eli oon parikymppinen tyttö ja kärsin pahoista krapuloista. En edes lähde ulos kavereiden kanssa ainoastaan krapulan pelossa. seuraava päivä on usein yhtä helvettiä. Tiedän että nyt järkevin ratkaisu olisi vain olla juomatta, mutta olisi hauskaa lähteä kavereiden kanssa ulos ja ottaa drinkkejä ilman että seuraava päivä on piloilla. En ikinä lähde ulos jos seuraavana päivänä on menoa..
olisiko kenelläkään hyviä neuvoja miten krapulan saisi pidettyä kurissa? yritän juoda ennen nukkumaan menoa runsaasti vettä.. muita hyviä konsteja? onko jotkut tietyt juomat joista tulee enemmän krapula? onko väliä onko juoma hiilihapollista vai ei? merkitystä on varmaan myös sillä juoka monia eri juomia illan aikana?
olisin todella kiitollinen jos saisin joitain hyviä neuvoja
krapula
12
1533
Vastaukset
- juopolta
Ei auta veden juonti ennen nukkumaan menoa eikä aina syöminenkään. Pitää vaan juoda vähemmän, niin yksinkertaista se on. Toinen vaihtoehto on ottaa loiventavat seuraavana päivänä, mutta sitä en suosittele tai susta tulee niin kuin minä - vanha juoppo. Krapulaa ei ole mulla ollut vuosikausiin.
- renttujuoppomörkö
Minkä "tyyppinen" krapula sinulle tulee, siis onko vain pää kipeä vai ahdistaako muuten,ehkä oksettaa vai... Pään kipuun auttaa päänsärkylääke...pahoinvointiin voisi ajatella matkapahoinvointilääkettä. Tosin minä sain siitä painajaisia..heh. Mutta minulla ei ollutkaan krapulaa,vaan todelliset vieroitusoireet jotka ovat hieman eri juttu kuin viikonloppu-bailujen jälkikärhämä!
Kuten edellä mainittiin, kysymys on promille määrästä veressä, ei viinan malli vaikuta mitään, vaikka jotkut saa punaviinistä päänsä kipeäksi,se johtuu jostain muusta aineesta viinissä.
Kokeile vaikka juoda 6-pulloa olutta ja katso tuleeko krapula. Sitten säädät juomisesi sen mukaan empiirisillä kokeilla.
- Dr evp
että elimistösi reagoi alkoholiin. Alkoholi on teollisesti valmistettu liuotinaine, joka on elimistölle vieras. Ns. terveen kehon tuleekin reagoida siihen, että se saa epäsopivaa nestettä suoniinsa. Krapula on oire tästä.
Eri alkoholituotteet aiheuttavat myös erilaisia krapulaoireita. Vrt. olut, viini, paukut tai longdrinkit. Esim. longdrink tuoremehulla on varmasti parempi vaihtoehto kuin sokeripitoisella limulla. - Oolofi
Joko ei juo ollenkaan, tai sitten juo niin paljon, että tulee immuuniksi kohmelolle.
- Litrahuuli.
1. Saman illan aikana ei saa koskaan juoda eri juomia sekaisin, olivatpa mitä hyvänsä.
Illan mittaan jos lipittää kaljat, viinit ja terävät , niin kaamea krapula on taattu.
Siis vain yhtä juomaa.
2. Ennen illanviettoa tai sen aikana kannnattaa syödä hyvin, sillä se vähentää humaltumista ja siten myös seuraavaa krapulaa. jota pitkäksi sanotaan. Alkoholismin tie on yksisuuntainen: paluuliikennettä ei ole, ts. kun juominen on tavalla tai toisella karannut käsistä, paluuta kohtuujuomiseen ei ole. Simppeli neuvoni on: lopeta! Kyllä ilman viinaa voi elää sosiaalista ja täyspainoista elämää. Nuorelle naiselle se sitäpaitsi on huomattavasti tyylikkäämpääkin elämää.
Luulen, että jokainen juoppo haluaisi palata siihen tilanteeseen jossa juominen karkasi, ja jättää sen ratkaisevan askeleen ottamatta. Vuosikymmenien jälkeen minä tajusin, että olisi ollut parempi kohdata ujoutensa, epävarmuutensa ja kaikki muut puutteensa kuiviltaan, ilman alkoholin pettäviä kainalosauvoja.- NUORELLE NAISELLE
tyylikkäämpää? Siis nuori mies saa sit vetää perskännit ja oksentaa lattialle -ja on silti tyylikäs? Pffft.
- ....
NUORELLE NAISELLE kirjoitti:
tyylikkäämpää? Siis nuori mies saa sit vetää perskännit ja oksentaa lattialle -ja on silti tyylikäs? Pffft.
Tenström vastasi nuorelle neidolle, ja se ei ollut mikään kehotus nuorille miehille ryypätä, yrjötä ja sikailla.
Joillain tuo logiikka toimii tosi kummasti.
- Onpi
se, että juo erilaatuisia a-juomia sekaisin samalla istumalla. Se lopeta ehdottomasti. Etenkin vinkun juominen muiden kera on paha virhe.
- calmato
Itse sain siihen aikaan kun vielä käytin alkoholia oireita punaviinistä, valkoviinistä, kuohuviineistä ja oluesta. Naama punoitti ja tuli päänsärky. Samaa ainetta on tomaatissa, tonnikalassa, useissa makkaroissa, juustoissa ja suklaassa. Sopivatko ne sinulle? Jos eivät nekään sovi, voi kysymys olla histamiinireaktiosta.
Kun olen muutenkin allerginen, sain oireita myös kaikista alkoholeista, joissa on säilöntäaineita tai käymisenpysäytysaineita. Näitä ovat esimerkiksi siiderit ja ruokakauppojen vadelma- yms. 'viinit'.
Itselleni sopiva annos alkoholia illanistujaisissa oli aikoinaan 2-3 drinkkiä kirkasta jonkun lantringin kanssa. Kun nuorena olin 58-62 kiloinen likka, ei tästä määrästä vielä tullut krapulaa. Neljä annosta alkoholia olisi ollut liikaa ja heittänyt raskaan varjon seuraavaan päivään.
Nykyisin en käytä lainkaan alkoholia ja hauskaa on ilmankin, eilen oltiin miehen työpaikan pikkujouluissa ja meitä oli juopuneiden seurassa neljä, jotka ei juotu, mutta ihan yhtä hauskaa oli kuin muillakin. - --ev--
kiitos niistä vastauksista jotka ovat olleet asiallisia. Pakko nyt puuttua tohon kun joku sanoi että olen juoppo tai matkalla sinne suuntaan. Juon todella harvoin ja juoppoa musta ei saa tekemälläkään. Juon kyllä vähemmän ja harvemmin kuin monet samanikäiset. ja tiedän kyllä että ilman alkoholiakin on kivaa ja voi juhlia, mutta kyllä välillä olisi mukavaa vähän juoda ilman että seuraava päivä on yhtä tuskaa usein iltaan asti.
joku myös kyseli että millainen krapula minulla on, pää särkee todella kovin ja usein oksettaa, ei mitään muita vakavampia oireita.
en juo useinkaan paljoa. En koskaan viinejä koska tiedän että niistä tulee useimmille kova päänsärky. En myöskään juo oikeastaan koskaan väkeviä, an ainakaan paljoa. Yleensä juon siideriä tai mixereitä.. tykkään myös juoda kahvilikööriä maidon kanssa eli valkovenäläisiä. Joskus otan joitain shotteja (salmari, fisu) - --ev--
kiitos niistä vastauksista jotka ovat olleet asiallisia. Pakko nyt puuttua tohon kun joku sanoi että olen juoppo tai matkalla sinne suuntaan. Juon todella harvoin ja juoppoa musta ei saa tekemälläkään. Juon kyllä vähemmän ja harvemmin kuin monet samanikäiset. ja tiedän kyllä että ilman alkoholiakin on kivaa ja voi juhlia, mutta kyllä välillä olisi mukavaa vähän juoda ilman että seuraava päivä on yhtä tuskaa usein iltaan asti.
joku myös kyseli että millainen krapula minulla on, pää särkee todella kovin ja usein oksettaa, ei mitään muita vakavampia oireita.
en juo useinkaan paljoa. En koskaan viinejä koska tiedän että niistä tulee useimmille kova päänsärky. En myöskään juo oikeastaan koskaan väkeviä, an ainakaan paljoa. Yleensä juon siideriä tai mixereitä.. tykkään myös juoda kahvilikööriä maidon kanssa eli valkovenäläisiä. Joskus otan joitain shotteja (salmari, fisu)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394983Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734219Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732321Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192105MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401888- 961716
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711483OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921203
- 941144