klapina

kale

vahanmallinen ave takapäästä kuuluu outo klapina,kun putoaa monttuun niin silloin kuuluu kolaus.meni läpi katsastuksesta eikä näy mitään vikaa mutta kuuluu kun autoa heiluttaa.autolla ajettu 170000km.

20

2073

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mekaanikko

      alkuusa koiranluuta, joka on väljä!

    • veikkaan

      Oletko katsonut että auton tunkki on kunnolla kiinni. Itse etsin vikaa joka paikasta mutta tunkki kolisi!

    • taas..

      tämä on vakioprovoilijan uusi yritys saada toyota näyttämään vikapesälle

      • Mäkilähtö

        Että sinä näköjään olet saanut vekkulivetoisen ekan oman autosi. Vaikka se onkin tojo ei se tarkoita, että se olisi jumalten kätten työtä, vaan siihenkin voi tulla vikoja ja kulumia. Jos joku asiallisesti kysyy mikä voisi auttaa ko. vian etsinnässä/korjaamisessa, on mielestäni erittäin lapsellista vedota kysyjän provoilun tarpeeseen.
        Toki palstalla on provojakin, mutta kaikki sinun ymmärryksen yli menevät kysymykset/viat ei niitä ole.
        Ko. "vika" esiintyy omassani -00 mallisessa (190tkm) farkussa, josta olen poistanut kaikki irtonaiset esineet takakontista, tunkki on kunnolla kiinni, vararengaslokeron kansi kokeellisesti fyllatty kolinan vähentämiseksi. Ja kaikki nämä huonolla menestyksellä. Seuraavaksi kai sitten ruoto notkeeksi ja katsomaan niitä koiranluita.


    • takapäässä

      on poikittaistuki, nii tutki sen puslat.

      • kale

        tiedoista,tunkki on tosiaan aika löysästi kiinni.irrotan sen ja kokeilen.mitään väljyyttä ei nivelissä ei tuntunut eikä näkyny kun alla makailin ja kaveri heilutti autoo.


    • ja ropina

      Iskari särki tai yläpään mutteri löysällä.

      • myöhässä

        Tässä monen merkin palstoja lukiessa silmilleni hyppää monessa aiheessa tämä lause: olet provoili sun muuta, alkaa pikkuhiljaa nyppimähän sen lauseen käyttö, ei kaikki vika- yms. kysymykset voi olla provoilijoilta, mielestäni on ihan kätevä kysy näiltä palstoilta neuvoa, ettei tarvitse pikkuasian kanssa lähteä kiireisiä huoltomiehiä häritsemään... Kun autoilla ajetaan paljon on varmaa että ajanmyötä syntyy joitakin ääniä yms. jotka häritsevät mutta eivät haittaa ajoa ja näin on joka merkin suhteen


    • trp

      Mulla on menossa toinen vanhakoppanen avensis. Kummassakin alkoi kuulua vaimeeta kolinaa takapäästä tossa parinsadantonnin kohdalla. Kyseessä on kallistuksenvakaajan kumipuslat. Jonkin asteinen "tyyppivika" siis - eihän ne kestä "kuin" 200 tkm...

      • kale

        korissa olevat,tai tarkoitan pohjassa


      • kale kirjoitti:

        korissa olevat,tai tarkoitan pohjassa

        Vaikka kumit eivät edes tuntuisi kovin löysältä, niin siitä huolimatta.

        Jos noi kumit on vähänkään löystyneet, vakaajatanko "klapajaa" auton pohjaan!

        Itse osat maksavat 20e, mutta vaihtaminen on työlästä kotikonstein. (taka-akselistoa pitää pudottaa, että saa ruuvit auki)


      • kale
        Tojo-Kölli kirjoitti:

        Vaikka kumit eivät edes tuntuisi kovin löysältä, niin siitä huolimatta.

        Jos noi kumit on vähänkään löystyneet, vakaajatanko "klapajaa" auton pohjaan!

        Itse osat maksavat 20e, mutta vaihtaminen on työlästä kotikonstein. (taka-akselistoa pitää pudottaa, että saa ruuvit auki)

        tiedosta.pitää vaihtaa kun on aikaa.


      • kallistuksenvakaajankumi
        kale kirjoitti:

        tiedosta.pitää vaihtaa kun on aikaa.

        Koko kumea ei välttämättä kannata vaihtaa vaan tunkea väliin joko halkaistua paksua bensaletkua tai puutarhaletkua. 4 vuotta jo itsellä ollut ja ah kuinka hyvin toimii. Voi kuulostaa arveluttavalta patentilta mutta on todellisuudessa todella toimiva ratkaisu, ehkä jopa parempi kuin uusi kumipusla sillä vaikka uusit kumen niin välystä todennäköisesti jää. Ainakin joudut vulkanointiteippiä laittamaan väliin jos haluat takapäästäsi kolinattoman...


      • temesei1
        kallistuksenvakaajankumi kirjoitti:

        Koko kumea ei välttämättä kannata vaihtaa vaan tunkea väliin joko halkaistua paksua bensaletkua tai puutarhaletkua. 4 vuotta jo itsellä ollut ja ah kuinka hyvin toimii. Voi kuulostaa arveluttavalta patentilta mutta on todellisuudessa todella toimiva ratkaisu, ehkä jopa parempi kuin uusi kumipusla sillä vaikka uusit kumen niin välystä todennäköisesti jää. Ainakin joudut vulkanointiteippiä laittamaan väliin jos haluat takapäästäsi kolinattoman...

        Miten tuo kumiletkuhässäkkä sinne saadaan laitettua?? Voiko se vain tunkea sinne väliin vai pitääkö jotain sitä ennen purkaa??
        Vastatkaa nopeasti jos mahd. tai tietoa on. Kiirusta pukkaa...


      • klapinaa
        temesei1 kirjoitti:

        Miten tuo kumiletkuhässäkkä sinne saadaan laitettua?? Voiko se vain tunkea sinne väliin vai pitääkö jotain sitä ennen purkaa??
        Vastatkaa nopeasti jos mahd. tai tietoa on. Kiirusta pukkaa...

        Onko täällä ylläolevaan kysymykseen vastausta tietävää??? Itsellä sama ongelma.


      • ei kannata turhaan purkaa kovin monesti
        klapinaa kirjoitti:

        Onko täällä ylläolevaan kysymykseen vastausta tietävää??? Itsellä sama ongelma.

        kallistuksenvakaajankumin ja tangon väliin voi olla hankala saada mitään väliin, kun ei siellä tarvi olla millien välystä että alkaa jo kolisemaan.


    • Jigi

      Eli ei ole kukaan teistä niitä vaihtanu. Normi homma täälä suoli palstalla paljon textiä eikä yhtään asiaa.

    • Avensis-99

      Takapyörä pois ja kallistuksen vakaajan korin puoleisiin pusliin ohut peltiliuska väliin.
      Pienikin välys puslissa aiheuttaa kolinaa takapäässä.

      • Toitsilla_mennään

        Just joo. Ja rautanauloja lisäksi jos jää väljäksi. Ei jumalauta näitä "tein itse, säästin" konsteja taas.

        Kallistuksenvakaajan runkokumit todennäkösesti väljät, mutta on tympeet vaihtaa, kun siellä pitää takasiltaa pudotella pois että saa ne pultit auki. Ja todennäköisesti katkeaa vähintään puolet pulteista kun alkaa rempomaan irti, joutuu poraileen vanhat pois. Kokemusta on.

        Uudet osat maksaa ehkä kympin tai kaks tarvikkeena pari. Toki jos ei ole tiloja missä homma tehdä oikein, niin sittenpä en osaa muuta sanoa kuin että vie sellaiseen korjaamoon joka homman osaa tehdä ilman enimpiä tunarointeja.


    • Anonyymi

      Auto tunkilla ylös, takapyörä irti ja sitten leikkaat jostain juomatölkistä tai vastaavasta ohuet pellinsoirot ja tuikkaat ne sinne tangon ja kumin väliin... ja taas mennään yks satatuhatta kilometriä ilman klopinoita. Ei auta, jos makaat siellä auton alla ja kaveri hetkuttaa sitä autoa. Täytyy pyörät maassa ottaa siitä tangosta kiinni ja heiluttaa sitä ylös-alas. Myös "koiranluut" kannattaa laittaa uudet aina 200 tuhannen kilometrin välein.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7412
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4088
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3625
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3140
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2826
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      51
      2349
    7. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2317
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43
      2268
    9. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2246
    Aihe