittelemiseen. Se on toisaikainen. Välillä ilokseni huomaan, että kypsää ja valmista tulee ihan kuin ennen, vehkeen ollessa vasta käyttöön otettu. Silloin jää aikaa ja intoa myös muulle mukavalle. Enimmäkseen olen tyytymätön nykyiseen pelittämiseen, se on laiskaa ja jokseenkin toispuoleista. Energiaa kuluu suhteessa lopputulokseen ihan tolkuton määrä. Kaikenlisäksi se falskaa ja se on jotenkin pelottavaa.
Ja jos sellaista nättiä pakettia vielä saisin ihailla, kauniissa kääreessä ja punaisella samettinauhalla sinetöityä… paketin ulkonäöstä kun vanhemmiten on myös tullut tärkeä. Sitä mielellään vaan pelkästään ihailee puolelta ja toiselta ennen toimeen tarttumista. Olisi hienoa saada iloa vuosiksi eteenpäin. Minä todella tarvitsen tätä, muuten en pyytäisi.
Tuo minulle uusi mikroaaltouuni.
Terveisin Aamu Virkku - Silkkipaperienkeli
Toivoisin Sinun kantavan säkillisen Joulun taikaa.
Kumpa toisit takasin sadun, jossa hennot hiutaleet tanssisivat keveästi keinahdellen, peittäen maan pumpuliseen lumivaippaan.
Näkisin tähtien loistavan sykkeen, ymmärtäen oman pienuuteni tässä suuressa hiljaisuudessa.
Seisoisin tunturin laella pidellen kädessäni rätiseviä tähtitikkuja. Taivas soittasi sinfoniaa revontulien urkukonsertissa.
Takassa loimuasi tuli ja ikkunaruudut saisivat koristeekseen jääkukkasten pitsin.
Kumpa maailma nukahtaisi hetkiseksi enkelten syliin ja heräisi rauhan laskeutuessa maailmaan.
Jospa hellä Juolumieli avaisi ihmisten sydämet ja saisi lasten silmiin toivon ja uskon tulevaisuudesta.
En tarvitse sinua tavaratalojen ostoparatiisiin, en leluvuorien paljouteen, en hälinän ja turhuuden
välittäjäksi. Tarvitsen sinut siihen satuun, mikä saa ihmiset tuntemaan pyhää harmoniaa ja aitoa välittämistä toinen toisistaan.
Tapaamisiin ----* - pikku toive
Oon koittanut pakertaa, näkkäriä nakertaa,
vaan ei oo tehnyt raha pesää vaikka pitkin kesää
pulloja keräsin, aamuyöstä heräsin
että saisin todeksi unelman ikuisen ainoan.
Kilttikin oon ollut, kullan piltti,
Hyvänä pitänyt, (onneks ei oo itänyt).
Tässä kun on touhua niin monen moista
ja toista settiä ei tarvi enää, yhtään nenää.
Että sen puoleen voisit toiveen täyttää
ja näyttää että kyllä sulta pesee,
Siksi uutta Mesee tässä nöyränä toivon kaikin herkuin.
Se saisi olla S-sarjan musta, mutta jos susta
punainen on parempi niin tuo sitten sellainen
Värit ei oo tärkee kun muuten on peli kärkee.
Tässä sitten muuta kuin Lovee ja Rauhaa,
ne kun kuuluu asiaan, hyvän tahdon juhlintaan. - Mini
Tiedän että sinulla on kiireitä jouluaattona ja siksipä ajattelinkin ehdottaa että tulisit meille jo aatonaattona niin ehditään tutustua paremmin. Äiskäkin toivoo sitä.
Olemme Villen kanssa ihmetelleet yhtä juttua...kun sinä olet joinakin jouluina lyhyt ja paksu ja toisina jouluina sitten oletkin pitkä ja laiha. Johtuuko tuollaiset muodonmuutokset jotenkin lapista? Äiskä sanoi kerran että siellä on taivas niin lähellä maata että ihmiset jää pieniksi.Onko taivaassa sitten jossainkohden aukko jolloin pääset suoristumaan ja senvuoksi olet toisina jouluina niin pitkä. Oletko sinä muuten ihminen vai peikko? Noita et voi olla koska sinulla ei ole luutaa eikä kissaa.
Sitten vielä se askarruttaa onko lapissa hongongi kun joissakin lahjoissa lukee made in hongongi. Vaikkei se lahja edes näytä mateelta. Vaan ponilta. - Nikopetri
Hyvä Pukki
Minulta jäi tämä kirje viimekerralla postittamatta, silloin syynä oli unohtunut postimerkki. Tällä kertaa olen ajoissa liikkeellä ja lähetän kirjeeni nyt jo hyvissä ajoin.
Tai oikeastaan eihän se unohtumisen syy ollut postimerkissä, ei tietenkään, vaan laiskuuttani jätin kirjeen puolitiehen. Olen näes hiukan alkanut epäilemään olemassaoloasi. Olen kyllä valmis pyörtämään epäilykseni heti kun saan ilmiselvän todisteen, oletko oikeasti olemassa.
Todistukseksi kelpuutan, en enempää, enkä yhtään vähempää kuin Matcboksin valmistaman autoradan, sekä siihen mukana oleellisesti kuuluvat autot. Autovalikoimani on entuudestaan liki täydellinen, sillä minulta löytyy Ferrari, Porsche sekä Aston Martini ja kaikki ovat vuosimallia -77.
Ainoa joka uupuu kokoelmastani, on Volvo, joten tuo sellainen minulle.
Siskolleni voit tuoda taas suklaalevyn ja jonkun nuken. Ei väliä vaikka toisit samanlaisen kuin viime jouluna.
Ei minulla muita vaatimuksia tällä erää.
Moido! - Ananas Marjamalja
Lakas Joulupukki!
Yhtenä iltana äiti ja isi liitelivät. Minä kuuntelin oven takana ja kuulin kun isi sanoi äitille lumasti. Isi sanoi äitiä lumaksi ämmäksi. Voisitko lakas Joulupukki tuoda isille lisuja? Isi lakastaa autoja ja koneita. Tuo isille paljon uusia mutteleita. Muuta ei taltte.
Äitille tuo uudet kihalat. Äiti helmoilee joka päivä kun tukka on suola. Ne kihalat vois olla vaaleat. Kuulin kun äiti sanoi isille että isi tykkää vaaleaveliköstä. Mikä se vaaleavelikkö on? Siitä ne aina liitelee. Sitten äiti talttis lahaa. Äiti sanoo aina isille että jos ois lahaa minä ja äiti lähettäs pois. Voitaisiin tulla sinun luokse Kolvatuntulille.
Minä talttisin vauvanuken joka osaa itkeä ja naulaa ja pissiä housuun. Minulla ei ole pikkuveljee eikä siskoo. Hoitaisin vauvanukkee. Sitten talttisin välikynät ja papelia. Ne liittäis mulle.
Lakas Joulupukki tuo minun pelheelle onnellinen joulu. Ettei äiti ja isi liitelis ja luokaa liittäis.
Kiitos lakas Joulupukki. - toivomuslista
Rakas kiltti Joulupukki, mullon toive sulle,
lahjoja sun tarvitse ei tuoda lainkaan mulle ;-)
Vettä anna hälle kellä päreet meinaa palaa,
yksinäistä matkallasi lämpimästi halaa.
Vihaisen jos kohtaat anna hälle sieluun rauhaa,
ettei ensi vuonna hän taas jokaiselle pauhaa.
Surullista lohduta ja anna tulla ilon,
hymyä voit vakavalle viedä…vaikka kilon.
Viluiselle lämpöä voit säkillisen antaa,
unetonta lempeästi unten maille kantaa.
Tietämättömälle anna lahjaks tiedon jyvä,
ihmisestä pahasta tee edes melkein hyvä.
Nälissään jos joku on sä puuroo hälle keitä,
juomarilta kaikki pullot kauas mehtään heitä.
Rakas kiltti Joulupukki, en mitään tahdo sulta,
kun lahjoja, mun mielestäin, ei lainkaan puutu multa ;-) - palstalaisille toivelahjoja
tuothan tänä jouluna
NainenKirjoittaalle namiskuukkelin
Nittamiinalle nitojan
Miisulle ministerin
mayannalle mansikoita
Kahjovaakulle kahmalokaupalla lehtimiesintoa
pirpanalle pippurimyllyn
Bonnielle bomppulinnan
Hurlumille hurmurin
Millanille minisukset
ouzakille oululaisen ruispaloja
Mischikolle misterin
Yxitypylle yxityisopettajan
Synnovelle sydänystävän
Solalle sormikkaat
Taikikselle taitoluistimet
Siri-innalle silkkisukat
jane.londonille jatsarit
pumpulipaille pumerangin
puhurixille purjeet
ossipessille olkaimet
Arkkikselle arrakkia
Mynttikselle myskiä
Teemunalle teguilaa
Waffelle wattuhilloa
NorMixille norjalaisvillapaidan
kuunkulkijalle kuumailmapallon
yopollolle yughurttia
MyNickille mystiikkaa
Figarolille fingerporilaisen
Roope Jrlle roomalaisen kynttilän
Kossuselle kosketinsoittimen
Masse-sedälle mallasjuomaa
laardibonulle laakeriseppeleen
kadunmiehelle kalastusluvan
JudgeCooperille juhlatunnelmaa
ADonikselle adventtikalenterin
Vegetablelle verkkarit
Tomppa2006lle torttuja - RiisuArkihuoli
Rakas joulupukki
Kirjoittanut: Yxitypy 24.11.2007 klo 18.16
Kirjoitin sinulle viimeksi vuonna 1965.
Toivoin silloin nukkea, joka osaa aukaista ja sulkea siniset silmänsä, ja jolla on vaaleat kullankimalteiset, kiharaiset hiuksen, joita voisi kammata. Hienot kengät ja mekko, jotka voisi riisua ja pukea uudelleen. (naapurin tytöllä sellanen oli)
Toisin kuitenkin kävi. Sainkin pehmeän Molla-Maijan :=((
Langan pätkistä tehdyt hiukset. Vaatteita ei saanut pois, eikä sillä ollut kenkiäkään. Sellanen vetelä pumpulilla täytettykin se oli. Niin.. ja ihan valkoinen iho.
Uskoni joulupukkiin meni kokonaan. Enkä välittänyt koko Molla-Maijasta, ja muutaman vuoden päästä Molla-Maijan tie johti kait kaatopaikalle :=((
Vielä yhden kerran ajattelin sinulle kirjoittaa, ja katsoa käykö toiveeni toteen.
Näiden kuluneiden vuosien aikana on kytenyt ajatus, että ehkä joulupukki sittenkin on olemassa.
Siispä olen yrittänyt olla viime vuosina aika kiltti, jonka tontut ovat varmaan sinulle kertoneet,kun käyneet ikkunani takana kurkistamassa :=))
Minulla ei ole kuin yksi lahjatoive tänä jouluna.
Voisiko pukki tuoda minulle uudestaan Molla-Maijan? Pitäisin sitä kuin kukkaa kämmenellä. Olisi niin kiva pidellä sitä, ja miettiä, millaisia ajatuksia joulumuorin päässä on liikkunut sitä tehdessään. Haluaisin silitellä Molla-Maijan langasta tehtyjä hiuksia, ja ihailla sen kaunista, joulumuorin itsensä sille tekemää mekkoa :=))
Jos rakas joulupukki voit tänä vuonna toteuttaa toiveeni, en enää koskaan epäile sinun olemassaoloasi :=))
Raikkain terveisin yxitypy - Kerlanderi
RiisuArkihuoli kirjoitti:
Rakas joulupukki
Kirjoittanut: Yxitypy 24.11.2007 klo 18.16
Toivoin silloin nukkea, joka osaa aukaista ja sulkea siniset silmänsä, ja jolla on vaaleat kullankimalteiset, kiharaiset hiuksen, joita voisi kammata. Hienot kengät ja mekko, jotka voisi riisua ja pukea uudelleen. (naapurin tytöllä sellanen oli)
Langan pätkistä tehdyt hiukset. Vaatteita ei saanut pois, eikä sillä ollut kenkiäkään. Sellanen vetelä pumpulilla täytettykin se oli. Niin.. ja ihan valkoinen iho.
Uskoni joulupukkiin meni kokonaan. Enkä välittänyt koko Molla-Maijasta, ja muutaman vuoden päästä Molla-Maijan tie johti kait kaatopaikalle :=((
Vielä yhden kerran ajattelin sinulle kirjoittaa, ja katsoa käykö toiveeni toteen.
Näiden kuluneiden vuosien aikana on kytenyt ajatus, että ehkä joulupukki sittenkin on olemassa.
Siispä olen yrittänyt olla viime vuosina aika kiltti, jonka tontut ovat varmaan sinulle kertoneet,kun käyneet ikkunani takana kurkistamassa :=))
Voisiko pukki tuoda minulle uudestaan Molla-Maijan? Pitäisin sitä kuin kukkaa kämmenellä. Olisi niin kiva pidellä sitä, ja miettiä, millaisia ajatuksia joulumuorin päässä on liikkunut sitä tehdessään. Haluaisin silitellä Molla-Maijan langasta tehtyjä hiuksia, ja ihailla sen kaunista, joulumuorin itsensä sille tekemää mekkoa :=))
Jos rakas joulupukki voit tänä vuonna toteuttaa toiveeni, en enää koskaan epäile sinun olemassaoloasi :=))
Raikkain terveisin yxitypyklo 21.00
Sääntöpoikkeamia ei voida hyväksyä! - tonttutoivomukset
Olen huolissani seurannut kuinka tonttusi joutuvat kulkemaan säässä kuin säässä meidän ihmisten tekemisiä kurkkimassa ja kyttäämässä. Muistatko heille edes kiitosta antaa, lahjoista puhumattakaan? Kun vielä vaatteista päätellen tontturaukat työskentelevät matalapalkka-alalla ilman säävarausta ja -varustusta, niin ajattelin heidän työstä väsynyttä jouluaan piristääkseni toivoa omat lahjat kullekin.
NYYTTI OMPPUKONTTI
Uudet coretex-käsitellyt ja geelipehmustetut haitekki-konttiremmit
SÄDE KEVÄTVALO
Hän tarvitsee uudet Raybanit tai Policet.
SILMU LAHJANEN
Silmu puhkeaa kukkaan hetkellä millä hyvänsä, saakoon hän pussillisen kukkaravinnetta
REISSU ILTATÄHTI
Punainen potkukelkka on hänelle ihan paikallaan
SELIM TÄHTISADE
Hän tarvitsee uudenvuoden juhlaksi kilon ruutia,Big-sytkärin ja Comet-Bomb Maxi raketin.
LAHJA SÄKKIMÄKI
Lahja tarvitsee lahjaksi mikrofonin ja ikioman karaokelevyn
KREA PUNAPIPO
Hirvikiväärin
ANANAS MARJAMALJA
Ananas saakoon kirjan "Parhaimmat marja- ja hedelmäboolit"
HELINÄ HELKYIN
Helinälle korvatulpat sekä uudet tonttubuutsit
KULTA KIMALRINTA
Pikkuinen kassakaappi ja viidenkympin Securitas-lahjakortti
VÄLKKY NIETOSRUUSU
Hänelle opetus-DVD "Tantraseksin huumaamat"
HYMY HELLÄHUOMA
Pussillinen Lemon&Juice&clyserin- pastilleja
TIUKU TINATUOPPI
Punainen pullollinen Korvantunturi-likööriä
SUITSU KANELINENÄ
Viivoitin
AITO JOULUILO
Korillinen Cokista
RIISU ARKIHUOLI
Silmälasit ja uusi kello
TUPSU TÖPÖKKÄ
LadyShave ja pussillinen vahalaastareita
MONI HERKKUPUUSKA
Hänelle levyllinen Juicen joululauluja
TUISKU VEITIKKAMÄKI
Tuiskulle rattikelkka ja kaulaliina
Jos joku unohtui tai jäi huomaamatta, niin hänelle saa pukki antaa oman mielen mukaan, mitä pusseista sattuu löytymään.
-------------------------->
- -NK-
Onkohan täällä enempää kilttejä" jotka uskaltavat Joulupukille kirjoittaa:-)
Tai, vaikkei ihan kiltti oiskaan...niin luultavasti pukki ymmärtää.
- jo kirjoittanut
joulupukille.Ihmettelen suuresti minne sen kauhean lahjamäärän saa sopimaan.
- -NK-
viedä kaiken ylimääräisen kierrätykseen.
Eikä se pukkikaan sitä paitti ihan mitä vaan tuo:D
- Yxitypy
Raikkain terveisin yxitypy- Vaadin tiskausta!!!!!!!!
Tahallista kisajärjestäjän harhautusta! Kilpailukirjoitukset vain niille tarkoitetussa osiossa voivat osallistua kilpailuun!!!!!!!!
ps. vain yksi puskaääni/vakinikki hyväksytään - RiisuArkihuoli
Vaadin tiskausta!!!!!!!! kirjoitti:
Tahallista kisajärjestäjän harhautusta! Kilpailukirjoitukset vain niille tarkoitetussa osiossa voivat osallistua kilpailuun!!!!!!!!
ps. vain yksi puskaääni/vakinikki hyväksytäänMenikö se väärään paikkaan :=((
*nostaa kirjettä vähän ylemmäks*
Saanko armahduksen please :=)) - RiisuArkihuoli
RiisuArkihuoli kirjoitti:
Menikö se väärään paikkaan :=((
*nostaa kirjettä vähän ylemmäks*
Saanko armahduksen please :=))ettei mua tiskattais, laitoinkin sen tuonne oikeaan paikkaan :=)))
- Reissu Iltatähti
Älä usko, mutta minä en toivo mitään.
Sinä olet ilkeä kuitenkin ja viet parhaat lahjat
naapurin kiusanhengille. Tiedän sen varmasti.
Mistäkö luulet minun sen tietävän?
Tietysti siitä, että JOS olen vaikka salaakin jotain toivonut, sinä annat aivan päinvastaista. Niinpä en ajatellutkaan tänä vuonna pyytää pienintäkään nyyttiä, katotaas miten käy.
Ilman terveisiä
Reissu- Taas tiskattavaa
Korvatillikka sulle, oot väärässä osiossa!
- Reissu Iltatähti
Taas tiskattavaa kirjoitti:
Korvatillikka sulle, oot väärässä osiossa!
Tiesin tiesin tiesin... heti saavani jotain kun en mitään pyydä, menit halpaan! :DDD
- virallinen valvoja
Järjestäjä kadoksissa!!!!!!
Koska saadaan äänestää ?????
Äänestyksen säännöt ??????
Sallitut poikkeamat ??????on tänään itsepalvelu. Uskoisin niin :) Ja huomennahan sitä saa äänestää, niinhän tuolla aloituksessa lukee.
- Malttamaton Hoppuhousu
Nittamiinax kirjoitti:
on tänään itsepalvelu. Uskoisin niin :) Ja huomennahan sitä saa äänestää, niinhän tuolla aloituksessa lukee.
vaan huomisen alkuun ei ole kuin reilut pari tuntia. Millä sitä voi suunnitella äänestystragediaa ellei tiedä sääntöjä?
Malttamaton Hoppuhousu kirjoitti:
vaan huomisen alkuun ei ole kuin reilut pari tuntia. Millä sitä voi suunnitella äänestystragediaa ellei tiedä sääntöjä?
muuten puhut, mutta jos ne säännöt selviää sitten kun v.valvoja herää ja antaa tarkemmat ohjeet, eli huomen aamulla. Malttamaton se olen minäkin. :)
NYT SITTEN ÄÄNESTÄMÄÄN!
Anna ääniä mielestäsi kolmelle parhaalle.
Ei tarvitse laittaa paremmuus järjästykseen.
Laskennan helpottamiseksi kirjoita ensin listasta numero ja sitten nikki.
Lista tässä:
1.pikkupalstalainen
2.minulta
3.joulutoivomus
4.pikku toive
5.pieneltä palstalaiselta
6.Joulupukki
7.Rooe jr
8.rakkaalle pukille
9.Silkkipaperienkeli
10.pikku toive
11.mini
12.Nikopetri
13.Ananas Marjamalja
14.toivomuslista
15.palstalaisille toivelahjoja
16.Riisu Arkihuoli
17.Yksitypy
18.Reissu Iltatähti
Lista on tässä siinä järjästyksessä, kuin se ketjussakin on.
Änestysaikaa klo 20 saakka.
Yy kaa koo hep!
Uurna on avattu nyt!- Korva Kuukkeli
1. Ananas Marjamalja
2. Roope Jr
3. palstalaisille toivelahjoja - Kor va Kuukkeli
Korva Kuukkeli kirjoitti:
1. Ananas Marjamalja
2. Roope Jr
3. palstalaisille toivelahjoja13. Ananas Marjamalja
7. Roope Jr
15. palstalaisille toivelahjoja Minun mielestäni erinomaiset ovat:
17.Yksitypy
9.Silkkipaperienkeli
8.rakkaalle pukille
Perusteluita:
Pidin kovasti Typyn kirjeestä ja tässä vaiheessa huomautan että vaikka nimimerkki paljasti kirjoittajan, olisin joka tapauksessa äänestänyt tätä.
Kirje oli hassun hauska, ja siitä oli aistittavissa kirjoittajan todella olevan tosissaan, kukapa ei muistaisi ensimmäistä kirjettään pukille. Väittäisin että ylipäätänsä jokainen kirjoittaa ensimmäisen kirjeensä, nimenomaan joulupukille. Hyvin Typy muisti sen ensimmäisen kirjeen kirjoittamisvuoden ja joo, kyllä mä laskin noita vuosia:))
Silkkipaperienkeli
Hitsi kun oli hienoa tekstiä, en voi muuta sanoa. Mutta näin kirjoittaa jo hiukan varttuneempi joka ajattelee jo syvällisemmin. Erinomaisia kielikuvia sekä sanoilla leikittelyä, sekä sopivan lyhyesti kirjoitettu kirje jollaisen itsekin haluasin kirjoittaa. Suoranainen taideteos, yhtään liioittelematta. Mielenkiinnolla jään odottamaan kuka tämän teksin takaa paljastuu:)
Rakkaalle Pukille
Puolessa välissä kirjettä epäilin kirjoittajan pyytävän pukilta jo jotain aivan muuta. Piti oikein aloittaa lukeminen alusta jotta pysyisin juonessa mukana. Selvisihän se lahjatoive lopulta:)
Tämmöisellä pikku jipolla mitä tässä kirjeessä oli, saa aina hyvän mielen lukijalle. Minä ainakin pidin kovasti.- Reissu Iltatähti
14. Toivomuslista
16. Riisu Arkihuoli
9. Silkkipaperienkeli - pikku tiinan
kirje puuttuu listasta kokonaan.
pikku tiinan kirjoitti:
Niinpäs puuttuu, tämä on todella ikävää. Ehkä itse kisajärjestäjän on nyt syytä tulla selittämään miksi pikkuisen kirje on unohtunut listasta.
- pikku tiina
Waffen-ss kirjoitti:
Niinpäs puuttuu, tämä on todella ikävää. Ehkä itse kisajärjestäjän on nyt syytä tulla selittämään miksi pikkuisen kirje on unohtunut listasta.
ja numerot on nyt sitten ihan väärin. Vai menikö ne, kun en osaa laskea vielä ihan kymmeneen. :((
- -NK-
pikku tiina kirjoitti:
ja numerot on nyt sitten ihan väärin. Vai menikö ne, kun en osaa laskea vielä ihan kymmeneen. :((
sE ON NUMERO 4---aamuunisilla rähäsilmilläni luin sen pikku toive---*PAH*
Mutta kyllä se nyt tulee huomatuksi!
Kauheesti pahoillani:(((( - kysytään
pikku tiina kirjoitti:
kisajärjestäjältä, jos saatais äänestää myös Tonttunimillä. Voisin sillä äänestää sun järjestäjän diskaamaa kirjotusta, vaikka kolmeen kertaan :))
pikku tiina kirjoitti:
Minä juuri olin tuolla ylempänä pyytämässä kisaorganiseeraajaa tulemaan ja tutkimaan koko kisalistan suurennuslasilla. Virhe on korjattava ja mitä pikimmin. Ei tälläistä saa tapahtua ja tämä vaarantaa nyt koko kisan uskottavuudeen. Mitähän se joulupukkin sanoisi tästä.
- Ananas Marjamalja
pikku tiina kirjoitti:
Mä osaan kiljoittaa oman nimen oikein.
- hyväksyttävää
Waffen-ss kirjoitti:
Minä juuri olin tuolla ylempänä pyytämässä kisaorganiseeraajaa tulemaan ja tutkimaan koko kisalistan suurennuslasilla. Virhe on korjattava ja mitä pikimmin. Ei tälläistä saa tapahtua ja tämä vaarantaa nyt koko kisan uskottavuudeen. Mitähän se joulupukkin sanoisi tästä.
Typyn toiminta? Kaksi samaa kirjoitusta eri nikeillä, toinen väärässä osiossa joka kisan päättymisen jälkeen kopsattu ja liitetty kisaan.
Nyt kuitenkin kisajärjestäjä on laittanut molemmat äänestyslistaan. Haluaisin selvityksen miten kyseisessä tapauksessa suoritetaan ääntenlaskenta ja kuinka puska-äänet huomioidaan. - piku tiina
Ananas Marjamalja kirjoitti:
Mä osaan kiljoittaa oman nimen oikein.
mää en ihan viela osaa. Kun olen vasta 7 v.
- Ananas Marjamalja
piku tiina kirjoitti:
mää en ihan viela osaa. Kun olen vasta 7 v.
Mä en osaa sanoa ällää.
- Korva Kuukkeli
hyväksyttävää kirjoitti:
Typyn toiminta? Kaksi samaa kirjoitusta eri nikeillä, toinen väärässä osiossa joka kisan päättymisen jälkeen kopsattu ja liitetty kisaan.
Nyt kuitenkin kisajärjestäjä on laittanut molemmat äänestyslistaan. Haluaisin selvityksen miten kyseisessä tapauksessa suoritetaan ääntenlaskenta ja kuinka puska-äänet huomioidaan.Tasa-arvon vuoksi puskaäänet on huomioitava!
- mayanna
Ensin haluaisin antaa kunniamaininnan ja kiittää nro. 15, palstalaisille toivelahjoja -kirjeen kirjoittajaa. Tämän kirjoittaja varmaan antaa joululahjansa harkiten :)
Sit olikin vaikee valinta. Pähkäilyn jälkeen päädyin näihin:
3. joulutoivomus
- koska se sai kyyneleet silmiini
Ja koska satun tykkäämään riimitellyistä
10. pikku toive
- takuulla sydämen pohjasta tullut piiikku toive?!
14. toivomuslista
- ihailtavaa 'vaatimattomuutta' ;D hyväksyttävää kirjoitti:
Nyt kuitenkin kisajärjestäjä on laittanut molemmat äänestyslistaan. Haluaisin selvityksen miten kyseisessä tapauksessa suoritetaan ääntenlaskenta ja kuinka puska-äänet huomioidaan.Huomasin juuri sen mitä tarkoitit, en nyt tiedä mikä tässä on lopulta oikein. Minulla on nyt kuitenkin wordilla rinnakkain molemmat listat ja yritän selvittää löytyykö muita virheitä. Toivottavasti ei löydy.
Kisajärjestäjä on se, joka sanoo viimeisen sanan ja hänen pitää ottaa ohjat omiin käsiinsä jo kisan alkuvaiheessa. Typy on selvästi toiminut hyvässä uskossa ja en usko hänen tarkoituksella yrittävän kalastella lisä ääniä.- -NK
nUMERO JÄRJÄSTYS ON NIIKUS SE ONKIN.
Viba on ainoastaan tuon numero 4;sen nikin kohdalla!
Eli nikki:pikku tiina
------Menkääs tuonne bailubaariin TUULETTAMAAN!
*KÄÄRII KYLMÄN PYYHKEEN PÄÄHÄNSÄ JA NAPPAA BURANAA* - ettei kisajärjestäjää
Waffen-ss kirjoitti:
Huomasin juuri sen mitä tarkoitit, en nyt tiedä mikä tässä on lopulta oikein. Minulla on nyt kuitenkin wordilla rinnakkain molemmat listat ja yritän selvittää löytyykö muita virheitä. Toivottavasti ei löydy.
Kisajärjestäjä on se, joka sanoo viimeisen sanan ja hänen pitää ottaa ohjat omiin käsiinsä jo kisan alkuvaiheessa. Typy on selvästi toiminut hyvässä uskossa ja en usko hänen tarkoituksella yrittävän kalastella lisä ääniä.kiinnosta oikaista erehdystään, viihtyy mieluummin tuolla baarin puolella.
-NK kirjoitti:
nUMERO JÄRJÄSTYS ON NIIKUS SE ONKIN.
Viba on ainoastaan tuon numero 4;sen nikin kohdalla!
Eli nikki:pikku tiina
------Menkääs tuonne bailubaariin TUULETTAMAAN!
*KÄÄRII KYLMÄN PYYHKEEN PÄÄHÄNSÄ JA NAPPAA BURANAA*Hyvä että korjasit, mutta eikö tuo yksi kirjoitus vielä ole kahteen kertaan? Äänten laskennassa voi tulla sekaannusta jos sitä ei huomioida.
Ei sillä, ettenkö minä osaisi antaa ääneni oikeille henkilöille, mutta kun täällä on nähtävästi tällä kertaa mukana hiukan pienempääkin väkeä.- -NK-
hyväksyttävää kirjoitti:
Nyt kuitenkin kisajärjestäjä on laittanut molemmat äänestyslistaan. Haluaisin selvityksen miten kyseisessä tapauksessa suoritetaan ääntenlaskenta ja kuinka puska-äänet huomioidaan.jompaa kumpaa, jos teksti on kerta sama.
Joten onkos siinä enempää ihmimistä!
*paiskaa ovea kaarmit kolisten* - tiina fani
-NK- kirjoitti:
jompaa kumpaa, jos teksti on kerta sama.
*paiskaa ovea kaarmit kolisten*täti ei saa suuttua eikä huutaa kovasti. mä äänestän tiina ja sillä sipuli. mun äiti äänestää kans tiina.
- etukäteen selvitys
-NK- kirjoitti:
jompaa kumpaa, jos teksti on kerta sama.
*paiskaa ovea kaarmit kolisten*tullaanko äänet laskemaan yhteen vai erikseen.
Säännöistä joita laaditaan jälkikäteen saattaa ehkä mahdollisesti voida tulla pientä erimielisyyttä. pikku tiinan kirjoitti:
ottaa ihan sytämmestä kattella tämän kisan organisointia. :))))
- -NK-
TaikisN kirjoitti:
ottaa ihan sytämmestä kattella tämän kisan organisointia. :))))
äänten laskentaan?
*kysyy epätoivoinen organisoija*
Mie lähden tästä kohta kirjastoon ja tuun takas jos tuun olleskaan:( - KERLANTERIN APE
Äänestystä voidaan jatkaa vasta sen jälkeen kun kisajärjestelijä on selvittänyt kuinka kilpakirjoitusten 16 ja 17 ääntenlaskenta tullaan suorittamaan.
Tullaanko äänet yhdistämään vai ei? -NK- kirjoitti:
äänten laskentaan?
Mie lähden tästä kohta kirjastoon ja tuun takas jos tuun olleskaan:(tuo on isompi ongelma että yksi kirjoitus on kahteen kertaan ja eri numerolla. Mielestäni toinen noista kirjoituksista pitäisi poistaa äänestyksestä. Mutta organisaattori toki päättää itse mitä tekee ja miten. Jos nuo molemmat identtiset kirjoitukset säilytetään niin ainakaan eri numeroille annettuja ääniä ei saa laskea yhteen vaan ne pitäisi käsitellä kahtena eri kirjoituksena.
- mayanna
TaikisN kirjoitti:
tuo on isompi ongelma että yksi kirjoitus on kahteen kertaan ja eri numerolla. Mielestäni toinen noista kirjoituksista pitäisi poistaa äänestyksestä. Mutta organisaattori toki päättää itse mitä tekee ja miten. Jos nuo molemmat identtiset kirjoitukset säilytetään niin ainakaan eri numeroille annettuja ääniä ei saa laskea yhteen vaan ne pitäisi käsitellä kahtena eri kirjoituksena.
ole ihan selvä, jos äänestetään KIRJOITUSTA, eikä kirjoittajaa? Yhtä voi äänestää vaan kerran.
*lykkää virnistellen lusikkansa soppaan* - -NK-
KERLANTERIN APE kirjoitti:
Äänestystä voidaan jatkaa vasta sen jälkeen kun kisajärjestelijä on selvittänyt kuinka kilpakirjoitusten 16 ja 17 ääntenlaskenta tullaan suorittamaan.
Tullaanko äänet yhdistämään vai ei?lähes sama, jota en ikävä kyllä ehtinyt heti aamulla tarkistamaan.
Joten kysymyksessä on yksi kirje.
Repikää tästä! - ympäripyöreitä
-NK- kirjoitti:
lähes sama, jota en ikävä kyllä ehtinyt heti aamulla tarkistamaan.
Repikää tästä!lausuntoja, vaan vastaus lasketaanko kirjoitusten 16 ja 17 äänet yhteen vai erikseen?
-NK- kirjoitti:
lähes sama, jota en ikävä kyllä ehtinyt heti aamulla tarkistamaan.
Repikää tästä!joku äänestää sekä numeroa 16 että numeroa 17 lasketaanko äänet silloin yhteen vai erilleen koska kyse on samasta kirjeestä?
mayanna kirjoitti:
ole ihan selvä, jos äänestetään KIRJOITUSTA, eikä kirjoittajaa? Yhtä voi äänestää vaan kerran.
*lykkää virnistellen lusikkansa soppaan*tarkenna. Voinko antaa ääneni sekä 16 että 17 ? Hyväksytäänkö silloin molemmat äänet vai vaan toinen?
- yksinkertaisesti
TaikisN kirjoitti:
joku äänestää sekä numeroa 16 että numeroa 17 lasketaanko äänet silloin yhteen vai erilleen koska kyse on samasta kirjeestä?
diskattava molemmat kirjoitukset sääntöjen vastaisina. Ensi kirjoitus oli ulkopuolella osiota ja toinen (sama) liitettiin sinne liian myöhään. On kirjoittajan oma vika jos ei huomaa lukea ohjeita tarkasti.
- diskattava
yksinkertaisesti kirjoitti:
diskattava molemmat kirjoitukset sääntöjen vastaisina. Ensi kirjoitus oli ulkopuolella osiota ja toinen (sama) liitettiin sinne liian myöhään. On kirjoittajan oma vika jos ei huomaa lukea ohjeita tarkasti.
se viimeinen iltatähti vai mikä se nyt olikin.
- -NK-
TaikisN kirjoitti:
joku äänestää sekä numeroa 16 että numeroa 17 lasketaanko äänet silloin yhteen vai erilleen koska kyse on samasta kirjeestä?
Jos taas joku äänestäjä käsittelee nämä molemmat erillisenä, niin hän on antanut vain yhden äänen.
Mikäli kirjeet olisivat sisällöltään erilaiset, niin tietysti silloin asia käsitettäisiin toisin.
Fiksuinta olisi, jos yksitypy kävisi itse poistamassa rekatulla nikillään jätetyn kirjeen.
Eiköhän tämä nyt ala olla selvä---? - mayanna
TaikisN kirjoitti:
tarkenna. Voinko antaa ääneni sekä 16 että 17 ? Hyväksytäänkö silloin molemmat äänet vai vaan toinen?
ihan tosissanne!? :D
Eiks se oo täysin sama kirjoitus? (Eli, mielipiteeni, joka siis en ole kisanjärjestäjä, kysymyksiisi: Et voi. Vain toinen, jos olet niin hupsu, että äänestät tämän meuhkaamisen jälkeen vahingossa molempia ;))
*lähtee tiskaamaan oikeita astioita* - kisajärjestelijän
KERLANTERIN APE kirjoitti:
Tullaanko äänet yhdistämään vai ei?tehneen tahallisen harhautuksen, jättämällä oman salaisella nimimerkillään kirjoittaman kirjoituksen pois saadakseen huomiota ja säälipisteitä itselleen!
Epäilen hänen myös tehneen kisasta tarkoituksella mahdollisimman epäselvän saadakseen taas pitkästä aikaa porukan oikein riemastumaan :))) - mayanna
-NK- kirjoitti:
Jos taas joku äänestäjä käsittelee nämä molemmat erillisenä, niin hän on antanut vain yhden äänen.
Mikäli kirjeet olisivat sisällöltään erilaiset, niin tietysti silloin asia käsitettäisiin toisin.
Fiksuinta olisi, jos yksitypy kävisi itse poistamassa rekatulla nikillään jätetyn kirjeen.
Eiköhän tämä nyt ala olla selvä---?Thäyshin shelwä. (Kurlutin ikenet pari kertaa uudelleen.)
yksinkertaisesti kirjoitti:
Mutta jos kirjeet diskataan, niin samalla minun antamat ääneni myös diskataan!
Pitäiskö minun silloin äänestää uudestaan, vai riittääkö vain omassa äänestysosiossani kaksi äänestettyä kirjettä. Säännöissä kyllä sanotaan, että täytyy äänestää kolmea eikä kahta! Mikäli tässä tehdään poikkeus, niin siitä pitää tulla sellainen päätös joka koskee kaikkia. Ei se mun mielestä käy päinsä, että minä saan antaa äänen kahdelle, ja muut saavat äänestää kolmea.!
Jo tuo vääristää kokonaistulosta ääntenlaskenta vaiheessa.
Olen nyt oikesti ullalla kuinka tästä täytyy mennä eteenpäin. Ehkä tässä vaiheessa olisi syytä ottaa pieni aikalisä ja julistaa voittaja vaikka puolessa välin viikkoa, siihen asti ainakin, kunhan säännöt saadaan selviksi.- mayanna
Waffen-ss kirjoitti:
Mutta jos kirjeet diskataan, niin samalla minun antamat ääneni myös diskataan!
Pitäiskö minun silloin äänestää uudestaan, vai riittääkö vain omassa äänestysosiossani kaksi äänestettyä kirjettä. Säännöissä kyllä sanotaan, että täytyy äänestää kolmea eikä kahta! Mikäli tässä tehdään poikkeus, niin siitä pitää tulla sellainen päätös joka koskee kaikkia. Ei se mun mielestä käy päinsä, että minä saan antaa äänen kahdelle, ja muut saavat äänestää kolmea.!
Jo tuo vääristää kokonaistulosta ääntenlaskenta vaiheessa.
Olen nyt oikesti ullalla kuinka tästä täytyy mennä eteenpäin. Ehkä tässä vaiheessa olisi syytä ottaa pieni aikalisä ja julistaa voittaja vaikka puolessa välin viikkoa, siihen asti ainakin, kunhan säännöt saadaan selviksi.KOKO kisa uusiks vaan! ;D
mayanna kirjoitti:
KOKO kisa uusiks vaan! ;D
Siis ei koko kisaa uusita, vaan yritetään nyt saada tästä kokonaisuudesta jotain tolkkua ja korjataan virheet. Kyllä mä kärryillä yritän pysyä:)
- mayanna
Waffen-ss kirjoitti:
Siis ei koko kisaa uusita, vaan yritetään nyt saada tästä kokonaisuudesta jotain tolkkua ja korjataan virheet. Kyllä mä kärryillä yritän pysyä:)
Millä kärryillä? Mis ne on? Meniksne jo? ;)
Onhan kisoissa ennenkin saanu antaa 3 ääntä, mut joku on antanu vaan yhden tai kaks. Jospa kisajärjestäjälle ehdottais, että ne, joiden ääni mieltäpiristävän kisasähläyksen vuoksi tulee tiskatuksi olemattomiin, saisivat halutessaan antaa yhden korvaavan äänen? mayanna kirjoitti:
Millä kärryillä? Mis ne on? Meniksne jo? ;)
Onhan kisoissa ennenkin saanu antaa 3 ääntä, mut joku on antanu vaan yhden tai kaks. Jospa kisajärjestäjälle ehdottais, että ne, joiden ääni mieltäpiristävän kisasähläyksen vuoksi tulee tiskatuksi olemattomiin, saisivat halutessaan antaa yhden korvaavan äänen?Se on totta, että ennenkin on annettu kolmen äänen tilalla vain kaksi tai jopa vain yksi ääni. Mutta näissä tapauksissa on ollut siten, että äänen antaja on itse vapaaehtoisesti halunnut antaa vähemmän äänia kuin mitä järjestäjä on toivonut tai pyytänyt.
Minun tpauksessa haluan nimenomaan antaa kolme ääntä, enkä millään muotoa haluaisi luopua niistä minulle suoduista eduista.
Minähän äänestin kolmea ja haluan että ääneni myös siten lasketaan lopputuloksiin.-NK- kirjoitti:
Eiköhän tämä nyt ala olla selvä---?poistanut automaattisesti toisen kirjoituksistani jo ennen äänestysvaihetta jos olisi ollut vastaava tilanne, ettei vaan kenellekään olisi tullut mielikuvaa tahallisesta äänten kalastelusta.:))
antaa ääntäni kelleen. Tuli tässä vain mieleen, että jos haetaan esim. jotain virkaa ja siinä on annettu selvät ohjeet osoitteineen ja päivämäärät kellon aikoineeen, niin silloin siitä ei voi laistaa.
Mitä siitä tulisi jos selittäisin valintakomissiolle, että anteeksi meni väärään osoitteeseen ja kävin sen sitten myöhässä tiputtamassa teidän laatikkoon. Tulisinko silloin mukaan valintoihin, tuskin.
Mitä taas äänestykseen tulee niin voidaanhan tehdä uusi äänestys ja kaikki edelliset annetut äänet diskataan. Tällöin jokaisella on edelleen ne kolme ääntä. No tämä oli vain mun mielipide. :)-NK- kirjoitti:
äänten laskentaan?
Mie lähden tästä kohta kirjastoon ja tuun takas jos tuun olleskaan:(voin tehdä yhteenvedon tähänmennessä annetuista äänistä/äänestäjistä sekä korjatun äänestysluettelon josta äänestystä voisi sitten jatkaa?
- Armas Tonttu Tomera
Koska kisanjärjestäjä on juonut liikaa glögiä, ilmoitan äänestyksen jatkuvan kohdassa UUSI ÄÄNESTYSLISTA
- HUOMIO,HUOMIO!!!!
Muistakaa käydä äänestämässä, ettei taas tarvii epäillä taktikointia :))))
- OlenkoOuto
äänestykseen, vaikkei ehtinyt osallistumaan kisaan?
- saa..
äänestää, eihän kilpailuun osallistuminen tarkoita sitä, että vain he saavat äänestää. :)
- Sivusta seuraava
Ettei ihan mene täydeksi hulabalooksi, niin mitä mieltä olisitte, jos tehdään kokonaan uusi avaus tästä kilpailusta ja laitetaan määräaikaan mennessä tulleet kirjoitukset siihen. Ja tietysti numerot ja nikit siinä olisivat oikein.
Olisi jotenkin selvempää lukea missä mennään. Typyn toinen kirjoitus olisi poistettava, koska se nähtävästi nyt aiheuttaa turhaa sekaannusta. - Musta Poro
Jo joutui armas kisa
ja kirjeet pukinmaan
niin kauniisti joka paikkaa
pien sotku koristaa
Nyt ymmärrystään suopi
järjestäjä suloinen
hän voiton jakaa oikein
ja kutsuu bileisiin
Viel nikit ilakoivat
protestit taskuissaan
puskat palstan huminoivat
enää tuskin housuissaan
Ja enkelit nettitaivaan
livertää kauniisti
ne toivoo että oikeus
lopulta voittaisi..- Reissu Iltatähti
Mää heittäyryn bändäriks!
- Armas Tonttu Tomera
*auttaa kisanjärjestäjää*
Äänestä 3 parasta:
1. pikkupalstalainen
2. minulta
3. Joulutoivomus
4. pikku tiina
5. pieneltä palstalaiselta
6. Jolulupukki!
7. Roope jr
8. rakkaalle Pukille
9. Silkkipaperienkeli
10. pikku toive
11. Mini
12. Nikopetri
13. Ananas Marjamalja
14. toivomuslista
15. palstalaisille toivelahjoja
16. RiisuArkiHuoli
17. Reissu Iltatähti- Armas Tonttu Tomera
17. Reissu Iltatähti
13. Ananas Marjamalja
Tonttu Tomera ei osallistunut kisaan :) antais äänensä näille numeroille.
10. pikku toive
14. toivomuslista
Riisuarkihuolesi kirje oli mainio, mutta en voi hyväksyä sitä millään muotoa myöhästymisen vuoksi.
- parhaasta
protestista.
Osallistujia ei voi listata, protestiaika ei ole vielä päättynyt, vaikka äänestys onkin jo alkanut.- Reissu Iltatähti
..parhaasta ääntenlaskijasta!
Jee jee! - parhaimmasta
Reissu Iltatähti kirjoitti:
..parhaasta ääntenlaskijasta!
Jee jee!äänestäjästä :))
- erkki ankeli
Jos en etsis valtaa loistoa,
enkä kaipais kultaakaan,
saisko pyytää hiukan valoa
ja rauhaa tänne vaan.
Se järjestys kait suo,
mikä onnen tuo
ja mielet nostaa aiheen luo.
Ei valtaa eikä riitaakaan,
vaan tuloksia odottelemaan.
:):) - Armas Tonttu Tomera
Toivomuslista 3
Silkkipaperienkeli 3
RiisuArkiHuoli 3
Ananas Marjamalja 2
pikku toive 2
palstalaisten toivelahjat 2
Mini 1
Roope jr 1
rakkaalle pukille 1
joulutoivomus 1
Kossunen deletoi äänensä.
Listaan laskettu
Korva Kuukkelin
Mischikon
BBB
Waffen ss
Reissu Iltatähden
TaikisN
Mayannan
antamat äänet.
Paras jatkaa äänestystä UUDEN ÄÄNESTYSLISTAN MUKAAN JA annetut äänet säilyvät.- Armas Tonttu Tomera
TaikisN kirjoitti:
Nyt vaan porukat ääniä antamaan ja pulinat pois :)
Onko hän samaa mieltä :)
Armas Tonttu Tomera kirjoitti:
Onko hän samaa mieltä :)
pian äänestysaika odotellessa....Eihän sääntöjä ole muutettu, ainoastaan lista korjattu.:)
- Armas Tonttu Tomera
TaikisN kirjoitti:
pian äänestysaika odotellessa....Eihän sääntöjä ole muutettu, ainoastaan lista korjattu.:)
Kisanjärjestäjä löytänyt hyvää luettavaa :)
- Armas Tonttu Tomera
Toivomuslista 4
Silkkipaperienkeli 3
RiisuArkiHuoli 3
Ananas Marjamalja 3
palstalaisten toivelahjat 3
pikku toive 2
Mini 1
Roope jr 1
rakkaalle pukille 1
joulutoivomus 1
minulta 1
pikku tiina 1
Reissu Iltatähti 1
Kossusen ja Tomeran äänet lisätty. - tarkastamaan
Toivomuslista 4
Silkkipaperienkeli 3
RiisuArkiHuoli 3
Ananas Marjamalja 3
pikku toive 2
Mini 1
Roope jr 1
rakkaalle pukille 1
joulutoivomus 1
minulta 1
pikku tiina 1
Reissu Iltatähti 1
Kossusen ja Tomeran äänet lisätty.laskennan siinä olevien virheiden johdosta
- Reissu Iltatähti
Toivomuslista 4
Silkkipaperienkeli 3
RiisuArkiHuoli 3
Ananas Marjamalja 3
pikku toive 2
Mini 1
Roope jr 1
rakkaalle pukille 1
joulutoivomus 1
minulta 1
pikku tiina 1
Reissu Iltatähti 1
Kossusen ja Tomeran äänet lisätty.Mää en huali tota ääntä, mää haluan pitää ROTESTINI! Sori ja jee jee.
- pilkku tiina
Toivomuslista 4
Silkkipaperienkeli 3
RiisuArkiHuoli 3
Ananas Marjamalja 3
pikku toive 2
Mini 1
Roope jr 1
rakkaalle pukille 1
joulutoivomus 1
minulta 1
pikku tiina 1
Reissu Iltatähti 1
Kossusen ja Tomeran äänet lisätty.eiks joku kiltti puska antanut tiinalle kans äänensä ennen kossusta. Tiinalla on siis kaksi ääntä. Nihhhh...
- Pikku tiina
pilkku tiina kirjoitti:
eiks joku kiltti puska antanut tiinalle kans äänensä ennen kossusta. Tiinalla on siis kaksi ääntä. Nihhhh...
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000017&conference=4500000000001279&posting=22000000030948894
se kadonnut ääni. - Armas Tonttu Tomera
Pikku tiina kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000017&conference=4500000000001279&posting=22000000030948894
se kadonnut ääni.Otsikkona pitäisi olla 'äänestän, ääneni, äänet'.
- RiisuArkihuoli
Täällähän näkyy olevan kovat äänestykset menossa :=))
Nyt vaan kaikki äänestämään. Jaah.. mikähän se mun numero olikaan :=)))
Mä kyllä äänestän itsekin, mutta illemmalla. Nyt en vielä ehdi :=)) mukah jotain ongelmia ? *hik'
Listha on ihan selvhä....
*tihruaa silmät ristissä*
Mie meenkinh tuonne balubaariin....niin saatha rauhassa äänesthää *hips*
Shiis korl---korjaukshet on ihan jeesh...
eikä muuta Hipsis ja heijakhaa* Hupsh*tais kirjastossa olla liian tuhtia tavaraa tarjolla. Eiks se niin ollut että sun piti siel käydä. :))
- Armas Tonttu Tomera
Armas Tonttu Tomeranne auttaa teitä :)
- -NK-
Armas Tonttu Tomeranne auttaa teitä :)
Tää oli hienosti tehty sinulta:DDD
Voimmeko shuudella? - Armas Tonttu Tomera
-NK- kirjoitti:
Tää oli hienosti tehty sinulta:DDD
Voimmeko shuudella?Voimme suudella :)
- -NK-
JATKAKAA TÄSTÄ ÄÄNESTYSTÄ !
Äänet jotka on jo annettu ovat voimassa.
Jos joku halua korjata ääniään, niin laittakoon omaan äänestys kohtaansa KORJAUS!!!
tip tap tip tap tipetipe tiptap....
Hoi laari laari laa----
hilipatihippan:)))- -NK-
11. mini
13. Ananas Marjamalja
15. palstalaisille toivelahjoja - OlenkoOuto
1.,6. ja 12. :lle
- -NK-
*hengästyneenä*
Sori oli hiukka kiire ilta:)
Lasken huomenna aamulla äänet.
Alustavien laskujen mukaan Toivomuslista näyttäisi saaneen eniten ääniä.
*menee koisimaan ja vetään peiton korville*
Huomisiin....Hip ja heijaa!****
Kiitti avustajalle. *niijaa* upsh*
vielä on vähän aikaa.
- RiisuArkihuoli
Lakas joulupukki: Ananas Marjamalja
Joululahja: Toivomuslista
Hyvä jouluvanha: Joulutoivomus
En kyllä tiijä mitä te täällä ootte sekoilleet, kun on tiskattu, rotestoitu, äänestetty numeroilla ja ilman :=)))
Noh.. mulla tuli pieni töppi, kun yks rotestoi, kun olin laittanut kirjeen väärään lokeroon. Korjasin tilanteen, ja siitä tuli toinen töppi.
Kopioin kirjeeni RiisuArkihuolena, kun ois pitänyt olla Yxitypy :=((
Mutta... koittakaa ymmärtää tällaista sekoa. Tämmönen oon aina :=((
Ja pitikö se kirje kirjoittaa jollain muulla ku omalla nikillä, kun muutkin ovat niin tehneet? Mä vaan tyhmänä laitoin tään rekatun. Vähän harmittaa :=(( - Armas Tonttu Tomera
Toivomuslista 6
Ananas Marjamalja 5
palstalaisten toivelahjat 5
Silkkipaperienkeli 3
RiisuArkiHuoli 3
pikku toive 3
joulutoivomus 3
pieneltä palstalaiselta 2
Mini 2
minulta 2
pikku tiina 2
Roope jr 1
rakkaalle pukille 1
Reissu Iltatähti 1
Jolulupukki 1
Nikopetri 1
Edellisiin lisätty äänet seuraavilta
tiina fanin
Mii-sun
OlenkoOuto
Nittamiinaxin
NK
RiisuArkiHuolesi (HeitäKaikki)
Onko oikein? :)- Säätelijä
Toivomuslista 8
Ananas Marjamalja 5
palstalaisten toivelahjat 4
Silkkipaperienkeli 2
RiisuArkiHuoli 2
pikku toive 3
joulutoivomus 3
Mini 2
minulta 2
pikku tiina 2
Roope jr 1
rakkaalle pukille 1
Reissu Iltatähti 1
Jolulupukki 1
Nikopetri 1
pikku palstalainen 1 - Säätelijä
Säätelijä kirjoitti:
Toivomuslista 8
Ananas Marjamalja 5
Silkkipaperienkeli 2
RiisuArkiHuoli 2
pikku toive 3
joulutoivomus 3
Mini 2
minulta 2
pikku tiina 2
Roope jr 1
rakkaalle pukille 1
Reissu Iltatähti 1
Jolulupukki 1
Nikopetri 1
pikku palstalainen 1Korva Kukkeli
Mischiko
Kossunen
Bonnie
Waffen
Reissu Iltatähti
Taikis
Mayanna
Armas Tonttu Tomera
NK
OlenkoOuto
tiina fani
Miisu
RiisuArkihuoli
Nittaminax - RiisuArkihuoli
Säätelijä kirjoitti:
Korva Kukkeli
Mischiko
Kossunen
Bonnie
Waffen
Reissu Iltatähti
Taikis
Mayanna
Armas Tonttu Tomera
NK
OlenkoOuto
tiina fani
Miisu
RiisuArkihuoli
Nittaminaxkestä tätä kamalaa jännitystä.
Hiki valuu otsalta. Kämmenpohjat ja kainalot ovat ihan märät.
Laittakaa mun kännykkään viesti, jos voitan.
Mä meen nyt peiton alle :=))) - Armas Tonttu Tomera
Säätelijä kirjoitti:
Toivomuslista 8
Ananas Marjamalja 5
Silkkipaperienkeli 2
RiisuArkiHuoli 2
pikku toive 3
joulutoivomus 3
Mini 2
minulta 2
pikku tiina 2
Roope jr 1
rakkaalle pukille 1
Reissu Iltatähti 1
Jolulupukki 1
Nikopetri 1
pikku palstalainen 1Toivomuslista 7
Ananas Marjamalja 5
palstalaisten toivelahjat 5
pikku toive 3
joulutoivomus 3
Silkkipaperienkeli 2
RiisuArkiHuoli 2
Mini 2
minulta 2
pikku tiina 2
Roope jr 1
rakkaalle pukille 1
Reissu Iltatähti 1
Jolulupukki 1
Nikopetri 1
pikku palstalainen 1
'lisää glögiä' :)
Erinäisten laskutoimitusten valossa näyttäisi
toivomuslista no:14 kirineen voittoon!
Joten nostettakoon kirjoittaja palstakattoon ja huudettakoon eläkööt ja suoritettakoon muut hilpeät seremoinnit.
Kisassa aiheutuneita jännityksiä ja muita kolotuksia ynnä vammoja, saa käydä edelleen tuulettamassa Kisabaarissa ja tunnustukset voi tehdä Tunnustukset aloituksessa.
Suuret kiitokset ja kunnianosoitukset voi suunnata
avuliaalle Armas Tonttu Tomeralle. Kauniit kiitokseni hänelle:=) Hänen laatimansa pistetilanne näyttäisi pitävän kutinsa.
*viruttaa päätään kylmässä vesiämpärissä*onittelut jokaiselle ja kiitos äänestäjilleni :)
ratkiriemukkaasta äänestyksestä sekä hauskasta kisasta, kiitos Armas Tonttu tomeralle :)
- mayanna
nauruista ja herkistä hetkistä :) Ja onnea jokaiselle. Nii ja tietty toivon, että jokainen sais mitä toivoi ;)
Paras voitti, kuten pitääkin. Onnea voittajalle ja kiitoksia myös muille kisaan osallistuneille.
Kisaorganisaattorille myös kiitokset.:)
Ketjusta on poistettu 51 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih527090Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7103228Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1251455Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831330- 841315
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2231259Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631197- 891190
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 791081