minä olen huomannut susissa vasta nyt niiden kauniin rakenteen ja muun ihanuuden. Sudet ovat petoja, mutta kun niitä katsoo pitkään huomaa niiden silmissä lempeän mutta varovaisen välähdyksen. Sudet ovat todellakin kaunis rakenteisia ja hienoja luonto kappaleita. Tahtoisin vaan saada vastauksen onko kukaan muu huomannut susien ihanuuden. Muistakaa kumminkin ettei kannata mennä suden reviirille sillä se on kaunis mutta myös peto luontoinen eläin joten niitä ei kannata häiritä :D. Hyviä vastaus hetkiä.
Sudet
23
922
Vastaukset
- Oudii
Mä oon huomannu!!! Sudet on kauniita eläimiä siitä ei pääse mihinkää!!!
Ne on melki ainoita eläimiä mitä mä kunnioitan!! Suden olis hienoo nähdä vapaana mutta kumminki siinä olis riskinsä. :D
Noo.. Kauniita eläimiä kumminki!- we-are-future
Ihanaa että joku muukin on sitä mieltä. Annetaan sitten aikuisina elää rauhassa omilla aluella eikä kaadeta turhaan metsiä! kaikki mukaan! me ollaan tulevaisuus!
- elora
Vielä vuosi sitten ajattelin että kaikki sudet pitäis tapppaa kun ne on niin pelottavia,mutta vähä aika sitten katoin ohjelman intiaaneista jotka elävät sopusoinnussa kaiken luonnon kanssa ja sudella oli myös suuri merkitys intiaaneille.Tajusin kuinka kauniita ja salaperäisiä ne ovat.Luin sudesta lisää netistä ja katsoin kuvia.Typerät ihmiset tahtovat tappaa niitä vain koska pelkäävät niitä.
Nykyään olen jokaista suden kaatoa vastaan:)!- kissa -fani
katsoin just netist, et meilläpäin liikkuu ilves.
must se on hienoa. sen haluaisin nähdä.
mut sillee turvallisesti ikkunan takaa :)
puuvajan ovi paukkuu tuulessa mut en mene pimeäl yksin ulos
- madrededios
Sudet ovat komeita, varovaisia, herkkiä ja älykkäitä eläimiä, olen tiennyt sen pitkään. Se on todellisen erämaan eläin ja jos vielä kohtaa suden niin se olisi jotain ainutlaatuista, tietenkin kunnioitan sutta kun se on peto ja eläin mutta en pelkää.
En ole kaupunkilainen, vaan olen maalta kotoisin ja metsässä ikäni kulkenut.
Tietenkin osa meistä pelkää susia kun se on heille tuntematon ja heille on lapsena jo opetettu se että susia pitää pelätä ja kaikki tuntematon sekä ihmistä uhkaava pitää tappaa. Se on väärin !!- metsässä kävijä..
jos semmoinen tuli vastaan ja yrittäisi napata pikkukoiraani evääksi niin ottaisin kyllä kalikan ja löisin sitä täysiä päähän,itse en osaa pelätä sutta. Ei se ole paljon koiraa kummoisempi.Joten uskaltaisin kyllä lyödä sitä tai tarrata siihen kiinni.
Enemmän pelkään näitä tappelukoiria,jotka suuri kokoisia kuin jotain sutta. Susi lopettaa raatelun jos sitä esim. alkaa lyömään mutta nuo taistelukoirat niin hulluja että jatkaa retuuttamista ja siinä meneekin sitten kädet ja kaikki auki.
Susi luikkii yleensä matkoihin. Ja muutenkin tuommoinen kohtaamistilanne on todella harvinaista sillä susi luonnostaa pelkää,välttelee ihmistä..Mutta jos näkisin suden en menisi paniikkiin ja ajatteli nyt se suo minut..iik..
Nuo tappelurotuiset paljon vaarallisempi kuin joku hukka metsässä..
- Fuska
Kyllä sudet ovat todella kauniita ja ihania eläimiä.
En tajua kun ihmiset pelkäävät susia hirveästi. Toki
sutta saa ja pitäisikin kunnioittaa, ovathan ne petoja, mutta ihminen tietysti on sutta pahempi peto ja tappaja. Sudet ovat tietysti tärkeitä luonnolle,
se on todettu esim. Yellowstonen kansallispuistossa josta hävitettiin kaikki sudet. Kun sudet oli hävitetty luonto meni siellä aivan sekaisin.- millä
tavalla luonto meni sekaisin?Kuka on sanonut pelkäävänsä sutta?Jos luulet että esim metsästäjät pelkäävät sutta,olet kyllä pahasti väärässä.Metsästäjillä on kyky ymmärtää luonnon tasapainoa ja metsästävät susia yksinomaan luonnon tasapainon vuoksi,koska he ovat myös yksi osa luonnosta ja haluavat saada oman osansa luonnon tuotteista ettei susi syö kaikkea korkealaatuista ravintoa.Susi kyllä mielellään tappaisi myös metsstäjän mutta sen kyvyt vain ei juurikaan siihen riitä.
- jellostonessa
millä kirjoitti:
tavalla luonto meni sekaisin?Kuka on sanonut pelkäävänsä sutta?Jos luulet että esim metsästäjät pelkäävät sutta,olet kyllä pahasti väärässä.Metsästäjillä on kyky ymmärtää luonnon tasapainoa ja metsästävät susia yksinomaan luonnon tasapainon vuoksi,koska he ovat myös yksi osa luonnosta ja haluavat saada oman osansa luonnon tuotteista ettei susi syö kaikkea korkealaatuista ravintoa.Susi kyllä mielellään tappaisi myös metsstäjän mutta sen kyvyt vain ei juurikaan siihen riitä.
muistaakseni susien puute aiheutti eläinlajien välistä vääristymää, joka vaikutti jopa kasvistoonkin. siellä alkoi rehottaa jokin puu tai pensas valtoimenaan muuttaen bioversiteettiä.
jotenkin sitä rataa. en muista tarkemmin. oli joissakin lehdissä juttuja taannoin. - kukapahan
jellostonessa kirjoitti:
muistaakseni susien puute aiheutti eläinlajien välistä vääristymää, joka vaikutti jopa kasvistoonkin. siellä alkoi rehottaa jokin puu tai pensas valtoimenaan muuttaen bioversiteettiä.
jotenkin sitä rataa. en muista tarkemmin. oli joissakin lehdissä juttuja taannoin.ne kirjoittelut oli sepittänytkään? Ruotsista susi oli poissa muistaakseni satakuntavuotta.Kaikki muu luonnossa oli paremmin kuin koskaan,paitsi että juuri susi puuttui.Sutta ei tänäkään päivänä tarvita luonnon tasapainottajana.
Että sutta vainottaisiin vain sen takia että se on susi on puppua.Ei sitä juuri kukaan kielläkään etteikö se kuuluisi pohjolankin luontoon.Suurina määrinä niistä kuitenkaan ei ole kuin haittaa.Hyötyä niistä ei ole missään tapauksessa.
Saamelaisilla niistä ei kylläkään ole pienintäkään tarvista.Sitäpaitsi luulisin heidänkin pystyvän arvioimaan tämän asian vähintäinkin yhtä hyvin kuin kehäkolmosen sisällä asuvat,siitäkin huolimatta että itse asun kehäykksenkin sisällä. - tietolinkkejä
kukapahan kirjoitti:
ne kirjoittelut oli sepittänytkään? Ruotsista susi oli poissa muistaakseni satakuntavuotta.Kaikki muu luonnossa oli paremmin kuin koskaan,paitsi että juuri susi puuttui.Sutta ei tänäkään päivänä tarvita luonnon tasapainottajana.
Että sutta vainottaisiin vain sen takia että se on susi on puppua.Ei sitä juuri kukaan kielläkään etteikö se kuuluisi pohjolankin luontoon.Suurina määrinä niistä kuitenkaan ei ole kuin haittaa.Hyötyä niistä ei ole missään tapauksessa.
Saamelaisilla niistä ei kylläkään ole pienintäkään tarvista.Sitäpaitsi luulisin heidänkin pystyvän arvioimaan tämän asian vähintäinkin yhtä hyvin kuin kehäkolmosen sisällä asuvat,siitäkin huolimatta että itse asun kehäykksenkin sisällä.löysin aika helposti googlettamalla: susitutkimus yellowstone
http://ruralia.sjoki.uta.fi/hymakes/Julkaisut/Julkaisuja3.pdf
http://stellaria.vuodatus.net/blog/category/Suurpedot
http://www.luontoliitto.fi/susiryhma/PDF/SudenAika_4_2005screen.pdf
http://www.suurpedot.fi/binary.aspx?Section=40&Item=328
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000022&conference=1000000000000011&posting=22000000013511286 - edelläkin
tietolinkkejä kirjoitti:
löysin aika helposti googlettamalla: susitutkimus yellowstone
http://ruralia.sjoki.uta.fi/hymakes/Julkaisut/Julkaisuja3.pdf
http://stellaria.vuodatus.net/blog/category/Suurpedot
http://www.luontoliitto.fi/susiryhma/PDF/SudenAika_4_2005screen.pdf
http://www.suurpedot.fi/binary.aspx?Section=40&Item=328
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000022&conference=1000000000000011&posting=22000000013511286mainitsin meillä täällä pohjolassa on kyllä erittäin hyvää ja omaa,totuuteen ja todellisuuteen perustuvaa tilastoa. Me ja sutemme asumme täällä,toiset ja heidän sutensa asuvat muualla.
- maalaine
Kyllä kauniita on mut ei omalla pihalla,olin nääs silmätysten suden kans kotipihallani,eikä ollu kaunis näky!Mielestäni eivät kuulu suomalaisen maatilan pihapiiriin,niin kauan kuin ovat metsässä,sopii että niitä on,mut kuula kalloon kun ottavat ihmisten pihanurkat reviirikseen!Enää en uskalla pieniä lapsiani ulos päästää yksinään leikkimään,voit vaan kuvitel kuin paljo rajottaa meikäläisten elämää!Hyvä kerrostaloista on huudella noiden petojen puolesta,kun eihän ne sinne varmaan eksy!!!!!!!!!
- we-are-future
Joo, uskon ettei ajattelisi niitten kauneutta jos silmätysten ne kohtais. Ymmärrän hyvin, en itse kyllä asu kerrostalossa vaan tavallisessa omakotitalossa ei niinkään lähellä kaupunkia. Ei täällä kumminkaan susia liikuskele.
- maalaine
Tässä kuukauden tapahtumat Varsinais-Suomesta!
- Saarloos
Olen kyllä huomannut suden ihanuuden :) aivan mahtavia mystisiä olentoja.
- krisu
ajatelkaa jos luonto jasudet kuolee,niinkuin perhoset se onihmiselle paha merkki, nimittäin jos luonto kuolee,niin ihminen menee siinä samassa,voitte uskoa että näin on ,siinä ei sitten mitkään mg donallis sitten enää auta,kun niitäkään ei enää ole kiitoa vain
- Maalaistane
Juu ihana on... Käys kattoon noita muutaman vuoden vanhoja vastaavan ihailun pinnalle nostamia kuvia, ni ymmärrät minkälaisest pikkuveijarista on kyse...
http://keskustelu.suomi24.fi/node/3631809
Täysin käsittämätöntä apinamaisuutta inhimillistää ja ihailla jotakin, jolla ei ole sen kummemmin empaattista kuin sympaattistakaan piirrettä toimissaan tai ajattelussaan..
Ihania vesseleitä.. - Hölmöjä
Puhutko nyt meistä ihmisistä? Katsopas sinäkin hukkamies dokumentti.Ainoa hirviö jota siellä näin olivat metsästäjät jotka nauroivat ja ylpeilivätt tapoillaan,sairasta sakkia.
- Minne hävisi
[PDF]
FANAATTISEN SUDENSUOJELUN JUURET OVAT NATSISMISSA ...
www.sanansaattaja.com/SUDENSUOJELUN J...Översätt den här sidan
Ote kirjasta: Suden kahdet kasvot – ilmestyy syyskuussa 2012. FANAATTISEN SUDENSUOJELUN JUURET OVAT NATSISMISSA. JA SE ON VERRATTAVISSA ...
PDF]
Harmaasudesta koirasuteen - Nanomatic
www.nanomatic.fi/koirasusi.pdfÖversätt den här sidan
4 jun 2013 - Harmaasudesta koirasuteen. Minne hävisi aito suomalainen villisusi? Tulevatko lapsemme muistamaan meidät sukupolvena,. - neki
Suden kohtaaminen luonnossa on pysäyttävä hetki. Ensin menee hetki että ymmärtää että tuossa se seisoo ja katsoo, sitten sen tilanteen herkkyys kolahtaa. Kerran kokenut, enkä ikinä unohda.
- nurin rietat
Niin hetki menee että saa paukun piippuun, loppu hoituu ihan vaistoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465287Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5311812Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77953
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748