viritysturbot

ile D4D

Olen katsellut kiinteäsiipisen turbon, ilmeisesti garret gt17, tilalle jotain parempaa. Homma on tosin suunnitteluvaiheessa, koska originaalissa ei ole mitään vikaa.

Helpoin varmaan olisi ottaa Garret gt17v, joka tuli kaksilitraisiin Toyotan koneisiin -04. Näistä VNT-ahtimista on kuullut riittävästi juuttuvasiipis-juttuja, joten??? Lieko nykyiset mallit tekniikaltaan luotettavampia?

Mitä muita realistisia vaihtoehtoja on?
-kuulalaakeriturbo?
Mihin perustuu mainoksissa esitettävä seikka, että tehot kasvavat ja ahtopaine alenee vaihdettaessa kuulalaakeriturboon.
-nykyisen turbon avarrus?
-pykälää suurempi ahdin?

Toivotut ominaisuudet olisivat parempi teho koko kierroslukualueella ja suurempi vääntömomentti kierrosaluella 1600-2400 ja nykyistä pienempi turboviive. Välijäähdytystä ja syöttöä en tässä vaiheessa suunnittele parannettavan.

9

2163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kehiin

      tämä "puuturbo kuru" varmaankin tietää näistä turbo hommeleista enempi ja joku "turbo ukkokin" tietää...on ainakin ennen tiennyt ja antanut tosi hyviä vinkkejä..kysäses häneltä tai lue muutamia viestiketjuja alempaa...

    • turpoukko

      Viritysturboista kun puhutaan,niin puuturbo lienee paras.Etuna mm:keveys,kestävyys sekä lämmänkesto.
      Moni valuturbon omistaja on vaihtanut puuturboon ja sanoneet etteivät koskaan enää palaa perinteisiin turboihin.

    • ile D4D

      Ilmoitin asiattomasta viestistä maanantaina koskien tätä viestiketjua. Pyysin poistamaan luokattomattomat vastaukset aloitukseeni.

      Koska näin ei ole tapahtunut, pyydän tätä aloitustani poistoon, koska se yllyttää asiattomaan keskusteluun.

      Jos sheriffi on olemassa niin hän voi siirtyä huuhaa-palstalle. Ihan hauskojahan nämä puuturbo-jutut ovat ja piristeenä joku repliikki ok., mutta rajansa kaikella.

      • turboukko

        Minäkin pistin sheriffille palautetta tästä palstasta.Jotku perinteisten turbojen omistajat eivät sulata millään uutta&mahtavaa puuturboa ja sen ylivoimaa.


      • Snake oil
        turboukko kirjoitti:

        Minäkin pistin sheriffille palautetta tästä palstasta.Jotku perinteisten turbojen omistajat eivät sulata millään uutta&mahtavaa puuturboa ja sen ylivoimaa.

        Puuturbosta ei ole mitään hyötyä, ellei sitä voidella käärmeöljyllä.


    • Arnold Swarznegger

      kyllä Bilteman turbo on aina Bilteman turbo!

    • harkinnut / tehnyt

      muut normaalit turboauton virityskeinot eli vapaavirtausilmanotto avarampi putkisto uudelleen ohjelmointi / lastutus? Näistä kannattaa lähteä ensin liikkeelle ja sitten vasta vaihtaa isompaa turboa.

      Isompi turbo = isompi teho = isompi turboviive

      • ile D4D

        -vapaavirtaussuodatin on poissuljettu, koska parempi virtaus saadaan suodatuksen kustannuksella.

        -pykälää avarampi putkisto varmaan siinä vaiheessa, kun putkiston joutuu muuten uusimaan (ei vielä tarvetta 7 vuoden jälkeen).

        -Toyotan ECU:a ei voi ohjelmoida. Tähän kaatuu myös turbohanke.

        -tehobokseja, jotka muuttavat ruiskutuksen ajoitusta on saatavissa, mutta ne ovat mielestäni kepulikonsteja ja niiden kanssa on ollut keskustelupalstojen mukaan ongelmia.

        -välijäähdytintä ei myöskään kannata parantaa, koska ECU:a ei voi ohjelmoida sitä vastaavaksi.

        Paperilla paras ratkaisu olisi VNT-turbo, isompi cooleri ja ECU:n uudelleen ohjelmointi. Ei vaan onnistu käytännössä.


      • asentaja.
        ile D4D kirjoitti:

        -vapaavirtaussuodatin on poissuljettu, koska parempi virtaus saadaan suodatuksen kustannuksella.

        -pykälää avarampi putkisto varmaan siinä vaiheessa, kun putkiston joutuu muuten uusimaan (ei vielä tarvetta 7 vuoden jälkeen).

        -Toyotan ECU:a ei voi ohjelmoida. Tähän kaatuu myös turbohanke.

        -tehobokseja, jotka muuttavat ruiskutuksen ajoitusta on saatavissa, mutta ne ovat mielestäni kepulikonsteja ja niiden kanssa on ollut keskustelupalstojen mukaan ongelmia.

        -välijäähdytintä ei myöskään kannata parantaa, koska ECU:a ei voi ohjelmoida sitä vastaavaksi.

        Paperilla paras ratkaisu olisi VNT-turbo, isompi cooleri ja ECU:n uudelleen ohjelmointi. Ei vaan onnistu käytännössä.

        Mitenkäs toi ECU liittyy välijäähdyttimeen mitenkään?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4864
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3935
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2311
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2134
    5. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1928
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1818
    7. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1547
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1471
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1175
    10. Kerranki asiat oikein

      Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1094
    Aihe