Olen aikeissa ostaa tallentavan digiboksin antenniverkkoon ja olen asettanut sille seuraavia vaatimuksia:
- käyttökelpoinen PIP
- tallennusaikaan automaattinen itse määritelty loppupidennysaika
- kaksi viritintä
- teksti-TV:ssä hyvä alasivujen tallennus- ja katselutoiminto
- kaikissa olosuhteissa toimiva tekstitys YLE:n ohjelmilla
Topfieldin 5100 olisi tietääkseni muuten hyvä, mutta siinä ei ole mahdollista automaattiseen tallennusajan loppupidennykseen.
Maximum T-8000 on esiintynyt YLE:n mustalla listalla tekstityksen toimivuuden suhteen. Joku käyttäjä on myös todennut sen PIP-toiminnon olevan avuton.
Kertokaapa, mitkä laitteet täyttävät nämä vaatimukiset!
Mikä digiboksi täyttää vaatimukseni?
4
871
Vastaukset
- jo toista vuotta käytetty
Humax PVR9200T täyttää vaatimukset muuten paitsi teksti-TV:n osalta. Onhan siinä sellainen, mutta alasivujen selaus on aika kankeaa. Omassa TV:ssä on sen verran hyvä teksti-tv, että olen tarvittaessa mielummin käyttänyt sitä.
PIP toimii hyvin ja viiveettä. Ajastetun tallennuksen alkuun ja loppuun pystyy kiinteästi määrittelemään lisäajan. Tekstityksien kanssa ei ole ollut ongelmia. - Toppi
Itse hain samoja ominaisuuksia, tosin kaapeliverkkoon. Ostin Topyn. Nettisivujen ja myyjän mukaan Topfieldiin saa TAP:n, joka jatkaa nauhoitusaikaa automaattisesti 5 min. Löysin sen itsekin, mutten ole vielä asentanut. Onko jollakin kokemusta asennuksesta ja toimivuudesta?
- Mullakin on
Mulla oli muutaman päivän ajan Topfield 5100T Masterpiece. Jälkikäteen voi todeta että kävi tuuri, kun kyseisestä vehkeestä oli jo uutena kello hajalla eikä liikkeestä löytynyt palautettaessa toista tilalle.
Sen sijaan sain Humaxin 9200T -mallin.
Toppy ei sopinut lapsiperheeseen, jossa boksin joutuu piilottamaan tv-pöydän hyllytasolle lasioven taa. Boksi kuumeni ihan liikaa. Se kävi selväksi muutamassa tunnissa.
Sen sijaan Humax pysyy viileämpänä ja lisäksi käytettävyydessä on huomattava ero.
Kaukosäätimestä löytyy valmiiksi monipuolisesti nappuloita/toimintoja, joita Topfieldistä en olisi sen onnettoman käyttöohjekirjan kanssa edes välttämättä saanut kaivettua esille mistään valikosta.
Humaxissa tuo lisäajan säätö on valmiiksi olemassa, eikä sitä tarvitse ostaa erillisenä ominaisuutena.
Heikoimmat puolet Humaxin 9200:ssa ovat hitaasti latautuva EPG sekä jo mainittu teksti-tv:n alasivujen selaus, joka ei mielestäni käytännössä toimi lainkaan.
- Leenia
Ei mikään digiboxi toimi Ylen tekstityksissä moitteetta, kun se lähete nyt on sellainen kuin on.
Teksti ilmestyy viiveellä aina teet boxille jotain esim. vain vilkaiset info-ikkunaa, tekstiä ei ole PIP-kuvassa eikä EPGn kanssa, eikä tallennetun pikakatselussa, mikä on tosi veemäinen vika.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577270Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7273479Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1621758Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3411757- 841395
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911270
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631237Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2611235- 811144