Kumpi on getzissä? Varmaan jostain löytys helpomminkin vastaus mutta kiinnostaa myös omistajien kokemukset. Jos on hihna niin mikä on vaihtoväli... jotenkin muistelen että getzissä olisi ketju? Kertokaapas hyvät immeiset oikea vastaus!
Getz: jakohihna vai ketju?
25
18638
Vastaukset
- löytyy
Bensakoneissa hihna, dieselissä ketju.
- ON varmasti;;;;;;;;;;;;;;
Jako päässä on hihna vaihtoväli 105000km ohjekirjassa on
- hhtl
ON varmasti;;;;;;;;;;;;;; kirjoitti:
Jako päässä on hihna vaihtoväli 105000km ohjekirjassa on
vaihtoväli on aikaistettu 90tkm kohdalle! Näin ainakin minulle sanottiin Me-auton Raision huollossa.
Huoltokirjassa kyl sanotaan et 105tkm olis vaihtoväli. Mielestäni maahantuojan pitäisi ilmoittaa omistajille tuosta muutoksesta.... Minulle ei ainakaan ole mitään viestiä tullut... Ja kysessä siis 1.3 gls getz. - vaihtohinta
hhtl kirjoitti:
vaihtoväli on aikaistettu 90tkm kohdalle! Näin ainakin minulle sanottiin Me-auton Raision huollossa.
Huoltokirjassa kyl sanotaan et 105tkm olis vaihtoväli. Mielestäni maahantuojan pitäisi ilmoittaa omistajille tuosta muutoksesta.... Minulle ei ainakaan ole mitään viestiä tullut... Ja kysessä siis 1.3 gls getz.Huollon hinta vaihtelee (minimi) 450-760 euroon 90000 km kohdalla riippuen mallista.
- tästä linkistä
ON varmasti;;;;;;;;;;;;;; kirjoitti:
Jako päässä on hihna vaihtoväli 105000km ohjekirjassa on
Tästä voi tarkistaa on hihna vai ketju.
Diesel Getzissä on ketju.
Bensakoneissa hihna:
http://www.mainio.net/app_cars_list.asp?path=1;1132;1137;5695;18861&letter=H&make_car_1=&model_car_1=&model_extension_car_1=&price_low_car_1=&price_high_car_1= - gööööötz
ON varmasti;;;;;;;;;;;;;; kirjoitti:
Jako päässä on hihna vaihtoväli 105000km ohjekirjassa on
mutta ohjekirjassa eikä huoltokirjassa ole mitään mainintaa vaihtovälistä. näin joskus me-autolla getzin huoltokaavion ja siinä oli hihnanvaihto 7vuosihuollossa eli 15tkm*7v = 105tkm. onko 1.1 getzissä asetettu jotain aikarajaa tuolle vaihdolle, vai pelkästään vaan tuo 105tkm?
- yleensäaina
gööööötz kirjoitti:
mutta ohjekirjassa eikä huoltokirjassa ole mitään mainintaa vaihtovälistä. näin joskus me-autolla getzin huoltokaavion ja siinä oli hihnanvaihto 7vuosihuollossa eli 15tkm*7v = 105tkm. onko 1.1 getzissä asetettu jotain aikarajaa tuolle vaihdolle, vai pelkästään vaan tuo 105tkm?
kilometrit tai vuodet, kumpi tulee ensin vastaan.
Tehtaan suositus vaihtoväliksi on ollut 100tkm. Se lukema ei osu muuhun huolto-ohjelmaan mitenkään joten on merkattu 105tkm kohdalle. Nyt käytäntöä on muutettu niin että se olisi 90tkm huollossa mukana.
http://www.hyundaiclubfinland.com - Diesel Getz
Tarkennuksena Getzin Dieseliin eli uudemmissa eli v. 2006 eteenpäin olevissa 4-sylinterisissä dieseleissä on ketju mutta vanhemmissa 3-sylinterisissä on hihna.
kertoilee v. 2004 Diesel Getzin omistaja. Minulla huoltoväli on 120 000 km. Nyt mittarissa 135.000 km ja nyt tuli ISO ongelma Getziini ja takuu meni jo umpeen mutta kerron siitä lisää kunhan katson miten ME-Auto hoitaa asian. Voi olla vaikka tyyppivika ja tulkitsen niin jos eivät tule korjauskustannuksissa vastaan. - teppotestaaja
Diesel Getz kirjoitti:
Tarkennuksena Getzin Dieseliin eli uudemmissa eli v. 2006 eteenpäin olevissa 4-sylinterisissä dieseleissä on ketju mutta vanhemmissa 3-sylinterisissä on hihna.
kertoilee v. 2004 Diesel Getzin omistaja. Minulla huoltoväli on 120 000 km. Nyt mittarissa 135.000 km ja nyt tuli ISO ongelma Getziini ja takuu meni jo umpeen mutta kerron siitä lisää kunhan katson miten ME-Auto hoitaa asian. Voi olla vaikka tyyppivika ja tulkitsen niin jos eivät tule korjauskustannuksissa vastaan.Eli se on siis Getz 1.5 CRDI 2005 asti 120 000 vaihtoväli? Huoltokirjassa e tosiaan mainita kuin bensan 105 000 välinä. Toisaalta netti tietää kertoa että vaihtoväli olisi 230 000 1.5 CRDI:ssä - eli kestääkö todella noin hyvin. Joku on varmaan testannut?
- kirjallinen
yleensäaina kirjoitti:
kilometrit tai vuodet, kumpi tulee ensin vastaan.
Tehtaan suositus vaihtoväliksi on ollut 100tkm. Se lukema ei osu muuhun huolto-ohjelmaan mitenkään joten on merkattu 105tkm kohdalle. Nyt käytäntöä on muutettu niin että se olisi 90tkm huollossa mukana.
http://www.hyundaiclubfinland.comHyundai getz 1.1 2004 on hihna ja vaihtoväli 7 vuotta tai 105 000 km kumpi tulee ensin täyteen. Kysyin asiaa maahantuonnista. Sain edellämainitun vastauksen KIRJALLISENA. Ei ole kuulemma lyhennetty vaihtoväliä 90 000 km on potaska puhetta.
- H.Getz
vaihtohinta kirjoitti:
Huollon hinta vaihtelee (minimi) 450-760 euroon 90000 km kohdalla riippuen mallista.
Minulla on Getz 1,1 m. 2004, jonka hihna juuri vaihdettiin 105.000km määräaikaishuollon yhtyedessä. Auto on koko historiansa ajan huollatettu valtuuteussa Hyundain merkkihuollossa 15.000km välein.
Huollon hinta oli tasan 300€ töineen ja osineen. - Anonyymi
Niin ja puukaasutin autoissa vanha . . . NAHKAVYÖ.
- löytyy huollon
puolelta 1.1 taisi olla hihna ja 1.4 ja isommat yl. ketjulla.
- Strong
Vahva auto se ainakin on, kertaakaan ei ole oma Getzini pulaan jättänyt. Nyt on vaihdon aika ja luonnollinen järki valinta on Hyundai i20 ja automaatti olla pitää:):)
- Paja-A
Hyvin tehty auto kun ottaa hinnan huomioon,hihna kannattaa vaihtaa 100th itse vaihdoin juuri yhteen osat 60e ja tunnin homma
- uusiin tuskastunut
jakopään hihna on,tässä sulle tuore tapauoletteko kuulleet:menin vaihdattamaan jakohihnan ajettu 58 000,-07,ajattelin että km.t sen verran vähäset,että ei hätää..toin periaatteessa auton huoltoon huonojen tehojen vuoksi..tehottomuuden syy ei MUKA selvinnyt,tutkivat koko päivän,varasin toisesta huollosta ajan...kävi-ilmi että jakohihna oli päässyt hyppäämään yhden hampaan yli,miksi näin oli tapahtunut, joku hemmetin laakeri kulunut,koska pultti ollut löysällä...hihna oli vaihdettu mutta tehottomuus jatkui,eivät saaneet selville,siis uusi hihna oli laitettu kuluneeseen laakeriin joka pääsi nyt vapaasti liikkumaan,se väänsi taas jotain peltiä joka hankasi kampiakselin tunnistinta..MULLA MENI LUOTTAMUS HUOLTOON...kysyin moneen kertaan:suositeltava vaihtoväli 6v ja 90 000km,kertokaa mitä on tapahtunut,en suostu uskomaan että kuskissa vika,teetätin talvihuollon 11/12...
- cc45
Oliko valehuoltajia?? Ei varmaankaan ammattitaitoa. Kysyitkö paperit, että ovatko oikeita huoltajia, eivätkä vai töissä tukityöllistettynä?
Ei tämä ole vitsi. Ihan oikeasti huoltopuolella pyörii hommissa väkeä, jotka ovat vailla ammattitaitoa. - vollejäbä
Kerroit että Getz:si oli huonot tehot. Niin minunkin. Tein itse jakopää remontin ja löysin selvän vian. Kampiakselin päässä oleva pultti on ollut liian löysällä ja se aiheuttaa sen että kampiakselilla oleva hihnan ratas pääsee hieman liikkumaan. Kun se aikansa siinä liikkuu niin se ratas kuluu senverran että se jako sytytys menee aikapaljon myöhäselle. Siksi siitä tehot häviää. Se ratas vain uusiksi hihna niin tehot on takaisin. Ratas maksoi 45 euroa. Siinä rattaassa ei ole perinteistä kiilaa vaan semmoinen erikoinen lovi minkä pitäisi pitää se kohdallaan mutta jos pultti löysällä niin hakkautuu väljäksi joka aiheuttaa sen että menee kone myöhäiselle.
Itsellä oli noin 15 astetta myöhäisellä ja sehän tietää että ei kulje. Vika on helppo ja halpa korjata jos nyt vain osaa jotakin itse autolle tehdä. Mutta
jos et ole senverran alan mies niin älä sitten avaa itse jakopäätä koska voi kaydä niin että panet jaon niinpaljon pieleen että ei kulje ollenkaan.
Joka on joskus jakohommia tehnyt niin helppo homma.- Anonyymi
Kiitos, hyvä neuvo. Tehottomuusongelmaa on kun kiihdyttää maantienopeuksiin. Vikakoodeista ja sytytystulpista ei löytynyt ratkaisua. Pyydän tarkastamaan rattaan kunnon ja kiinnityksen ja teetän toisen jakopäähihnarempan siinä samalla. Nyt on 167 t km mittarissa. Eka jajopäähuolto oli 84 tkm kohdalla n. 7 v sitten.
- Anonyymi
Antamasi neuvo oli arvokas! Teetin nyt Getsiin mainitsemani 10tkm:llä aikaisteun jakopään huollon ja niinhän se oli, että mainitsemasi ratas oli kulunut. Nyt uusi ratas on tilauksessa (Italiassa oli muutama) 80€ ja työ tulee olemaan pari tuntia siihen päälle. Kiitos oikein paljon!
- vollejäbä1
Vastaan vielä tuohon edelliseen jossa kerrotaan että hihna oli pistetty kuluneeseen laakeriin tai hihna oli hypännyt hampaan. Ei pidä paikkaansa kumpikaan. Se ratas mikä on kampiakselin päässä pitää uusia koska se pääsee kulumaan jos sen pultti on löysällä. Koska sitä ei sinun tapauksessasi uusittu niin vika ei voi korjaantua. Koneesi on pahasti myöhäisellä. Ajoitus pielessä. Teetä jakopää homma mutta muista uusia se ratas niin taas kulkee.
- autoviisas
Huyndai miehet ei taida muitten jakopäitten kanssa päästä pelaamaan ollenkaan. Onneksi hynyskän jakopäässä tuota pulattavaa riittää, osat kun eivät kestä käyttöä ja on vielä huolimattomasti koottu. Tosi laadukkaasta autosta kertovat nuo tarinat. Monessa firmassa johto vaihtuisi, jos tuollaista tavaraa pääsisi kuuttajille asti.
- Anonyymi
Vanhana Getsuppina täydenn
n vielä.
Oli 1.4 Getz ja sen jakohihna piti vaihtaa 90 000 välein. Se on todella syytä vaihtaa ettei tule ylläripylläriä joka rikkoo koneen.
Tehojen katoaminen voi johtua samasta syystä kuin minullakin: Olin ajanut liian hissukseen ja kone oli pahasti karstaantunut. Ei konetta kannata sen takia avata kuitenkaan. Riittää kun viikottain päräyttää moottoritiellä kolmosvaihteella kunnolla täydellä teholla kiihdytyksen hetken aikaa. Omani ryhtyi pian antamaan oikeat tehot. Jos karstaantuu pahasti, alkaa nykimään ilman näkyvää syytä ja moottori sammuilee yllättäen eikä jaksa vetää autoa enää liikkeelle.
Oma Getzini oli ajettu 300 000 km jatkessaan seuraavalle hyväkuntoisena. Vikoja nolla! - Anonyymi
Minulla on 2013 ostettu Hyundai i20 ja vuonna 2019 jakoketju venyi ja samalla hajosi myös katalysaattori. Hinta rempoille oli suuri. Silloin oli ajettu reilu 120 000 km.
- Anonyymi
Jotkut tuntuu kuvittelevan että se ketju jakopäässä olisi jokin autuaaksi tekevä asia, mutta eipä se välttämättä ole. Jos jakohihnan vaihdon hinta huolestuttaa, niin katsokaa käytettyä ostaessanne sen lisäksi myös esim. renkaiden kunto, niiden uusiminen maksaa helposti enemmänkin kuin jakohihnan vaihto ja niitä on vielä pahimmillaan kaksi satsia uusittava heti vuoden sisällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467605
- 334193
- 573695
- 503180
- 172866
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons602534- 542388
- 512358
- 402329
- 162276