Kohta kunnat joutuvat keksimään uutta käyttöä rahoittamilleen , omistamillaan vuokratonteilla nököttäville tyhjille Lasipalatseille, automyyjät - ja kauppiaat lähtevät pian sieltä kun vuokrat-ja energialaskut jäävät rästiin koska autonostajat ovat järkiintyneet, eivätkä enää suostu maksamaan sikamaisia ylihintoja vanhoista louskuista ! Tämänhän se SOK,n mies kertoi TV-uutisissa,noin niinkuin rautalangasta väännettynä !
Tulossa on erittäin mittavia ennätyskonkursseja ! Jotkut alan suuret toimijat ovat panneet kaikki "munat" samaan koriin, ja nyt munia on kovasti liikaa, ja päällimmäiset tippuvat jo maahan........Tulevaisuudessa (lähi..) Tapahtuu suuria muutoksia eri merkkien myyntiorganisaatioissa, entiset,"pöhö"taudin vaivaamat suuretkin tippuvat pois, ja uudempia "laihoja" tulee tilalle hommaa hoitamaan, eli palataan juurille, siihen mitä autokauppa ennen oli, so, myydään autoja ei pelkkiä mielikuvia !
Lasipalatsit pian muuhun käyttöön !
40
22739
Vastaukset
- faktoina
"...autosta ollaan tuoreiden tutkimusten mukaan valmiita maksamaan aiempaa vähemmän. Keskeisimmät kriteerit auton valinnassa ovat ympäristöystävällisyys ja pieni kulutus."
http://www.yle.fi/uutiset/24h/id79790.html
Eli siis tämä mielipide palaamisesta siihen wanhaan ja oiceaan autokauppaan ei tältä osin pidä paikkaansa.- butthole surfer
en laittas eurookaan tiskiin vaikka ois tojotan tankkiki täynnä...
Autot haisee. - sehän sopii
butthole surfer kirjoitti:
en laittas eurookaan tiskiin vaikka ois tojotan tankkiki täynnä...
Autot haisee.jos makoilee PK seudun lähiössä eikä tee ainakaan
normi ajoista poikkeavaa työtä !
Ajelee luonnonystävien kokouksiin julkisilla ja sillee !
Ne muut sitten joutuvat ajamaan "haisevalla autolla",eli valtaosa Suomalaisista jossain määrin ! - eqoisti
butthole surfer kirjoitti:
en laittas eurookaan tiskiin vaikka ois tojotan tankkiki täynnä...
Autot haisee.Osta heonen tai aasi ja kärryt. Sen jälkeen ei haise kuin p***a. Luontoystävällistä.
- Tarkkailija...
Viekö uudet autot todellisuudessa vähemmän bensaa?Uusien autojen paino on noussut vuosien varrella ja sitä myöten myös kulutus.Esim.Kia,toyota ja monet muut ovat rukanneet ajotietokonetta ja tosiasiallinen kulutus onkin huomattavasti suurempi.Esim.toyotan yaris versolle luvataan reilun 5 litran kulutusta,mutta todellisuudessa kuluttaakin yli 7 litraa maantie ajossa,siis testien mukaan.Uusien autojen kulutuslukemat onkin teoreettisia,eikä niillä ole mitään tekemistä käytännön ajossa.On aika palata sinne vanhaan aikaan,eikä antaa mielikuvia niin puhtoisista autoista.
- pyhjapah
Tarkkailija... kirjoitti:
Viekö uudet autot todellisuudessa vähemmän bensaa?Uusien autojen paino on noussut vuosien varrella ja sitä myöten myös kulutus.Esim.Kia,toyota ja monet muut ovat rukanneet ajotietokonetta ja tosiasiallinen kulutus onkin huomattavasti suurempi.Esim.toyotan yaris versolle luvataan reilun 5 litran kulutusta,mutta todellisuudessa kuluttaakin yli 7 litraa maantie ajossa,siis testien mukaan.Uusien autojen kulutuslukemat onkin teoreettisia,eikä niillä ole mitään tekemistä käytännön ajossa.On aika palata sinne vanhaan aikaan,eikä antaa mielikuvia niin puhtoisista autoista.
Laskin todellisen kulutuksen omalle, vm. 2008, Honda Accord i-CTDi:lle. Laskettu kulutus oli 6,03 l/100km. Ajotietokone näytti 6,1. Eli puhut vastoin parempaa tietämystäsi.
- Mistä uutisista tämä yhteen...
Ihan eri tavalla asia esitettiin meidän telkkarissa!
- ElkkuSetä
nämä lipevät,hädin tuskin merkantin koulutuksen saaneet "muoviämpäri kauppiaat" sahalle töihin.Fy fan että päästän paskaasen naurun BUAAAH HAHAHAH
- Elkulle
ElkkuSetä kirjoitti:
nämä lipevät,hädin tuskin merkantin koulutuksen saaneet "muoviämpäri kauppiaat" sahalle töihin.Fy fan että päästän paskaasen naurun BUAAAH HAHAHAH
Försök förbättra ditt självförtroende eller dränk dig!
- Elkulle
ElkkuSetä kirjoitti:
nämä lipevät,hädin tuskin merkantin koulutuksen saaneet "muoviämpäri kauppiaat" sahalle töihin.Fy fan että päästän paskaasen naurun BUAAAH HAHAHAH
Försök förbättra ditt självförtroende eller dränk dig!
- SELKOKIELTÄ PLIIS!
Elkulle kirjoitti:
Försök förbättra ditt självförtroende eller dränk dig!
PUHU KUULE (JA KIRJOITA )SELEVÄÄ SUOMEN KIELTÄ VAIKKA EI TULIS KUIN SANA PÄIVÄS. MENE MONGERTAMAAN POHJANLAHDEN TOISELLE PUOLENTULIKO SELEVÄKSI.
- moukkatyperä
SELKOKIELTÄ PLIIS! kirjoitti:
PUHU KUULE (JA KIRJOITA )SELEVÄÄ SUOMEN KIELTÄ VAIKKA EI TULIS KUIN SANA PÄIVÄS. MENE MONGERTAMAAN POHJANLAHDEN TOISELLE PUOLENTULIKO SELEVÄKSI.
;-)
ihan sama kuin monta viestiä tänne laita luuseri ei asiat siitä muutu. Laihduta ensin ja ala sitten mulle! ;-) - suomenkieli
moukkatyperä kirjoitti:
;-)
ihan sama kuin monta viestiä tänne laita luuseri ei asiat siitä muutu. Laihduta ensin ja ala sitten mulle! ;-)nykyään Ruotsissakin --- Ahvenanmaasta puhumattakoon!
Sieltä ne oikein emämoukkien valtio ja maakunta löytyvät! - Voihan VVV
suomenkieli kirjoitti:
nykyään Ruotsissakin --- Ahvenanmaasta puhumattakoon!
Sieltä ne oikein emämoukkien valtio ja maakunta löytyvät!Miten Ruotsi ja Ahvenanmaa liittyvät tähän kesksuteluun?
- ElkkuSetä
Elkulle kirjoitti:
Försök förbättra ditt självförtroende eller dränk dig!
teiltäkö se sanonta on tullut:mitä serkumpaa sen herkumpaa...BUAHHAHAHAH
Jävla
- kalle+
Eikun kaikki kävelemään kädet taskussa toimistopalatsien käytäviä edes takaisin.
- jotten paremmin sanoisi
Kyllä autoja aina kaupataan, ei se lopu koskaan. Koulussa aikoinaan villillä viime vuosituhannella ideoitiin tulevaisuutta suihkumoottoriautoineen, mutta kyllä asiat muuttuu paljon hitaammin. Auto on tuiki tärkeä liikkumisväline jakossakin. Ehkä konetyyppi muuttuu polttomoottorista toiseen voimanlähteeseen.
- Nimetön
Aina on autokauppiaita ja autonostajia, kaupan katteet on pienentyneet jo pitkän aikaan. Jälkimarkkinoin avulla autoliikkeet ovat jo pitkän aikaa tulleet toimeen. Rakennemuutostahan autokauppa on tehnyt jo pitkän aikaa. Nyt suuntaus on vain valitettavasti mennyt siihen suuntaan että kauppaa tekee pääasiassa isot, moniala yritykset tai sitten monien merkkien autotalot. Tavalliset, pienehköt perheyritykset ovat häviämässä kuvasta ja palvelu on huonontunut koko ajan.
- mies mereltä
koska joka hommaan tarvitaan yksi ihiminen nykyään joka ostaa autot yksi ihminen joka pesee autot yksi ihminen joka fiksaa autot yksi ihminen korjataan autoa pikku viat niin taas yksi joka pyyhkii pölyt autoista niin taas yksi ja paperit tehhään autosta niin taas yksi joka myy autot yksi ihminen ja tietenki talo täynnä myyjijä 5-8 ihmistä jotka lässyttää keskenään paskaa ja sitä verrataan tavalliseen autokauppijaaseen joka pyörittää muutamia 10 autoja se tekee kaikki yksin niin tottakai autot halapenee jos ei oo suuruuvenhullu ja yritä kiskoa autoista suunnatonta voittoa
No eipä tulisi heti mieleen ostaa esim. vuoden -86 farkkuvolvoa, jolla on sahattu 400tkm ja hintakin pompsahtaa helposti lukemiin 1700-2000€.
- mobile.de
... tai autoscout24.de. Kauppa siirtyy kotimaiseen ja ulkomaiseen nettikauppaan yhä enemmän, ja jos on epäilyksiä verokäytänteiden laittomuudesta, kannattaa ennemmin hakea se tax-free auto Tanskasta ja ottaa verovalituksen kautta löysät pois, vaikka pikku viiveellä.
Autojen hankintavero on tiensä päässä, ja on vain ajan kysymys koska siitä kokonaan luovutaan. Autokauppias Suomessa ei voi koskaan olla samalla viivalla www.mobile.de:n kanssa näillä lähtötasoilla, eikä käytettyä kannata nyt ostaa varsinkaan Suomesta. - ewin
mobile.de kirjoitti:
... tai autoscout24.de. Kauppa siirtyy kotimaiseen ja ulkomaiseen nettikauppaan yhä enemmän, ja jos on epäilyksiä verokäytänteiden laittomuudesta, kannattaa ennemmin hakea se tax-free auto Tanskasta ja ottaa verovalituksen kautta löysät pois, vaikka pikku viiveellä.
Autojen hankintavero on tiensä päässä, ja on vain ajan kysymys koska siitä kokonaan luovutaan. Autokauppias Suomessa ei voi koskaan olla samalla viivalla www.mobile.de:n kanssa näillä lähtötasoilla, eikä käytettyä kannata nyt ostaa varsinkaan Suomesta.Ei tuo Ruotsikaan pöllömmältä ostopaikalta vaikuttanut. Yölaivalla Tukholmaan, myyjä toi sopimamme auton rantaan, paperihommat terminaalissa, päivä kaupunkia katsellen ja ostoksilla, ja iltalautalla kotiin. Volvo on verot maksettuna 3-5 tonnia halvempi, kun liikkeiden pyyntihinnat täällä.
www.blocket.se ewin kirjoitti:
Ei tuo Ruotsikaan pöllömmältä ostopaikalta vaikuttanut. Yölaivalla Tukholmaan, myyjä toi sopimamme auton rantaan, paperihommat terminaalissa, päivä kaupunkia katsellen ja ostoksilla, ja iltalautalla kotiin. Volvo on verot maksettuna 3-5 tonnia halvempi, kun liikkeiden pyyntihinnat täällä.
www.blocket.seAikas mukavia hintoja tuolla naapurissa.
Tuleekos niiden hintoihin mitään lisämaksuja?
Veroja?ewin kirjoitti:
Ei tuo Ruotsikaan pöllömmältä ostopaikalta vaikuttanut. Yölaivalla Tukholmaan, myyjä toi sopimamme auton rantaan, paperihommat terminaalissa, päivä kaupunkia katsellen ja ostoksilla, ja iltalautalla kotiin. Volvo on verot maksettuna 3-5 tonnia halvempi, kun liikkeiden pyyntihinnat täällä.
www.blocket.seHS kertoo tänään verkossa mm. että
"Suomen on annettava kanteesta vastineensa [EU:n komissiolle] runsaan kuukauden kuluessa. Kanne käsitellään lausuntokierrosten jälkeen EY-tuomioistuimessa. Jos komissio voittaa kanteen, Suomen on muutettava verotuskäytäntöä, ja käytettyjen autojen tuojilla on mahdollisuus saada osa maksamistaan veroista takaisin."
HOMMA KUSEE NYT SIIHEN TAHTIIN, ETTÄ SE ON KOHTA KUULKAA AUTOVERO HISTORIAA. HAE NYT SE HYVÄ VÄHÄN AJETTU DIESEL ULKOMAILTA, JA LAITA HETI HINTA-ARVIOVAATIMUKSEN KUMOAVA TAKAISINLASKENTAVAATIMUS SEKÄ ELV:N PALAUTUSVAATIMUS.
Hallitus häviää tämän jutun, se on saletti!
Niin minä ja moni muukin on tehnyt...- Pikkukauppias
mobile.de kirjoitti:
... tai autoscout24.de. Kauppa siirtyy kotimaiseen ja ulkomaiseen nettikauppaan yhä enemmän, ja jos on epäilyksiä verokäytänteiden laittomuudesta, kannattaa ennemmin hakea se tax-free auto Tanskasta ja ottaa verovalituksen kautta löysät pois, vaikka pikku viiveellä.
Autojen hankintavero on tiensä päässä, ja on vain ajan kysymys koska siitä kokonaan luovutaan. Autokauppias Suomessa ei voi koskaan olla samalla viivalla www.mobile.de:n kanssa näillä lähtötasoilla, eikä käytettyä kannata nyt ostaa varsinkaan Suomesta.Niiden hinnat ovat myös pudonneet niiden veroalennusten myötä ???
Tuontiautojen hyvitys hinnat ne vasta alhaalla onkin n. 30% alle vastaavien suomiautojen hinnoista. Ei muuta kuin ulkomaille ostamaan kunhan muistatte olla sitten itkemättä kotimaisissa liikkeissä parin vuoden päästä kun ei tahdo kelvata vaihdossa sitten millään! Hitto jokapäivä niitä itkijöitä riittää, vaikka rinta rottingilla lähdettiin parivuotta sitten saksaan ostamaan häh..? ! No meillä pikkuliikkeessä ainakin vaihtoautokauppa käy hiton hyvin, kun myydään hyviä ja pelkästään suomiautoja, että sellaista - suomiautoilija
Pikkukauppias kirjoitti:
Niiden hinnat ovat myös pudonneet niiden veroalennusten myötä ???
Tuontiautojen hyvitys hinnat ne vasta alhaalla onkin n. 30% alle vastaavien suomiautojen hinnoista. Ei muuta kuin ulkomaille ostamaan kunhan muistatte olla sitten itkemättä kotimaisissa liikkeissä parin vuoden päästä kun ei tahdo kelvata vaihdossa sitten millään! Hitto jokapäivä niitä itkijöitä riittää, vaikka rinta rottingilla lähdettiin parivuotta sitten saksaan ostamaan häh..? ! No meillä pikkuliikkeessä ainakin vaihtoautokauppa käy hiton hyvin, kun myydään hyviä ja pelkästään suomiautoja, että sellaistaja minä kun kuvittelin ettei Suomessa valmisteta montaakaan automerkkiä, kyllä ne taitavat lähes kaikki olla tuontiautoja. Sitä paitsi autoilijalle se auto on kulkuväline eikä kauppatavaraa, kuten sinulle.
- Auton käyttäjä
Pikkukauppias kirjoitti:
Niiden hinnat ovat myös pudonneet niiden veroalennusten myötä ???
Tuontiautojen hyvitys hinnat ne vasta alhaalla onkin n. 30% alle vastaavien suomiautojen hinnoista. Ei muuta kuin ulkomaille ostamaan kunhan muistatte olla sitten itkemättä kotimaisissa liikkeissä parin vuoden päästä kun ei tahdo kelvata vaihdossa sitten millään! Hitto jokapäivä niitä itkijöitä riittää, vaikka rinta rottingilla lähdettiin parivuotta sitten saksaan ostamaan häh..? ! No meillä pikkuliikkeessä ainakin vaihtoautokauppa käy hiton hyvin, kun myydään hyviä ja pelkästään suomiautoja, että sellaistaJuuri näin se taitaa olla.rehellisyyden nimissä täytyy tunnustaa, että ns. kylmä suihku tuli tuontiauton kanssa, ehkä n. 6000€., mutta varmaankin paljon on minua onnekkaampia jotka eivät joudu korjaamaan tai eivät aio vuosiin kulkupeliään vaihtaa. Enempiä en rupea purkautumaan, koska tiedän että tuontipelejä on kauhiat määrät ja saattaapi poru syntyä, jos rupian niitä mollaamaan. Varmasti on autojen hinnat jo pudonneet, mutta loppujen lopuksi ei hinnoilla ole mitään merkitystä, koska väli rahat ei muutu miksikään. Edut on käteisostajilla. Niin ja arvatkaapas mitä kohta tulee tapahtumaan polttoaine veroille !! Luulempa, että valtio tulee ottamaan jotain kautta omansa pois eli polttoaineveroina takaisia autoveroalet. Näin se on autoilija maksaa.
- setämies ulkona
FAKTA 1. "Kohta kunnat joutuvat keksimään uutta käyttöä rahoittamilleen , omistamillaan vuokratonteilla nököttäville tyhjille Lasipalatseille" - Joopajoo, harvemmin kunta noita tiloja omistaa.
FAKTA 2. Suuret liikkeet kasvavat, pienet kuolevat pois. Myös suuret yritykset ostavat pienempiä ja sulauttavat ne itseensä.
FAKTA 3. Nettiautoissa myydään halpaa paskaa, näin tekevät myös pienkauppiaat eli jobbarit. Niitä tukevat ne jotka tukevat, oikeaa kauppaa se ei heilauta mihinkään suuntaan. Jobbarit "siivoavat" paskat pois autoliikkeiden pihoista tulevaisuudessakin, KUTEN TÄHÄNKIN ASTI.
ÄLÄ JULISTA, KUN ET MISTÄÄN MITÄÄN TAJUA. Taitaa vain olla niin, ettei ole varaa oikeaan autoon?- tässä tulee
FAKTA 4. Autoja ostavat yksityishenkilöistäuutena pääasiassa 50 -ikäiset tietokoneisiin huonosti perehtyneet ihmiset.
FAKTA 5. Kymmenen vuoden kuluttua tuon yli viisikymppisten ryhmän muodostavat nykyiset nelikymppiset. He ovat suorastaan kasvaneet nettiin kiinni.
>FAKRA 6. Noiden edellä olevien faktojen seurauksena loppuu pöhötautinen autokauppa lasipalatseissa valtavine kustannuksineen. Uudet ihmiset ostavat autonsa netistä ja siltä, kuka sen halvimmalla myy. Tekevät jo nyt niin joidenkin kulutushyödykkeiden kuten kamerat kanssa.
Vanha auto myydään sekin netissä joko yksityiselle tai asiaan erikoistuneelle ostajaliikkeelle.
Näin ei tule käymään vain Suomessa --- pöhötautiahan on toki (lievempänä) muissakin Euroopan automaissa.
Alkakaahan miettiä uusiokäyttöä palatseillenne! - Nimetön
tässä tulee kirjoitti:
FAKTA 4. Autoja ostavat yksityishenkilöistäuutena pääasiassa 50 -ikäiset tietokoneisiin huonosti perehtyneet ihmiset.
FAKTA 5. Kymmenen vuoden kuluttua tuon yli viisikymppisten ryhmän muodostavat nykyiset nelikymppiset. He ovat suorastaan kasvaneet nettiin kiinni.
>FAKRA 6. Noiden edellä olevien faktojen seurauksena loppuu pöhötautinen autokauppa lasipalatseissa valtavine kustannuksineen. Uudet ihmiset ostavat autonsa netistä ja siltä, kuka sen halvimmalla myy. Tekevät jo nyt niin joidenkin kulutushyödykkeiden kuten kamerat kanssa.
Vanha auto myydään sekin netissä joko yksityiselle tai asiaan erikoistuneelle ostajaliikkeelle.
Näin ei tule käymään vain Suomessa --- pöhötautiahan on toki (lievempänä) muissakin Euroopan automaissa.
Alkakaahan miettiä uusiokäyttöä palatseillenne!Nimim.Lisää faktoja:
"Autoja ostavat yksityishenkilöistä uutena pääasiassa 50 -ikäiset tietokoneisiin huonosti perehtyneet ihmiset".
-Tunnetko paljon 50 ,minun tutuistani sen ikäisistä kaikki, yhtä lukuun ottamatta, ovat netin "suurkuluttajia" kun on aikaa.
"Uudet ihmiset ostavat autonsa netistä ja siltä, kuka sen halvimmalla myy".
- Joo kyllä nytkin ostaisivat, mutta minne heitetään nuo 2-4v. käytetyt autot, 40-60v ajaa useimmat sen ikäisillä autoilla. Kyllä autokauppaa tehdään tulevaisuudessakin, mutta voi olla ettei joka kirkonkylässä ole liikettä. - montakin
Nimetön kirjoitti:
Nimim.Lisää faktoja:
"Autoja ostavat yksityishenkilöistä uutena pääasiassa 50 -ikäiset tietokoneisiin huonosti perehtyneet ihmiset".
-Tunnetko paljon 50 ,minun tutuistani sen ikäisistä kaikki, yhtä lukuun ottamatta, ovat netin "suurkuluttajia" kun on aikaa.
"Uudet ihmiset ostavat autonsa netistä ja siltä, kuka sen halvimmalla myy".
- Joo kyllä nytkin ostaisivat, mutta minne heitetään nuo 2-4v. käytetyt autot, 40-60v ajaa useimmat sen ikäisillä autoilla. Kyllä autokauppaa tehdään tulevaisuudessakin, mutta voi olla ettei joka kirkonkylässä ole liikettä.Tunnen kyllä runsaasti 50-60 -vuotiaita, sillä olen itsekin sen ikäinen.
Tiedän myös, miten huono kielitaito ikäisilläni on --- ei kuule ollut mitään kielistudioita eikä lähdetty vaihtariksi vuodeksi ulkomaille minun kouluaikanani. Ikäluokastani paljon pienempi osa kouluttautui edes ylioppilaaksi kuin uusista ikäluokista nyt.
Luulen vankasti, että autokauppa tulee muuttumaan radikaalisti. Kauaa ei enää käydä ostamassa uutta autoa tutusta liikkeestä kolmen vuoden välein --- tottumuksesta ja ilman kielitaitoa.
Autokauppaa käydään toki tulevaisuudessakin, mutta todennäköisesti ei enää tällä nykymallilla.
- 10v autokauppaa stadissa.
Jos et Esko-Setä jo tiedä että autokaupalle on tulossa kovimmat myynnit sitten kasariluvun kuuman ajan...Sen on huomannut jo tämän vuoden alusta :)Jos myyjä myy niin talokin tienaa joten kyllä niillä maksetaan lasipalatsista sähköt jne..Oletko miettinyt miten muut alat maksavat kulunsa nykytilanteessa...Haloo.. Taidanpa Esko päivittää nykyisen jenkkiveneeni isompaan....
- Sen Sanoja
Taitaa olla ihan huuhaata koko autokaupan lisääntyminen. Veroalennyksen ensihuuma varmasti näkyy pitkälle alkuvuotta, mutta eiköhän se siitä tasaannu sitten aika pian.
Vai millä ne autokaupat rahoitetaan? Jos väliraha ei pienene, niin miten ostajalla olisi varaa ostaa nyt 30000 tuhannella se auto joka maksoi 40000 ennen verouudistusta?
Itselle ja vaimolle tietysti voi perustella vaihtoa siirtymisellä dieseliin. Mutta kun dieselin suosio kasvaa, niin bensavaihdokkien arvo laskee sitäkin enemmän.
Tämäkään lakimuutos ei tehnyt tyhjästä rahaa. - KW:kauppaneuvos
Sen Sanoja kirjoitti:
Taitaa olla ihan huuhaata koko autokaupan lisääntyminen. Veroalennyksen ensihuuma varmasti näkyy pitkälle alkuvuotta, mutta eiköhän se siitä tasaannu sitten aika pian.
Vai millä ne autokaupat rahoitetaan? Jos väliraha ei pienene, niin miten ostajalla olisi varaa ostaa nyt 30000 tuhannella se auto joka maksoi 40000 ennen verouudistusta?
Itselle ja vaimolle tietysti voi perustella vaihtoa siirtymisellä dieseliin. Mutta kun dieselin suosio kasvaa, niin bensavaihdokkien arvo laskee sitäkin enemmän.
Tämäkään lakimuutos ei tehnyt tyhjästä rahaa.Olet oikeassa.Autokauppa on nyt uusien haasteiden edessä.Automyynti uusien kohdalla lähes pysähtynyt kiitos vaihtoauto/hyvityshintojen vaihdossa uuteen.Ja lisäksi kova korko rahoituksessa siinähän ne parhaat ainekset jo onkin.Jos uuden hinta putosi verouudistuksessa esim 3000e vaihtoauton melkein kolme kertaa enemmän.No pari kuukautta ja homma on selvä rupeaa olemaan ilman provikoita vaikeeta ja kyllä se liikekin on vaikeuksissa kun kauppa ei käy.
- tutkia-
autojen hintoja hintaluokassa 5000-20000 euroa.
yksityiseltä myyjältä esimerkiksi nettiautossa pyydetään saman vuosimallin saman verran mittarissa saman kuntoisesta noin 30% vähemmän kuin liikkeessä.
Syykin on selvä hienot lasipaltsit ravattiherroja halli täynnä ja muu henkilöstö.
Jotain hyötyä tästä netistäkin on lisää se ainakin kilpailua.
Autokauppojen vaikeudet ei johdu asiakkaista, vaan liian paljon jakajia autokaupan tuotosta.. - henry ford
on jo aikakin politikkojen lisäksi juuri auokauppiaat on meitä kusettanneet
- Nimetön
Kävi miten kävi autojen hintojen,niin jos aiot ajaa lähes uudella,2-4v. autolla niin maksat aina saman verran. Ei voi olla sellaista yhtälöä että saisin omasta vaihtoautostani suhteessa enemmän mitä uuden auton hinta laskee. Olkaa aivan huoletta ei nuo ns.palatsit mihinkään häivy, eikä välirahat laske. Jos ostat käytetyn auton yksityiseltä ja ajat sen siihen kuntoon että voit viedä sen hajottamoon ja taas ostat tilalle vanhan yksityiseltä,niin voi olla että "säästät". Minä en sitä halua tehdä, olen kuullut että "viimeisessä puvussa ei ole taskuja".
- vähän
Nimetön kirjoitti:
Kävi miten kävi autojen hintojen,niin jos aiot ajaa lähes uudella,2-4v. autolla niin maksat aina saman verran. Ei voi olla sellaista yhtälöä että saisin omasta vaihtoautostani suhteessa enemmän mitä uuden auton hinta laskee. Olkaa aivan huoletta ei nuo ns.palatsit mihinkään häivy, eikä välirahat laske. Jos ostat käytetyn auton yksityiseltä ja ajat sen siihen kuntoon että voit viedä sen hajottamoon ja taas ostat tilalle vanhan yksityiseltä,niin voi olla että "säästät". Minä en sitä halua tehdä, olen kuullut että "viimeisessä puvussa ei ole taskuja".
Niinkin. Saahan kyllä autoliikkeistä vähän ajetuille vaihdokeille takuun. Perushuollonkin ennen liikkeellelähtöä ym... Palveluja. Mutta tosi se on ettei vanhempaa yli kymmenen vuotta kannata liikkeestä ostaa. Johon ei nämä palvelut ja takuutkaan koske enää. Ja sekin epäkohta minua ja useampia muitakin ystäviäni vaivaa että mitenkä autoliikkeet saa romun kuin romun katsastettua? Tähän epäkohtaan pitäisi puuttua. Eräskin osti pakettiauton rintajoupilta vanhan ja käski liikkeen katsastaa se ensin. No tämän kaverini sai tämän auton vasta leimattuna se vuosi öljyäkin niin paljon että meinasi syttyä tuleen koko kosla. ym vikoja joita yksityishenkilön ollessa kyseessä olisi kyllä katsastuksessa huomioitu. Niin palatakseni aiheeseen kyllä se toisaalta on mukava käydä kiertelemässä autoliikkeitä ja nähdä autot ihan nokan edessä kuin tässä monitorin ruudulla vaikkei mitään ostaisikaan.
- Kartsa
Pääosa ihmisistä haluaa edelleen ostaa autonsa ennemmin siististä "lasipalatsista" kuin jonkun aaltopeltihallin takapihalta. Ihan sama juttu kuin se, että Stockmannilla riittää asiakkaita siinä kuin Tokmannissakin.
- ElkkuSetä
Kohta tulette näkemään pukumiehiä katua harjaamassa,sahalla lautaa taablaamassa,muoviämpäri&pölyimurikauppiaina jne.
Nyt tapahtunut #veroalennus# oli lähinnä vain kosmeettinen juttu,autot on edelleen suomessa kalliita ja niin on polttoaine myös.
Muistakaa tämä:energian hinta ei tule maassamme laskemaan,päin vastoin se tulee nousemaan niin suomessa kuin koko maailmassa.Kaikki autot jotka on suomeen tuotu on tuotu laivoilla ja siellä on kovat paineet nosta pa-hintoja,kuten koko teollisuudessa energian hinnan nosto paineet.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394903Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6594088Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732281Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162047MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401848- 961686
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671431OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301198- 941134
- 871121