tämmösiä alottelijan onkelmia olis...elikkäs miten voi toistolausetta käyttäen tulostaa tietynlaisia lukusarjoja..? tässä on esim.tehtävä: tee ohjelma joka tulostaa lukusarjan 2,4,8,16,32...15 ensimmäistä arvoa. käytössä on kirjakin, mutta ei vain hoksottimet näköjään pelaa tarpeeksi hyvin..jos joku voisi antaa vinkkejä niin kiitollinen oisin :)
Lukusarjoihin
6
383
Vastaukset
- ei kiinnosta
alkaa tehdä koulutehtäviäsi.
- apua
minä pyydän vinkkejä, eikä mulla ole sun kommenteilles mitään käyttöä.
- ......
apua kirjoitti:
minä pyydän vinkkejä, eikä mulla ole sun kommenteilles mitään käyttöä.
Mikä on ongelma? Et tajua java syntaksia vai et ymmärrä miten toistolausekkeen saa tekemään tuommoista?
Tee kokonaislukumuuttuja jonka arvoksi annat ykkösen, tee silmukka joka toistaa käskyn 15 kertaa, kerro joka iteraatiossa muuttuja kahdella ja tulosta luku näkyviin.
for on tuohon toistolausekkeeseen loistava vaihtoehto. Google varmaan auttaa "java for", tai sitten se kirja joka sinulla on. Ehkä opettajakin voisi tietää miten moinen onnistuu.
- koodi!!!
(defun tuplaa (x n)
(cond ((eql n 0) nil)
((print x) (tuplaa (* 2 x) (1- n)))))
Ai niin tää oli joku java palsta ... no kai toikin auttaa ... Voi vitsi, javassa ei taida olla rekursiota joten ei oikeen käy malliksi ... sorry.- :PP
näytäppäs mulle semmoinen kieli millä ei voi toteuttaa rekursiota...
- koodi!!!
:PP kirjoitti:
näytäppäs mulle semmoinen kieli millä ei voi toteuttaa rekursiota...
No mutku ei mun java kurssilla opetettu mitään rekursiota, niin jäi semmonen mielikuva (kertonee kurssin tasosta).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225154- 254338
- 272461
- 342244
- 371998
- 151918
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191587- 121521
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211247Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101174