sain joululahjaksi uuden sonyn NWZ-S615F mp3 soittimen jonka myös pitäisi videoita toistaa. soittimessa on valmiina mp4 formaattia oleva leffa traileri. halusin siirtää omia videoita soittimeeni jotka myös ovat tuota samaa mp4 formaattia mut kun yritän siirtää ne video kansioon kone antaa ilmoituksen että soitin ei tue tätä formaattia. ei tue??!
miten ihmeessä saan vieoita lisättyä tähän soittimeen? ainoa videoformaatti jonka olen saanut lisättyä on wmv formaatti mutta ne taas eivät näy soittimessani kunmenen video kansioon eikä niitä siis voi toistaa. mitä ihmettä?? miten saan videoita soittimeeni?
nyt on raivostuttava mp3-soitin ongelma
8
822
Vastaukset
- rakuten
selvitin ongelman. käytin väärää windows media playeria hah. pitää olla windows media player 11 ja mä käytin 10:ä.
- rakuten
ladattuani windows media player 11:n sain nuo mp4 videot siirrettyä soittimeeni mutta vain toinen toimii, tosin skippaa 40 sekunttia alusta ja toinen video sanoo edelleen ettei laite tunnista tiedoston formaattia vaikka molemmat ovat mp4 tiedostoja. osaisko joku auttaa?
- olisiko apua tuosta
http://skattertech.com/2007/09/sony-nwz-s610-walkman-review/
- päätteistä taas sotkua
"mp4" ei valitettavasti ole "mp3" päätteen tapainen formaatti joka määrittelee sekä kehysrakenteen että codecin.
"mp4" on container format (suomeksi kai kehysrakenne )joka määrittelee tarkkaan miten bittivirrasta löytyy pakattu video, audio tai mitä ikinä sinne on tungettukaan.
Se mitä mp4 ei määrittele on se miten tämä data on pakattu eikä edes sitä onko se videota audiota. Ongelmasi on yksinkertaisesti siinä että osa niistä mp4 videoistasi on pakattu sellaisella codecilla jota Sony ei tunne.
MPEG-4 puolestaan määrittelee pirunmoisen läjän video ja audiocodeceja joilla musaa ja videota voidaan pakata siihen mp4 container formaattiin mutta MPEG-4 on ensinnäkin jatkuvasti kehittyvä standardi ja toisekseen se ei pakota implementoimaan joka laitteeseen kaikkia mahdollisia codeceja.- jos selventää
MPEG-4 speksin osa "part 14" määrittää .mp4 päätettä käyttävien tiedostojen rakenteen eli mp4 on yksi pieni osa tuota koko standardia.
Ettei homma olisi liian selvä, myyvät kiinalaiset "mp4 soittimia" joissa on todellisuudessa käytössä sekä sellainen koodaus että kehysrakenne joilla ei ole mitään tekemistä MPEG-4 speksin kanssa.
Ainoa selvä tapaus tuossa sotkussa on Applen itunes jossa otettiin selvyyden vuoksi käyttöön pääte .m4a kuvaamaan mp4 audiotiedostoa joka on pakattu AAC:lla. Tuo on siis yksiselitteinen siinä kuin .mp3 päätekin. - rakuten
jos selventää kirjoitti:
MPEG-4 speksin osa "part 14" määrittää .mp4 päätettä käyttävien tiedostojen rakenteen eli mp4 on yksi pieni osa tuota koko standardia.
Ettei homma olisi liian selvä, myyvät kiinalaiset "mp4 soittimia" joissa on todellisuudessa käytössä sekä sellainen koodaus että kehysrakenne joilla ei ole mitään tekemistä MPEG-4 speksin kanssa.
Ainoa selvä tapaus tuossa sotkussa on Applen itunes jossa otettiin selvyyden vuoksi käyttöön pääte .m4a kuvaamaan mp4 audiotiedostoa joka on pakattu AAC:lla. Tuo on siis yksiselitteinen siinä kuin .mp3 päätekin.nyt tuli niin kovasti viisaan kuuloista tekstiä etten ole ihan varma ymmärsinkö kaikkea. mutta siis jos lataan tiedoston jossa on mp4 pääte ei ole koskaan varmaa toimiiko se soittimessani?
mistä tietää mitkä videot toimivat?
en ole ikinä nähnyt minkään tiedoston perässä mpeg4 päätettä. pelkkään mpeg päätteeseen olen törmännyt mutta niitä en pysty siirtämään soittimelleni. - Hemmy|
rakuten kirjoitti:
nyt tuli niin kovasti viisaan kuuloista tekstiä etten ole ihan varma ymmärsinkö kaikkea. mutta siis jos lataan tiedoston jossa on mp4 pääte ei ole koskaan varmaa toimiiko se soittimessani?
mistä tietää mitkä videot toimivat?
en ole ikinä nähnyt minkään tiedoston perässä mpeg4 päätettä. pelkkään mpeg päätteeseen olen törmännyt mutta niitä en pysty siirtämään soittimelleni.oletko kokeillut käyttää AVI- muotoa minulla ainakin toimii se videoissa..
Hemmy| kirjoitti:
oletko kokeillut käyttää AVI- muotoa minulla ainakin toimii se videoissa..
minulla on yksi avi muotoa oleva video jota yritin siirtää ja siirrettäessä se ilmoitti että on väärää muotoa. tähän menessä olen saanut toimimaan vain kolme mp4 muotoa olevaa videota (kaikenkaikkiaan kuudesta mp4 muotoisesta videosta).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa862650En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361819- 101704
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3711622Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181572Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681427- 1191237
- 131166
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91126- 201029