h7 polttimon vaihto

RellistiMeganisti04

Hohhoijaa. Onpa tuskaa vaihtaa ajovalopoltin kuskin puoleiseen lyhtyyn. Käsikopelolla onnistuin jostain kumman syystä räpeltämään jousen irti räntäsateessa. Nyt pohdinnassa, että saakohan sitä helpostikin takaisin sen jousen. Rengas irti..lisää tilaa kenties. On kyllä ollut idiootti suunnittelemassa lamppujen vaihtoa.

11

6604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmmmm

      Puhelin tehneeni saman tyrän matkustajan puolella. Siihen auttoi konepeiton irroittaminen, jolloin ei tila parantunut. Mutta kohteeseen sentään näki.

      Niitten jousenkiinnikkeiden reiät ovat kehän alareunassa jos se auttaa tähtäämistä.

      • RellistiMeganisti04

        ..vinkistä paljon. Täytyy iltasella taas räpeltää, tällä kertaa hyvässä valaistuksessa.


      • Naisen kädellä :-)

        Megane II:n polttimoiden vaihto lähentelee liikenneturvallisuuden törkeää vaarantamista.
        Ensiasennus polttimot rikkoutui 350km:n päässä toisistaan. Onneks oli koti puolimatkassa. Tienpäällä polttimoiden vaihto olis jääny tekemättä. 10-numeroinen handu ei yksinkertaisesti mahdu varattuun vaihtokoloon.
        Väkisin murjomalla, etupyörä irroitettuna, onnistuin ... hintana vakavat ruhjeet käsivarressa.
        Ja siitä konepellin irroituksesta... kannattaa irrottaa.. se voi olla mukava pulkka lapsille, mutta ei kyllä muuten helpota lamppujen vaihtoa :-)
        Pistä muutes keskenään erimerkkiset polttimot ettei sammu molemmat samalla reissulla.


      • Hmmmm
        Naisen kädellä :-) kirjoitti:

        Megane II:n polttimoiden vaihto lähentelee liikenneturvallisuuden törkeää vaarantamista.
        Ensiasennus polttimot rikkoutui 350km:n päässä toisistaan. Onneks oli koti puolimatkassa. Tienpäällä polttimoiden vaihto olis jääny tekemättä. 10-numeroinen handu ei yksinkertaisesti mahdu varattuun vaihtokoloon.
        Väkisin murjomalla, etupyörä irroitettuna, onnistuin ... hintana vakavat ruhjeet käsivarressa.
        Ja siitä konepellin irroituksesta... kannattaa irrottaa.. se voi olla mukava pulkka lapsille, mutta ei kyllä muuten helpota lamppujen vaihtoa :-)
        Pistä muutes keskenään erimerkkiset polttimot ettei sammu molemmat samalla reissulla.

        Siis irrotin matkustajan puolelta sen mustan muovisen peitteen, joka paljastuu konepellin avauksen jälkeen.

        Sen alta paljastui tosi vaihtoa ajatellen tosi keljun mallinen palkki. Mutta sen palkin etupuolelta vaihtokohdan sentään näkee ja ainakin matkustajan puolelta vielä sai palkin alapuolelta oman koon 11 käteni ujutettua vaihtopaikkaan. Siis vaihdoin lampun yläkautta. Vai olisiko tarkka termi sivulta?

        Luin jälkikäteen englantilaiselta foorumilta, että näin on menetelty sielläkin. Ainoastaan kuskin (eli passenger brittifoorumilla) puolelta on vissin jouduttu irroittamaan akku, että sinne pääsee käsiksi.

        Uskoisin, että sen jälkeen kun paikka on nähty vaihdon pitäisi onnistua alakauttakin. Kuskin valoni on niin himmeän näköinen, että enköhän pääse sitä testaamaan. Toivottavasti en ihan pian kuitenkaan...


      • RellistiMeganisti04
        Hmmmm kirjoitti:

        Siis irrotin matkustajan puolelta sen mustan muovisen peitteen, joka paljastuu konepellin avauksen jälkeen.

        Sen alta paljastui tosi vaihtoa ajatellen tosi keljun mallinen palkki. Mutta sen palkin etupuolelta vaihtokohdan sentään näkee ja ainakin matkustajan puolelta vielä sai palkin alapuolelta oman koon 11 käteni ujutettua vaihtopaikkaan. Siis vaihdoin lampun yläkautta. Vai olisiko tarkka termi sivulta?

        Luin jälkikäteen englantilaiselta foorumilta, että näin on menetelty sielläkin. Ainoastaan kuskin (eli passenger brittifoorumilla) puolelta on vissin jouduttu irroittamaan akku, että sinne pääsee käsiksi.

        Uskoisin, että sen jälkeen kun paikka on nähty vaihdon pitäisi onnistua alakauttakin. Kuskin valoni on niin himmeän näköinen, että enköhän pääse sitä testaamaan. Toivottavasti en ihan pian kuitenkaan...

        ...sen muovisen "peitteen" irroittaminen toi näkyvyyden itse kohteeseen. Sain jousen fiksattua nopsasti paikoilleen alakautta. Juuri ja juuri näin yläkautta minne se tuli. Molempien lamppujenavaihtoon meni varmaan 10 minsaa. Helppoa se on kun nyt sen osaa. Kiitos paljon vinkistä. Pelkääjän puolella onki tilaa enempi rellestää, jahka renkaat on linkussa.


      • kun ed. meganeen vaihdettiin poltin pelkääjän puolelle sujui ylä kautta asentaja katkasi pissapojansäiliön täyttöputkessa olevan nippusiteen ja siirsi se pois edestä ja käsi mahtu sen kautta.
        Kuskinpuolelle pyöräkotelon kautta.


    • aiemmin ..

      Kuten aiemmin kommentoin, niin olen vaihtanut kuskin puoleisen polttimon pari kertaa pyörää irroittamatta. Hommaa helpottaa, kun pyörät käännetään ääriasentoon vasemmalle. Jos ne kääntää oikealle, niin ranteen joutuu laittamaan sellaiselle mutkalle, että ei onnistu.
      Kun vaihtoa tekeen renkaan yli, on hyvä olla työkuteet tai jokin peite renkaan päällä.

      Vaihtoa helpotti se, että 06 syksyllä hankitussa Meganessa on jouseton kiinnitys. Polttimo vedetään ulos ja työnnetään takaisin. Tai ainakaan minä en moista jousta ole löytänyt ja ompa ne polttimot siellä pysyneet.
      Vaikeinta on löytää oikea kulma polttimoa laitettaessa ja kiskoa se johto irti polttimon kannasta.

    • suoritettu..

      Tunti siihen tuhraantui. Kuskinpuolen polttimo tuli vaihtedettua ensimmäistä kertaa MeganeII -04.
      15min kului polttimon saamiseksi ulos. Käänsin renkaat ääriasentoon, jolloin pääsin lokasuojan luukun kautta käsiksi polttimoon. Metalliklipsi jäi käteen irrotettaessa polttimoa, joten se tiesi ongelmia.
      Metallikiinnikkeen sain paikoilleen kun irrotin konehuoneen puolelta muoviosan umpion kohdalta ja kurkin siitä samalla kun käsi teki töitä lokasuojan luukusta. Näki ainakin mihin klipsi oli tarkoitus tähdätä kiinni. Seuraavana uusi poilttimo paikoillee ja lukitus klipsillä. Tämän jälkeen virtapiuhat kiinni. Luukut ja osat takaisin paikoilleen ja valmista.

      Täytyy sanoa, että ei kyllä mikään helpoin vaihtamani polttimo, mutta ehkä seuraavan kerran sujuu nopeammin.. Ranteeseen tuli mustelma työn tuloksena, sen verran ahtaan oli paikat.

    • Anonyymi

      Ranskalaiset on idiootteja.

      • Anonyymi

        Kaiken maalaiset autosuunnittelijat olivat idiootteja samoihin aikoihin kun Megane II suunniteltiin.
        Vaihto tien päällä ei monessakaan tuon ikäisessä autossa onnistu ilman verisiä käsiä jos silloinkaan. Kotipihassa on helpompi ährätä tuollaisten ongelmien kanssa, kun samalla googlettaa youtubesta esimerkiksi näin:"renault megane lamp change" , tai "kia ceed lamp change", "astra lamp change" tai "golf lamp change"...
        Nykyisissä autoissa EU:n direktiivit ovat takoneet järkeä autosuunnitteluun, eikä Megane II tapaisia, rengas irti lampunvaihtoja saa enää esiintyä missään uudessa EU:ssa myydyssä automallissa.
        Itse olen tehnyt tuttavuutta usean automallin kanssa, joissa oikea vaihtotapa tekee mahdottoman tuntuisesta tehtävästä vain vaikean tai työlään, silloin olen yleensä vaihtanut lampuksi Osramin Ultralife lamput...kaupunkialueella kun tulee ajeltua, jolloin katuvalot hoitavat Ultralife polttimoista uupuvan valaistustehon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaiken maalaiset autosuunnittelijat olivat idiootteja samoihin aikoihin kun Megane II suunniteltiin.
        Vaihto tien päällä ei monessakaan tuon ikäisessä autossa onnistu ilman verisiä käsiä jos silloinkaan. Kotipihassa on helpompi ährätä tuollaisten ongelmien kanssa, kun samalla googlettaa youtubesta esimerkiksi näin:"renault megane lamp change" , tai "kia ceed lamp change", "astra lamp change" tai "golf lamp change"...
        Nykyisissä autoissa EU:n direktiivit ovat takoneet järkeä autosuunnitteluun, eikä Megane II tapaisia, rengas irti lampunvaihtoja saa enää esiintyä missään uudessa EU:ssa myydyssä automallissa.
        Itse olen tehnyt tuttavuutta usean automallin kanssa, joissa oikea vaihtotapa tekee mahdottoman tuntuisesta tehtävästä vain vaikean tai työlään, silloin olen yleensä vaihtanut lampuksi Osramin Ultralife lamput...kaupunkialueella kun tulee ajeltua, jolloin katuvalot hoitavat Ultralife polttimoista uupuvan valaistustehon.

        Kyllä on hemmetillinen homma vielä 2010 cliossa. Motomaatissa saivat kuskin puolelle vaihdettua, mutta apukuskin puolesta sanoivat että pitää viedä merkkiliikkeeseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5194
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4378
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2501
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2264
    5. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1998
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1918
    7. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1607
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1531
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1267
    10. Kerranki asiat oikein

      Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1174
    Aihe