Mitä ihmettä tänään vasta sain kuulla että kissallani voi olla nenäpunkki! Itse luulin tavalliseksi flunssaksi :(
Mm. aivastelu, nenästä valuu välillä eritettä -> nuha. Kuinka minun täytyy toimia, eli siis eläinlääkäriltä varmaan saa lääkkeet ynms. Voiko tämä olla kissan terveydelle haitallinen? Olen odotellut jokisen aika, että menee ohi koska luulin tavalliseksi nuhaksi. Tyhmä mikä tyhmä!
Kertokaa jos kokemuksia! Kiitos =)
nenäpunkkiko?
7
10048
Vastaukset
antaapi tarvittavat rohdot ja sillä siisti. Voivat olla sitkeitäkin ja hoito joudutaan joskus uusimaan. Koirilla paljon yleisempi. Tarttuu helposti ainakin koirasta toiseen. Ei sinänsä ole haitallinen, epämielyttävä kylläkin. Kuvittelepa, että omissa sieraimissasi vipeltäisi pieniä hämähäkkieläimiä...
Kaivelin noita tietoja, ja kissan nenäpunkista ei puhuta sanaakaan.
http://www.shhj.fi/nenapunkkijuttu.html
- jkl
ei tartu kissoille,se on ainoastaan koirien vaiva mutta 100% varma olen että kissoille se ei tartu...muista eläimistä en ole varma...
- usein mahdotonta
Diagnosoida varmasti. Vaatisi huuhtelunäytteen nenäontelosta. Miten olet päätynyt ko.diagnoosiin? Onko punkkeja löytynyt?
Käytännössä nenäpunkkiepäilyissä annetaan ulkoisesti käytettävää reseptivalmistetta. Ts. hoitokokeilu. Jos oireet häviävät, kyseessä on oikeaan osunut epäily.No tässä ei vähään aikaan ole ollut aivastelua, mutta muutamia päiviä sitten aivasteli ja pärski, joten ajattelin että voisi flunssa olla. Mutta välillä sitten tuntuu kuin hengitys rohisisi, eli toivottavasti kyse ei ole mistään sydänviasta tms astmasta. Mutta jos tämä jatkuu niin varaanpa ajan lääkäriin. Kiitos teille jotka olette jaksaneet kirjoitella! =)
- Anonyymi
minun kissallani on sellasta krohinaa ajoittain ,en tiedä mitä se voisi olla , ajattelin olisiko nenåpunkki???
- Anonyymi
Kissa on siis rokotusohjelman läpikäynyt,ettei sillä voi olla kissainfluenssaa? Jos noin on,nenässä hän voi olla,vierasesine,ötökkää tai polyypoi tms tai: hammas voi olla tulehtunut,ja poskiontelo kipeä ja oireet johtua siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086917- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483826Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 513508
- 1883455
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242959- 672664
- 462501
- 131884