valokuvasta maalaus

veljenpoika__

Mikähän mahtaisi olla helpoin tapa saada vanhasta valokuvasta maalaus. Ajatus siis tehdä tutun kesämökistä sille 50v lahjaksi taulu. Koko olis jotain 40x60.

Luin jotain piirustuskirjaa ja siinä neuvottiin piirtään ruudukko kuvan päälle ja kopioimaan siitä isommaksi. Mut mä ajattelin, et jos kuvan prinntaisi sillai haamukuvana paksulle paperille ja liimais ne sitten vaikka kovalevylle. Tulisi valmiina kaikki viivat ja värit oikeaan paikkaan. Siihen sitte vaan maalais saman akryylillä päälle. Onks kukaan tehnyt taulua tällai? Onnistuuko?

7

1048

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siskonveli

Kalvo ja piirtoheitin, sillä saa ainakin alkuunsa luonnosteltua. Nuo värit sun muut katselen kyllä mallista.

• kun on valokuvakin jo...

Tuntuu olevan suosittua tuo "oikean näköisen maalauksen" saavuttaminen. Miksi valokuva ei riitä? Mielestäni maalaaminen on jotain ihan muuta kuin suoraa pikkutarkkaa kopiointia valokuvasta. Piirtoheittimen avullahan se onnistuu helposti, mutta missä on silloin itse tekijä?? Valokuviahan voi nykyisin suurentaa erittäin hyvin haluamaansa kokoon. Tietysti nykypäivänä maalausjäljen näkyminen on `erittäin` pelottavaa, niin kuin missä tahansa toiminnassa, kannattaa pysyä näkymättömissä massan seassa.

• veljenpoika__

Kyllähän toi pääsyy on et pitää olla taulun näköinen. Toi piirtoheitin olis tosiaan hyvä idea. Siinä on vaan se et on ite siinä välissä ja pystyykö tommosessa värivalossa maalaan. Siks mä ajattelin et jos sen kuvan sais jotenki siihen maalauspohjaan.

• Musorski

Hei!
      Olen työni ohessa maalaillut maisemia, taloja, mökkejä, muotokuvia...enkä peri ammattilaisen hintoja. Haluan pitää yllä havaintokykyäni, jos kiinnostaa voin maalata lahjasi.
      Musorski

• mimmu

Hei,
      Sivulta www.kuvastakankaalle.com voi tilata oikean, pellavakankaalle tehdyn maalauksen omasta valokuvasta.

• Sisustustaulut

Upeita öljymaalauksia edullisesti, hinnat alkaen 89€. Myös öljymaalauksia omasta kuvasta ks. www.bondas.fi

• MattiHalonen

Kuvasta voi yrittää maalata taulun itse, mutta parhaan lopputuloksen saa tilaamalla maalauksen suoraan taiteilijalta. Olen kuullut hyvää www.parrotpainter.com
      Ilmaiset postikulut ja helppo tilata. Maalaukset voi nähdä ennen kuin ne lähetetään kotiovelle asti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      30
      5740
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5203
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2954
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2424
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2108
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2058
    7. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      35
      1842
    8. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1677
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1661
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1594
    Aihe