Hei!
Mistäs kasvispainotteinen laihduttaja saa proteiinia? Syön jonkin verran kalaa, mutta ei sitä viitsisi joka päivä syödä... vähän vaihtelua :D.
Laihduttajan proteiinit
5
672
Vastaukset
- S_guru
Ainoastaan soijassa on kaikki tarvittavat aminohapot samassa kasvissa. Muita kasveja syödessä täytyy yhdistellä eri kasveja, jotta kaikki välttämättömät aminohapot saadaan ravinnosta. Eli tässä tarvitaan sitten runsaasti lisää tietoa eri kasvisten aminohappokoostumuksesta.
Ihminen tarvitsee täydellistä proteiinia vuorokaudessa 0,8 grammaa painokiloa kohti. Jos painat 70 kiloa tarvitset 0,8 * 70 = 56 grammaa proteiinia. Sen voi syödä yhdelläkin kertaa.
Huomaa, että proteiinin määrä pitää laskea oikein. Jos syöt 56 grammaa kalaa, se ei riitä, sillä kalasta on yleensä noin 20 % proteiinia, eli kalaa pitäisi syödä noin 280 grammaa päivän proteiiniannoksen saamiseksi.Tällä hetkellä paino on siinä 100kg. Ikävä kyllä :/. Mistäs mä saan tätä tietoa kasviksista yms? Entäs juustot, raejuustot jugurtit...? Onko niissä kuinka paljon proteiinia? Soijaa siis pitäisi suosia? Mitäs kaikkea siitä voi tehdä? Olen lähinnä syönyt soijamakkarakeittoa, paistettua soijaa..
- ruoka-aineiden...
annalucia kirjoitti:
Tällä hetkellä paino on siinä 100kg. Ikävä kyllä :/. Mistäs mä saan tätä tietoa kasviksista yms? Entäs juustot, raejuustot jugurtit...? Onko niissä kuinka paljon proteiinia? Soijaa siis pitäisi suosia? Mitäs kaikkea siitä voi tehdä? Olen lähinnä syönyt soijamakkarakeittoa, paistettua soijaa..
proteiinin ja muiden ravintoaineiden määrästä löytyy sivuilta www.fineli.fi. Siellä on lueteltu lähes kaikki elintarvikkeet.
- on ehdoton minimi...
laihduttajalle suositellaan yleensä vähintään grammaa, mieluiten lähempänä puoltatoista grammaa painokiloa kohti päivässä. Suositus on siksi suurempi, että putoavat kilot lähtisivät rasvasta, ei lihaksista. Valmiit laihdutusohjelmat suosittelevat, että 15-30 % päivän energiasta pitäisi tulla proteiineista. Jos liikkuu lisäksi paljon, määrän on hyvä olla lähempänä tuota ylärajaa. Osittain tämä perustuu siihen, että proteiini pitää paremmin nälkää kuin hiilihydaatit ja rasvat. Esim. Kiloklubin ohjelma, jolla itse laihdutan, neuvoo näin. Siinä tavoitteena on puolen kilon painonpudotus viikossa.
- raaka-aineita
ovat papujen, herneiden ja linssien kasvisperäiset proteiinit sekä maitotuotteiden (esim. raejuusto), munanvalkuaisen, kalan ja äyriäisten eläinproteiinit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394943Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6694155Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732301Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162067MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401868- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671451OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301208- 881146
- 941144