ei ulkoisteta kuten Vantaalla?
Vantaalla iso terveyspalvelu-ulkoistus
Vantaalla Peijaksen sairaalan terveys-
keskuspäivystys ulkoistetaan ensi
vuoden alussa, jolloin päivystyksestä
vastaa yksityinen MedOne-yritys.
Kyseessä on terveysalan suurin
yksityistämisoperaatio.
Suurin osa Peijaksen sairaalan terveys-
keskuspäivystyksen lääkäreistä on jo
MedOnen palveluksessa. Tuntuva
palkankorotus on houkutellut hoitajia
ja lääkäreitä yksityiselle puolelle.
Koko terveyskeskuksen hankilökunnan
ulkoistamisen toivotaan tuovan
noin 900 000 euron vuosisäästöt.
MIKSI
3
633
Vastaukset
- Eroon
Koettavat päästä hyvin sairaista puutteellisella hoidolla ja Kuopioon loput työnnetään .Tulee mm.mielenterveys potilaita lisää kun omaiset ei jaksa käydä katsomassa.Mut ei hätää,onhan Varkaudessa psyk.ensiapu sairaala.Tai Harjamäkeen.Varkauden sairaala on ollut muiden kaupunkien lääkäreiden silmissä aina ENSIAPUASEMA.MUTTA kalliit remontit ja laitteet on ostettu varkauteen,hukkaan meni kaikki,.JOSEI JÄRKI VOITA:
- ......
ja ostetaan palvelut vaikka Kuopiosta. Menee sitten hommat kuin ihannemaassa Vantaalla... Kun tuntuu olevan niin ihana paikka.. Joku vaan joutuu maksamaan tuokin ulkoistuksen, onneksi on noita paperimiehiä kylillä paksuine lompakkoineen...
Voisi melkein sanoa että tämä Peijaksen sairaala on eri asia kuin se Terveyskeskus päivystys. Jälkimmäinen on Vantaankaupungin yksikkö ja itse sairaala on Hyks/Hus:n yksikkö. Mm. Keminmaalla on koko terveystoimi yksityistetty. Lahdesta on jo kokemuksia ja siellä yksityistäminen toi vain lisää kustannuksia joskin jonot lyheni mutta kun sitä ongelmaa ei Varkaudessa ole. Kuopion ja Kys:n voi jo unohtaa kun siellä tuotettu hoito on kaksinkertainen Varkauden omaan verrattuna. Paras vaihtoehto on päästä sopuun Joroisten, Pieksänmäen, Leppävirran, Rantasalmen ja Heinäveden kanssa ja tuottaa terveyspalvelu yhteistyössä joka on muiltakin osin kuin pikkulasten kinastelua. Vastaavaa ei löydy muualta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391389Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12978
- 7921
- 20919
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7861- 71796