Onko se niin..

Listi.

..että ihmisen pitää joutua ihan äärimmäisen alhaiseen tilaan alkoholin takia, että se vihdoin ymmärtää lopettaa..??

Onko täällä ketään raitistunutta, joka olis raitistunut ihan muuten vaan...ilman mitään äärinoloo tapausta..??

8

601

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi Sellainen

Ei mennyt työpaikkaa eikä parisuhdetta. Lopetin koska kyllästyin täydellisesti tylsään pakonomaiseen lähes joka viikonloppuiseen juopotteluun, paheneviin krapuloihin, masennukseen. Halusin muutoksen elämään ja se tuli kun päätin päivä kerrallaan vaan mennä raittiina, pitemmälle en halunnut/uskaltanut ajatella. Nyt on vuosi täysraittiutta takana.
      En ole hakenut mitään ulkopuolista apua mutta tätä palstaa olen lukenut usein ja joskus harvoin kirjoittanutkin. Ja olen lukenut muutamia kirjoja joita täälläkin on mainittu.
      Juon alkoholitonta olutta silloin tällöin. Olinkohan edes alkoholisti? Varmaan vaan suurkuluttaja mutta sekin oli masentavaa elämää tähän nykyiseen verrattuna. Suosittelen kaikille. En usko että kohtuukäyttö sopii minulle. Vielä ei ole tullut tarvetta kokeilla sitä.

• Sampssa

Keroisitko vielä kuinka kauan olet ollut kuivilla?

• Yksi Sellainen
        Sampssa kirjoitti:

Keroisitko vielä kuinka kauan olet ollut kuivilla?

Yhden vuoden ja viikon päälle.

• Luulen, että jokainen juomisen lopettanut alkoholisti (juoppo, suurkuluttaja, miten vain) on saavuttanut oman pohjakosketuksensa. Se vain vaihtelee eri ihmisillä; toiset joutuvat menettämään kaiken sosiaalisessa, psyykkisessä ja materiaalisessa mielessä, toisten pohjakosketusta ei ulkopuolinen välttämättä huomaakaan.

Minä en pudonnut sillan alle enkä menettänyt perhettäni. Tietyssä juomisen vaiheessa sen aiheuttama psyykkinen rasitus kävi ylivoimaiseksi ja aloin pyrkiä eroon viinasta. Kokeilin lukuisia tapoja irrottautua; lakkoja jotka kestivät kolmesta tunnista runsaaseen puoleen vuoteen, erilaisia rajoituksia, turhaan. Tuskaista oli. Heinäkuussa 1998 irrottautuminen lopulta onnistui. Lopullista syytä onnistumiseeni en pysty kertomaan, mutta silloin tiesin ettei minun enää tarvitse juoda eikä liioin kärvistellä viinanhimossa.

• Sanottiin aa:ssa

Kaikki takaisin palailee aikanaan, jos ei sitten se kaikkein suurin palaveri vie.

• Jo jonkin anonyymin

Niistä piruista ei irti pääse koskaan. Aina ja kaikkialla ne on suoltamassa omaa erinomaisuuttaan, miten mä olin alhaalla taikka, sitten vitun alhaalla, taikka enpäs pudonnutkaan sudenkuoppaan. Enpä kerrokkaan miten Punahilkan käy.

• Oolofg1
        Jo jonkin anonyymin kirjoitti:

Niistä piruista ei irti pääse koskaan. Aina ja kaikkialla ne on suoltamassa omaa erinomaisuuttaan, miten mä olin alhaalla taikka, sitten vitun alhaalla, taikka enpäs pudonnutkaan sudenkuoppaan. Enpä kerrokkaan miten Punahilkan käy.

mUSTA TUNTUU, ETTÄ NE JOTKAZ SITYÖ HAUKKUU on vaan kateellisia niille jotka on oystynert lopetta,maan dokaamisen,

• Kyllä raitistua voi ilman mitään rajua syytä tai tapahtumaa. Jos yhtään kunnioittaa saamaansa elämää tai läheisiään niin raitistumisen syyksi riittää oman elämän pelastaminen ja läheisten ilo siitä, että olet selvinnyt. Juominen ei tuota lopulta enää mitään iloa. Ei se ole upeaa nousuhumalaa vaan pöhnäistä ja pöhöttynyttä hömelöimistä. Ja leimaantumista puliksi. Aina on hyviä syitä raitistua!!!!! t.Kokemusta on

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4983
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4219
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2321
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2105
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1888
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1716
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1483
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1203
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94