taulukoista -> CSS:än

APUA

Minulal olisi index.html sivupohjan aloitussivu joka on täynnä taulukkoja enkä minä jaksa ymmärtää niitä. Nyt olisi pakko saada tuo sivupohja puhtaasti CSS muotoon - elikkä ei mitään taulukkoja! Ja sen pitäisi myös muuttaa HTML:stä -> XHTML Transitional:iksi

Tai...

Jos joku osaa niin voisi jakaa tuon jo valmiin index.html talukkojen kera eri osioihin:

- header.tpl.php
- footer.tpl.php
- body.tpl.php
- sidebar1.tpl.php
- index.tpl.php

En mielelläni laittaisi tuon index.html lähdekoodia tänne koska se on sellainen soppa että huhu!

Ota yhteyttä niin saat koko paketin; index.html style.css sekä kuvat.

Jos joku todellakin haluaa että laitan lähdekoodin tänne niin sanokoon sen sitten.

4

458

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Höpö.

Mitä ajattelit hyötyä siitä että muutat html-loosen xhtml-transitionaliksi?
      Jos kerran haluatmääritellä ulkoasun puhtaasti css:llä niin miksi ihmeessä et sitten laita dtd:ksikin ihan strictiä (eikä sillä ole niin väliä onko se html vai xhtml).

• ihan ekaks sinulle

xhtml on puhtaampi ja selveämpi kieli käyttää sivupohjissa. Se on aina toiminut minulle ja tulee toimimaan jatkossakin.

Ja toiseksi tarkoitit varmaan tätä:

Niin huomaat varmaan nuo DTD siellä? Tuota olen aina käyttänyt kotisivuissa mitä olen tehnyt ja koska se on toiminut hyvin tähän saakka niin tulen käyttämään jatkossakin.

Jospa sinä lähtisit lukemaan vähän lisää ja antaisit meidän vähän pidemmälle oppineet hoitaa nämä jutut.

esim. http://www.w3schools.com siltä löytyy monta hyödyllisiä juttuja, siellä kerrtoaan että xhtml on se kieli joka korvaa html...näin esimerkkinä.

• Höpö..
        ihan ekaks sinulle kirjoitti:

xhtml on puhtaampi ja selveämpi kieli käyttää sivupohjissa. Se on aina toiminut minulle ja tulee toimimaan jatkossakin.

Ja toiseksi tarkoitit varmaan tätä:

Niin huomaat varmaan nuo DTD siellä? Tuota olen aina käyttänyt kotisivuissa mitä olen tehnyt ja koska se on toiminut hyvin tähän saakka niin tulen käyttämään jatkossakin.

Jospa sinä lähtisit lukemaan vähän lisää ja antaisit meidän vähän pidemmälle oppineet hoitaa nämä jutut.

esim. http://www.w3schools.com siltä löytyy monta hyödyllisiä juttuja, siellä kerrtoaan että xhtml on se kieli joka korvaa html...näin esimerkkinä.

Kerro vaikka ihan omin sanoin, millä tavalla KÄYTÄNNÖSSÄ xhtml-transitional ja html-loose eroavat toisistaan, tarkoitan siis: millä tavalla xhtml-transitional on "puhtaampi ja selveämpi" kuin html-loose?

Kummastakin (siis html:stä ja xhtml:stä) strict-versio on puhdasta, nuo huuhaaversiot eivät.

»..antaisit meidän vähän pidemmälle oppineet hoitaa nämä jutut.»

En millään muotoa osaa pitää transitional/loose -versioita käyttäviä ollenkaan oppineina.

»esim. http://www.w3schools.com siltä löytyy monta hyödyllisiä juttuja, siellä kerrtoaan että xhtml on se kieli joka korvaa html»

w3schoolsista löytyy myös järjetön määrä sellaista "tietoa" jota ei pitäisi tänä päivänä ollenkaan käyttää.

• Jokuvaan-
        Höpö.. kirjoitti:

Kerro vaikka ihan omin sanoin, millä tavalla KÄYTÄNNÖSSÄ xhtml-transitional ja html-loose eroavat toisistaan, tarkoitan siis: millä tavalla xhtml-transitional on "puhtaampi ja selveämpi" kuin html-loose?

Kummastakin (siis html:stä ja xhtml:stä) strict-versio on puhdasta, nuo huuhaaversiot eivät.

»..antaisit meidän vähän pidemmälle oppineet hoitaa nämä jutut.»

En millään muotoa osaa pitää transitional/loose -versioita käyttäviä ollenkaan oppineina.

»esim. http://www.w3schools.com siltä löytyy monta hyödyllisiä juttuja, siellä kerrtoaan että xhtml on se kieli joka korvaa html»

w3schoolsista löytyy myös järjetön määrä sellaista "tietoa" jota ei pitäisi tänä päivänä ollenkaan käyttää.

Kenties HTML:ssä kaikki muotoilu HTML:n seassa, ja sitten XHTML:ssä kaikki muotoilu CSS:n avulla, jolloin XHTML on tietenkin selkeämpi ja puhtaampi. Tosin yhtä selkeitä ja puhtaita noi ovat jos HTML:ssäkin tekee muotoilut jne.. CSS:n avulla, niin kannattaakin tehdä.

Siis väärinkäsitystä epäilen.

"Nyt olisi pakko saada tuo sivupohja puhtaasti CSS muotoon - elikkä ei mitään taulukkoja!"

Niin kyllä nykyään saa käyttää taulukoita myös ulkoasuissakin kunhan tekee niiden muotoilut jne... CSS:llä siis hybridi.

Sekä turhaa lähteä muuttamaan noita templateja jos nykyiset toimii ongelmitta. Pikkuhiljaa kun sivustoa uusitaan niin silloin muuttaa tai sitten kun halutaan uusia koko sivuston ulkoasu ja rakenne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5164
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4348
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2461
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2244
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1998
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1918
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1587
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1521
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1247
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1174
    Aihe