Olen kirjoittamassa ohjelmaa, joka avaa valikon. Ohessa on koodipätkä, jolla on tarkoitus valita toimenpide valikosta.
printf("\nValitse toimenpide, kiitos > \n\n");
scanf("%c", & vastaus);
toupper(vastaus);
Sisällytin toupper-funktion tuohon, ajatuksena seuraava:
Käyttäjä syöttää char-tyypin luvun vastauksena tiedusteluun (printf), scanf lukee merkin muuttujaan "vastaus" ja toupper muuttaa merkin isoksi kirjaimeksi, jotta valikko tunnistaa sen switchin otsikkomerkiksi.
Tuo toupper ei jostain syystä näytä toimivan. Osaisko joku sanoa miten sen saa toimimaan. Tosi cool olis. :)
Funktion toupper käyttö?
4
489
Vastaukset
- ...................
Miten ei toimi? Selitä tarkemmin.
onko toi mukana:
#include- Ylemmä
Pulmana siis oli, että olin laittanut ohjelmaan valikon, jota käytettiin kirjaimilla (switch-otsikkomerkit). Olin määritellyt keissit siten, että kirjainten piti olla isoja.
Tuon toupperin piti muuttaa syötetty merkki isoksi, kun käyttäjä syöttää vastaavan merkin pienenä.
Olin muistanut tuon hederin, mutta en ollut älynnyt tehdä sijoittamista takaisin muuttujaan tai tuota switch:n otsikossa tehtävää käyttöä, kuten tuo toinen keskustelija neuvoi.
Kiitos sinullekin avusta! :)
- hemmoit
vastaus = toupper(vastaus);
tai
switch(toupper(vastaus))
{
}
Manuaalia kannattaa vilkuilla joskus...- Ylemmä
Jess!! Tein sen tuolla ekalla menetelmällä ja lähti toimimaan. Kiitos paljon! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225134- 254308
- 272451
- 342234
- 371998
- 151908
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191587- 121521
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211237Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101164