Ostin kauppa-autoksi Volvo 240 -88 farmarin 2.litran ruiskukoneella (kärjetön sytytys). Eka kerran teki "tasapään" kun kymmenen asteen pakkasesta jouduin käynnistämään ilman lämmitystä, ajoin muutaman sata metriä ja sammutin. Tämän jälkeen ei millään käyntiin ennen kuin hinattiin lämpimään vähäksi aikaa.
Tulpat olivat kastuneet useamman epäonnistuneen käynnistysyrityksen vuoksi. Bensapumppu toimi oikein, polttoaineen paine mitattiin joka myös ok.
Toinen kerta: n. tunnin sähkölämmityksen jälkeen lähti hyvin käyntiin, käyden tyhjäkäyntiä jonkin aikaa normaalisti jonka jälkeen kierrokset yhtäkkiä laskivat ja hetken päästä kone sammui. Eikä millään käymään tämän jälkeen. Sytytystulpat jälleen kahden epäonnistuneen käynnistysyrityksen jälkeen aivan märät.
Olen kiitollinen kaikista vinkeistä vian etsimisen suhteen sillä Volvo on ensimmäinen ruiskumoottorilla varustettu auto minulla ja siksi hieman outo tuttavuus.
Kone sammuu ja tulpat kastuvat
4
2934
Vastaukset
- volvo_puranen
Autosi saa bensaa mutta autosi sytyspuolella jotain häikkää.
Tulpat uusiksi,uudet tulpanjohdo puolanjohto ja koneella ajettu paljon osta uusi puola.
Virranjakajan kansi pyörija uusi.Katsoppa vanhan virranjakajan kantta eikös ole huonossa kunnossa.
Lopuksi tässä on luettelo muista viosta jos kylmänä kone ei käynnisty.
Vuoto imupuollella konetta vaikka se imusarjan tiiviste valkaa tarkista käynistysspaylla jo kierrokset nuosee siinä kohdin tiiviste vuotaa.
Ilmamäärämittarissa sanomista
Lisäilmaventtiili jumissa
Kylmäkäynnistys suutin viallinen antaa liikaa bensaa.
Ilmaputsari likainen tarkista myös imuilmaletkun kunto ettei rutussa.
Onko polttoaine kunnollista sitä 98 oktaanista ja ei mitään vettä joukossa vaida samalla se polttoainesuodatin kun teet noita huoltohommia.
Kirjoittele mikäs oli sitten vikana Niin vain on etten ole saanut vielä korjatuksi vikaa kun sain neuvon kuinka auto käynnistyy sammuttuaan kylmänä: paina kaasu pohjaan ja starttaa vaan kyllä se aikanaan käynnistyy. Ja niin on tehnytkin.
Vika lienee kuitenkin jossakin tyhjäkäyntiä säätelevässä vempaimessa koskapa se on tehnyt muutaman kerran, että tyhjäkäynti alkaa "humpaamaan" eli nostaa ja laskee kierroksia. Moottorin lämmettyä painasen kerran kaasua ja taas käy aivan oikein tyhjäkäyntiä
Joulukuussa käytin testissä ja siinä ei ilmennyt mitään vikaa bensan paineissa eikä ilmavuotoja ollut. Eli kaikki OK.
Vaan kun asun hieman kaukana noista "pajoista" niin en ole nyt sitten hätäillyt koko hommaa kun auto kuitenkin ainakin toistaiseksi on pelannut noilla pikku niksellä.- ollu mullaki
tuntus minusta aika tutulta tuo vika. mulla samat oli oireet aluksi, pahenee vaan vika kyllä on aika pieni ruiskun suuttimet sul on menny tai ny aluks vaikka yks tai kaks temppuilee. ne menee aika samoihin aikoihin vaihda kaikki niin ongelmas poistuu... usko pois suuttimet ehtoo puolella...b200e
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 396895
- 323888
- 453270
- 342844
- 162662
- 372228
- 162176
- 372082
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482037- 371952