Kuulun (valitettavasti) niihin äiteihin,joka joutuu antamaan rintamaidon lisäksi myös korviketta, ja nyt haluaisin kuulla muilta joilla on sama ongelma,että kuinka kauan olette antaneet myös rintaa?Monelta olen kuullut,että osittaisimetyksellä olevat,lopettavat imetyksen viimeistään vauvan ollessa 2kk.Itse haluaisin kyllä ehdottomasti pidempään,ellei vauva siitä täysin kieltäydy..
tyttöni on nyt 5vkoa enkä usko että voin lopettaa korvikkeen antamista,koska oma maito ei vain nouse kunnolla,KOVAN yrityksen jälkeen.Neuvolassa kehotettiin lopettaa koko imetys,mutta sitä en suostu tekemään!
Kiitos ASIALLISISTA vastauksista!
osittaisimettäjät!!
10
873
Vastaukset
- ttam79
Minä olen joutunut koko ajan antamaan korviketta lisäksi, imetän edelleen osittain ja lapsi 8kk. Minulle neuvolassa sanottiin että ei mitään korviketta, kyllä se oma maito riittää mutta eiköhän sitä jokainen tunne oman lapsensa ja itsensä parhaiten! Imetä vain niin kauan kuin sinusta tuntuu hyvältä, vaikka joutuisit korvikettakin lisäksi antamaan:)
- voi jatkaa
Imetystä on kyllä mahdollista jatkaa pitkäänkin! Pienikin määrä äidinmaitoa on lapselle hyväksi, ja sitä kannattaa kyllä pyrkiä tarjoamaan. Älä kuitenkaan tunne syyllisyyttä imetysongelmista, pääasia että lapsi saa tarvitsemansa ravinnon, tuli se sitten rinnasta tai pullosta.
Oletko lukenut täältä neuvoja osittaisimetyksen jatkamiseen? Näistä voisi olla apua, itselläni kun ei ole osittaisimetyksestä kokemusta:
http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=98&Itemid=131 - vauveliini
Eli meidän osittaisimetyksellä oleva vauva nyt 6 kk. Ihan höpö höpö juttu toi sun kirjoitukses muutoin. Ihan turhaa tuntea huonoa omaatuntoa...
- ap..
höpö höpö? Mieli on aika maassa kun en voi täysimettää..suureksi osaksi siitä,mitä esim täällä kirjoitetaan..esim että kyllä jokaisella nousee maito jos tarpeeksi tsemppaa jne..kokoajan on mielessä että "Mitä jos en ole yrittänyt tarpeeksi"..vaikka kuitenkin kaikkeni olen tehnyt..
Kaverit varsinkin kun toitottavat että kyllä sitä tulee,en vain jaksa yrittää jne...piristävää kuitenkin kuulla että se onnistuu kauemminkin kuin se 2kk=) - mikä on imetyksen ympärillä
ap.. kirjoitti:
höpö höpö? Mieli on aika maassa kun en voi täysimettää..suureksi osaksi siitä,mitä esim täällä kirjoitetaan..esim että kyllä jokaisella nousee maito jos tarpeeksi tsemppaa jne..kokoajan on mielessä että "Mitä jos en ole yrittänyt tarpeeksi"..vaikka kuitenkin kaikkeni olen tehnyt..
Kaverit varsinkin kun toitottavat että kyllä sitä tulee,en vain jaksa yrittää jne...piristävää kuitenkin kuulla että se onnistuu kauemminkin kuin se 2kk=)MÄ en ymmärrä kuka lietsoo tuota hysteriaa imettämisestä.
- ota kantaa
mikä on imetyksen ympärillä kirjoitti:
MÄ en ymmärrä kuka lietsoo tuota hysteriaa imettämisestä.
vai onko oma elämä niin puutteellinen,et pitää sekaantua keskusteluun,mihin ei ole mitään sun kanssa tekemistä!MÄ en sit tajuu tollaasta!!
- YRITYKSELLESI
MEIDÄN NEITI ON NYT 10KK JA VIELÄ JATKAN IMETYSTÄ!!!!
Hän on saanut heti syntymästään asti lisämaitoa jonkin verran ja kiinteät aloitettiin 4kk iässä, jonka jälkeen jatkoin pelkän rinnan antamista. Nykyäänkin menee vielä kovasti rintaa ja kiinteitä. Korviketta annetaan silloin kun en ole saanut pumpattua varastoon ja jonkin verran nokkamukista jotta oppisi siitäkin juomaan.
HYVIN VAIKEAN ALOITUKSEN JÄLKEEN VOI KÄYDÄ NÄINKIN HYVIN!!!!
SUOSITTELEN YRITTÄMÄÄN JOS VAIN JAKSAT JA HALUAT!
ps. Ekan lapsen kohdalla oli sama juttu imetyksen aloituksen takkuamisen kanssa, usko ja taistelutahto loppui ja lopetin osittaisimetyksen 3kk iässä. Nyt tekisin kaiken toisin!Enpä ole todellakaan aikeissa lopettaa imetystä vaikka tyttö täyttää just 2 kk. Imetys kun on niin mukavaa ja meille osittaisimetys sopii paaaaljon paremmin kuin täysimetys.
Meillä toimii homma niin että eka imetän ja sitten korviketta päälle, äkkiä sen oppii tuntemaan kuin paljon vauva tarttee lisäksi.- ap!
PiäryNä kirjoitti:
Enpä ole todellakaan aikeissa lopettaa imetystä vaikka tyttö täyttää just 2 kk. Imetys kun on niin mukavaa ja meille osittaisimetys sopii paaaaljon paremmin kuin täysimetys.
Meillä toimii homma niin että eka imetän ja sitten korviketta päälle, äkkiä sen oppii tuntemaan kuin paljon vauva tarttee lisäksi.Olen vain kuullut heiltä jotka osaimettävät,että ei yleensä ole jaksanut/onnistunut kauemmin kuin se 2kk.Jotkut ovat lopettaneet koska ei jaksa enää ja jotkut koska vauva kieltäytyy täysin imemästä rintaa enää..Todella mukava kuitenkin kuulla,että on heitäkin jotka osaimettävät pitempäänkin=)
- Sofian äiti
ap! kirjoitti:
Olen vain kuullut heiltä jotka osaimettävät,että ei yleensä ole jaksanut/onnistunut kauemmin kuin se 2kk.Jotkut ovat lopettaneet koska ei jaksa enää ja jotkut koska vauva kieltäytyy täysin imemästä rintaa enää..Todella mukava kuitenkin kuulla,että on heitäkin jotka osaimettävät pitempäänkin=)
Itsellä ei maito kunnolla noussut synnytyksen jälkeen, mutta sitkeästi vain jatkoin imetystä, tyttö nyt 3kk 2vko ja tuon 2vkoo ollaa selvitty pelkästää rintamaidolla :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394953Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6724188Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732311Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162067MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401878- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671461OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 911164
- 941144