Eli mikä mahtaa olla progress-ohjelmointitaitoisen ihmisen kk-palkka pääkaupunkiseudulla? Työkokemusta on muutama vuosi.
Progress-osaajan "arvo"
6
1567
Vastaukset
- jarno109
Moi Tytti,
kysymys lienee enemmän siitä kuinka paljon sinä pyydät. Itse pyytäisin muutaman vuoden kokemuksella 3500-4000 EUR. Jos joku palkkaa progress-ohjelmoijan, niin se tulee tarpeeseen, eikä niitä ohjelmoijia tällä hetkellä kasva puissa.
Luulisin että PK-seudun Progress-taloissa (WMD ja SOD) on ihmisiä töissä paljon pienemmälläkin palkalla. Työtilaisuuksia on Progress-ihmisille vähän, eikä työpaikan vaihto ole helppoa. Moni on jo ikäihminen eikä työpaikan vaihto paremman palkan perässä muutenkaan enää kiinnosta. Nuorempi väki siirtyy isoissa taloissa muiden teknologioiden/tuotteiden pariin jne.
Vinkiksi vielä, tiedän että 'toisessa' pk-seudun Progress-talossa on tällä hetkellä haku päällä ja paikka avoinna yhdelle Progress-koodarille. Eli puhelin käteen ja kysymään jos työpaikan vaihto kiinnostaa. Ja kannattaa miettiä mitä haluat tehdä parin vuoden päästä, missä työpaikassa voit siirtyä halutessasi muihin hommiin. Ei nuo Progress-jutut taida loputtomiin jatkua.
jarno - määrittelevät ...
Ihan samoista tehtävistä saa erilaista palkkaa, jos asiakkaat ovat toiset.
Asiakkaan maksukyky ja -halu riippuu toimialasta ja asiakkaan firmasta.- noeijootottakai
Jos myy työnsä yksityisyrittäjänä, toki. Työnantaja yleensä laittaa erotuksen taskuunsa.
Jos jarnon mainitsemat palkat ovat totta, taidanpa harkita Progress-hommia. Totuus ihan peruskoodarin hommissa tosin taitaa olla vähän monitahoisempi.
Pk-seudulla on useampia yrityksiä, joissa on Progress-osaajien tarvetta. Eikun puskaradio vaan auki. - jarno109
noeijootottakai kirjoitti:
Jos myy työnsä yksityisyrittäjänä, toki. Työnantaja yleensä laittaa erotuksen taskuunsa.
Jos jarnon mainitsemat palkat ovat totta, taidanpa harkita Progress-hommia. Totuus ihan peruskoodarin hommissa tosin taitaa olla vähän monitahoisempi.
Pk-seudulla on useampia yrityksiä, joissa on Progress-osaajien tarvetta. Eikun puskaradio vaan auki.moi vielä.. palkka jonka sanoin Tytille on ehdotus palkkapyynnöstä. Itse Sain vastaavalla työkokemuksella vastaavasta niche-teknologista vuonna 2005 alkupalkan 3800. Tuskin kukaan vapaa-ehtoisesti lähtee opiskelemaan jotain Progressia, joten uskon todella että on olemassa työnhakijan markkinat.
- hydrox
jarno109 kirjoitti:
moi vielä.. palkka jonka sanoin Tytille on ehdotus palkkapyynnöstä. Itse Sain vastaavalla työkokemuksella vastaavasta niche-teknologista vuonna 2005 alkupalkan 3800. Tuskin kukaan vapaa-ehtoisesti lähtee opiskelemaan jotain Progressia, joten uskon todella että on olemassa työnhakijan markkinat.
Voin kertoa, että vuonna 2005 pitkällä työkokemuksella "vastaavasta niche-teknologiasta" sai noin tonnin vähemmän palkkaa. Kyseessä tosin ei ollut alkupalkka. Pitääpä katsastaa uutta työpaikkaa ja messevää alkupalkkaa, jos kerran noin hyvät on näkymät ;).
- Anonyymi
mulla oe osaaminen yli 25v+ progress 7.3 .... 12.0 , eijoo heandhunterit lähestyny, tosin olen jo evp
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467515
- 334143
- 573655
- 503160
- 172836
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons562426- 542358
- 402309
- 432288
- 162256